وبلاگ

چگونه از بهینه سازی بیش از حد جستجو جلوگیری کنیم

بهینه سازی جستجو به طور کلی چیز خوبی است. وقتی چیزی مفید ایجاد می‌کنید (مقاله، صفحه محصول، حتی یک ابزار رایگان)، به اطمینان حاصل می‌شود که مردم می‌توانند آن را از طریق جستجو پیدا کنند.

اما آیا ما می توانیم بیش از حد پیش برویم؟ میتوانی بر-بهینه سازی؟

گوگل به دو صورت “بله” می گوید.

بهینه سازی بیش از حد مضر

همانطور که گری ایلیس از گوگل می گوید، بهینه سازی بیش از حد مضر است:من به معنای واقعی کلمه آنقدر بهینه می کنم که در نهایت شروع به درد می کند” ممکن است تلاش زیادی برای رتبه بندی انجام دهید که صفحات شما در نهایت به آن ختم شوند قلمرو هرزنامه– و گوگل می تواند رتبه بندی محتوای شما را کاهش دهد یا اینکه همه چیز را رتبه بندی نکند.

نموداری که بهینه سازی بیش از حد مضر را نشان می دهد که به طور قابل توجهی دید جستجوی وب سایت را کاهش می دهد

امروزه، گوگل به طور کلی در شناسایی (و نادیده گرفتن) بسیاری از انواع بهینه سازی بیش از حد بسیار خوب عمل می کند. اما چند تاکتیک وجود دارد که همیشه خطر جریمه دستی را به همراه دارد.

1. پر ، کلمات کلیدی

پر ، کلمات کلیدی فرآیند پر ، یک صفحه با کلمات کلیدی است، با هدف رتبه بالاتر برای آن کلمات کلیدی.

وقتی کلمات کلیدی را مشاهده می کنید متوجه خواهید شد: کلمات کلیدی و مترادف های آنها بارها و بارها در جملات و پاراگراف هایی که واقعاً معنی ندارند تکرار می شوند.

پیدا کن بهترین دوربین بدون آینه می تواند یک کار دلهره آور باشد با این حال، به لطف گسترده ما بهترین دوربین بدون آینه راهنما، ما فرآیند را با طبقه بندی ساده می کنیم بهترین مدل های دوربین بدون آینه و بیشترین دوربین بدون آینه قابل اعتماد مارک ها

این یک تمرین خوب است که کلمات کلیدی را در مکان‌های مرتبط، مانند عناوین یا توضیحات متا درج کنید: شما به ربات‌ها و انسان‌ها به طور یکسان نشان می‌دهید که صفحه شما روی یک موضوع خاص متمرکز شده است.

  تست دانیال

اما در حالی که هدف گیری کلمات کلیدی به صفحات کمک می کند تا در نتایج جستجو برای پرس و جوهای مرتبط ظاهر شوند، پر ، کلمات کلیدی می تواند اثر معکوس داشته باشد و محتوای مفید را به هرزنامه تبدیل کند.

برای گوگل، کلمات کلیدی بیشتر همیشه بهتر نیستند و برخی از صفحات حتی برای کلمات کلیدی که ذکر نمی کنند رتبه بندی می کنند. پست وبلاگ برچسب گذاری متعارف ما در رتبه اول برای کلمه کلیدی “برچسب گذاری متعارف” قرار دارد:

گزارش کلمه کلیدی ارگانیک در Ahrefs که رتبه شماره 1 را برای کلمه کلیدی نشان می دهد "علامت گذاری متعارف"

با وجود این واقعیت که “علامت گذاری متعارف” در هیچ کجای صفحه ذکر نشده است:

اسکرین شات مقاله ای درباره برچسب های متعارف را نشان می دهد که شامل عبارت نیست "علامت گذاری متعارف"

نیازی نیست کلمات کلیدی را در هر اینچ از مقاله خود قرار دهید. در مورد موضوع خود با جزئیات مفید بنویسید و عناوین و سرفصل های واضح و مرتبط ایجاد کنید و بدون هیچ تلاش اضافی کلمات کلیدی زیادی را ذکر خواهید کرد.

