وبلاگ

چه کاری برای حل آن انجام میدهی؟

نتایج جستجو به طور کلی پایدار به نظر می رسند، اما واقعیت این است که SERP های گوگل می توانند پویاتر و بی ثبات تر از آن چیزی باشند که معمولا تصور می شود.

در این مقاله، دلایل نوسانات صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) و اقداماتی را که می توانید برای بهبود شانس خود برای جلوگیری از اختلال در حضور جستجو انجام دهید، یاد خواهید گرفت.

نوسانات SERP چیست؟

رتبه بندی جستجو می تواند به سرعت و به طور غیرقابل پیش بینی تغییر کند – پدیده ای که به عنوان نوسانات SERP شناخته می شود.

چندین توضیح برای نوسانات SERP وجود دارد:

  • سفارشی سازی جستجو
  • تغییرات الگوریتم – هم اعلام شده و هم اعلام نشده.
  • اخبار و امور جاری.
  • سیگنال های بی کیفیت

جستجوی شخصی

گوگل نتایج جستجوی شخصی شده را بر اساس جستجوها و فعالیت های قبلی به کاربران ارائه می دهد.

سابقه جستجوی قبلی می تواند بر SERP برای جستجوهای بعدی تأثیر بگذارد. این می تواند باعث شود نتایج جستجو تغییر کند زیرا Google آنچه را که کاربر می خواهد ببیند پیش بینی می کند.

به عنوان مثال، جستجو برای یک توصیه ممکن است باعث شود Google نتایج جستجو را برای نمایش اطلاعات خاص آن کاربر شخصی کند.

شخصی‌سازی جستجو می‌تواند باعث شود یک سایت سطوح غیرقابل پیش‌بینی ترافیک دریافت کند و احساس بی‌ثباتی در عملکرد جستجو ایجاد کند.

این نوع بی ثباتی طبیعی است و جای نگرانی نیست.

تغییرات الگوریتم و تاثیر آزمایش ها بر روی SERP

گوگل هر ساله هزاران تغییر و آزمایش را در الگوریتم خود معرفی می کند. برخی از این تغییرات اعلام شده و برخی دیگر اعلام نشده اند.

هر دو نوع به روز رسانی الگوریتم می توانند ناپایداری را در نتایج جستجو ایجاد کنند.

دلیل اینکه تغییرات در الگوریتم های گوگل باعث نوسان در نتایج جستجو می شود این است که این تغییرات به بهبود نحوه تعیین ارتباط یا کیفیت سایت مربوط می شود.

  نحوه مخفی ، سریع شماره نسخه وردپرس » رتبه ریاضی

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که تغییر در رتبه بندی جستجو به این معنی نیست که کیفیت صفحه وب که رتبه خود را از دست داده است، مشکل دارد.

ممکن است به سادگی یک صفحه وب دیگر مرتبط تر باشد و تغییر ربطی به کیفیت نداشته باشد.

سیگنال های بی کیفیت

سیگنال های کیفیت می توانند به سودمندی (یا غیر مفید بودن) یک سایت مرتبط باشند و بر نمایه سازی و رتبه بندی تأثیر بگذارند.

عوامل مرتبط با کیفیت سایت مانند سرعت سایت تاثیر کمتری نسبت به خود محتوا دارند.

تخصص و اقتدار کیفیت محتوا هستند، بنابراین سعی کنید بر روی کیفیت های محتوایی تمرکز کنید که با تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد (EEAT) مطابقت دارد تا ببینید سایت محتوای شما در کجا قرار ندارد.

گاهی اوقات، طبق تجربه من، ممکن است مواقعی پیش بیاید که سایتی مرتبط با مرز باشد، کیفیت سایت مرزی داشته باشد یا شاید محتوای کافی در مورد موضوع نداشته باشد.

به نظر من، جهش در نتایج جستجو گاهی اوقات نشانه سایت هایی است که مرزی مرتبط با یک پرس و جو هستند یا فاقد کیفیت، قدرت یا تخصص هستند.

اما به یاد داشته باشید که نوسانات SERP می تواند ناشی از عدم وجود چیزی در سایت دیگری باشد که در اطراف آن جهش یافته و سپس از کار بیفتد.

اخبار و رویدادهای جاری

اخبار و رویدادهای مرتبط با عبارات کلیدی ممکن است باعث تغییر در انواع صفحات وب که رتبه بندی می شوند، شود.

این تغییرات می تواند تغییرات سریعی را نسبت به آنچه قبلاً در SERP های معمولی رتبه بندی شده بود ایجاد کند.

نتایج اخبار معمولاً حدود یک هفته دوام دارند و سپس ناپدید می شوند.

مقالات خبری می توانند به طور غیرقابل پیش بینی در SERP ها رفتار کنند، به خصوص اگر در مورد چیز جدیدی در محصولات، سرگرمی یا فناوری باشد.

اولین نفری که پست می‌کند برای جلوگیری از بی‌ثباتی رتبه‌بندی بسیار مفید است، زیرا نشریات دیگر به پست اصلی استناد می‌کنند و گوگل می‌خواهد پستی را که اولین پست است تبلیغ کند.

پس از آن، ممکن است مفید باشد که پیام را تا زمانی که ممکن است به صورت تهاجمی تحت فشار قرار دهید تا بعد از اینکه نشریات دیگر در پوشش قرار گرفتند، رتبه های برتر را حفظ کنید.

  نحوه حذف سریع صفحه وردپرس

برای ردیابی نوسانات SERP از چه ابزارهایی می توانید استفاده کنید؟

بسیاری از بهترین پلتفرم‌های داده سئو، ردیاب‌های موقعیت کلمات کلیدی را ارائه می‌کنند که موقعیت‌های رتبه‌بندی را برای عبارات کلیدی مختلف نظارت می‌کنند.

