وبلاگ

مدیر عامل گوگل در مورد SGE و تکامل جستجو: “ما به آنجا خواهیم رسید”

سوال چند میلیارد دلاری در حال حاضر این است که آیا جستجوی مولد تجربه (SGE) مدل کسب و کار جستجوی گوگل را منفجر می کند یا خیر. بر اساس آزمایش های اولیه، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، “مطمئن است” این اتفاق نمی افتد.

پیچای در پرسش و پاسخی که در Wired منتشر شد به استیون لوی گفت: «برای ما مهم است که کاربران را با آنچه در وب اتفاق می‌افتد مرتبط کنیم، و ما به طور گسترده کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که به خوبی کار می‌کند».

چرا ما اهمیت می دهیم. ممکن است گوگل مطمئن باشد که تجربه SGE همچنان مردم را به سمت وب‌سایت‌ها سوق خواهد داد، اما هنوز در این مرحله اعتماد به Google برای ما مشکل است. آنها هیچ داده واقعی در مورد اینکه آیا پاسخ های هوش مصنوعی باعث ایجاد کلیک روی وب سایت ها، داده های نرخ کلیک یا داده های عملکرد تبلیغات در آنچه ما CHERP یا Engine Results Pages of cat می نامیم، به ما نمی گویند. و ما هیچ راهی برای ردیابی این موضوع در کنسول جستجوی Google، Google Ads یا Google Analytics نداریم.

تبلیغات در مقابل ارگانیک لوی به Pichai اشاره کرد که پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی با لیستی از پیوندها متفاوت است، که می‌تواند سردرگمی بیشتری در مورد اینکه آیا یک پاسخ SGE حمایت شده یا ارگانیک است، ایجاد کند.

  • «حتی در یک آزمایش مولد، ما مجموعه‌ای از سایت‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم که از آنچه ما می‌گوییم پشتیبانی می‌کنند. ما می خواهیم مطمئن شویم که مردم از این سایت ها بازدید می کنند. بنابراین من فکر نمی کنم که جوهر تجربه تغییر کند. پیچای گفت: ما فضایی برای تبلیغات به گونه ای خواهیم داشت که برای کاربران منطقی باشد، به ویژه برای درخواست های تجاری.
  Google انتشار به‌روزرسانی اصلی اوت 2023 را تکمیل می‌کند

کمک به افراد برای یافتن اطلاعات پیچای اشاره کرد که در حالی که نحوه ارائه اطلاعات توسط گوگل طی 25 سال به طور قابل توجهی تکامل یافته است، در نهایت این افراد هستند که به دنبال اطلاعات هستند.

  • ما همیشه در تلاشیم تا به مردم کمک کنیم تا بهترین اطلاعات موجود در اینترنت را پیدا کنند. طبیعتاً مردم نیز به دنبال اطلاعات تجاری هستند و تبلیغات اطلاعات تجاری بسیار ارزشمندی هستند زیرا بازرگانان و مشاغل کوچک و بزرگ را با کاربران مرتبط می کنند. هیچ یک از اینها تغییر نمی کند فقط به این دلیل که ما هوش مصنوعی را عمیقاً اعمال می کنیم. پیچای گفت: وقتی تحقیقات را با هوش مصنوعی مولد مقیاس کنیم، همان اصول را اعمال خواهیم کرد.

آیا دسکتاپ و موبایل را دوست دارید؟ پیچای خاطرنشان کرد که مردم سوالات مشابهی می‌پرسیدند زیرا گوگل بیشتر روی دسک‌تاپ تمرکز می‌کرد تا موبایل.

  • اولین آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که می‌توانیم موفق شویم. این در قلب کسب و کار است که تحقیقات را در عین به کارگیری اصول اساسی توسعه دهد. من مطمئن هستم که می‌توانیم این انتقال را با موفقیت انجام دهیم.»

جامعه جستجو همچنین بسیار نگران بود که قطعات گوگل ترافیک را دزدیده است. وقتی Bard در فوریه راه اندازی شد، هیچ ارتباطی وجود نداشت. و SGE سرانجام پس از ماه‌ها فشار از سوی بازاریابان و ناشران جستجو، لینک‌های وب‌سایت را در 30 آگوست اضافه کرد.

بینگ می سوزد. بینگ جدید که توسط ChatGPT ارائه شده است، گوگل را به “رقصیدن” واداشت. پیچای اساساً تلاش های آنها را محکوم کرد و آنها را با الکسا و سیری مقایسه کرد. پیچای همچنین بیان کرد:

  • در پایان سال گذشته، افکار من این بود: چگونه می‌توانیم هوش مصنوعی مولد را با جستجو به روشی ادغام کنیم که برای کاربرانمان منطقی باشد؟ این چیزی است که من به آن فکر می کنم و این چیزی است که در دراز مدت اهمیت خواهد داشت.
  SEO for Brand Awareness: A Complete Guide

آیا این تاریخ پایان سال 2022 می تواند مصادف با راه اندازی ChatGPT توسط OpenAI در پایان نوامبر باشد؟ هوش مصنوعی مولد در صحنه منفجر شد و ظاهراً یک کد قرمز در گوگل ایجاد کرد که منجر به بازگشت لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل شد.

از پیچای در مورد دعوای ضد انحصار نیز سوال شد، اما به غیر از کلمه “نوآوری” چیز زیادی برای گفتن نداشت.

می توانید مصاحبه ی کامل را اینجا بخوانید: ساندار پیچای در هوش مصنوعی گوگل، هوش مصنوعی مایکروسافت، OpenAI و… آیا به هوش مصنوعی اشاره کردیم؟

منبع: https://searchengineland.com/google-ceo-on-sge-and-search-evolution-well-get-it-right-431888