بر اساس یک نظرسنجی جدید از Botify که به طور انحصاری با Search Engine Land به اشتراک گذاشته شده است، موتورهای جستجویی که نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی را ادغام می کنند، این پتانسیل را دارند که کشف محصول و خدمات را آسان تر کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم. بازاریابان جستجو گرایش دارند که جستجو را بسیار متفاوت از کاربران روزمره جستجوی گوگل ببینند. بنابراین جالب است که ببینیم مصرف کنندگان در مورد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی چه می دانند و چه فکر می کنند. داده ها یادآور این است که رفتار کاربر همیشه به کندی تغییر می کند، بنابراین انتظار انتقال سریع از جستجوی سنتی به جستجوی هوش مصنوعی را نداشته باشید.
با اعداد برخی از نتایج جالب از نظرسنجی Botify:
- 44% از پاسخ دهندگان با جستجوی تولیدی آشنا بودند – 58% از Millennials و 58% از Gen Z بیشتر آشنا بودند. 74 درصد از بچههای بومی از آن اطلاعی نداشتند.
- 37 درصد از پاسخ دهندگان یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی را امتحان کرده اند و نتایج را رضایت بخش تر یافته اند.
- 34 درصد گفتند که روش جستجوی آنها در جستجوی هوش مصنوعی تغییر نکرده است. 28٪ گفتند که جستجوهای “جزئیات بیشتری” را انجام می دهند. 9 درصد گفتند که درخواست های طولانی تری می نویسند.
- 56 درصد از پاسخ دهندگان، هنگامی که از آنها خواسته شد بین دو صفحه از نتایج برای یک پرس و جو یکی را انتخاب کنند، نتایج ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را به نتایج جستجوی سنتی ترجیح دادند.
خرید آنلاین. چهل و یک درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دلیل اصلی استفاده از جستجوی هوش مصنوعی خرید آنلاین است. دیگر دلایل اصلی استفاده از آن، بهروز ماندن با آخرین اخبار (19%) و جستجوی اطلاعات مرتبط با سلامت (12%) بود.
- در همین حال، اکثر پاسخ دهندگان (55٪) به “بله” پاسخ دادند و معتقدند که موتورهای جستجویی که نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی را ترکیب می کنند، این پتانسیل را دارند که کشف محصولات و خدمات را برای افراد آسان تر کنند.
پاسخ های سریع تر در حالی که 36 درصد از پاسخ دهندگان از جستجوی هوش مصنوعی استفاده نکرده اند، 25 درصد از مصرف کنندگان این کار را انجام داده اند – و عمدتا برای آزمایش فناوری جدید.
- در همین حال، 17٪ گفتند دلیل اصلی استفاده از جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی این بود که نتایج شبیه به چت بات به آنها کمک می کرد تا پاسخ ها را سریعتر پیدا کنند.
در مورد تحقیق داده ها توسط Dynata، یک شرکت مستقل تحقیقات بازار، به نمایندگی از Botify جمع آوری شده است. این نظرسنجی در ماه فوریه در میان 1000 پاسخ دهنده در ایالات متحده، 18 ساله و بالاتر، انجام شد.
جدید در سرزمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/survey-shoppers-ai-search-product-discovery-440750