How to Easily Find & Analyze Competitor Keywords
وبلاگ

چگونه به راحتی کلمات کلیدی رقبا را پیدا و تجزیه و تحلیل کنیم » رتبه ریاضی

درک کلمات کلیدی رقبای شما برای ایجاد یک استراتژی سئو موثر ضروری است.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا به شما کمک می کند محتوای خود را به صورت استراتژیک بهینه کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب شامل شناسایی رقبای شما، کشف کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنند و ارزیابی ارتباط و عملکرد آن کلمات کلیدی است.

سپس از این اطلاعات می توان برای اطلاع رسانی استراتژی سئوی خود استفاده کرد، به شما کمک می کند ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید، به طور موثرتری به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و به اهداف تجاری خود برسید.

در این مقاله به فرآیند گام به گام تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا با استفاده از ابزارهای مختلف می پردازیم.

بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید شروع کنیم.

1 کلمات کلیدی رقیب چیست؟

کلمات کلیدی رقیب عبارت‌ها و عبارات جستجوی خاصی هستند که کسب‌وکارها در صنعت شما برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند.

این کلمات کلیدی را می توان در محتوای صفحه وب، توضیحات متا، پست های وبلاگ و تبلیغات جستجوی پولی آنها یافت.

تجزیه و تحلیل این کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید کدام عبارات ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کنند و به شما بینشی برای بهبود سئو و استراتژی های بازاریابی شما می دهد.

به عنوان مثال، اگر با وب سایت FlowerAura رقابت می کنید، پس تحویل گلدان یک کلمه کلیدی رقابتی است.

مثال کلمه کلیدی رقیب

2 اهمیت تحقیق کلمات کلیدی رقیب

تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقیب بخش مهمی از یک استراتژی موفق سئو است. این اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد که می تواند به طور قابل توجهی تلاش های بازاریابی شما را بهبود بخشد.

با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مورد نظر رقبا، می توانید فرصت های بهینه سازی محتوای خود را بهتر درک کرده و شناسایی کنید.

این تحقیق به کشف شکاف‌ها در استراتژی کلمات کلیدی شما کمک می‌کند، عباراتی را که رقبا برای آنها رتبه‌بندی می‌کنند اما شما رتبه‌بندی نمی‌کنند، به شما امکان می‌دهد این فرصت‌های استفاده نشده را هدف قرار دهید و رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشید.

همچنین به اصلاح کمپین های جستجوی پولی با شناسایی کلمات کلیدی با عملکرد برتر مورد استفاده توسط رقبا کمک می کند و امکان مناقصه استراتژیک بیشتر و قرار دادن تبلیغات بهتر را فراهم می کند.

3 نحوه انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب

حال بیایید ببینیم که چگونه تحلیل کلمات کلیدی رقیب را انجام دهیم.

3.1 رقبای خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای کشف کلمات کلیدی رقیب، شناسایی رقبای اصلی خود است.

  36 Free SEO Tools for DIY SEOs

با بررسی اینکه چه کسی قبلاً در SERP ها برای کلمات کلیدی هدفی که در ذهن دارید رتبه بندی می کند شروع کنید و آن مشاغل را به لیست خود اضافه کنید. اگرچه ممکن است در حال حاضر چند رقیب در ذهن داشته باشید، ایجاد یک لیست جامع تر با در نظر گرفتن معیارهای زیر ضروری است:

  • اندازه هدف: تعیین کنید که آیا منابع لازم برای رقابت با بزرگ‌ترین بازیکنان در حوزه خود را دارید یا اینکه باید رقبای کوچکتر و در دسترس‌تر را هدف قرار دهید.
  • ماهیت رقابت: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید رقبای مستقیم یا غیر مستقیم را هدف قرار دهید. رقبای مستقیم محصول یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند که جایگزین خدمات شما می شود، در حالی که رقبای غیرمستقیم محصولات یا خدمات مختلفی را ارائه می دهند که مشکل یکسان را حل می کند.

برای شناسایی بازیگران کلیدی در جایگاه خود، یک جستجوی ساده در گوگل می تواند به شما کمک کند. رقبای برتر معمولاً بر نتایج جستجوی ارگانیک و پولی تسلط دارند.

کلمات کلیدی رقیب را در گوگل جستجو کنید

3.2 کلمات کلیدی رقبای بالقوه را شناسایی کنید

در مرحله بعد، زمان آن رسیده است که کاوش در داده های کلیدواژه رقبای خود را برای شناسایی کلمات کلیدی که در حال حاضر برای آنها رتبه بندی نمی کنید، شروع کنید. از یک ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای رفتن به وب سایت هر رقیب و ایجاد لیستی از کلمات کلیدی برتر آنها استفاده کنید.

