وبلاگ

6 اشتباه رایج SEO و نحوه اجتناب از آنها • Yoast

مطمئن نیستید که چرا رتبه 1 را برای کلمات کلیدی هدفمند خود در گوگل ندارید؟ شما ممکن است یکی از اشتباهاتی را که بسیاری از صاحبان سایت مرتکب می شوند انجام دهید. ما اغلب می بینیم که این اتفاق می افتد. از کسب و کارهای کوچک محلی گرفته تا شرکت های بزرگ، بسیاری از وب سایت ها چند عنصر مهم را فراموش می کنند. در اینجا ما یک نمای کلی از مشکلات سئو که اغلب با آن مواجه می شویم را به شما ارائه می دهیم. البته ما همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه از آنها اجتناب کنید یا آنها را حل کنید. این لیست را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ یک از این اشتباهات رایج سئو را مرتکب نمی شوید!

اول از همه، مایلیم به دیدگاه خود در مورد سئو اشاره کنیم: سئو جامع. با سئوی جامع، شما فقط بر روی محتوا یا جنبه های فنی سایت خود تمرکز نمی کنید، بلکه روی تجربه کاربری (UX) نیز کار می کنید. یک عامل مهم تر از همیشه در مورد سئو. بنابراین، ما طیف وسیع تری از مشکلات و نکاتی را برای حل آنها درج خواهیم کرد.

1. فراموش كردن اينكه سريعتر بهتر است

اولین اشتباه رایج سئو که می خواهیم به آن بپردازیم سرعت سایت است. هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، گوگل بیشتر از آن حمایت می کند. به خصوص در حال حاضر که تجربه صفحه یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. سایت شما و صفحات آن باید به سرعت بارگیری شوند تا در نتایج جستجو ظاهر شوند. یک ابزار بسیار مفید از خود گوگل برای بررسی سرعت سایت شما وجود دارد: اطلاعات Google PageSpeed. این ابزار به شما بینشی می دهد که چه جنبه هایی را می توانید برای افزایش سرعت یک صفحه خاص بهبود بخشید.

یک راه حل سریع و توصیه ای که ما اغلب می دهیم این است که تصاویر خود را بهینه کنید. بسیاری از وب سایت ها حاوی تصاویر نسبتاً بزرگی هستند که بارگذاری آنها زمان زیادی می برد. این باعث می شود وب سایت شما کندتر از آنچه باید باشد. تغییر اندازه تصاویر می تواند زمان بارگذاری را افزایش دهد. اگر سایت وردپرسی دارید، با نصب افزونه ای که این کار را برای شما انجام می دهد، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

یکی دیگر از پیروزی های سریع در صورت داشتن یک سایت وردپرس این است که افزونه های فعال شده را به دقت بررسی کنید. آیا از همه آنها استفاده می کنید؟ شاید بتوان برخی از آنها را با افزونه دیگری جایگزین کرد که این توابع را ترکیب می کند؟ بهترین توصیه ای که می توانیم در مورد این موضوع به شما بدهیم این است که کمتر، بیشتر است. هرچه تعداد پلاگین های کمتری فعال شود، نصب وردپرس شما سریعتر می تواند بارگذاری شود. به اصول اولیه پایبند باشید.

2. تلاش برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی اشتباه

اگر می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه استفاده می کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ما اغلب می بینیم این است که صاحبان سایت صفحات خود را برای کلمات کلیدی عمومی بهینه می کنند. اگر شما یک کسب و کار نسبتا کوچک هستید که می خواهید در رده “ماشین اجاره ای” قرار بگیرید، ممکن است هدف شما خیلی بالا باشد. سعی کنید چیز خاص تری پیدا کنید. در غیر این صورت، شما عمدتاً با شرکت های بزرگ اجاره خودرو که در سراسر دنیا دفتر دارند، رقابت می کنید که انجام آن غیرممکن است! به عنوان مثال، می توانید منطقه ای را که کسب و کارتان در آن واقع شده است به کلمه کلیدی اضافه کنید تا بر منطقه محلی خود تمرکز کنید. اما کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا در نتایج جستجو برای مخاطب خاص خود ظاهری بالا داشته باشید. ما این را تمرکز بر کلمات یا عبارات کلیدی دم بلند می نامیم.

