- حلقه ایده پردازی محتوا
- به طور گسترده بخوانید، تماشا کنید و گوش دهید
- هنگامی که ضربه می زند، الهام بگیرید
- چیزهایی ایجاد کنید که به مردم کمک کند
- از بازخورد بیاموزید
- 8 روش ایده پردازی محتوا
- 2. به اعتراضات فروش پاسخ دهید
- 3. موفقیت های خود را ثبت کنید
- 4. رقبای خود را به چالش بکشید
- 6. حقایق صنعت را زیر سوال ببرید
- 7. تجربیات شخصی مفید را به اشتراک بگذارید
- افکار نهایی
خلاق بودن در صورت تقاضا سخت است و حتی سخت تر از آن پر ، یک تقویم محتوا با ایده های پست وبلاگ با کارایی بالا است.
ایده پردازی محتوا فرآیند تولید ایده های داستانی است. یک فرآیند ایدهپردازی قوی، طوفان فکری دهها موضوع پست وبلاگ را آسان میکند، به سرعت انتشار ثابتی دست مییابد و به طور مداوم ترافیک را افزایش میدهد، بدون خستگی غیر ضروری مغز.
میتوانید یک فرآیند ایدهپردازی خوب را بهعنوان یک حلقه بازخورد در نظر بگیرید: مجموعهای از وظایف که با هم کار میکنند تا ایجاد ایدههای خوب را در صورت تقاضا تسهیل کنند.
به طور گسترده بخوانید، تماشا کنید و گوش دهید
ایجاد ایده های محتوای شگفت انگیز در خلاء دشوار است. پاسخ دادن به ایده هایی که در حال حاضر در جهان وجود دارد، جذب اطلاعات و به چالش کشیدن، پاسخ دادن به آنها یا ترکیب مجدد آن به شیوه ای بازیگوش بسیار آسان تر است.
برای تولید انبوه محتوا، باید مغز خود را با حجم عظیمی از محتوا تغذیه کنید به ورودی. هر مقاله، مقاله، کتاب، آموزش یوتیوب، مصاحبه پادکست و توییت تند یک “بذر” بالقوه برای ایده محتوای بعدی شما است.
خود را به یک نوع محتوا محدود نکنید. به قول معروف، ، داخل، ، بیرون: اگر فقط پست های وبلاگ بازاریابی محتوا را می خوانید، هر چیزی که ایجاد می کنید مانند یک پست وبلاگ بازاریابی محتوا دیگری به نظر می رسد. هرچه در عادات مصرف خود ماجراجوتر باشید، پیدا ، ایده های جدید و جالب برای گنجاندن در محتوای خود آسان تر خواهد بود.
هنگامی که ضربه می زند، الهام بگیرید
ایدهها زودگذر هستند، بنابراین مطمئن شوید که به محض ظاهر شدن آنها را ثبت کنید.
یک مکان واحد را برای عملکرد به عنوان صندوق ورودی ایدههای خود انتخاب کنید: Google Doc، صفحه Trello، برنامه یادداشتها یا دفترچه یادداشت فیزیکی. تمام ایده های خود را، مهم نیست که چقدر ناتمام یا بد به نظر می رسند، یادداشت کنید و در چند ساعت یا چند روز وقت بگذارید و آنها را مرور کنید.
برخی از آنها برای اسقاط ، قرار خواهند گرفت. دیگران از چند روز تأمل سود خواهند برد. برخی دیگر نیز ممکن است به عنوان ایده های جدید، با الهام از دیگران ظاهر شوند.
چیزهایی ایجاد کنید که به مردم کمک کند
در اینجا قانون طلایی ایده پردازی محتوا وجود دارد: هر ایده محتوایی باید برای یک انسان دیگر (و در حالت ایده آل، برای بسیاری از انسان ها) مفید باشد.
