نحوه استفاده از برچسب های سربرگ: بهترین روش های سئو
وبلاگ

نحوه استفاده از برچسب های سربرگ: بهترین روش های سئو

محتوا پنهان

تگ‌های سرفصل بخش اساسی طراحی وب و سئو هستند و بر تجربه کاربر و رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند.

اگرچه اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما این تگ‌های HTML ساختار سلسله مراتبی محتوا را ارائه می‌کنند و خوانایی و ناوبری را برای بازدیدکنندگان انسانی بهبود می‌بخشند.

در عین حال، تگ‌های هدر سیگنال‌های معنایی را ارائه می‌دهند که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا زمینه و موضوعات کلیدی را بهتر درک کنند.

توصیه های گوگل نیاز به استفاده استراتژیک از تگ های هدر را تقویت می کند.

جان مولر، یکی از حامیان جستجوی گوگل، گفت که عناصر هدر “سیگنال بسیار قوی” را ارائه می دهند که درک گوگل از موضوعات صفحه را روشن می کند.

از آنجایی که گوگل بر کیفیت بالا و غنی‌سازی تجربیات کاربر تاکید می‌کند، بهینه‌سازی تگ هدر فرصتی برای همسویی با بهترین شیوه‌ها برای بازدیدکنندگان انسانی و خزنده‌های جستجو فراهم می‌کند.

این مقاله نحوه استفاده از تگ‌های هدر، از بهبود ساختار و دیجیتالی ، محتوا تا هدف‌یابی فرصت‌ها برای قطعه‌های برجسته را توضیح می‌دهد.

ما همچنین تکنیک‌هایی را برای ترکیب کلمات کلیدی مرتبط و حفظ قالب‌بندی ثابت بررسی می‌کنیم.

با اجرای این توصیه‌ها، وب‌سایت‌ها می‌توانند تجربه بهتری ارائه دهند و در عین حال به طور بالقوه دید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را افزایش دهند.

  MarketMuse توسط Siteimprove خریداری شده است

تگ هدر چیست؟

تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که به مرورگر می‌گویند از چه سبکی برای نمایش یک متن در یک صفحه وب استفاده کند.

اگر HTML عنوان بالا را جستجو کنیم، به شکل زیر خواهد بود:

تگ هدر چیست؟

مانند سرفصل ها در محتوای چاپی، از تگ های عنوان برای عنوان یا معرفی محتوای زیر آنها استفاده می شود. تگ های هدر HTML از سلسله مراتبی پیروی می کنند

دارد
.
  • تگ های H1 مهمترین متن، مانند موضوع یا عنوان اصلی را مشخص کنید.
  • تگ های H2 و H3 معمولاً به عنوان زیرنویس استفاده می شوند.
  • تگ های H4، H5 و H6 ساختار عمیق تری را در این بخش ها ارائه می دهد.

تگ های هدر برای کاربران و موتورهای جستجو مفید هستند. برای کاربران شما، آنها پیش نمایشی از محتوایی که می خواهند بخوانند به آنها ارائه می دهند.

برای موتورهای جستجو مانند گوگل، تگ های هدر زمینه و سلسله مراتبی را برای صفحه شما فراهم می کنند. به برچسب‌های سرصفحه مانند عنوان فصل در یک کتاب فکر کنید.

به آنها یک تجزیه و تحلیل سریع ارائه دهید و ایده بسیار خوبی از آنچه در مورد آن است خواهید داشت.

چه تعداد تگ هدر پشتیبانی می شود؟

HTML از شش سطح تگ هدر پشتیبانی می کند

دارد
.

برچسب

به طور کلی برای عنوان یا عنوان اصلی یک صفحه، در حالی که برچسب ها استفاده می شود

و

معمولا برای زیرنویس استفاده می شود.

برچسب های باقی مانده،

،
و
، می تواند ساختار اضافی را در زیربخش ها ارائه دهد.

حالا بیایید به سراغ بهترین شیوه ها برویم.

(قالب سئو رایگان 🙂 استراتژی سئو داخلی خود را سازماندهی کنید و نتایج را دنبال کنید.

