وبلاگ

Google تاریخ انقضای مدل‌های انتساب در Ads و GA4 را تأیید می‌کند

Google در اواسط اکتبر 2023 چهار مدل ارجاع مبتنی بر قوانین را برای همه دارایی‌ها در Google Ads و Google Analytics حذف خواهد کرد:

  • ابتدا کلیک کنید.
  • خطی.
  • زوال زمان.
  • بر اساس موقعیت.

الگوهای فهرست شده در بالا از رابط کاربری Analytics و Admin API حذف خواهند شد.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر از این قالب ها در گوگل ادز استفاده کنید، این روی شما تاثیر می گذارد. و ردیابی هر چیزی غیر از آخرین کلیک سخت‌تر می‌شود، زیرا فرمول اسناد مبتنی بر داده برای هر تبلیغ‌کننده متفاوت است – و قابل مشاهده نیست. همانطور که گرگ فین مدیر بازاریابی Cypress North گفت:

  • در گذشته، می‌توانستید از خطی استفاده کنید و به هر کلید اعتبار یکسانی بدهید. شما دیگر قادر به انجام آن نخواهید بود. هیچ تاثیری روی آخرین کلید نخواهد داشت، زیرا همیشه در دسترس است. اما یافتن برخی از اطلاعات به‌دست‌آمده در اولین تماس بسیار پیچیده‌تر خواهد بود، زیرا دیگر راهی برای مشاهده فرمول‌هایی که امتیازات اسناد را محاسبه می‌کنند وجود نخواهد داشت.

بعد چه اتفاقی می افتد. اگر دارایی موجود شما از یکی از مدل‌های آسیب‌دیده استفاده می‌کند، به‌طور خودکار به صورت پیش‌فرض به اسناد پرداختی و ارگانیک مبتنی بر داده تبدیل می‌شود. مدل‌های آخرین کلیک پولی و ارگانیک و همچنین مدل‌های کانال آخرین کلیک پولی Google نیز همچنان در دسترس خواهند بود.

چرا این تغییر. بر اساس گزارشی، گوگل به دلیل «نرخ پذیرش فزاینده پایین، با کمتر از 3 درصد تبدیل‌ها در Google Ads از این مدل‌ها»، این چهار مدل اسناد را کنار می‌گذارد. سخنگوی گوگل. آنها افزودند:

  • «حرکت به مدل اسناد مبتنی بر داده معمولاً منجر به افزایش 6 درصدی در تبدیل برای تبلیغ‌کنندگان می‌شود.»
  B2B SaaS Marketing: The Ahrefs Guide

خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.


آنچه گوگل می گوید. سخنگوی گوگل در الف بیانیه:

  • «مدل‌های اسناد مبتنی بر قوانین بر اساس قوانین از پیش تعریف‌شده، ارزشی را به هر نقطه تماس تبلیغاتی اختصاص می‌دهند».
  • “این مدل‌ها انعطاف‌پذیری لازم برای انطباق با سفرهای مصرف‌کننده در حال تغییر را فراهم نمی‌کنند. اسناد مبتنی بر داده از هوش مصنوعی پیشرفته برای درک تأثیر هر نقطه تماس بر یک تبدیل استفاده می‌کند. به همین دلیل است که ما انتساب داده‌محور را به مدل انتساب پیش‌فرض در Google Analytics تبدیل کرده‌ایم. . 4 و Google Ads.”
  • به این دلایل، مدل‌های انتساب اول کلیک، خطی، زوال زمانی و موقعیت‌محور در Google Analytics 4 ناپدید می‌شوند.

عمیق تر حفاری کنید. اسناد مبتنی بر داده: چگونه در مورد مدل اسناد پیش فرض گوگل فکر کنیم


جدید در سرزمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

نیکلاس آگیوس

نیکولا آگیوس پس از پیوستن به آن در سال 2023 ویراستار رسانه پولی موتور جستجو لند است. او جستجوی پولی، رسانه های اجتماعی پولی، خرده فروشی و موارد دیگر را پوشش می دهد. قبل از آن، او مدیر SEO در Jungle Creations (2020-2023) بود و بر استراتژی تحریریه شرکت برای چندین وب سایت نظارت داشت. او بیش از 15 سال سابقه کار در روزنامه نگاری دارد و قبلا در OK! مجله (2010-2014)، ایمیل آنلاین (2014-2015)، آینه (2015-2017)، جاسوس دیجیتال (2017-2018) و خورشید (2018-2020). او همچنین با آژانس SEO Blue Array همکاری کرد تا کتاب پرفروش آمازون “تسلط بر سئوی داخلی” را بنویسد.

  ابزارهای هوش مصنوعی جدید مایکروسافت به هر کسی اجازه می دهد تا محتوای رسانه ای خرده فروشی ایجاد کند

منبع: https://searchengineland.com/google-confirms-sunset-details-for-4-attribution-models-in-ads-and-analytics-433352