  How to Create an SEO-Friendly Homepage » Rank Math

هرچه کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تر باشند، شانس شما برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی بیشتر است. البته این بدان معناست که حجم جستجوی آن کلمه کلیدی کمتر است. اما شما می توانید با بهینه سازی بسیاری از صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مختلف طولانی، این را جبران کنید. سایت شما در نهایت ترافیک بیشتری را برای همه این کلمات کلیدی ترکیبی نسبت به زمانی که آن را برای یک کلمه کلیدی اصلی بهینه سازی کنید، ایجاد می کند، که صفحه شما هرگز در صفحه اول گوگل رتبه بندی نمی کند. علاوه بر این، در حالی که حجم جستجو ممکن است کمتر باشد، یک عبارت کلیدی طولانی تر اغلب به معنای هدف جستجوی خاص تر است. این بدان معناست که شما ممکن است به افراد کمتری دسترسی داشته باشید، اما به افراد مناسب دسترسی دارید.

3. دعوت نکردن افراد به سایت شما

بیایید در مورد چیزی که اغلب نادیده گرفته می شود صحبت کنیم: ابرداده. فراداده اطلاعاتی است که افراد در صفحات نتایج (SERP) هنگامی که یک وب سایت برای جستجوی آنلاین راه اندازی می شود، مشاهده می کنند. این شامل عنوان صفحه شما و توضیحات متا آن است. عنوان صفحه یک فاکتور مهم رتبه بندی برای گوگل باقی می ماند، بنابراین باید مطمئن شوید که برای هر صفحه به درستی بهینه شده است. پیشنهاد می کنیم در صورت امکان کلمه کلیدی خود را به عنوان اضافه کنید و مطمئن شوید که عنوان صفحه شما خیلی طولانی نباشد. اگر عنوان صفحه شما خیلی طولانی باشد، قطع می شود. شما نمی خواهید بازدیدکنندگان بالقوه فقط نیمی از عنوان صفحه شما را در نتایج جستجو ببینند.

توضیحات متا یک عامل رتبه بندی نیست، اما نقش مهمی در نرخ کلیک (CTR) شما ایفا می کند. اگر توضیحات متا خود را با پیامی واضح و جذاب در مورد آنچه افراد می توانند در سایت شما بیابند بهینه کنید، برای آنها آسان تر می شود که ببینند آیا اطلاعاتی که به دنبال آن هستند در آن صفحه وجود دارد یا خیر. هرچه احتمال بیشتری وجود داشته باشد که افراد باور کنند که سایت شما به درخواست جستجوی آنها پاسخ می دهد، یک صفحه ترافیک بیشتری ایجاد می کند.

  آسیب پذیری HTTP/2 Fast Reset DDOS تقریباً بر هر سایتی تأثیر می گذارد

ما اخیراً یک ویژگی جالب در Yoast SEO Premium معرفی کرده‌ایم که می‌تواند عناوین عالی و توضیحات متا را برای شما ایجاد کند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کند و چندین پیشنهاد برای عنوان دعوت کننده و توضیحات متا به شما ارائه می دهد. این بدان معنی است که می توانید به راحتی آنها را برای دعوت افراد به صفحه خود بهینه سازی کنید، بدون اینکه زمان زیادی را صرف آنها کنید. برای متمایز شدن در SERP از عنوان AI و تولید کننده توضیحات متا ما استفاده کنید.

4. غفلت از نوشتن محتوای عالی

ما مرتباً در مورد نوشتن محتوای عالی می نویسیم، اما هنوز سایت های زیادی را می بینیم که با محتوا دست و پنجه نرم می کنند. این یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو است که می خواهیم با آن مقابله کنیم. زیرا هر صفحه در سایت شما باید دارای محتوای مناسب حداقل 300 کلمه باشد. گوگل به متن کافی نیاز دارد تا بداند صفحه شما درباره چیست و آیا پاسخی را که مردم به دنبال آن هستند ارائه می دهید یا خیر. وقتی فقط دو جمله در مورد آن نوشته اید، نمی توانید از گوگل انتظار داشته باشید که شما را در موضوع خاصی متخصص بداند. محتوای نازک به گوگل می گوید که صفحه شما احتمالاً بهترین نتیجه برای مطابقت با عبارت جستجو نیست.

همانطور که گفته شد، به خاطر داشته باشید که گوگل مخاطب اصلی شما نیست. ابتدا باید برای بازدیدکنندگان خود بنویسید. ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان و ارائه بهترین پاسخ های ممکن است. بنابراین اگر می خواهید در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، نوشتن محتوای با کیفیت برای مخاطبان راهی است که باید طی کنید. نوشتن محتوای با کیفیت به معنای نوشتن محتوای اصلی است که تخصص شما را نشان دهد و به راحتی قابل خواندن باشد.

