به گفته دنی سالیوان، رئیس رابط جستجوی گوگل، اگرچه گوگل بهروزرسانیهای عمومی الگوریتمهای اصلی خود را به اطلاع عموم میرساند، اما هر تغییر یا تعدیل جزئی را اعلام نمیکند.
این نظرات در پاسخ به سوال گلن گیب در مورد اینکه چرا گوگل اطلاعات نوسانات را پس از بهروزرسانی اصلی ماه مارس ارائه نمیکند، بود.
خوب، من دوست دارم وقتی بهروزرسانیهای عمومی منتشر میشوند، Google به ما اطلاع میدهد، اما چرا تغییرات عظیمی را که به نظر میرسد توسعه بهروزرسانی عمومی هستند، توضیح ندهیم؟ منظورم این است که خیلی خوب است که گوگل میتواند الگوریتمها را از بهروزرسانیهای عمومی جدا کند و آنها را جداگانه اجرا کند… https://t.co/2Oan7X6FTk
-گلن گیب (@glenngabe) 9 مه 2024
گیب نوشت:
زمانی که صاحبان سایت فکر میکنند یک بهروزرسانی بزرگ کامل شده است، انتظار نوسانات دیوانهواری را ندارند که گاهی به طور کامل اتفاقی را که با بهروزرسانی اصلی رخ داده است، معکوس میکند.
تأثیر همه چیز در 5/3 و اکنون 5/8 تا 5/9 قوی بوده است.
سالیوان توضیح داد که گوگل به طور مداوم سیستم های رتبه بندی جستجوی خود را با حدود 5000 به روز رسانی در سال در الگوریتم ها و اجزای مختلف به روز می کند.
سالیوان توضیح می دهد که بسیاری از آنها تنظیمات جزئی هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند:
«اگر ما در مورد هر بهروزرسانی سیستم رتبهبندی که انجام میدهیم گزارش میدهیم، به این صورت خواهد بود:
سلام. ساعت 1:14 بعدازظهر است – ما بهروزرسانی سیستم 112 را انجام دادیم.
سلام. ساعت 2:26 بعدازظهر است – ما بهروزرسانی سیستم 34 را انجام دادیم.این به این دلیل است که ما سالانه حدود 5000 به روز رسانی انجام می دهیم.
این در صفحه بهروزرسانیهای هسته طولانی مدت ما پوشش داده شده است: https://t.co/Jsq1P236ff
ما دائماً الگوریتمهای جستجوی خود را بهروزرسانی میکنیم، از جمله بهروزرسانیهای اصلی کوچکتر. ما همه این اطلاعات را اعلام نمیکنیم زیرا معمولاً به طور گسترده قابل مشاهده نیستند. با این حال پس از انتشار،…
– Google SearchLiaison (@searchliaison) 9 مه 2024
در حالی که گوگل ممکن است این تغییرات جزئی را در نظر بگیرد، ترکیب هزاران مورد از این تنظیمات میتواند منجر به تغییرات قابل توجهی در رتبهبندی و ترافیک شود که سایتها برای درک آن به کمک نیاز دارند.
ارتباطات بازتر از طرف Google می تواند راه درازی داشته باشد.
تغییرات مداوم در مقابل تغییرات وب
فراتر از تنظیمات الگوریتم، سالیوان خاطرنشان کرد که نتایج جستجو به دلیل ماهیت محتوای وب می تواند نوسان داشته باشد.
سالیوان توضیح می دهد که سیستم های رتبه بندی گوگل به طور مداوم اطلاعات جدید را پردازش می کنند:
سیستم های موجود و راه اندازی شده اند خودشون آپدیت نمیشن در نحوه عملکرد آنها، اما اطلاعاتی که آنها پردازش می کنند ثابت نیست بلکه دائماً در حال تغییر است“
گوگل ارتباطات خود را بر روی بهروزرسانیهای اصلی متمرکز میکند تا یک جریان بیپایان اعلانها درباره تغییرات جزئی.
سالیوان ادامه می دهد:
این نوع اعلانهای ثابت «هی، ما بهروزرسانی کردیم» احتمالاً واقعاً برای سازندگان مفید نیست. هیچ ارتباطی با این نوع به روز رسانی ها وجود ندارد.
چرا SEJ اهمیت می دهد
درک اینکه جستجوی گوگل یک پلتفرم همیشه در حال تکامل است برای کسب و کارها و ناشرانی که به ترافیک جستجو متکی هستند، حیاتی است.
این نیاز به یک استراتژی بلندمدت سئو با تمرکز بر ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت به جای واکنش به به روز رسانی الگوریتم های فردی را تکرار می کند.
با این حال، متوجه میشویم که رویکرد Google برای اعلام بهروزرسانیها ممکن است کسبوکارها را برای همگام شدن با حرکات رتبهبندی به تکاپو وا دارد.
بینش عمیق تر در مورد این تغییرات برای بسیاری ارزشمند خواهد بود.
چگونه این می تواند به شما کمک کند
دانستن اینکه گوگل علاوه بر تغییرات الگوریتم، اطلاعات جدید را پردازش می کند، به شما این امکان را می دهد که پس از به روز رسانی های بزرگ، انتظارات واقعی تری داشته باشید.
به جای فرض ثبات پس از یک به روز رسانی بزرگ، نوسانات را پیش بینی کنید زیرا سیستم های Google با داده های وب جدید سازگار می شوند.
تصویر ویژه: استودیو فیلم هوایی / شاتر استوک
منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-defends-lack-of-communication-around-search-updates/515901/