احساس گیر افتادن: وقتی نمی دانید چه کاری باید انجام دهید
وبلاگ

احساس گیر افتادن: وقتی نمی دانید چه کاری باید انجام دهید

حالا بیایید به کار مورد نظر برویم.

اکنون که آرام شده اید و به وضوح فکر می کنید، وقت آن است که دست به کار شوید. انواع تکنیک هایی وجود دارد که می توانید استفاده کنید، اما من به یکی از آنها اشاره می کنم که من بسیار از آن استفاده می کنم: سیستم چراغ راهنمایی.

سیستم چراغ راهنمایی

ابتدا با استفاده از سیستم چراغ راهنمایی مشخص کنید که چه می دانید و چه چیزهایی را نمی دانید.

تمام کارهایی را که فکر می کنید باید انجام دهید فهرست کنید؛ می تواند به همین سادگی باشد:

  • یک طرح ایجاد کنید

  • جدول زمانی را اضافه کنید

  • یک تیم بسازید

  • با یکی صحبت کن

و متوجه خواهید شد که با فکر ، و نوشتن، ایده های بیشتری به ذهنتان خطور می کند. به رشد این فهرست ادامه دهید، خلاق باشید، در مورد مشکلات مشابهی که با آن روبرو شده اید فکر کنید و همانطور که انجام می دهید، همه آنها را یادداشت کنید.

هنگامی که ایده ها را تمام کردید، لیست را مرور کنید و آن را به صورت زیر رنگ بندی کنید:

  • بدانید چگونه آن را انجام دهید – سبز

  • ایده ای در مورد نحوه انجام آن داشته باشید – AMBER

  • مطلقاً هیچ نظری ندارم – قرمز

این فرآیند شما را از «نمی‌دانم چگونه» به «می‌دانم چگونه» می‌برد. به شما یک نمایش بصری از کار، همراه با مراحل می دهد، و ممکن است از دیدن تعداد سبزهای موجود در لیست شگفت زده شوید. شما احتمالا بیشتر از آنچه فکر می کنید می دانید. ما اغلب این کار را انجام می دهیم، اما ترس و وحشت می تواند مانع از تفکر روشن شود.

  به‌روزرسانی امنیتی کنسول جستجوی Google مدیریت توکن مالکیت را بهبود می‌بخشد

با چه کسی باید صحبت کرد؟

اکنون که ایده بهتری در مورد کارهایی که باید انجام شود دارید، با افرادی صحبت کنید که به شما کمک می کنند تا بر اساس آن پایه بسازید. آنها می توانند بخشی از تیم شما، تیم های متصل، فروشنده یا حتی یک مشتری باشند.

گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است، زیرا ناامنی می تواند وارد عمل شود.یکی از مشتریان من زمانی به من گفت: «اما چگونه می توانم کمک بخواهم؟ این کار من است و قرار است بلد باشم همه کارها را انجام دهم.

ما با هم این دیدگاه از تفکر را با مرور مدل ABCDE که جولیا پانوزو، عصب شناس در پادکست من در مورد آن صحبت کرد، به چالش کشیدیم.

ABCDE یعنی:

عمل

باور

نتیجه

اخلالگر (باور دیگر)

انرژی بدهید

با گوش دادن به قسمت پادکست بیشتر بیاموزید:

استفاده از Neuroplasticity برای رشد شخصی با Giulia Panozzo – پادکست ذهنیت SEO

در مورد مشتری من چیزی شبیه به این بود:

اقدام – او نمی خواست کمک بخواهد.

باور – او معتقد بود که وظیفه او انجام همه کارها و دانستن همه چیز است، در غیر این صورت کارش را به خوبی انجام نمی داد.

نتیجه – او در پروژه گیر کرده بود

مخل – مدیر او کسی بود که برای حمایت از او حضور داشت. کسی که می توانست از او بیاموزد و این پروژه فرصتی برای رشد بود.

انرژی دهید – با این باور جدید، او ممکن است احساس انرژی کند و به جلو حرکت کند.

با صحبت با دیگران و استفاده از دانش و تخصص آنها، به توسعه یک برنامه و/یا راه حل برای کار ادامه دهید که به شما کمک می کند تا به جلو بروید.

  چگونه بودجه خزیدن خود را بهینه کنیم • Yoast

چه چیزی را باید یاد بگیرید؟

این مرحله در مورد تعیین آنچه باید بدانید است. این می تواند یک دوره آموزشی، یک کتاب، یادگیری از فردی در سازمان شما و غیره باشد. و به یاد داشته باشید، لازم نیست همه چیز را یاد بگیرید، فقط چیزی که شما را به جلو می برد.

این بدان معنا نیست که نباید بیشتر بیاموزید، بیشتر بخوانید یا کل دوره را بگذرانید، اما به عنوان فردی با این گرایش ها، می دانم که می تواند پیشرفت واقعی را به تاخیر بیندازد.

اقدام به

بنابراین، آن تمرین چراغ راهنمایی را به خاطر دارید؟ و مراحل بعدی برای کسب اطلاعات بیشتر؟ منتظر نمانید تا قبل از شروع یک غذای کامل سبزی تهیه کنید یا “همه چیز را بدانید”. این اتفاق نمی افتد و شما به آن نیاز ندارید. با شروع تلاش، بیشتر یاد خواهید گرفت و پروژه باز خواهد شد.

اغلب، هنگام جستجوی یک راه‌حل عالی، گم شدن در جزئیات و برنامه‌ریزی یا تمرکز بر کارهای دیگر آسان‌تر و امن‌تر به نظر می‌رسد. این اقدامات ممکن است ریشه در ترس از شکست، بی میلی به خروج از منطقه راحتی یا عدم اعتماد به نفس داشته باشد.

با این حال، اعتماد به نفس با اقدام به دست می آید، پس فقط شروع کنید!

منبع: https://moz.com/blog/feeling-stuck