1. از تگ های هدر برای ارائه ساختار استفاده کنید

تگ‌های عنوان به ایجاد ساختار منطقی برای محتوای شما کمک می‌کنند و حرکت را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کنند.

H1 خود را به عنوان عنوان اصلی، H2s به عنوان فصل، و H3 تا H6 را به عنوان زیربخش در هر فصل در نظر بگیرید.

هنگام برنامه ریزی مقاله یا صفحه فرود خود، ایده های اصلی را که می خواهید بازدیدکنندگانتان به خاطر بسپارند، در نظر بگیرید. این ایده های اصلی باید اساس تگ های هدر شما را تشکیل دهند و به شما در ایجاد یک نمای کلی واضح کمک کنند.

2. بلوک های متن را با عنوان های فرعی تقسیم کنید

برای بهبود خوانایی، بلوک های طولانی متن را با عنوان های فرعی مرتبط تقسیم کنید. این باعث می‌شود محتوای شما کاربرپسندتر باشد و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوعات تحت پوشش را شناسایی کنند.

یک مقاله قابل اسکن از موقعیت خوبی برخوردار است تا در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشد زیرا Google به محتوای کاربرپسند پاداش می دهد.

  مقاله انتقادی و بدبینانه Verge سئوکاران را به خراب ، اینترنت متهم می کند

علاوه بر این، مقالات قابل اسکن معمولا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند که می تواند احتمال دریافت بک لینک طبیعی را افزایش دهد.

3. کلمات کلیدی را در تگ های هدر خود قرار دهید

در صورت لزوم، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در تگ های هدر قرار دهید، اما از استفاده بیش از حد از آنها خودداری کنید. روی ایجاد هدرهای آموزنده و جذاب تمرکز کنید که به دقت محتوای زیر آنها را منعکس کند.

حتی اگر کلمات کلیدی ضروری هستند، مهم است که آنها را به ضرر خوانایی تحمیل نکنید.

گوگل از تگ های هدر برای جمع آوری متن در مورد صفحه شما استفاده می کند، بنابراین کلمات کلیدی را به طور طبیعی ترکیب کنید.

همیشه ایجاد ارزش را در اولویت قرار دهید و از پر ، کلمات کلیدی خودداری کنید، که می تواند منجر به تجربه ضعیف و مجازات های احتمالی شود.

4. بهینه سازی برای قطعه های ویژه

تگ‌های هدر که با دقت طراحی شده‌اند می‌توانند شانس شما را برای برنده شدن قطعه‌های برجسته افزایش دهند.

در اینجا چگونه است.

پاراگراف های ویژه

برای بهینه سازی قطعات پاراگراف، یک کلمه کلیدی طولانی مرتبط را شناسایی کنید و از آن در H2 خود استفاده کنید.

سپس، مستقیماً در زیر H2، یک پاسخ واضح و مختصر به سؤال ارائه دهید و متن را بین تگ‌های پاراگراف قرار دهید.

.

این ساختار به گوگل کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را شناسایی و استخراج کند.

برای مثال، Search Engine Journal برنده این قطعه برجسته برای «چگونه موتور جستجوی پیش‌فرض در کروم را حذف کنیم؟» » تا حدی به لطف H2 آن که برای کلمات کلیدی بهینه شده است:

قطعه های پیش فرضعکس صفحه جستجو (نحوه حذف موتور جستجوی پیش فرض در کروم)، Google، آوریل 2024
قطعه های ویژگیعکس صفحه جستجو (نحوه حذف موتور جستجوی پیش فرض در کروم)، Google، آوریل 2024

لیست قطعه های ویژه

برای بهینه‌سازی قطعه‌های فهرست ویژه، از عنوان‌های فرعی (H2 تا H6) برای توصیف عناصر یا مراحل مختلف در یک فرآیند استفاده کنید.

Google می‌تواند از این زیرعنوان‌ها بیرون بکشد تا یک لیست گلوله‌دار یا شماره‌دار در قطعه برجسته ایجاد کند، دید شما را افزایش داده و ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند.

به عنوان مثال.

وقتی عبارت (چگونه سریع میگرن را تسکین دهیم) را جستجو می‌کنید، Google فهرستی از پاسخ‌ها را با استفاده از H2s از این مقاله WebMD ایجاد می‌کند.

