مزایای ابزار وب مستر بینگ از گزارش IndexNow Insights جدید و بهترین گزارش‌های SEO
وبلاگ

مزایای ابزار وب مستر بینگ از گزارش IndexNow Insights جدید و بهترین گزارش‌های SEO

مایکروسافت ابزارهای وب مستر بینگ را با اطلاعات و گزارش های مفید جدید به روز کرده است تا به شما کمک کند عملکرد سایت خود را در بینگ و به طور کلی در جستجو بهبود بخشید. Bing Webmaster Tools یک گزارش IndexNow Insights جدید دارد که بیشتر از URL های ارسال شده به IndexNow را به شما نشان می دهد. بینگ همچنین گزارش جدیدی از Top SEO Insights اضافه کرده است که مهمترین مشکلات سئوی شما را به شما نشان می دهد.

فابریس کانل، مدیر اصلی محصول مایکروسافت بینگ، این خبر را امروز در PubCon اعلام کرد و این خبر را در وبلاگ بینگ منتشر کرد. IndexNow به 2.5 میلیارد URL ارسالی رسیده است که در مقایسه با 1.2 میلیارد شش ماه پیش افزایش یافته است. Canel افزود: علاوه بر این، IndexNow 17٪ از URL های جدید کلیک شده در نتایج جستجوی وب را تشکیل می دهد.

IndexNow Insights Reports

فابریس کانل نوشت: IndexNow Insights جدید به شما “اطلاعات عملی در مورد URL های ارسال شده به IndexNow برای بهبود دید و رتبه بندی آنها” ارائه می دهد. این گزارش هم معیارهای سطح بالا و هم گزارش های دقیق را در اختیار شما قرار می دهد. گزارش اصلی نشانی‌های اینترنتی ارسال شده در 24 ساعت گذشته را نشان می‌دهد. گزارش جدید تعداد نشانی‌های اینترنتی را با روندها و بینش‌های عملی‌تر نشان می‌دهد. این گزارش همچنین نشانی‌های اینترنتی را نشان می‌دهد که با استفاده از IndexNow کشف نشده‌اند، بلکه از طریق خزیدن یا روش‌های دیگر کشف شده‌اند.

  در دسترس بودن Google Gemini در جستجوی اندروید

این هم اسکرین شات گزارش:

بینش های کلیدی از IndexNowبینش های کلیدی از IndexNow

گزارش جدید IndexNow: در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که اکنون در نسخه دوم این گزارش موجود است:

  • درباره مشکلات URL های خزیده شده و وضعیت URL های ارسالی خود اطلاعات کسب کنید.
  • دریافت گزارش های دقیق در مورد تعداد URL های ارسال شده، خزیده شده و فهرست شده.
  • آخرین 1000 نشانی وب ارسال شده خود را مشاهده کنید، از جمله موارد زیر:
    • وضعیت شاخص
    • اولین تاریخ نمایه شده
    • و اگر دیر ارسال شده باشند.
  • اطلاعاتی در مورد منبع ارسالی URL خود، چه از طریق Cloudflare، وردپرس، ارسال دستی، یا سایر ابزارها دریافت کنید.
  • برگه «URLهای مهم گمشده» پیوندهایی را که به تازگی کشف کرده‌اید را نشان می‌دهد که روی آنها کلیک می‌کنید اما اخیراً در IndexNow قابل مشاهده نبودند.
  • اطلاعات دقیق در مورد خطاهای فردی، از جمله کیفیت محتوا، ربات های ممنوعه، خزیده نشده، فهرست بندی شده و پیوندهای مرده.
  • برای جزئیات بیشتر در مورد نشانی‌های اینترنتی فهرست‌نشده، نشانی‌های اینترنتی نمونه، مهلت‌های ارسال و مراحل کاهش فهرست نشانی‌های اینترنتی، بیشتر کاوش کنید.
  • همچنین می توانید روندهای نمایه سازی را برای تجزیه و تحلیل یا گزارش بیشتر صادر کنید.

