از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده کنید • Yoast
وبلاگ

از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده کنید • Yoast

رسانه های اجتماعی فقط برای اشتراک گذاری میم ها و ویدیوهای گربه نیستند. این می تواند ابزار مفیدی برای افزایش فروش یا دریافت اشتراک های بیشتر باشد. در مورد آن فکر کنید: میلیاردها کاربر در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی مرور می کنند هر روز. اگر بدانید که چگونه به آنها دسترسی پیدا کنید، فروش خود را در عین ارتباط با مخاطبان خود افزایش خواهید داد. می خواهید بدانید چگونه؟ به خواندن ادامه دهید!

بیایید قبل از غواصی به فواید آن نگاهی کوتاه بیندازیم چگونه. چون تعدادشان زیاد است! به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی یک راه مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطبان شما در چندین پلت فرم است. برای داشتن یک استراتژی شبکه اجتماعی موفق به بودجه زیادی نیاز نخواهید داشت.

طبق گفته 68 درصد از مصرف‌کنندگان، رسانه‌های اجتماعی همچنین پلتفرم ترجیحی برای اکثر مردم برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات جدید شما هستند. و یکی از دلایل آن این است که رسانه های اجتماعی بیشتر به نظر می رسند کارکنان. خطوط ارتباطی کوتاه تر به نظر می رسند. این مهم است زیرا اکثر مردم می گویند به یاد ماندنی ترین برندها در رسانه های اجتماعی آنهایی هستند که به مشتریان پاسخ می دهند.

1. با رسانه های اجتماعی مانند یک مرکز خرید رفتار کنید

چون مخاطب شماست. آنها بیشتر و بیشتر در بازارهای رسانه های اجتماعی خرید می کنند. در سال 2023، انتظار می رود فروش به 1.3 تریلیون دلار برسد بزرگ. به خصوص در مقایسه با سال 2020، جایی که فروش «فقط» به 560 میلیارد دلار رسید.

واضح است که صنعت به سرعت در حال رشد است، پس چرا از این مزیت استفاده نکنید و محصولات یا خدمات خود را در رسانه های اجتماعی در دسترس قرار ندهید؟ برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از فروشگاه فیس بوک، فروشگاه تیک تاک، خرید اینستاگرام و پین محصولات پینترست. و بسیاری موارد دیگر وجود دارد، بنابراین ما پیشنهاد می کنیم در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیکی که برای شما و مخاطبان شما بهتر کار می کنند تحقیق کنید.

نمونه ای از پست اینستاگرام شامل خرید در اینستاگرام.  توسط Loop Earplugs منتشر شده است.
نمونه ای از خرید اینستاگرام در پست میم Loop Earplugs

2. تجارت محاوره ای را امتحان کنید

آیا تا به حال کد تبلیغاتی یا تخفیف در پیام های مستقیم (DM) خود دریافت کرده اید؟ یا شاید از طریق واتس اپ در مورد محصولی سوال پرسیده باشید؟ این تجارت محاوره ای است.

  گوگل به‌روزرسانی‌های هسته‌ای و ضد هرزنامه را در مارس 2024 عرضه می‌کند: چه چیزی در فروشگاه وجود دارد؟

پس چرا باید این را امتحان کنید؟ زیرا برای مخاطبان شما، ممکن است این احساس را داشته باشید که به جز به صورت مجازی، شخصاً با یک کارمند فروشگاه صحبت می کنید. آنها می توانند سوال بپرسند و مشاوره و توصیه ها را دریافت کنند. تجارت محاوره ای نیز سفر خریدار را ساده می کند. مخاطبان شما می توانند نظرات را بخوانند، محصولات را کاوش کنند، سؤال بپرسند و دکمه پرداخت را بدون نیاز به رفتن به جای دیگری فشار دهند.

نمونه ای از تجارت محاوره ای  این مکالمه یک شرکت خیالی با یک مشتری بالقوه در مورد ساق های یوگا را به تصویر می کشد.  مشتری از شرکت کمک می خواهد و شرکت محصولاتی را به او نشان می دهد.  تمامی محصولات دارای دکمه خرید هستند.
نمونه ای از تجارت محاوره ای
منبع: ShipBob

تفاوت بین تجارت محاوره ای و تجارت اجتماعی

پس چه فرقی دارد؟ مهمتر از همه، مکانی که فروش در آن انجام می شود. به عنوان مثال، تجارت مکالمه، پیام های الکترونیکی اینستاگرام شما است، و تجارت اجتماعی در خرید اینستاگرام انجام می شود.

3. یکشنبه ها پست نگذارید

خنده دار به نظر می رسد، اما واقعیت دارد. زمان‌های خوب و بدی برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، اما یکشنبه بدترین روز است. این بدان معنا نیست که هرگز نمی توانید در یکشنبه پست بگذارید، فقط اگر در روز دیگری پست کنید، تعامل بیشتری خواهید داشت.

بهترین زمان برای ارسال پست بر اساس پلتفرم رسانه های اجتماعی متفاوت است، بنابراین خوب است آن زمان ها را بدانید. در غیر این صورت، مخاطب شما هرگز محتوای شما را نخواهد دید. و این مایه شرمساری است!

4. تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید

در همین راستا، عموماً ایده خوبی است که در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی فعال شوید. پس از همه، شما می خواهید به افراد بیشتری که ممکن است دسترسی داشته باشید. همه مخاطبان شما از اینستاگرام استفاده نمی کنند – برخی ممکن است کاربران بسیار وفادار فیس بوک باشند!

  نحوه مخفی ، سریع شماره نسخه وردپرس » رتبه ریاضی

با این حال، بخش بزرگی از مخاطبان شما از چندین پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می کنند. این به شما فرصت های زیادی را می دهد تا چندین بار در روز با آنها ارتباط برقرار کنید. خودت را خیلی لاغر نکن! شما نمی خواهید محتوای خود را در هر پلتفرمی کپی و جایگذاری کنید. در عوض، بهتر است بر روی سه پلتفرم رسانه اجتماعی تمرکز کنید و محتوای خوبی برای آنها ایجاد کنید.

5. آنچه مخاطبان شما دوست دارند را پست کنید

پس چی شرق محتوای خوب؟ در دنیای رسانه های اجتماعی، این به معنای محتوایی است که مخاطب شما می خواهد به اشتراک بگذارد و با آن تعامل داشته باشد. به طور کلی، این همچنین یعنی: تصاویر و فیلم ها. به عنوان مثال، در سال گذشته، ویدیوهای آنلاین به 92.3 درصد مخاطب در بین کاربران اینترنت در سراسر جهان رسید! محبوب‌ترین ویدیوها موزیک ویدیوها، میم‌ها، و آموزش‌ها یا ویدیوهای آموزشی بودند.

نموداری با عنوان محبوب ترین نوع محتوای ویدیویی در جهان.  محبوب ترین نوع، موزیک ویدیو با 49.4 درصد است و پس از آن ویدیوهای کمدی، میم یا ویروسی با 35.3 درصد قرار دارند.  سپس، به ترتیب نزولی، ویدیوهای آموزشی یا نحوه انجام، پخش زنده ویدیو، ویدیوهای آموزشی، ویدیوهای بررسی محصول، کلیپ های ورزشی یا ویدیوهای هایلایت، ویدیوهای بازی و در پایین، ویدیوها و وبلاگ های اینفلوئنسرها هستند.
محبوب ترین نوع محتوای ویدیویی در سراسر جهان
منبع: Statista

البته لازم نیست این مورد برای مخاطب شما باشد. شاید آنها واقعاً عکس های سرگرم کننده محصول یا توصیفات مشتری را دوست داشته باشند. فقط به تعداد افرادی که عکس های محصول شما را در مقایسه با سایر محتوای شما لایک می کنند، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند نگاه کنید. آیا خیلی بیشتر است؟ سپس شما باید بیشتر انجام دهید!

و فراموش نکنید که پست خود را در دسترس قرار دهید تا همه بتوانند مطالب شما را بخوانند و با آن ارتباط برقرار کنند.

محتوای مرتبط نیز معمولاً به خوبی کار می کند

اگر روندها را دنبال کنید، هرگز در تولید و انتشار محتوا گم نخواهید شد. مطمئناً باید از روندهایی که برای مخاطبانتان جذاب است آگاه باشید. به عنوان مثال، ارجاع به یک تغییر هیجان انگیز جدید در شرکت لگو، ممکن است مخاطبان شما از علاقه مندان به ، را مورد توجه قرار ندهد.

  چشم انداز محصول طبقه بندی SE برای سال 2024

با این حال، اخبار جهان به طور کلی به افراد بسیار بیشتری می رسد. با ارجاع به یک رویداد جهانی اخیر، می توانید توجه مخاطبان خود را جلب کنید و در عین حال برند خود را مرتبط نگه دارید.

مخاطبان خود را غرق نکنید

همیشه کیفیت را به کمیت انتخاب کنید. اگر در مورد اولویت بندی کمیت نگران هستید، به سادگی سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • اورجینال هست؟
  • آیا این محتوا به مشترکین من کمک می کند؟
  • آیا الهام بخش، سرگرم کننده یا دست یافتنی است؟

نکته دیگری که ممکن است کمک کند ایجاد یک تقویم رسانه های اجتماعی است. اگر از قبل برنامه ریزی کرده باشید چند بار در هفته پست می کنید و چی شما منتشر می کنید، در این صورت ریسک نمی کنید که مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید. فقط کمی فضا برای پست های خودجوش بگذارید. به عنوان مثال، زمانی که یک میم ویروسی شده است و شما می‌خواهید روی آن بپرید.

امیدوارم از نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی کسب و کارتان به روش های جدید الهام گرفته باشید. شاید بخواهید تجارت محاوره ای را امتحان کنید؟ شاید بخواهید محتوای بیشتری ایجاد کنید که به میم ها ارجاع دهد. در هر صورت، فقط مطمئن شوید که متناسب با نام تجاری خود انتخاب می کنید. زیرا در دنیایی با میلیون‌ها پست، می‌خواهید محتوای شما منحصر به فرد باشد.

بیشتر بخوانید: استراتژی رسانه های اجتماعی: از کجا شروع کنیم »

منبع: https://yoast.com/social-media-sales/