قطعه های ویژگیاسکرین شات جستجوی گوگل (نحوه تسکین سریع میگرن)، آوریل 2024
قطعه های ویژگیتصویر از WebMD، آوریل 2024

(راهنمای سئو روی صفحه 🙂 قالب خود را دریافت کنید و استراتژی خود را راه اندازی کنید.

5. فقط از یک H1 استفاده کنید

اگرچه چندین H1 از نظر فنی مجاز است، بهتر است فقط از یک H1 در هر صفحه استفاده کنید. این یک سلسله مراتب واضح را حفظ می کند و از سردرگمی کاربران و موتورهای جستجو جلوگیری می کند.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 17 نوامبر 2023

استفاده از H1 های متعدد می تواند صفحه شما را نامرتب نشان دهد. در عوض، تگ H1 را برای عنوان اصلی خود رزرو کنید و از تگ های H2 تا H6 برای زیرنویس استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه سایت شما H1 های متعددی ندارد، دامنه خود را از طریق خزنده ای مانند Screaming Frog اجرا کنید و برگه H1 را بررسی کنید تا صفحاتی که H1 های مفقود یا متعدد دارند را شناسایی کنید.

قورباغه زوزه کش H1اسکرین شات از Screaming Frog، آوریل 2024

همین گزارش برای H2 موجود است.

6. تگ های هدر خود را ثابت نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که تگ‌های هدر شما از یک سبک و قالب ثابت در سراسر وب‌سایت شما پیروی می‌کنند.

این شامل استفاده از حروف یکسان (عنوان یا حروف عبارت)، مختصر نگه داشتن آنها و محدود ، طول آنها به حدود 70 کاراکتر است.

ثبات در تگ‌های هدر به تجربه بهتر کمک می‌کند و به ایجاد برندسازی ثابت کمک می‌کند.

هنگام تصمیم گیری در مورد قالب، مخاطبان هدف و لحن محتوای خود را در نظر بگیرید. هنگامی که یک سبک را انتخاب کردید، آن را به طور مداوم در تمام صفحات خود اعمال کنید.

علاوه بر حفظ یک قالب ثابت، تگ های سرصفحه خود را مختصر و دقیق نگه دارید.

آنها را به عنوان عنوان های کوچک برای بخش بعدی متن در نظر بگیرید و از استفاده از آنها برای پر ، کلمات کلیدی یا نوشتن پاراگراف های طولانی خودداری کنید.

7. تگ های هدر خود را جالب کنید

تگ های هدر جالب و جذابی بنویسید که خوانندگان را به خواندن مطالب شما ترغیب کند.

به H1 خود بسیار توجه کنید، زیرا می تواند تصمیم بگیرد که آیا بازدیدکنندگان در صفحه شما بمانند یا به نتایج جستجو بروند.

یک H1 متقاعد کننده باید موضوع اصلی صفحه شما را به اشتراک بگذارد و با هدف جستجوی کاربر هماهنگ باشد.

برای فکر ، و اصلاح برچسب‌های هدر خود وقت بگذارید و مطمئن شوید که آنها به طور دقیق محتوا را منعکس می‌کنند و کاربران را به ادامه خواندن تشویق می‌کنند.

چرا تگ های هدر برای سئو مهم هستند

تگ های هدر با بهبود تجربه کاربر، ارائه زمینه به موتورهای جستجو و افزایش شانس ایمن بودن اسنیپت ها در سئو نقش دارند.

این به طور بالقوه می تواند منجر به رتبه بندی بهتر، افزایش دید و نرخ تعامل بالاتر شود.

عناوین توصیفی به خوانندگان این امکان را می‌دهند که به بخش‌های مربوطه مراجعه کنند.

برای خزنده های جستجو، سرنخ ها سرنخ های معنایی در مورد زمینه و اولویت محتوای صفحه ارائه می دهند.

قدرت سئو تگ های هدر را دست کم نگیرید. هنگام بهینه سازی محتوای خود، این را در اولویت قرار دهید.

(دانلود رایگان:) الگوی سئو روی صفحه + راهنمای

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو

منبع: https://www.searchenginejournal.com/on-page-seo/header-tags/