بیایید ببینیم چگونه با استفاده از Google Keyword Planner کلمات کلیدی رقبا را کشف کنیم.

برای شروع، اگر قبلاً ندارید، باید با ایجاد یک حساب Google Ads به ابزار دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به سیستم، به برنامه ریز کلمات کلیدیهمانطور که در زیر نشان داده شده است.

رابط Google Keyword Planner

برای کشف کلمات کلیدی رقیب با استفاده از Google Keyword Planner، با انتخاب آن شروع کنید کلمات کلیدی جدید را کشف کنید گزینه.

سپس برو به با یک وب سایت شروع کنید زبان. این ویژگی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را بر اساس یک وب سایت خاص جستجو کنید.

فرض کنید می خواهید کلمات کلیدی سایت رقیب را بدانید، مانند amazon.com، رتبه برای. URL دامنه را وارد کنید، انتخاب کنید که آیا داده های کلمه کلیدی را برای یک کشور خاص یا در سراسر جهان می خواهید، و گزینه استفاده از کل سایت را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی رقیب را برای یک وب سایت کشف کنید

پس از اتمام، بر روی آن کلیک کنید نتیجه بگیرید و لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که دامنه برای آنها رتبه بندی می کند.

توجه به این نکته مهم است که این پیشنهادات کلمات کلیدی ممکن است لزوماً با کلمات کلیدی ارگانیک که سایت برای آنها رتبه بندی می کند مطابقت نداشته باشد. در عوض، آنها بر اساس تجزیه و تحلیل پیوندهای داخلی، توضیحات متا، تگ‌های عنوان، سرفصل‌ها و متن کلی صفحه، همراه با داده‌های فهرست‌بندی جستجو تولید می‌شوند.

نتایج کلمات کلیدی

این کلمات کلیدی ارتباط نزدیکی با رتبه بندی دامنه دارند، اما این لیست ممکن است به طور کامل کلمات کلیدی خاصی را که شما هدف قرار می دهید، مانند کلمات کلیدی مربوط به انواع مختلف کفش های دویدن، منعکس نکند.

  این استراتژی های PPC را برای تجارت B2B خود در سال 2024 امتحان کنید

ممکن است کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید، اما برای محدود ، جستجوی خود، URL صفحه دسته بندی سایت را وارد کنید که به طور خاص محتوای کفش های در حال اجرا را گروه بندی می کند.

با انجام این کار، کلمات کلیدی را می بینید که ارتباط نزدیک تری با کفش های دویدن دارند.

لیست کلمات کلیدی برای یک صفحه خاص

اگر جستجوهای مشابهی را در چندین سایت رقیب انجام دهید، ممکن است کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را پیدا کنید.

کلمات کلیدی سطح صفحه

اگر می خواهید صفحه ای برای کلمه کلیدی ایجاد کنید بهترین کفش دویدن برای مردان. با جستجوی این کلمه کلیدی شروع کنید تا ببینید کدام صفحات در جستجوی گوگل رتبه بالایی دارند. صفحات با رتبه برتر اطلاعات ارزشمندی در مورد بهترین لیست کلمات کلیدی به شما می دهند.

در مرحله بعد، یکی از صفحات با رتبه برتر را باز کنید، URL آن را کپی کنید و به Google Keyword Planner بروید.

در با یک وب سایت شروع کنید گزینه، URL صفحه را جایگذاری کنید. به جای انتخاب از کل سایت استفاده کنید گزینه، انتخاب کنید فقط از این صفحه استفاده کنید گزینه.

ایده های کلمه کلیدی

را کلیک کنید نتیجه بگیرید، و Google Keyword Planner کلمات کلیدی را ارائه می دهد که صفحه جدید شما می تواند برای آنها رتبه بندی کند اگر صفحه ای مشابه با صفحه رتبه بندی برتر ایجاد کنید.

ایده های کلمه کلیدی

علاوه بر این، می‌توانید نما را به‌صورت گروه‌بندی شده بر اساس ارتباط مشاهده کنید، که ایده‌های محتوای بیشتری را مطابق شکل زیر به شما می‌دهد.

نمای گروهی

این به شما کمک می کند گروهی از محتوای مرتبط مرتبط ایجاد کنید که به یکدیگر پیوند می دهند و یک پروفایل پیوند داخلی قوی ایجاد می کنند.

پیدا ، کلمات کلیدی سودآور

اگر می خواهید از تبلیغات گوگل برای کسب درآمد برای سایت خود استفاده کنید، توجه به داده های اضافی ارائه شده توسط Google Keyword Planner ضروری است، از جمله محدوده های پایین و بالای پیشنهاد برتر.

