برنامه ریزی محتوا و بودجه: آماده شدن برای سال پیش رو
وبلاگ

برنامه ریزی محتوا و بودجه: آماده شدن برای سال پیش رو

بیایید این را از سر راه برداریم: یک برنامه محتوایی ایجاد کنید که هر دو کاملاً با اهداف تجاری همسو باشد و در عین حال در محدوده بودجه باقی بماند. جدی عمل متعادل کننده این امر مستلزم یک رویکرد استراتژیک است که منابع مالی موجود را در نظر می گیرد و در عین حال اطمینان می دهد که استراتژی محتوا نه تنها بر آنچه ممکن است بلکه بر آنچه که وجود دارد نیز متمرکز می شود. ایده آل.

چه منابعی در دسترس است؟ با این منابع چه کاری می توانید انجام دهید؟ شما چکار انجام خواهید داد مانند آیا می توانید با این منابع انجام دهید؟ استفاده از این منابع چگونه کارها را به جلو می برد؟

این شبکه ای غیرقابل انکار پیچیده از گزینه ها و محدودیت ها است، بنابراین زمانی که زمان توسعه برنامه محتوا فرا می رسد، می تواند خوب باشد که کمی جهت داشته باشید.

و آیا دوست دارید این را تماشا کنید؟ در اینجا یک راهنمای گام به گام آورده شده است که به شما کمک می کند برنامه محتوایی و بودجه خود را به جایی که باید باشد برسانید.

مرحله 1: از بالا شروع کنید

آیا می خواهید مطمئن شوید که برنامه محتوای شما به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعریف کنید “موفقیت” چیست. یک نمای کلی از سال پیش رو داشته باشید و با استفاده از داده های تاریخی قابل اعتماد و پیش بینی های تقویت شده با تجزیه و تحلیل، تعیین کنید که کدام اهداف به تیم های بازاریابی محتوای شما کمک می کند تا بدون وادار ، به بازنشستگی پیش از موعد به ارتفاعات جدیدی برسند.

خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و مرتبط: اهدافی که انتخاب می کنید اساس برنامه محتوای شما را تشکیل می دهند.

  چرا باید فقط یک بار از عبارت کلیدی فوکوس استفاده کنید • Yoast

در مورد چه نوع اهدافی صحبت می کنیم؟ همه چیز بستگی به این دارد که می خواهید کسب و کارتان به چه چیزی برسد.

به عنوان مثال، آیا می خواهید ثبت نام های بیشتری را جذب کنید؟ آیا می خواهید درآمد تکراری خود را افزایش دهید؟ سهام بیشتری دریافت کنید؟ الهام بخش افزایش تعامل؟

معیارهایی وجود دارد که تقریباً با هر هدف (یا مجموعه ای از اهداف) که می توانید اولویت بندی کنید، مرتبط هستند، بنابراین بفهمید که چگونه می خواهید “موفقیت” را تعریف کنید و سپس آن را اجرا کنید.

مرحله 2: به سوالاتی که استراتژی محتوای شما را مشخص می کند پاسخ دهید

آری ما اهداف داریم! خوب، مستقر شوید زیرا اکنون زمان آن است که به استراتژی محتوای خود عمیق تر بپردازید. به طور خاص، به این فکر کنید که محتوا چگونه نقشی در انتقال افراد از طریق قیف بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما ایفا می کند و چگونه می تواند به دستیابی به اهدافی که در مرحله قبل شناسایی کرده اید کمک کند.

این به معنی پرسیدن سوالاتی مانند:

  • آیا شکاف های دانش جدیدی وجود دارد که محتوای شما می تواند پر کند؟

  • آیا مسائلی وجود دارد که اغلب بعداً در سفر مشتری مورد توجه قرار می گیرد که باید از قبل به آنها پرداخته شود؟

  • آیا ویژگی های کم فروش محصول یا خدمات شما وجود دارد که شایسته توجه بیشتر باشد؟

  • مردم چه اطلاعاتی را باید در مورد تحولات صنعت شما بدانند؟

  • آیا زمینه هایی وجود دارد که رقبای شما روی آنها تمرکز می کنند که شما نیز باید در آنها رقابت کنید (اما نه)؟

بدیهی است که این یک شاخص جامع نیست. صنعت، بازار، مخاطبان یا متغیرهای دیگر شما ممکن است به این معنی باشد که فهرست سوالات شما شامل چند مورد اضافه شده است که در اینجا به آنها پرداخته نشده است.

آنچه مهم است این است که به وضعیت محتوای فعلی خود نگاه دقیقی بیندازید و صادقانه نقاط ضعف را ارزیابی کنید.

مرحله 3: فهرستی از نیازهای محتوای آینده تهیه کنید

در این مرحله، باید بدانید که می‌خواهید به کجا برسید و در حال حاضر کجا هستید. تنها چیزی که باقی می ماند یافتن بهترین راه برای پر ، این شکاف است.

