Google Gemini AI in Android Search
وبلاگ

در دسترس بودن Google Gemini در جستجوی اندروید

یک دانش‌آموز و محققی که ویژگی‌های پنهان اندروید را فاش کرده بود، تنظیماتی را در فایل‌های ریشه اندروید کشف کرد که Google Gemini را مستقیماً از جستجوی Google به شیوه‌ای شبیه به iOS اپل فعال می‌کند، و این سؤال را در مورد اینکه چرا این ویژگی وجود دارد و اینکه آیا می‌توان آن را به یک سیستم عمومی متصل کرد، ایجاد کرد. سیستم. استقرار هوش مصنوعی در تحقیقات در ماه می 2024 انجام خواهد شد.

جمینی: سئو چه چیزی می تواند با آن روبرو شود

تنها شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نوعی از تحقیقات هوش مصنوعی به کار گرفته خواهد شد. اما اگر گوگل Gemini Access را به عنوان یک ویژگی استاندارد عرضه کند، موارد زیر ایده‌ای از آنچه جامعه جستجو باید انتظار داشته باشد را ارائه می‌کند.

Gemini قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی گوگل است که شامل آموزش، فناوری و ویژگی های پیشرفته ای است که از بسیاری جهات بسیار فراتر از مدل های موجود است.

به عنوان مثال، Gemini اولین مدل هوش مصنوعی است که به صورت بومی برای چندوجهی بودن آموزش دیده است. Multimodal به معنای توانایی کار با تصاویر، متن، ویدئو و صدا و استخراج دانش از هر یک از اشکال مختلف رسانه است. تمام مدل‌های قبلی هوش مصنوعی برای چندوجهی بودن با اجزای مجزا آموزش داده شدند و سپس قطعات جداگانه کنار هم قرار گرفتند. به گفته گوگل، روش قدیمی آموزش چندوجهی برای کارهای استدلالی پیچیده به خوبی کار نمی کند. با این حال، Gemini در زمینه چندوجهی از قبل آموزش دیده است و به آن امکان می دهد توانایی های استدلال پیچیده ای داشته باشد که فراتر از همه مدل های قبلی است.

  12 Essential Marketing Analytics Tools for 2024 (Free & Paid)

نمونه دیگری از قابلیت های پیشرفته Gemini، مقیاس بی سابقه پنجره پاپ آپ است. پنجره بازشو مقدار داده ای است که یک مدل زبان می تواند به طور همزمان برای تصمیم گیری در نظر بگیرد. پنجره پاپ آپ اندازه گیری قدرت مدل زبان است. پاپ آپ ها با “توکن” اندازه گیری می شوند که نشان دهنده کوچکترین واحد اطلاعات است.

مقایسه پاپ آپ ها

  • ChatGPT حداکثر 32000 پنجره بازشو دارد
  • GPT-4 Turbo دارای یک پاپ آپ 128 کیلوبایتی است
  • Gemini 1.5 pro دارای یک میلیون توکن پاپ آپ است.

برای در نظر گرفتن این پاپ آپ، پاپ آپ Gemini به او این امکان را می دهد که کل متن هر سه کتاب ارباب حلقه ها یا ده ساعت ویدیو را پردازش کند و هر سوالی در مورد آن از او بپرسد. در مقایسه، بهترین پنجره بازشو OpenAI 128000 می تواند کتاب 198 صفحه ای رابینسون کروزو یا حدود 1600 توییت را در خود جای دهد.

تحقیقات داخلی در گوگل نشان داده است که فناوری‌های پیشرفته آن‌ها پنجره‌های بازشو تا 10 میلیون توکن را فعال می‌کنند.

ویژگی لو رفته شبیه پیاده سازی iOS است

چیزی که کشف شد این است که اندروید دارای راهی برای دسترسی مستقیم به هوش مصنوعی Gemini از نوار جستجوی برنامه گوگل است، مشابه روشی که در دستگاه های تلفن همراه اپل در دسترس است.

دستورالعمل های رسمی دستگاه اپل منعکس کننده عملکردی است که محقق کشف کرده است که در اندروید پنهان شده است.

نحوه دسترسی iOS Gemini به این شرح است:

«در آیفون‌ها، می‌توانید با Gemini در برنامه Google چت کنید. تنها با یک ضربه بر روی برگه Gemini، قفل یک راه کاملاً جدید برای یادگیری، ایجاد تصاویر و دریافت کمک در حال حرکت را باز کنید. از طریق متن، صدا، تصاویر و دوربین خود با آن تعامل داشته باشید تا از راه های جدید کمک بگیرید.

