- بازاریابی محتوا چیست؟
- چرا بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی شما مهم است؟
- 7 استراتژی برای باز ، قفل موفقیت در تجارت الکترونیک
- 1. استراتژی های وبلاگ نویسی موثر
- 2. از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید
- 3. تاثیر بازاریابی ایمیلی را به حداکثر برسانید
- 4. از طریق ویدئو با مشتریان خود تعامل داشته باشید
- 5. یک تقویم سرمقاله به عنوان نقشه راه ایجاد کنید
- 6. توضیحات محصول مناسب سئو
- 7. بهبود دید محصول با داده های ساخت یافته
- دستیابی به تعالی تجارت الکترونیک از طریق بازاریابی محتوا
سئوی خوب پایه و اساس فروشگاه آنلاین شما را تشکیل می دهد و راه را برای افزایش دید و ترافیک هموار می کند. با این حال، جادوی واقعی زمانی اتفاق میافتد که این را با یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی برای فروشگاه آنلاین خود ترکیب کنید. اینجاست که کلیکهای معمولی را به یک مخاطب مجذوب تبدیل میکنید، آماده کشف آنچه فروشگاه آنلاین شما برای ارائه دارد! این فقط برای دیده شدن نیست؛ این در مورد ایجاد ارتباطی است که بازدیدکنندگان را به مشتریان ارزشمند تبدیل می کند. در این پست وبلاگ، شما را در ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا راهنمایی می کنیم که به کسب و کار آنلاین شما جان می بخشد. برای افزایش فروش خود و موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک آماده شوید!
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا هنر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش و مرتبط برای جذب و جذب مخاطب هدف و در نهایت هدایت عملکرد سودآور مشتری است، خواه خرید، مشترک شدن در خبرنامه ها یا اشتراک گذاری محتوای شما باشد. این در مورد درک نیازها و سوالات مشتریان و ارائه پاسخ به آنها از طریق محتوای با کیفیت است.
برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی محتوا تمرکز را از خود محصولات تغییر میدهد و بر داستان، زمینه و ارزشی که به زندگی مشتری میافزاید تمرکز میکند. این یک استدلال نیست; این یک مکالمه است اینگونه است که امروزه برندها با ارائه خرد، سرگرمی و الهام به مشتریان وفاداری میکنند بدون اینکه در ازای چیزی بخواهند، حداقل نه فوراً.
چرا بازاریابی محتوا برای فروشگاه اینترنتی شما مهم است؟
در دنیای تجارت الکترونیک، بازاریابی محتوا به پلی بین دید آنلاین و تبدیل تبدیل می شود. این مهم است زیرا به سوالات مخاطبان شما پاسخ می دهد و به شما در ایجاد اعتماد، توسعه روابط، بهبود تبدیل و ایجاد سرنخ کمک می کند. مشتریان به طور مداوم از برندهای مورد علاقه خود محتوای با کیفیت بالا را انتظار دارند. بازاریابی محتوا همچنین به بهبود دید شما در نتایج موتورهای جستجو کمک می کند، که برای جذب مشتریان در فضایی که رقابت فقط با یک کلیک فاصله دارد، بسیار مهم است. همچنین راهی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان با برند شما در بین خریدها فراهم می کند.
7 استراتژی برای باز ، قفل موفقیت در تجارت الکترونیک
بازاریابی محتوا شامل انواع مختلفی از محتوا، مانند وبلاگ نویسی، رسانه های اجتماعی، ویدئو و غیره است. در اینجا، ما شما را از طریق این گزینه ها راهنمایی می کنیم و به شما کمک می کنیم تا بر اساس نیازها و اهداف خاص خود انتخاب درستی داشته باشید.
1. استراتژی های وبلاگ نویسی موثر
وبلاگ نویسی یک استراتژی اساسی بازاریابی محتوا برای فروشگاه های آنلاین است. انتشار منظم پست های وبلاگ آموزنده و جذاب مرتبط با محصولات یا صنعت شما می تواند مشتریان بالقوه را جذب و آموزش دهد. همچنین محتوای ارزشمندی را ارائه می دهد که موتورهای جستجو می توانند ایندکس کنند و در نتیجه سئوی شما را بهبود می بخشد.
