وبلاگ

چرا سئوکاران باید برند را بسنجند؟ – جمعه تخته سفید

نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منعکس نکند.

در این جمعه تخته سفید، تام توضیح می دهد که چرا سئوکاران باید برند خود را با ارجاع خاص به معیار جدید Moz، Brand Authority اندازه گیری کنند.TM.

وایت برد دیجیتال نشان می دهد که چرا سئوکاران باید

برای باز ، یک نسخه با وضوح بالا در یک برگه جدید، روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید!

رونویسی ویدیو

جمعه خوش بگذرد. من تام کاپر، پژوهشگر ارشد در Moz هستم. اخیراً در MozCon معیار جدیدی به نام Brand Authority راه‌اندازی کردیم و در این جمعه فقط می‌خواهم به طور خلاصه توضیح دهم که چرا فکر می‌کنیم این مهم است، چرا فکر می‌کنیم که در آینده سئوکاران بیشتر و بیشتر به اندازه‌گیری برند اهمیت خواهند داد.

چرا سئوکاران باید مراقب باشند؟

این چیزی است که من شخصاً برای مدت طولانی به آن فکر می کردم. این مطالعه ای است که در سال 2021 منتشر کردم و امیدوارم در زیر پیوند داده شود. این فقط نشان می‌دهد که از نظر همبستگی رتبه‌بندی سطح دامنه، حجم جستجوی برند، که با اعتبار برند یکسان نیست، اما معیار ساده‌تری است که من در آن زمان داشتم، حجم جستجوی مارک‌شده در واقع تقریباً به همان اندازه با رتبه‌بندی‌ها مرتبط است. و مطمئناً بیشتر از پیوندهای دامنه.

تصویری که همبستگی رتبه‌بندی بین اعتبار دامنه، پیوندها و حجم جستجوی مارک را نشان می‌دهد

من به این موضوع علاقه مند هستم و از حدود سال 2017 چنین مطالعاتی را انجام داده ام. با وجود اینکه در سال 2017 در Moz کار نمی کردم، در آن زمان نمی دانستم که افرادی در Moz هستند که به این موضوع فکر می کنند. و این چیزی است که Moz برای مدت طولانی برنامه ریزی کرده است. حتی زمانی که حدود دو سال و نیم پیش در Moz شروع به کار کردم، قبلاً نمونه اولیه این معیار وجود داشت، و این چیزی بود که ما به آن فکر می‌کردیم، آن را بهبود می‌دادیم و تکرار می‌کردیم.

دلیل اینکه من فکر می کنم جالب است این است که چندین دلیل وجود دارد که می تواند چنین باشد. خوب، چرا یک معیار ساده و تا حدودی احمقانه مانند حجم جستجوی مارکدار می‌تواند تقریباً به همان اندازه با رتبه‌بندی دامنه مرتبط باشد؟ اوضاع چطوره ؟ خوب، یک پاسخ که بسیاری از سئوکاران به آن خواهند رفت این است: اوه، شاید این یک عامل رتبه بندی باشد.

  یک سایت کسب و کار محلی مناسب یک صفحه ای ایجاد کنید

من اینطور فکر نمی کنم. من یک مقداری فضول هستم. شخصاً، برای اینکه چیزی یک عامل رتبه‌بندی باشد، فکر می‌کنم باید معیاری باشد که مستقیماً وارد سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل شود. نمی توانم مطمئن باشم. من در گوگل کار نمی کنم. فکر نمی کنم حجم جستجوی برند یک عامل رتبه بندی باشد. اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند در رتبه‌بندی نقش داشته باشد که به نظر من برای سئوکاران جالب است یا باید جالب باشد.