بهترین گزارش بینش سئو

اکنون فهرست جدیدی از مسائل و اطلاعات در بالای صفحه ابزار وب مستر Bing ظاهر می شود که Top Insights نام دارد. این به شما یک لیست سازماندهی شده و اولویت بندی شده از مهمترین مسائل SEO را که بینگ برای وب سایت شما پیدا کرده است نشان می دهد.

مایکروسافت نوشت: «Top Insights مجموعه‌ای از توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده و اولویت‌بندی شده را معرفی می‌کند که به مدیران وب‌سایت کمک می‌کند تا مهم‌ترین وظایف را برای بهینه‌سازی وب‌سایت شناسایی کرده و بر روی آنها تمرکز کنند. Top Insights به شما مسائل مربوط به کیفیت محتوا، نحوه بهبود پوشش نمایه سازی، کمک به ردیابی پیشرفت و تاثیر، یا بهینه سازی داده های ساختاریافته و بک لینک ها را به شما نشان می دهد.

  شوکر - سام آلتمن در OpenAI در تغییر بزرگ مدیرعامل غایب است

این هم نمونه ای از سایت من:

اطلاعات اصلیاطلاعات اصلی

در اینجا یک اسکرین شات از گزارش مفصل با جزئیات بیشتر آمده است:

TopInsights2TopInsights2

مایکروسافت همچنین ناوبری Bing Webmaster Tools خود را به روز کرد که بخش SEO را حذف کرد و به سادگی این موارد را در بخش اصلی فهرست کرد. علاوه بر این، چند ترفند ناوبری جزئی دیگر وجود داشته است، مانند اگر از ارسال URL Bing استفاده نکنید، در ناوبری نشان داده نخواهد شد.

این نوار ناوبری جدید است:

نوار ناوبری Bwtنوار ناوبری Bwt

چرا ما اهمیت می دهیم

اگر هنوز IndexNow را قبول نکرده‌اید، احتمالاً باید بررسی کنید که چه چیزی لازم است تا آن را برای وب‌سایت خود کار کند. اگر از Cloudflare استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سوئیچ را باز کنید و بسیاری از پلتفرم های CMS از IndexNow خارج از جعبه پشتیبانی می کنند.

علاوه بر این، مطمئن شوید که ابزارهای جدید Bing Webmaster Tools را بررسی کنید.

IndexNow چیست. IndexNow روشی را برای صاحبان وب سایت فراهم می کند تا فوراً موتورهای جستجو را از آخرین تغییرات محتوای وب سایت خود مطلع کنند. IndexNow یک پروتکل پینگ ساده است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد بدانند URL و محتوای آن اضافه، به روز شده یا حذف شده است و به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت این تغییر را در نتایج جستجوی خود منعکس کنند. اشتراک گذاری IndexNow ماه گذشته، در ژانویه 2022، به طور کامل فعال شد.

چگونه کار می کند. این پروتکل بسیار ساده است: تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلید در سرور خود ایجاد کنید، سپس یک URL به موتور جستجو ارسال کنید تا موتورهای جستجوی شرکت کننده IndexNow را از تغییر مطلع کند. مراحل شامل:

  1. با استفاده از ابزار تولید کلید آنلاین، یک کلید پشتیبانی شده از پروتکل ایجاد کنید.
  2. کلید را در یک فایل متنی با مقدار کلید در ریشه وب سایت خود میزبانی کنید.
  3. وقتی URL های شما اضافه، به روز یا حذف شدند، شروع به ارسال URL کنید. شما می توانید یک URL یا مجموعه ای از URL ها را در هر تماس API ارسال کنید.
  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 22 دسامبر 2023

ارسال یک URL آسان است: فقط یک درخواست HTTP ساده حاوی URL اصلاح شده و کلید خود را ارسال کنید.
https://www.bing.com/IndexNow?url=url-changed&key=your-key و همین مورد با استفاده از https://yandex.com/indexnow?url=url-changed&key=your-key کار می کند

می توانید دستورالعمل های دقیق تر را در سایت Microsoft Bing IndexNow یا وب سایت پروتکل IndexNow مشاهده کنید.

منبع: https://searchengineland.com/bing-webmaster-tools-gains-new-indexnow-insights-top-seo-insights-report-438100