  10 ستون خبره برتر PPC در سال 2023 در زمین موتورهای جستجو

بر اساس اطلاعات آموخته شده در مرحله قبل، یک لیست جامع از عناصر محتوای مورد نیاز برای کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی و کسب و کار خود ایجاد کنید. هر قسمت از محتوا باید هدف مشخصی برای کمک به موفقیت کلی سال آینده داشته باشد. برای اولویت‌بندی مؤثر این آیتم‌های محتوا، برای هر مورد در فهرست، یک امتیاز اولویت از 1 (کم) تا 3 (بالا) تعیین کنید.

فقط این را در نظر داشته باشید: اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که همه چیز را به عنوان علامت گذاری کنید اولویت بالا، داشتن یک لیست پر از 3 به شما فضای زیادی برای تکان دادن نمی دهد. به همین دلیل است که توصیه می شود توزیع متعادل 1، 2 و 3 را برای تضمین انعطاف پذیری در مواجهه با محدودیت های بودجه حفظ کنید.

مرحله 4: هزینه های تولید و تبلیغات را محاسبه کنید

آن هزینه هایی که قبلا ذکر کردیم را به خاطر دارید؟ آن ها اینجا هستند. ایجاد و ارتقای محتوا با لیست طولانی از هزینه ها همراه است (از جمله چندین مورد که قبلاً در این مقاله به آنها اشاره کردم؛ با خیال راحت به بالا بروید) که باید قبل از نهایی ، بودجه آنها را محاسبه کنید.

من اهل کلمات هستم، پس انتظار نداشته باشید که در مورد دنیای حسابی پر از اعداد و ارقام که در تعیین تقریباً هزینه بهینه سازی استراتژی محتوای شما نقش دارد، هیجان زده شوم. چیزی که من به شما خواهم گفت این است که محاسبه هزینه ها برای تولید ، محتوا با محاسبه هزینه متفاوت است ترویج او در اینجا نحوه انجام هر دو آمده است:

  • محاسبه هزینه های تولید
    تعیین کنید که هزینه ایجاد هر قطعه از محتوای لیست شما چقدر است. باز هم، این باید یک ارزیابی جامع باشد و تمام هزینه های مربوط به تحقیق، نگارش، طراحی، منابع خارجی و غیره را جمع کند. در حالت ایده آل، بسیاری از محتواها برای مدیریت خود در دسترس تیم شما خواهند بود، اما برخی دیگر ممکن است به برون سپاری یا جذب استعدادهای تخصصی نیاز داشته باشند.

  • هزینه های تبلیغات را محاسبه کنید
    ارتقای محتوا به اندازه تولید اهمیت دارد. بودجه مورد نیاز برای توزیع هر قطعه را در جایی که می خواهید در صحنه دیجیتال مشخص کنید. هزینه های مربوط به تبلیغات رسانه های اجتماعی، کمپین های جستجوی پولی، بازاریابی ایمیلی و سایر فعالیت های تبلیغاتی را در نظر بگیرید. هرچه بیشتر بتوانید در تبلیغات سرمایه گذاری کنید، محتوای شما جلوتر خواهد رفت – به شرطی که کیفیت وجود داشته باشد.

  مهاجرت موفق وب سایت: افزایش رتبه کلمات کلیدی

باز هم، کار با یک سرویس بازاریابی حرفه ای (مانند BASE Search Marketing) می تواند تا حد زیادی در دقیق تر ، محاسبات شما کمک کند. قراردادهای خاص برای خدمات تولید و ارتقاء تضمین می کند که ارقام دقیق و ملموس زمانی که آنها را در بودجه خود وارد می کنید.

به جز چند استثنا، هزینه باید 0 دلار برای چیزهایی باشد که می توانید در نقش/پهنای باند تیم خود انجام دهید. هر چیز دیگری باید بر اساس ارائه دهندگان خارجی که برای پاسخگویی استفاده می کنید ارزیابی شود.

هنگامی که این هزینه ها با دقت معقولی محاسبه شد، در نهایت می توانید کل بودجه مورد نیاز برای تولید و تبلیغ تمام محتوای مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تجاری خود را در سال محاسبه کنید. این بودجه را بین سه ماهه اول و چهارم تقسیم کنید تا منابع مالی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود را روشن کنید.

مرحله 5: با بودجه به جلو حرکت کنید

شما در خانه هستید، اما زودرس نباشید. بودجه شما تنها زمانی کامل می شود که بتوانید هزینه های سه ماهه و سالانه خود را با منابع موجود تطبیق دهید. اگر هزینه های برنامه ریزی شده بیشتر از بودجه شماست، فقط بر تولید و تبلیغ آیتم های محتوایی با اولویت سطوح 2 و 3 تمرکز کنید.

این رویکرد استراتژیک به شما این امکان را می دهد که تصمیمات آگاهانه ای در مورد حیاتی ترین عناصر محتوایی برای دستیابی به اهداف کسب و کار خود در چارچوب بودجه بگیرید.

منبع: https://moz.com/blog/content-planning-and-budgets