تصویری که نشان می دهد چرا سئوکاران باید به اندازه گیری

یکی این است که اکثر ما موافق هستیم و من مطمئناً فکر می کنم پیوندها یک عامل رتبه بندی هستند. نام تجاری و پیوندها تعامل زیادی دارند. اگر به کارهایی که می توانید برای ایجاد پیوند انجام دهید فکر کنید، بسیاری از آنها به افزایش علاقه به برند شما منجر می شوند. شما به چیزهایی مانند روابط عمومی دیجیتال فکر می کنید. به همین ترتیب، بسیاری از کارهایی که می‌توانید به‌عنوان بازاریابی برند انجام دهید، به شما امکان می‌دهد لینک‌ها را دریافت کنید.

هرچه در این صنعت تثبیت‌تر باشید، افراد بیشتری در مورد شما صحبت می‌کنند، اینها کارهایی هستند که شما به‌عنوان یک بازاریاب برند درست انجام می‌دهید، که منجر به پیوند افراد به شما می‌شود، زیرا شما یک مرجع هستید یا به این دلیل که در کمپین آنها نام برده شده‌اید یا از شما نام برده می‌شود. هر چه. من فکر می کنم سیگنال های SERP یکی دیگر از عوامل بالقوه در اینجا هستند. با این حال، این یک سوال بحث برانگیز است. بسیاری از مردم باور ندارند که گوگل رفتار SERP را در نظر می گیرد، یا شاید آن را به طور غیر مستقیم یا چیزی شبیه به آن انجام دهد.

من فکر می کنم سیگنال های SERP احتمالاً در الگوریتم گوگل نقش دارند. در این مورد در جای دیگری نوشته ام. الان وارد جزئیات نمی شوم. اما داشتن یک نام تجاری قوی قطعاً بر مواردی مانند نرخ کلیک SERP تأثیر خواهد گذاشت. حتی اگر فکر نمی‌کنید بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد، احتمالاً به نرخ کلیک SERP اهمیت می‌دهید. بنابراین اگر مردم به یک SERP مراجعه کنند، سه سایت را می بینند و در مورد یکی از آنها شنیده اند، روی کدام یک کلیک می کنند؟

خیلی ساده است، درست است؟ در نهایت، بدیهی است که ما در چند سال گذشته در مورد EAT و اکنون EEAT، در مورد تخصص، اقتدار و اعتماد، صحبت های زیادی کرده ایم. این همان چیزی است که گوگل در ابتدا قصد داشت با پیوندها اندازه گیری کند. اما برند، هر طور که بخواهند آن را اندازه گیری کنند، بسیار مرتبط است. اگر در مورد تخصص، اقتدار و اعتماد صحبت می کنید، همه چیز در مورد برندسازی است.

  Google Ads کمک بیشتری برای تأیید عملیات تجاری ارائه می دهد

بنابراین اینها برخی از دلایل اصلی هستند که چرا به نظر من سئوکاران باید حداقل به برندسازی اهمیت دهند.

چگونه به کار سئو خود نزدیک شوید

اگر به نحوه ترجمه فکر کنیم، چیزهای زیادی وجود دارد که وقتی متوجه شدید که برندینگ می‌تواند بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارد، می‌تواند نحوه برخورد شما با بخش‌های خاصی از شغل شما به عنوان سئوکار را تغییر دهد. بنابراین، برای مثال، اگر با کانال‌های بازاریابی دیگر کار می‌کنید، خوب، این به شما کمک می‌کند با آن‌ها صحبت کنید و خریدشان را برای کاری که انجام می‌دهید دریافت کنید و سپس خریدشان را برای کاری که انجام می‌دهند دریافت کنید. می توانید تشخیص دهید که بسیاری از این عوارض جانبی مثبت وجود دارد.

اگر روی یک کمپین برند کار می کنید، این می تواند بر سئو تاثیر بگذارد. اگر روی سئو کار می‌کنید، می‌تواند بر برندسازی تأثیر بگذارد. بدیهی است که برای استفاده از آن باید بتوانید آن را اندازه گیری کنید. در مرحله بعد، بسیاری از سئوکاران به نقش لینک ها نیز فکر کرده اند. حالا من یک نظرسنجی را دیدم، فکر می کنم، جدیدترین مورد از سال گذشته (غیرقابل کشف). من در طول زمان چند مورد را دیده ام.