محققی که ویژگی Gemini را در جستجوی گوگل فاش کرد، آن را در اندروید پنهان کرد. فعال ، این ویژگی باعث شد تا کلیدی در نوار جستجوی گوگل ظاهر شود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی انگشت خود را بکشند تا مستقیماً به ویژگی هوش مصنوعی Gemini دقیقاً مانند iOS دسترسی پیدا کنند.

  برای آموزش نحوه نوشتن به ابزارهای سئو اعتماد نکنید

فعال ، این ویژگی نیاز به روت ، یک گوشی اندرویدی دارد که به معنای دسترسی به سیستم عامل در اساسی ترین سطح فایل ها است.

به گفته فردی که این اطلاعات را فاش کرده است، یکی از الزامات فعال سازی این گزینه این است که Gemini از قبل به عنوان دستیار موبایل فعال شده باشد. برنامه ای به نام GMS Flags نیز باید نصب شود تا ویژگی های برنامه Google فعال یا غیرفعال شود.

الزامات به شرح زیر است:

“چیزهای مورد نیاز –

دستگاه های روت شده دارای اندروید 12+

آخرین نسخه بتا برنامه Google در فروشگاه Play یا Apkmirror

برنامه GMS Flags با مجوز روت نصب شده است. (GitHub)

Gemini باید از قبل در برنامه Google شما در دسترس باشد.

عکس صفحه کلید جستجوی جدید

یک اسکرین شات که دکمه «ضامن» را در یک رابط کاربری با یک فلش قرمز که به سمت آن نشان می‌دهد، با نوار جستجوی Google قابل مشاهده در پس‌زمینه و قطعه‌ای از یک برنامه مرتبط با امور مالی در پایین مشخص می‌کند.یک اسکرین شات که دکمه «ضامن» را در یک رابط کاربری با یک فلش قرمز که به سمت آن نشان می‌دهد، با نوار جستجوی Google قابل مشاهده در پس‌زمینه و قطعه‌ای از یک برنامه مرتبط با امور مالی در پایین مشخص می‌کند.

اسکرین شات Gemini در جستجوی گوگل فعال شد

فردی که این ویژگی را کشف کرد در توییتی نوشت:

«برنامه Google برای اندروید به زودی می‌تواند بین Gemini و Search جابه‌جا شود (درست مانند iOS)».

آیا گوگل آماده است تا عرضه رسمی SGE را اعلام کند؟

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه گوگل در حال آماده شدن برای اعلام عرضه رسمی Google Search Generative Experience در کنفرانس I/O می 2024 است، جایی که گوگل به طور مرتب ویژگی های جدیدی را که برای جستجو در اختیار شما قرار می گیرد (بین سایر اطلاعیه ها) اعلام می کند.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 3 ژانویه 2024

الی شوارتز اخیراً در لینکدین در مورد انتشار شایعه SGE پست کرده است:

“این تاریخ از روابط عمومی گوگل نمی آید. با این حال، از هفته گذشته، این تاریخ عرضه داخلی برنامه ریزی شده فعلی است. البته با توجه به اینکه هنوز 53 روز باقی مانده است، برنامه همچنان می تواند تغییر کند. در طول سال گذشته، چندین تاریخ پرتاب از دست رفته است.

…علاوه بر این، مهم است که مشخص شود “راه اندازی” دقیقاً به چه معناست.

در حال حاضر، تنها راه برای دیدن SGE، مگر اینکه در تجربه بتا شرکت کنید، شرکت در آزمایشگاه است.

راه‌اندازی به این معنی است که SGE را به افرادی که مشترک نشده‌اند نشان می‌دهند، اما میزان این می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی متفاوت باشد.

مشخص نیست که آیا این کلید مخفی نشانگر مکانی برای نسخه آینده برنامه جستجوی Google است یا چیزی است که امکان استقرار SGE در داده های آینده را فراهم می کند.

با این حال، این ضامن پنهان یک سرنخ احتمالی را برای کسانی که کنجکاو هستند در مورد اینکه چگونه گوگل ممکن است یک front-end مبتنی بر هوش مصنوعی را برای جستجو مستقر کند و اینکه آیا این ضامن به هیچ وجه یک اتصال دهنده به آن ویژگی است ارائه می دهد.

آموزش روت ، برای فعال ، Gemini در جستجوی اندروید:

نحوه فعال ، Bottom Navigation Search Bar و Gemini Toggle در Google Discover در اندروید (ROOT)

لیست پاپ آپ های OpenAI

تصویر برجسته توسط شاتر استاک/مجاهد متکین

منبع: https://www.searchenginejournal.com/leaked-google-gemini-availability-in-android-search/513287/