5. افراد را در سایت خود نگه ندارید

پس از ورود بازدیدکنندگان به سایت شما، هدف بعدی این است نگاه داشتن آنها را در سایت شما شما نمی خواهید بازدیدکنندگان شما بلافاصله پس از خواندن مطلبی در صفحه شما به گوگل بازگردند. به همین دلیل است که باید بازدیدکنندگان را تشویق کنید که کمی بیشتر بمانند. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک فراخوان برای اقدام (CTA) است، که معمولاً دکمه‌ای است که به بازدیدکننده شما یک عمل ارائه می‌دهد. این می تواند یک دکمه “خرید” در صفحه محصول یا یک دکمه “اشتراک” برای خبرنامه شما باشد. با چند دکمه فراخوانی زیاده روی نکنید و سعی کنید یک CTA اصلی داشته باشید که از بقیه صفحه شما متمایز باشد.

راه دیگر برای نگه داشتن افراد در وب سایت شما این است که به صفحات دیگر وب سایت خود پیوند دهید. این نیز یک عنصر مهم سئو است و نباید فراموش شود. با افزودن لینک‌های داخلی، بازدیدکنندگان سایت شما و گوگل می‌دانند که چه صفحاتی به یکدیگر مرتبط هستند و ممکن است هنگام جستجوی اطلاعات در مورد یک موضوع مورد توجه قرار گیرند. بنابراین مطمئن شوید که برای ایجاد یک ساختار سایت عالی که افراد را در وب سایت شما نگه می دارد، برای پیوندهای داخلی خود وقت صرف می کنید!

  چرخ فلک‌های جدید داده‌های ساختاریافته Google (بتا)

6. موبایل را جدی نگیرید

ششمین و آخرین اشتباه نسبتا رایج سئو، در نظر نگرفتن موبایل است. چند سال پیش، گوگل به سمت نمایه سازی موبایل اول رفت. این بدان معناست که گوگل اکنون به نسخه موبایل سایت شما نگاه می کند تا تصمیم بگیرد که چگونه رتبه بندی می کنید. بنابراین اگر نسخه دسکتاپ سایت شما به خوبی راه اندازی شده باشد، اما سایت موبایل شما به هیچ وجه واکنش گرا نباشد، این موضوع در رتبه بندی شما منعکس خواهد شد. به صورت منفی. بنابراین اگر اینطور است، مطمئن شوید که روی سئوی موبایل کار می کنید!

یک راه عالی برای آزمایش اینکه آیا سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر، استفاده از آن است تست بهینه سازی موبایل گوگل. این به شما نشان می دهد که چقدر آسان است بازدیدکنندگان از صفحه شما در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنند. اما پس از بررسی این موضوع متوقف نشوید. بهترین توصیه ای که می توانیم به شما کنیم این است که از سایت خود با تلفن همراه خود بازدید کنید. مدتی سایت خود را مرور کنید و سعی کنید روی هر دکمه، پیوند و تصویر کلیک کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. آیا همه چیز همانطور که دوست دارید کار می کند؟ آیا هنگام استفاده از تلفن همراه، خرید چیزی در سایت شما آسان است؟ آیا همه صفحات به درستی نمایش داده می شوند؟ دیگر نمی توان استفاده از تلفن همراه را نادیده گرفت، بنابراین همه آن کاربران تلفن همراه را از دست ندهید و یک تجربه کاربری عالی در هر دستگاه ایجاد کنید.

به اختصار

ما می دانیم که سئو کار زیادی می طلبد. و به خاطر سپردن تمام بخش‌های مختلفی که باید روی آن‌ها کار کنید، آسان نیست. اما مهم است که آن را به طور منظم انجام دهید. شما نمی خواهید هیچ یک از اشتباهاتی که در مورد آنها صحبت کردیم به قیمت رتبه بندی شما تمام شود. بنابراین مطمئن شوید که روی سرعت سایت تمرکز کرده اید، محتوای با کیفیت بنویسید و برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی کنید. افراد را وادار کنید تا از سایت شما بازدید کنند و از تماس ها و پیوندهای داخلی مرتبط استفاده کنند تا آنها را در سایت خود نگه دارند و در نهایت، وب سایت خود را برای هر دستگاهی بهینه کنید. همه این کارها را انجام دهید و در حال حاضر به طور کلی در راه رسیدن به یک وب سایت بهینه شده هستید.

اگر تا به حال از مسیر خود منحرف شده اید، پس از مدتی بی توجهی به سئو، این مقاله را در مورد سئو بررسی کنید. در این مقاله، ما در مورد هر کاری که می توانید انجام دهید تا سئوی خود را به حالت اولیه بازگردانید، صحبت می کنیم! یا راهنمای ما در مورد نحوه شروع به کار با سئو را بررسی کنید.

منبع: https://yoast.com/avoid-common-seo-mistakes/