برخی از ایده های محتوا بر خلاف و غافلگیرکننده خواهند بود و حتی ممکن است توجه زیادی را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنند، اما اگر به انسان دیگری کمک نکنند، چه فایده ای دارد؟
از بازخورد بیاموزید
در نهایت، ببینید که چگونه ایده های داستانی شما در دنیای واقعی دریافت می شود. آیا آنها پاسخی بهتر یا بدتر از حد انتظار دریافت می کنند؟ کدام موضوعات پرطرفدارتر بودند؟ کدام یک بیشترین ترافیک را ایجاد کرد؟
این بازخورد را بگیرید و از آن بیاموزید و ایدههای محتوای خود را به سمت بیشتر مواردی که کار میکنند (و کمتر از مواردی که مفید نیستند) هدایت کنید.
بیایید دقیق شویم و به هشت مورد بسیار متفاوت نگاه کنیم، بسیار مفید منابع الهام برای بازاریابی محتوای شما
سادهترین راه برای تولید ایدههای محتوا نیز یکی از مفیدترین آنهاست: ارائه پاسخ به سؤالاتی که مردم در مورد محصول، شرکت و صنعت شما دارند.
سوالاتی را اولویت بندی کنید که محصول شما به طور طبیعی می تواند به آنها کمک کند. برای یک ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی، این ممکن است شامل پاسخ دادن به سؤالاتی در مورد نقشه برداری حرارتی و اسناد باشد. برای یک شرکت فرش، انواع رایج کفپوش. برای Ahrefs، همه چیز در مورد ساخت لینک و تحقیق کلمات کلیدی است.
مثال ها:
پیدا ، سوالات با حجم جستجوی زیاد با استفاده از آن آسان است کاوشگر کلمات کلیدی. کلمات کلیدی دانه خود را وارد کنید (در این مورد، اصطلاحات “فرش”)، روی دکمه کلیک کنید تطبیق شرایط گزارش و انتخاب کنید گزارش سوالات لیستی از کلیدواژه های سوالی را مشاهده خواهید کرد که شامل اصطلاحات اولیه شما می شود:
بازاریابی محتوا برای کمک به فروش طراحی شده است و فوری ترین راه برای رسیدن به این هدف، رسیدگی مستقیم به اعتراضات فروش است. مشکلاتی را که مانع از تبدیل شدن افراد به مشتری می شود را ثبت کنید (یا از تیم فروش خود بپرسید) و پاسخ مشکلات آنها را بنویسید.
ایجاد یک پاسخ مشترک و مستند که کل شرکت بتواند از آن بیاموزد، راهی عالی برای تسریع فروش و جلب نظر مشتریان بالقوه است.
مثال ها:
Pipedrive محصول خود را با رقیب نزدیک خود HubSpot مقایسه می کند
راه دیگری برای کمک به فروش: به دنیا بگویید که شرکت شما چقدر عالی است. برنده های مشتریان خود، نحوه دستیابی آنها به آنها و نقش شرکت و محصولات شما در موفقیت آنها را مستند کنید.
قانون طلایی ما در اینجا دوچندان کاربرد دارد: چیزهایی ایجاد کنید که به مردم کمک کند. یک مطالعه موردی نباید فقط به ویژگیها و تصمیمهای شگفتانگیز شما ببالد، بلکه باید به خواننده کمک کند تا خودش یک مشکل دشوار را حل کند.
مثال ها:
پودیا موفقیت یکی از مشتریان خود را برجسته می کند.
این احتمال وجود دارد که رقبای شما در حال حاضر چند قطعه محتوا داشته باشند که کسب و کار جدیدی برای آنها تولید می کند. اگر بتوانید محتوایی را شناسایی کنید که بیشترین ترافیک یا بک لینک را ایجاد می کند، می توانید نسخه خود (بهتر یا متفاوت) را ایجاد کنید تا برخی از کسب و کار آنها را حذف کنید.
(اما ایجاد ایده های جدید و بدیع را نیز فراموش نکنید: شما نمی خواهید کل استراتژی محتوای شما کپی کربنی از رقبای شما باشد.)