در سال های اخیر، اکثر سئوکاران مورد بررسی معتقدند که اهمیت لینک ها در حال کاهش است یا در آینده خواهد بود. اکنون، بدیهی است که این فقط حدس و گمان است. اما همه ما می توانیم قبول کنیم که لینک ها آن چیزی نیستند که در روزهای اولیه سئو بودند. آنها دیگر راه حل نهایی نیستند. شما نمی توانید به تنهایی به عنوان سئو لینک بسازید.

بنابراین اگر فکر می‌کنید که ارزش پیوندها به تدریج کاهش می‌یابد، ممکن است بخواهید به این فکر کنید که گوگل آن را با چه چیزی به عنوان یک سیگنال قدرت جایگزین می‌کند. باز هم، من فکر می کنم نام تجاری پاسخ بسیار خوبی است، یا حداقل با بسیاری از چیزهایی که پاسخ بسیار خوبی هستند مرتبط است. در نهایت، من فکر می‌کنم موارد استفاده زیادی در اینجا وجود دارد، اما یکی از مواردی که من بیشتر از همه در مورد آن هیجان‌زده هستم، نوعی تحلیل رقابتی یا کار استراتژیک است، جایی که شما سعی می‌کنید خود را در صنعت خود قرار دهید و بفهمید چه چیزی مهم است. نحوه ارتباط شما با رقبا، از این قبیل.

  دسترسی جهانی را با تبلیغات ویدیویی مایکروسافت و نتفلیکس باز کنید

اعتبار برند را با اعتبار دامنه مقایسه کنید

تصویر مقایسه اعتبار برند با اعتبار دامنه با مثال

بنابراین این تجسمی است که ما در حال حاضر در Moz Pro داریم، که در آن می توانید سایت خود را در نمای کلی دامنه قرار دهید و به شما نشان می دهد که چگونه در BA و DA با برخی از رقبا مقایسه می کنید. بنابراین من این را اینجا برای autotrader.com ساختم. همین الان باید بگویم، Brand Authority، در نسخه بتا است. در حال حاضر در نتایجی که به شما خواهد داد کاملا آمریکایی است.

این به مرور زمان تغییر خواهد کرد، احتمالاً خیلی زود. اما در حال حاضر، این بیشتر یک روند آمریکایی است. بنابراین این autotrader.com است، نه برای مثال autotrader.co.uk. به طرز عجیبی، آنها شرکت های مختلفی هستند. بنابراین معلوم می شود که auotrader.com نام تجاری قوی تری دارد اما دامنه کمی ضعیف تری نسبت به رقیب خود Edmunds دارد. این به آنها می گوید که ممکن است بخواهند تلاش های خود را در کجا متمرکز کنند، که ممکن است آنها را به انجام بهتر یا بدتر در سناریوهای خاص سوق دهد.

سپس اگر آن را با سایتی مانند cars.com مقایسه کنید، آنها می توانند ببینند، بسیار خوب، سطح اعتبار برند تقریباً مشابهی دارند، اما دامنه بسیار قوی تری دارند. بنابراین اگر آنها در حال رقابت با cars.com هستند، برای مثال، ممکن است پیوندها منطقه تمرکز نباشند. شما ممکن است تئوری های خود را داشته باشید.

فضای رقابتی خود را خواهید شناخت. شما خواهید دانست که چگونه از این اطلاعات استفاده خواهید کرد. اما من فکر می‌کنم که بتوانید این نوع داده‌های متنی را به یک سطح C، مدیر یا مشتریانتان نشان دهید می‌تواند هم در تعیین انتظارات و هم در فکر ، به اولویت‌های شما به عنوان یک برند بسیار مفید باشد. به هر حال امیدوارم این مطلب به شما فرصت فکری داده باشد.

لطفا برو متریک را امتحان کن مطمئنم لینک های زیادی در زیر وجود خواهد داشت. خیلی ممنونم.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com

منبع: https://moz.com/blog/why-measure-brand-whiteboard-friday