ابزارهای محبوب عبارتند از:

اکثر ابزارهای فوق نسخه های رایگان و پولی ابزارهای ردیابی رتبه کلمات کلیدی خود را ارائه می دهند.

آنها را امتحان کنید و دریابید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

افزونه های ردیابی رتبه وردپرس

افزونه‌های وردپرسی وجود دارند که از طریق یک API به کنسول جستجوی گوگل متصل می‌شوند تا داده‌های رتبه‌بندی کلمات کلیدی قابل درک را نشان دهند.

با این حال، بسیاری از افزونه ها برای مدت طولانی به روز نشده اند یا توسط بسیاری از وب سایت ها استفاده نمی شوند، و توصیه آنها را دشوار می کند.

دو افزونه قابل اعتماد SEO که توسط میلیون ها نفر استفاده می شود برجسته هستند و برای نمایش اطلاعات رتبه بندی کلمات کلیدی توصیه می شوند. دو افزونه وردپرس زیر می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را ردیابی کنند:

برای جلوگیری از مشکلات مربوط به نوسانات SERP چه کاری می توانید انجام دهید؟

دلایل بی ثباتی SERP بسیار زیاد است، بنابراین پاسخ باید متناسب با علت بی ثباتی رتبه بندی باشد.

تجزیه و تحلیل برای درک به روز رسانی الگوریتم

بهترین پاسخ به نوسانات رتبه بندی ناشی از تغییرات الگوریتم، صبر ، است. نوسانات SERP در طول به روز رسانی اغلب موقتی است.

به اهداف اعلام شده به روز رسانی توجه داشته باشید و سایت را برای نقاط ضعف احتمالی بررسی کنید.

اما باز هم ممکن است مشکلی در سایت وجود نداشته باشد. ممکن است تعریف آنچه مرتبط است تغییر کرده باشد.

این به معنای تجزیه و تحلیل سه وب سایت با بالاترین رتبه و مقایسه آنها با وب سایت هایی است که موقعیت های خود را در رتبه بندی از دست داده اند، و توجه ویژه به نحوه پوشش سایت های برتر یک موضوع.

به یاد داشته باشید: صفحات وب دقیق می توانند از صفحات وب کامل بهتر عمل کنند. پوشش دادن یک موضوع در یک دامنه وسیع تر می تواند صفحه را کمتر خاص و بیش از حد کلی کند.

سیگنال های بی کیفیت را شناسایی کنید

بهبود نوسانات SERP به دلیل کیفیت پایین سایت به ارزیابی دقیق صفحات وب از نظر تجربه، تخصص، اقتدار و قابلیت اعتماد بستگی دارد.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 7 دسامبر 2023

همچنین قضاوت عینی در مورد مفید بودن صفحات وب برای کاربران مفید است.

به نظر من، یکی از دلایل اصلی نوسانات SERP به دلیل عوامل کیفی این است که ویرایشگر یا متخصص سئو بیش از حد بر روی عبارات کلیدی تمرکز می کند و به قیمت فکر ، در مورد صفحات وب با جزئیات است. شرایط پوشش موضوعات خاص.

اقدامات بیشتر برای جلوگیری از نوسانات SERP

صفحات وب را به روز نگه دارید

همه مقالات را مرور کنید تا مطمئن شوید به روز و مرتبط با موضوعات در حال تغییر و تغییر صفحه هستند. به‌سرعت مقالاتی را که به دلیل رویدادهای جاری تغییر کرده‌اند، به‌روزرسانی کنید.

ممیزی های سالانه / فصلی سایت

حداقل یک بار در سال یا هر سه ماه یکبار، کل وب سایت را با یک ابزار SaaS یا دسکتاپ بخزید و مسائل فنی را که ممکن است بر خزیدن و نمایه سازی تأثیر بگذارد، ارزیابی کنید.

بر رضایت کاربر تمرکز کنید

منتظر نباشید تا گوگل به همه بگوید مطالب مفیدی را پست کنید. این را پیش بینی کنید.

چندین سال قبل از اینکه گوگل به‌روزرسانی‌های بررسی را راه‌اندازی کند، قبلاً به مشتریان توصیه می‌کردم که سیگنال‌های تجربه برای سایت‌های بررسی تولید کنند، از جمله پست ، عکس‌های اصلی محصولات واقعی.

این مشتریان قبلاً هر آنچه را که Google برای سیستم محتوای مفید توصیه می‌کرد، تمرین می‌کردند و به‌روزرسانی‌ها را زمانی که هر دو توسط Google منتشر شد، مرور می‌کردند.

از کجا این را از قبل می دانستم؟

من این را می دانستم زیرا به عنوان یک کاربر، از بررسی های جعلی محصولات و محتوای بی فایده ناامید شده بودم – یعنی زمانی که داشتم ممیزی سایت را انجام می دادم مانند یک کاربر فکر می کردم نه یک متخصص سئو.

مفهوم یک ایده انتزاعی است که یک طرح را تشکیل می دهد.

مفهوم گوگل در مورد اینکه چه چیزی باید برای آن رتبه بندی شود حول محور جلب رضایت کاربران است. این مفهوم اساس تقریباً هر به‌روزرسانی الگوریتم منتشر شده توسط Google است.

درک مفهوم بیان شده گوگل در مورد رضایت کاربران، سرنخ هایی را در مورد آنچه که باید پیش بینی کرد تا چندین قدم جلوتر از نوسانات SERP باقی بماند، ارائه می دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: رومن سامبورسکی/شاتراستاک

منبع: https://www.searchenginejournal.com/serp-volatility/497287/