برای تجارت الکترونیک، این به معنای ایجاد پست های وبلاگی است که نه تنها محصولات شما را به نمایش می گذارد، بلکه توصیه های عملی نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر محصولات سازگار با محیط زیست را می فروشید، یک پست وبلاگ در مورد “10 روش آسان برای سبزتر ، خانه خود” می تواند به مخاطبان شما آموزش دهد و در عین حال محصولات شما را به طور ماهرانه به نمایش بگذارد. یا اگر شلوار جین می فروشید، می توانید محتوایی با مضمون شلوار جین ایجاد کنید، مانند نحوه شستن شلوار جین. از تحقیقات کلمات کلیدی برای راهنمایی موضوعات خود استفاده کنید، مطمئن شوید که آنها نه تنها جالب هستند، بلکه ضد SEO نیز هستند!
بیشتر بخوانید: چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم: راهنمای گام به گام برای آماده شدن برای انتشار »
2. از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید
رسانه های اجتماعی ویترین دیجیتال شما هستند که شخصیت برند شما در آن می درخشد. این فقط در مورد ارتقاء نیست. این در مورد اتصال است. ترکیبی از محتوا شامل محصولات ویژه، توصیفات مشتری و حتی میم هایی که با صدای برند شما مطابقت دارند ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر خط جدیدی از ظروف آشپزخانه دارید، چرا ویژگی «دستور پخت هفته» را در اینستاگرام با عکسهای غذاهای تهیه شده با محصولات خود اجرا نکنید؟ با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید خلاقیت های خود را به اشتراک بگذارند.
به خواندن ادامه دهید: چگونه از رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنیم »
3. تاثیر بازاریابی ایمیلی را به حداکثر برسانید
ایمیل نمرده است. این یکی از مستقیم ترین راه ها برای رسیدن به مشتری است. مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و پیام های خود را تطبیق دهید. مشتری که یک چادر را از فروشگاه فضای باز شما خریداری کرده است، ممکن است از ایمیلی درباره 10 کمپینگ برتر در منطقه خود و همچنین یک معامله ویژه برای وسایل کمپینگ قدردانی کند. از اتوماسیون برای راهاندازی ایمیلهای مبتنی بر رفتار مشتری، مانند ایمیلهای بعدی همراه با نکات مراقبتی پس از خرید استفاده کنید تا برند خود را در خط مقدم ذهن آنها نگه دارید.
به خواندن ادامه دهید: شروع با بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی »
4. از طریق ویدئو با مشتریان خود تعامل داشته باشید
ویدئو روشی پویا برای نمایش محصولات شما در عمل است. به عنوان مثال، اگر تجهیزات تناسب اندام را می فروشید، یک سری ویدیوهای تمرینی کوتاه می تواند تطبیق پذیری محصولات شما را نشان دهد. بسته به اینکه مخاطبان شما زمان خود را در کجا می گذرانند، می توان آنها را در پلتفرم هایی از YouTube تا TikTok به اشتراک گذاشت. به یاد داشته باشید که از ویدیوها نیز می توان مجددا استفاده کرد. سپس یک جلسه پرسش و پاسخ زنده در فیس بوک می تواند به نکات کوچکی برای سایر سیستم عامل ها تبدیل شود!
آیا می دانستید سئوی ویدئو نیز وجود دارد؟ سئوی ویدیو شامل بهینه سازی ویدیوها و صفحات محتوای ویدیویی شما برای نمایش در نتایج جستجوی معمولی برای کلمات کلیدی است که می خواهید آنها را پیدا کنید. به طور عمده دو استراتژی بهینه سازی ویدیو وجود دارد: یکی با هدف افزایش دید وب سایت شما در ویدیوها و نتایج جستجوی جهانی (SEO ویدیو)، در حالی که دیگری بر افزایش حضور ویدیوهای شما در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی و دیده شدن آنها در گوگل تمرکز دارد. نتایج جستجو (این شامل بهینه سازی برای پلتفرم هایی مانند یوتیوب، فیس بوک و غیره می شود). میخواهید بیشتر بدانید ؟ با راهنمای SEO ویدیوی ما، نحوه رتبه بندی ویدیوهای خود را بیاموزید.
