- سالیوان می گوید هیچ به روز رسانی منتشر نشده است
- پیشینه سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل
- این برای ناشران و سئوکاران به چه معناست
- سوالات متداول
- آیا اقدامات الگوریتمی گوگل در آینده بر کل وب سایت ها یا محتوای خاص تأثیر می گذارد؟
- ناشران و سئوکاران با توجه به سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل چه باید بکنند؟
- زمینه افت ترافیک اخیر مشاهده شده در جامعه سئو چیست؟
دنی سالیوان، رئیس جستجو در گوگل، تایید کرد که موتور جستجو اقدامات الگوریتمی را برای هدف قرار دادن سوء استفاده از شهرت سایت راه اندازی نکرده است.
این شفاف سازی به این گمانه زنی در جامعه SEO می پردازد که کاهش ترافیک اخیر مربوط به به روز رسانی سیاست های قبلی اعلام شده گوگل است.
سالیوان می گوید هیچ به روز رسانی منتشر نشده است
لیلی ری، یک متخصص سئو، یک اسکرین شات را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان دهنده کاهش قابل توجه ترافیک سایت Groupon از تاریخ 6 می است.
ری پیشنهاد کرد که این شواهدی است که نشان میدهد گوگل تحریمهای الگوریتمی را برای سایتهایی که خطمشی این شرکت را در مورد سوء استفاده از شهرت سایت نقض میکنند، آغاز کرده است.
با این حال، سالیوان به سرعت مداخله کرد و گفت:
ما اقدامات الگوریتمی را علیه سوء استفاده از شهرت سایت انجام نداده ایم. تصور میکنم وقتی این کار را انجام دهیم، در مورد آن کاملاً شفاف خواهیم بود. ویراستاران تغییرات را می بینند و فکر می کنند که اینطور است – اینطور نیست – نتایج به دلایل مختلف همیشه تغییر می کنند.
ما اقدامات الگوریتمی را علیه سوء استفاده از اعتبار سایت انجام نداده ایم. تصور میکنم وقتی این کار را انجام دهیم، در مورد آن کاملاً شفاف خواهیم بود. ویراستاران تغییرات را می بینند و فکر می کنند که اینطور است – اینطور نیست – نتایج به دلایل مختلف همیشه تغییر می کنند. سهام در حال حاضر فقط…
– Google SearchLiaison (@searchliaison) 23 مه 2024
سالیوان اضافه کرد که وقتی این اقدامات اجرا میشوند، فقط بر محتوای خاص تأثیر میگذارند، نه کل وبسایتها.
این یک تمایز مهم است زیرا نشان می دهد که حتی اگر برخی از صفحات در یک سایت به صورت دستی جریمه شوند، بقیه دامنه می توانند به طور معمول رتبه بندی شوند.
من نمی دانم این نمودار بر چه اساس است. آمار مشاهده شخص ثالث؟ یا این داده ها از هر سایت مستقیماً از کنسول جستجو گزارش می شود؟ اما فراتر از آن، دوباره، ما یک جزء الگوریتمی برای سوء استفاده از شهرت سایت اضافه نکرده ایم. چیزی که در پاسخ اولیه ام گفتم هنوز …
– Google SearchLiaison (@searchliaison) 23 مه 2024
پیشینه سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل
در اوایل سال جاری، گوگل سیاست جدیدی را برای مبارزه با آنچه «سوءاستفاده از اعتبار سایت» می نامد، اعلام کرد.
اینها موقعیتهایی هستند که محتوای شخص ثالث در دامنههای معتبر با نظارت یا دخالت کمی از سایت میزبان منتشر میشود.
به عنوان مثال می توان به پست های حمایت شده، آگهی های تبلیغاتی و محتوای شریک اشاره کرد که به طور محدود مرتبط هستند یا با هدف اصلی سایت مرتبط نیستند.
بر اساس خط مشی جدید، گوگل اقدامات دستی را علیه صفحات توهین آمیز انجام می دهد و قصد دارد تشخیص الگوریتمی را یکپارچه کند.
این برای ناشران و سئوکاران به چه معناست
اگرچه گوگل هیچ به روز رسانی الگوریتمی مرتبط با سوء استفاده از شهرت سایت را راه اندازی نکرده است، اقدامات دستی ناشران را در حالت هشدار قرار می دهد.
کسانی که به شدت به محتوای حمایتشده یا پستهای شریک برای افزایش ترافیک متکی هستند، باید سایتهای خود را بررسی کنند و هرگونه نقض احتمالی خطمشی را حذف کنند.
تایید سالیوان مبنی بر اینکه هیچ تغییر الگوریتمی صورت نگرفته است ممکن است تسکین موقتی ایجاد کند.
علاوه بر این، اظهارات وی همچنین به عنوان یادآوری است که نوسانات رتبه بندی قابل توجهی می تواند در هر زمان به دلیل عوامل مختلف رخ دهد، نه فقط اجرای سیاست های خاص.
سوالات متداول
آیا اقدامات الگوریتمی گوگل در آینده بر کل وب سایت ها یا محتوای خاص تأثیر می گذارد؟
وقتی گوگل در نهایت اقدامات الگوریتمی را برای سوء استفاده از اعتبار سایت اجرا می کند، این اقدامات به جای کل وب سایت، محتوای خاصی را هدف قرار می دهد.
این بدان معنی است که اگر برخی از صفحات مشخص شود که نقض میکنند، فقط آن صفحات تحت تأثیر قرار میگیرند و به سایر بخشهای سایت اجازه میدهد به رتبهبندی عادی خود ادامه دهند.
ناشران و سئوکاران با توجه به سیاست سوء استفاده از اعتبار سایت گوگل چه باید بکنند؟
ناشران و متخصصان سئو باید سایتهای خود را بررسی کنند تا محتوایی را که ممکن است خطمشی سوء استفاده از اعتبار سایت Google را نقض کند شناسایی و حذف کنند.
این شامل پست ها و محتوای حمایت شده از شرکا می شود که با هدف اصلی سایت مطابقت ندارد. انجام این مراحل می تواند خطر تحریم های دستی گوگل را کاهش دهد.
زمینه افت ترافیک اخیر مشاهده شده در جامعه سئو چیست؟
گوگل میگوید کاهشهای اخیر در سایتهای کوپن به هیچ اقدام الگوریتمی با هدف سوء استفاده از شهرت سایت مرتبط نیست. نوسانات ترافیک می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و همیشه به یک به روز رسانی الگوریتم خاصی مربوط نمی شود.
تصویر ویژه: sockagphoto/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-confirms-no-algorithmic-actions-for-site-reputation-abuse-yet/517337/