وبلاگ

ویژگی های جدید و موارد استفاده در دنیای واقعی

گمانه زنی ها در مورد اعلامیه آتی OpenAI با صحبت در مورد موتور جستجوی هوش مصنوعی یا دستیار صوتی مجهز به GPT-4 زیاد بود. اما OpenAI با یک نوآوری پیشگامانه که تنها یک روز قبل از Google I/O 2024 معرفی شد، فراتر از انتظارات بود.

آنها GPT-4o را منتشر کردند، تکرار بسیار سریعتر و هوشمندتر از مدل زبان محبوب خود، ChatGPT.

سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI چند روز پیش به این به‌روزرسانی اشاره کرد ایکسآن را چیزی می نامید که “شبیه جادو است.”

این شرکت قصد دارد در هفته های آینده به همه کاربران اجازه دسترسی به GPT-4o را بدهد.

حال، بیایید در آن شیرجه بزنیم و ببینیم که آیا این مدل واقعاً همان‌قدر که سام می‌گوید «جادویی» است یا خیر.

چه چیزی GPT-4o را متمایز می کند؟

ChatGPT-4o (“O” مخفف “Omni”) یک ارتقاء چندوجهی از ChatGPT OpenAI است که در اواخر سال 2022 راه اندازی شد. مدل به روز شده می تواند متن، صدا، تصاویر و ویدئو را در هر ترکیبی پردازش کند. همچنین می تواند در زمان واقعی در مکالمات شرکت کند، اعلان های قبلی را به خاطر بیاورد و حتی لحن خود را برای شبیه سازی احساسات تنظیم کند.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 19 سپتامبر 2023

OpenAI اخیراً در پست وبلاگ خود اعلام کرد که GPT-4o “می تواند به ورودی های صوتی در کمتر از 232 میلی ثانیه پاسخ دهد، با میانگین 320 میلی ثانیه، که مشابه زمان پاسخ انسان است.” پیش از این، ChatGPT (بر اساس فناوری GPT-4) می توانست به طور متوسط ​​در 5.4 ثانیه به دستورات صوتی پاسخ دهد.

خبر خوب این است که OpenAI GPT-4o را با گنجاندن آن در طرح رایگان به طور گسترده در دسترس قرار می دهد! این بدان معنی است که هر کسی می تواند آن را امتحان کند و برای اهداف شخصی و حرفه ای استفاده کند.

علاوه بر این، توسعه دهندگان اکنون می توانند از GPT-4o از طریق API خود استفاده کنند. این دو برابر سریعتر و ارزانتر از مدل قبلی GPT-4 توربو است. همچنین درخواست های بیشتری را ارائه می دهد (حدود 5 برابر بیشتر از GPT-4 Turbo!). اگرچه ویژگی های صوتی و تصویری جدید هنوز برای همه در دسترس نیست، OpenAI قصد دارد آنها را در هفته های آینده با شرکای مورد اعتماد API به اشتراک بگذارد.

موارد استفاده واقعی

GPT-4o فقط یک ماشین تولید کننده پاسخ استاتیک دیگر نیست. این امر در طول دموی زنده میزبانی شده توسط مدیر ارشد فناوری OpenAI میرا موراتی و تیمش در روز دوشنبه برای همه آشکار شد.

اگرچه GPT-4o می توانست یک معادله ساده را روی کاغذ حل کند، اما فراتر از آن بود. او حتی پیشنهادهای گام به گام مفیدی برای نزدیک شدن به معادله ارائه کرد. این تطبیق پذیری محدود به ریاضیات نبود.

نسخه ی نمایشی GPT-4o را به تجزیه و تحلیل کد مستقیماً از روی صفحه نمایش، ترجمه زبان ها در زمان واقعی و حتی تفسیر احساسات انسانی از یک دوربین سلفی، همه با سرعتی چشمگیر مجهز کرد.

  Unlocking Growth Through Enterprise SaaS SEO

علاوه بر این، او طیفی از احساسات را در طول پخش زنده بیان کرد (یا تقلید کرد) و لحن و سرعت خود را مانند یک سخنران طبیعی تنظیم کرد. او حتی می توانست آواز بخواند!

هنگامی که یکی از محققان OpenAI از او تعریف کرد، GPT-4o با بازیگوشی گفت: “بس کن، داری باعث سرخی من می شوی!” در حال حاضر، درک کامل تلاش های OpenAI برای دسترسی بیشتر به GPT-4o و کمتر شبیه به یک ماشین محاسبه سرد دشوار است.

دمو همچنین نشان داد که GPT-4o می‌تواند با درخواست‌های شما سازگار شود، حتی اگر آن را قطع کنید یا جهت مکالمه را تغییر دهید.

بر اساس اظهارات OpenAI و آنچه قبلاً در اینجا بحث کردیم، در زیر لیستی از مواردی که GPT-4o احتمالاً مفید است آورده شده است:

1. تجزیه و تحلیل داده ها

با GPT-4o، می‌توانید یک مجموعه داده خاص را از طریق متن، تصویر، صدا یا ویدیو وارد کنید و فوراً گزارش‌ها، نمودارها، جداول و محاسبات را بر اساس ورودی خود دریافت کنید.

2. سناریوهای ایفای نقش

آیا برای مصاحبه شغلی آماده می شوید؟ به یک شریک نیاز دارید که به شما یاد دهد به زبان دیگری صحبت کنید؟ آیا می خواهید مهارت های ارتباطی تیم پشتیبانی مشتری خود را بهبود ببخشید؟ GPT-4o پتانسیل شگفت انگیزی برای سناریوهای نقش آفرینی دارد.

3. ترجمه زمان واقعی

از آنجایی که GPT-4o اکنون 50 زبان را می‌فهمد و با کمترین تاخیر پاسخ می‌دهد، می‌توانید از آن برای برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان استفاده کنید.

4. نسل خلاق

شما می توانید از خلاقیت GPT-4o برای ایجاد ایده های لوگو و فونت بر اساس مفاهیم برندسازی استفاده کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا تصاویر منحصر به فردی ایجاد کنید که با چشم انداز و اهداف شما مطابقت دارد.

  چگونه رئیس خود را متقاعد کنید که شما را به Ahrefs Evolve بفرستد

5. کدنویسی و اشکال زدایی

GPT-4o نه تنها می تواند به شما کمک کند کد تمیز و کارآمد را با حداقل تغییرات دستی تولید کنید، بلکه شناسایی اشکالات احتمالی را نیز آسان می کند. حتی می تواند به شما در ایجاد نشانه گذاری طرحواره کمک کند که سپس می توانید از آن برای بهبود سئو و دیده شدن صفحات خود در SERP استفاده کنید.

قابلیت های GPT-4o مطمئناً به سناریوهایی که در بالا توضیح داده شد محدود نمی شود. این یک ابزار همه کاره است که می تواند با صنایع و اهداف بی شماری سازگار شود. به عنوان مثال، می‌توانید از آن به‌عنوان یک معلم خصوصی یا دستیار آهنگسازی، و همچنین به عنوان منبع کمک آموزشی حیوانات خانگی و موارد دیگر استفاده کنید.

به نظر می رسد پرتاب GPT-4o یک گام بزرگ رو به جلو در سراسر جهان باشد، اما ما هنوز به زمان نیاز داریم تا به طور کامل توانایی ها و تأثیر بالقوه آن را درک کرده و ارزیابی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید تا در مورد چگونگی انجام این توسعه هیجان انگیز در آینده بررسی کنیم.

منبع: https://seranking.com/blog/seo-news-gpt-4o/