5. یک تقویم سرمقاله به عنوان نقشه راه ایجاد کنید
تقویم تحریریه قطب نمای محتوای شماست. ابزارهایی مانند ترلو یا آساناس ها می تواند به شما کمک کند استراتژی محتوای خود را تجسم کنید و اطمینان حاصل کنید که تیم شما در همان صفحه است. این برنامه باید انعطاف پذیر باشد. برای انطباق با روندها یا اخبار فوری مرتبط با مخاطبان خود آماده باشید. همچنین به شما کمک میکند محتوای فصلی را برنامهریزی کنید، مانند یک راهنمای لوازم ضروری تابستانی برای فروشگاه مد، و تضمین میکند که همیشه از این روند جلوتر هستید.
6. توضیحات محصول مناسب سئو
توضیحات محصول شما جایی است که سئو با متقاعدسازی روبرو می شود. به جای اینکه فقط ویژگی ها را فهرست کنید، داستان بگویید. برای دستگاه قهوه ساز، فقط در مورد مشخصات فنی صحبت نکنید. عطر قهوه تازه ای را که اتاق را پر می کند را توصیف کنید. از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده کنید و فراموش نکنید که برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه سازی کنید، مانند «اسپرسوساز ایتالیایی با انرژی کارآمد»، که می تواند مخاطب هدفمندتری را جذب کند.
به خواندن ادامه دهید: 7 روش برای بهبود توضیحات محصول در فروشگاه آنلاین شما »
7. بهبود دید محصول با داده های ساخت یافته
داده های ساختاریافته مانند یک دست دادن مخفی با موتورهای جستجو است. اطلاعات محصول شما را به زبانی که آنها می فهمند ترجمه می کند که می تواند منجر به نتایج جستجوی غنی تری شود. به عنوان مثال، با استفاده از نشانه گذاری Schema.org، می توانید اطمینان حاصل کنید که گیتارهای شما با رتبه بندی و قیمت مستقیماً در نتایج جستجو ظاهر می شوند و تصمیم گیری را برای مشتریان آسان تر می کند.
بهینهسازی توضیحات محصول شما با دادههای ساختاریافته، در نحوه نمایش محصولات شما در نتایج جستجو تاثیرگذار است. با استفاده از افزونه Yoast WooCommerce SEO یا برنامه Yoast SEO برای Shopify به لطف یکپارچه سازی داده های ساختاری Schema.org، می توانید لیست محصولات خود را با قطعه های غنی ارتقا دهید. این باعث می شود که لیست های شما با رتبه بندی، قیمت ها و در دسترس بودن به طور مستقیم در نتایج جستجو قابل مشاهده باشد. Yoast SEO این فرآیند را ساده می کند. شما فقط محصولات را لیست نمی کنید. شما تجربه جستجوی غنی تر و آموزنده تری را ارائه می کنید که می تواند به دید بهتر و فروش بالاتر منجر شود.
دستیابی به تعالی تجارت الکترونیک از طریق بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا برای تجارت الکترونیک فقط فروش نیست. این در مورد ایجاد یک روایت است که محصولات شما را در زندگی مشتریان شما ادغام می کند. بازاریابی محتوا را به عنوان یک ابزار قدرتمند در آغوش بگیرید و از این استراتژی ها برای ساختن آن روایت استفاده کنید و فروشگاه آنلاین خود را شکوفا کنید!
بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی سئوی تجارت الکترونیک: نحوه فروش بیشتر آنلاین »
منبع: https://yoast.com/content-marketing-strategies-online-shop/