مثال ها:
برای اینکه به راحتی ببینید کدام پست ها بیشترین ترافیک را برای رقبای شما دارند، آدرس وبلاگ آنها را وارد کنید کاوشگر سایت و دسترسی صفحات اول. شما فهرستی از صفحات رتبه بندی شده بر اساس ترافیک ارگانیک تخمینی، از بالاترین به پایین ترین، دریافت خواهید کرد. در این مثال می توانیم سه مقاله را ببینیم که تقریبا 20 درصد از ترافیک وبلاگ Ahref را تشکیل می دهند.
اگر بتوانید به مشتریان فعلی و بالقوه خود کمک کنید تا دنیای اطراف خود را درک کنند، می توانید به آنها کمک کنید تا تصمیمات بهتری بگیرند (و حسن نیت خود را در این فرآیند کسب کنند).
از تجربه خود برای توضیح اینکه چرا اتفاقات رخ می دهد و مردم چگونه باید پاسخ دهند، استفاده کنید. فناوری های جدید را برای استفاده برجسته کنید، پیامدهای احتمالی روندهای جدید را بررسی کنید یا استراتژی های تجاری موفق را به اشتراک بگذارید.
مثال ها:
Ahrefs (این ما هستیم!) رویکرد موفق Zapier به سئو را برجسته می کند.
هر صنعتی مملو از بهترین شیوه ها و حقایق است (ایده هایی که اکثر مردم به آن اعتقاد دارند و از آنها پیروی می کنند). اما آیا زمانی که همه آن را بشناسند و از آن کپی کنند، تمرین خوب همچنان مفید است؟
اگر دانش و تجربه شما به شما میگوید که برخی از ایدههای رایج اشتباه یا مفید نیستند، میتوانید با زیر سوال بردن این ایدهها، توضیح اینکه چرا آنها در عمل کار نمیکنند و پیشنهاد یک رویکرد بهتر، به مردم کمک کنید.
مثال ها:
شما و تیمتان تجربیات منحصربهفردی دارید: مشکلات دشواری که باید حل میکردید، فرآیندهایی که ساختهاید، و درسهایی که از راه سخت آموختهاید. هر زمان که این تجربیات برای مخاطبان هدف شما مفید بود، آنها را به اشتراک بگذارید: اجازه دهید آنها از تلاش های شما بیاموزند و مستقیماً به سراغ یک راه حل بروند.
قانون طلایی ما به اینجا بازمی گردد: همه تجربیات شخصی شما برای مخاطبان هدف شما مفید نخواهد بود، بنابراین در آنچه به اشتراک می گذارید عاقلانه عمل کنید.
مثال ها:
محتوا می تواند به ایجاد یک نسخه واضح و واضح از فلسفه شرکت شما کمک کند: چرا وجود دارید، چرا محصول خود را به روشی خاص ساخته اید، و برای چه چیزی ارزش قائل هستید.
مشتریان به ویژگیها و قیمت اهمیت میدهند، اما در برخی موارد، توانایی خرید به چشماندازی که از آن پشتیبانی میکنند، میتواند به مهر و موم ، معامله کمک کند. همین امر در مورد متقاعد ، کارمندان بالقوه یا حتی سرمایهگذاران نیز صدق میکند: این به شما امکان میدهد عقاید و اهداف شرکت خود را به اشتراک بگذارید.
مثال ها:
Thoropass چشم انداز بزرگ پشت ایجاد شرکت خود را توضیح می دهد.
افکار نهایی
ارائه ایده های بدیع و خلاقانه چالش بزرگی است، اما هر چه ابزارهای بیشتری در جعبه ابزار ذهنی خود داشته باشید (روش های ایده پردازی، انواع منبع و منابع بازخورد)، ایده پردازی محتوا آسان تر می شود. و با هر ایده ای که ایجاد می کنید، ایجاد ایده ای دیگر آسان تر می شود، زیرا ایده های قبلی بذر ایده های آینده را می کارند.
آیا می خواهید فرآیند ایده پردازی خود را به اشتراک بگذارید؟ با من ارتباط برقرار کن ایکس یا لینکدین.
منبع: https://ahrefs.com/blog/content-ideation/