2. ایجاد پیوندها با متن لنگر دقیقاً منطبق

Anchor text به کلمات قابل کلیک در پیوند به وب سایت شما اشاره دارد. به عنوان مثال، این پیوند حاوی متن لنگر “رتبه بندی گوگل” است:

اسکرین شات نمونه‌ای از متن لنگر را در یک پست وبلاگ نشان می‌دهد

هنگامی که این لنگر متن با کلمه کلیدی هدف صفحه ای که به آن پیوند می دهد مطابقت داشته باشد، نامیده می شود مطابقت کامل متن لنگر.

این می تواند مفید باشد: Google به متن لنگر در بک لینک های شما نگاه می کند تا به شما کمک کند بفهمید صفحه درباره چیست (و چرا باید رتبه بندی شود). اما بسیاری از بک لینک‌ها با لنگر کلمات کلیدی دقیقاً منطبق می‌توانند نشانه واضحی برای گوگل باشند که لینک‌ها خریداری شده یا تحت تأثیر قرار می‌گیرند: که آشکارا مخالف سیاست‌های ضد هرزنامه گوگل است.

نمایه های بک لینک طبیعی حاوی ترکیبی از انواع مختلف متن لنگر است: برخی از کلمات کلیدی تطبیق دقیق، اما معمولاً تعداد بیشتری از کلمات کلیدی تطابق جزئی، مراجع برند، URL های برهنه، بک لینک ها، و غیره تصاویر و کلمات تصادفی.

در اینجا نمونه ای از پروفایل بک لینک طبیعی آورده شده است:

گزارش لنگرها در Ahrefs که انواع مختلفی از متن لنگر را نشان می دهد، از جمله نقل قول، لنگر خالی، نام تجاری، و URL خالی

لینک بیلدینگ بخشی ضروری از سئو است، اما کمکی به وسواس روی متن لنگر هر URL نمی کند. انرژی خود را در وهله اول بر دریافت لینک متمرکز کنید و انکر تکست را به شخصی که به سایت شما لینک می دهد بسپارید.

بهینه سازی بیش از حد که زمان را تلف می کند

انواع دیگر بهینه سازی از یک مشکل متفاوت رنج می برند: کاهش بازده. فراتر از یک نقطه خاص، تلاش های مستمر شما تأثیر کمتر و کمتری بر روی دید جستجو دارد. همانطور که جان مولر از گوگل می گوید، «روی تمام جزئیات کوچکی که تفاوت‌های کوچک ایجاد می‌کنند، تمرکز کنید. »

نموداری که بهینه سازی بیش از حد را نشان می دهد که زمان و تلاش را بدون هیچ گونه بهبودی در دید جستجوی وب سایت هدر می دهد.

در اینجا چند نمونه آورده شده است.

  مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت: محتوای وب "نرم افزار رایگان" است

1. در Core Web Vitals برای کمال تلاش کنید

Core Web Vitals معیارهایی هستند که برای اندازه گیری سرعت و تجربه کاربری یک صفحه وب سایت استفاده می شوند و بخشی از محاسبات گوگل برای رتبه بندی صفحه هستند.

Core Web Vitals عملکرد صفحه شما را در سه تست مختلف اندازه گیری می کند. عملکرد صفحه به صورت زیر رتبه بندی می شود: ضعیف، نیاز به بهبود دارد، یا خوب برای صفحاتی که داده ها در دسترس هستند، می توانید این امتیازات را در گزارش عملکرد ممیزی سایت مشاهده کنید:

تصویری که گزارش Core Web Vitals را از ابزار ممیزی سایت Ahrefs نشان می دهد

جابه‌جایی بین دسته‌ها برای کاربران شما خوب است (صفحات سریع‌تر و پیوسته‌تر بارگیری می‌شوند) و حتی می‌تواند رتبه‌بندی جستجو را کمی افزایش دهد.

اما در حالی که هر بهبود در Core Web Vitals به بهبود کمی وب سایت شما کمک می کند، دشواری و تلاش مورد نیاز برای ادامه بهبودها افزایش می یابد. در برخی موارد، ممکن است هیچ مزیت اضافی در عملکرد جستجو وجود نداشته باشد.

اینجاست که بهینه‌سازی بیش از حد وارد می‌شود: ممکن است زمان و تلاش لازم برای کاهش LCP (یکی از معیارهای اصلی Web Vitals) از 2.5 ثانیه به 2 ثانیه بهتر باشد در جای دیگری صرف بهینه‌سازی‌هایی شود که می‌تواند بیشتر باشد. تأثیر. از دید کلی شما در جستجوها استفاده کنید.