این داده‌ها نشان می‌دهد که تبلیغ‌کنندگان چقدر حاضرند برای قرار دادن تبلیغات برای هر کلمه کلیدی خاص بپردازند.

حراج بالای صفحه

به عنوان مثال، اگر کلمات کلیدی مرتبط با کفش دویدن، متوجه خواهید شد که برخی از کلمات کلیدی هیچ داده پیشنهادی ندارند. این نشان می دهد که تبلیغ کنندگان این کلمات کلیدی را سودآور نمی دانند.

بدون اطلاعات حراج

بنابراین، حتی اگر مقاله شما برای آن کلمات کلیدی رتبه بالایی داشته باشد و تبلیغات را در سایت خود مجاز کنید، درآمد چندانی از تبلیغات از آن صفحه خاص ایجاد نخواهید کرد.

علاوه بر این، به تفاوت بین محدوده پیشنهادی کم و بالا نگاه کنید. اسپرد کمتر و قیمت پایین تر نشان می دهد که تبلیغ کنندگان مایل به پرداخت هزینه اضافی برای رتبه بندی مداوم برای آن کلمه کلیدی هستند که به معنای رقابت قوی است.

  برنامه ریزی محتوا و بودجه: آماده شدن برای سال پیش رو

به خاطر داشته باشید که معیار رقابت برای تبلیغ‌کنندگان است، نه رتبه‌بندی ارگانیک.

سنج مسابقه

کلمات کلیدی سودآور عموماً دارای هدف تجاری قوی هستند.

به عنوان مثال بهترین کفش های دویدن برای ماراتن کلمه کلیدی قصد واضحی را نشان می دهد، زیرا مخاطبانی که این عبارت را جستجو می کنند احتمالاً به دنبال خرید کفش های باکیفیت برای آموزش ماراتن هستند که آن را به یک کلمه کلیدی ارزشمند برای تبلیغ کنندگان تبدیل می کند. از سوی دیگر، تاریخچه کفش های دویدن قصد آموزنده ای دارد و ممکن است تبلیغ کنندگانی را که مایل به پرداخت قیمت های بالا هستند جذب نکند و در نتیجه پتانسیل درآمد تبلیغاتی کمتری داشته باشد.

اگر می‌خواهید از درآمد تبلیغات کسب درآمد کنید، روی کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا و محدوده پیشنهاد رقابتی تمرکز کنید.

با این حال، اگر سایت شما جدید است، برای شناسایی حجم جستجو و رقابت رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک، تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا یک استراتژی سئوی پایدار ایجاد کنید.

3.3 کلمات کلیدی رقیب را برای هدف انتخاب کنید

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی خود را تهیه کردید، زمان آن فرا می رسد که مشخص کنید کدام یک ارزش هدف گذاری دارند.

ابتدا کلمات کلیدی را که به کسب و کار یا مخاطب هدف شما مرتبط نیستند حذف کنید. ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی نامربوط مشتریان بالقوه را جذب نخواهد کرد.

برای کسب و کارهای کوچک، کلمات کلیدی بیش از حد رقابتی را نیز حذف کنید.

ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و Semrush می‌توانند بینشی در مورد دشواری رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص ارائه دهند.

مشکل کلمه کلیدی را بررسی کنید

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید یا وب سایت شما دارای اعتبار دامنه بالایی نیست، روی کلمات کلیدی با رقابت کمتر تمرکز کنید. همانطور که سایت شما رشد می کند، به تدریج می توانید کلمات کلیدی رقابتی بیشتری را هدف قرار دهید.

4 نتیجه

یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا بخش مهمی از هر استراتژی موثر سئو است. با شناسایی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، می توانید بینش ها و فرصت های ارزشمندی را برای بهبود عملکرد موتور جستجوی خود کشف کنید.

از شناسایی رقبای خود تا انتخاب کلمات کلیدی رقیب برای هدف، می‌توانید استراتژی کلمات کلیدی خود را برای جلوتر از رقبا تنظیم کنید.

با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Semrush، Ahrefs و غیره، می توانید به طور سیستماتیک این کلمات کلیدی را کشف کرده و رقبای خود را درک کنید.

با تلاش مداوم و استفاده استراتژیک از این استراتژی ها، می توانید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشید، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و در نهایت به اهداف خود برسید.

اگر این مقاله را دوست دارید، به ما اطلاع دهید با ارسال توییت @rankmathseo.

منبع: https://rankmath.com/blog/find-competitor-keywords/