گزارش شده است که TikTok در حال توسعه اینفلوئنسرهای مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر به رقابت با سازندگان انسانی برای قراردادهای تبلیغاتی سودآور هستند.
ظاهراً آواتارهای هوش مصنوعی جدید میتوانند اسکریپتهای تبلیغات ویدیویی ایجاد شده از درخواستهای ارسال شده توسط برندها و فروشندگان در فروشگاه TikTok را بخوانند. با این حال، این ویژگی هنوز در مرحله آزمایشی است، بنابراین همه چیز در معرض تغییر است.
تاثیر بر فروش. در طول آزمایش، محققان TikTok متوجه شدند که آواتارهای هوش مصنوعی به اندازه تأثیرگذاران انسانی فروش آنلاین ایجاد نمی کنند. ظاهراً به همین دلیل است که ویژگی جدید هنوز در اختیار بازاریابان قرار نگرفته است. این پلتفرم پیشنهاد میکند که این ویژگی باید مکمل سازندگان انسانی موجود باشد نه جایگزین ، آنها.
نگرانی ها. برخی از تبلیغکنندگان نگران هستند که از اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی برای تاکتیکهای بازاریابی دستکاری استفاده شود. علاوه بر این، ظهور سازندگان مجازی میتواند تجارت را از تأثیرگذاران واقعی بدزدد و احتمالاً باعث شود برخی از کاربران پلتفرم را ، کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه استفاده از اینفلوئنسرهای هوش مصنوعی برای تبلیغ محصولات ممکن است برای کمپینهای شما ارزانتر و سریعتر به نظر برسد، با توجه به فروش پایین و نگرانیهای اخلاقی موجود، ممکن است بهترین انتخاب برای برندها در شرایط فعلی نباشد.
آنچه TikTok می گوید. TikTok بلافاصله به درخواست جستجوی موتور جستجو برای اظهار نظر پاسخ نداد.
خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.
شیرجه عمیق. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیاده سازی هوش مصنوعی در استراتژی تبلیغاتی خود، بخوانید چگونه تبلیغ کنندگان می توانند از هوش مصنوعی و اتوماسیون در مقیاس استفاده کنند.
منبع: https://searchengineland.com/tiktok-testing-virtual-influencers-for-video-ads-439639