2. هر زنجیره تغییر مسیر را ثابت کنید

تغییر مسیر زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدیدکننده از یک صفحه وب به صفحه دیگری فرستاده می‌شود: تغییر مسیر زنجیر این زمانی اتفاق می افتد که چندین مورد از این تغییر مسیرها به طور متوالی اتفاق می افتد.

به عنوان مثال: یک بازدیدکننده از یک پست وبلاگ که اکنون حذف شده است ممکن است به یک پست وبلاگ جدیدتر هدایت شود. اگر این پست حذف شود، ممکن است به صفحه اصلی وبلاگ هدایت شود.

این زنجیره های تغییر مسیر می توانند بسیار بزرگ شوند و صرف انرژی برای کوتاه ، آنها وسوسه انگیز است، اما احتمالاً ضروری نیست. گوگل از نظر فنی می تواند ردیابی کند 10 تغییر مسیر قبل از ایجاد خطا، بنابراین بیشتر زنجیره های تغییر مسیر شما احتمالاً به خوبی کار می کنند. اگر می خواهید ایمن بازی کنید، بگیرید توصیه های جان مولر: زنجیره‌های تغییر مسیر را با پنج یا بیشتر «پرش» برطرف می‌کند.

  Generate stellar titles & meta descriptions with AI: A guide • Yoast

می توانید با استفاده از حسابرسی سایت آنها را شناسایی کنید. پس از اجرای خزیدن وب‌سایت، به گزارش «همه مسائل» بروید و تعداد زیادی از مشکلات احتمالی تغییر مسیر را مشاهده خواهید کرد، از جمله «تغییر مسیر زنجیره خیلی طولانی است:»

اسکرین شات گزارش مشکلات تغییر مسیر ابزار حسابرسی سایت Ahrefs را نشان می دهد

3. هر متا توضیحات و برچسب عنوان را بهینه کنید

توضیحات متا و تگ های عنوان به مقالات کمک می کند تا در نتایج جستجو برجسته شوند و جستجوگران را تشویق می کنند تا روی مقاله شما کلیک کنند.

با کلیک‌های اضافی روی خط، نوشتن یا بازنویسی هر متا توضیحات و تگ عنوانی که می‌توانید به دستتان بیاورید وسوسه‌انگیز باشد، اما این کار باعث هدر رفتن تلاش زیادی می‌شود. حتی در وب‌سایت‌های سالم، بسیاری از صفحات ترافیک کمی از Google دریافت می‌کنند یا اصلاً ترافیک دریافت نمی‌کنند، بنابراین شما محتوایی را ویرایش می‌کنید که هیچ‌، آن را نخواهد دید.

اگر می‌خواهید توضیحات متا و تگ‌های عنوان را بهینه کنید، باید اولویت‌بندی کنید. ممیزی سایت به خوبی کار می کند: گزارش Page Explorer را باز کنید و فیلترها را طوری تنظیم کنید که صفحات قابل نمایه سازی را که ترافیک ارگانیک دریافت می کنند نشان دهند:

اسکرین شات که فیلترهای سفارشی را در گزارش Page Explorer در ابزار حسابرسی سایت Ahrefs نشان می دهد

سپس نتایج خود را بر اساس ترافیک ارگانیک تخمینی از بالا به پایین مرتب کنید (حتی می توانید از منوی “ستون ها” برای اضافه ، ستون هایی استفاده کنید که توضیحات متا و طول فعلی هر صفحه را نشان می دهد).

اسکرین شات نحوه مرتب‌سازی صفحات بر اساس ترافیک ارگانیک در گزارش Page Explorer در ابزار حسابرسی سایت Ahrefs را نشان می‌دهد.

فهرستی از صفحات پربازدید خود را در کنار توضیحات متا فعلی آنها مشاهده خواهید کرد که به راحتی می توانید ببینید آیا هر کدام از آنها می تواند از به روز رسانی بهره مند شود یا خیر.

افکار نهایی

اگر نگران بهینه سازی بیش از حد هستید، احتمالاً شهود شما راهنمای خوبی است. اگر احساس می‌کنید کاری را انجام می‌دهید که گوگل (یا کاربرانتان) آن را دوست ندارند، یا اگر روی پیشرفت‌های کوچک در زمینه‌هایی تمرکز می‌کنید که در حال حاضر به خوبی کار می‌کنند، بله، احتمالاً بیش از حد بهینه‌سازی کرده‌اید.

منبع: https://ahrefs.com/blog/over-optimization/