وبلاگ

به‌روزرسانی‌های کلیدی از فراخوان درآمد Q3 Alphabet برای بازاریابان

شرکت مادر Google Alphabet Inc. کنفرانس درآمد سه ماهه سوم سال 2023 خود را برگزار کرد و بینشی از عملکرد محصولات و خدمات عمده خود ارائه کرد.

به طور خاص، رونوشت فراخوان درآمد نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌گذاری‌های آلفابت در هوش مصنوعی و قابلیت‌های جستجوی مولد جدید تأثیر مثبتی بر تجارت آن می‌گذارد و پیامدهایی برای بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان دارد.

جستجو برای تبلیغات

تبلیغات جستجوی گوگل همچنان بزرگترین منبع درآمد آلفابت است و درآمد جستجو و سایر تبلیغات با 11 درصد افزایش سالانه به 44 میلیارد دلار رسیده است.

رشد توسط بخش خرده‌فروشی انجام شده است، جایی که راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Performance Max کمپین‌های تبلیغاتی در دارایی‌های Google را بهینه می‌کنند و به خرده‌فروشان کمک می‌کنند تا تبدیل‌ها و بازگشت سرمایه را افزایش دهند.

در این فصل تعطیلات، Google به بازاریابان خرده‌فروشی ابزارهای برنامه‌ریزی و بینش‌هایی برای پاسخگویی به تقاضای خریداران فصلی ارائه می‌کند.

این همچنین باعث افزایش تعداد پیشنهادات در جستجو برای اتصال کاربران به تبلیغات مرتبط می شود.

قالب‌های تبلیغاتی جدید که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند، تبلیغات شخصی‌شده و با کیفیت بالا را برای هر مرحله از سفر جستجو ایجاد می‌کنند.

به طور کلی، بازاریابان در حال استفاده از محصولات تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که تقریباً 80٪ از آنها حداقل از یک محصول استفاده می کنند.

تبلیغات ویدیویی

درآمد تبلیغات YouTube 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 8 میلیارد دلار رسید که ناشی از تقاضای نام تجاری و پاسخ مستقیم بود. زمان تماشای تلویزیون متصل و کسب درآمد در حال افزایش است و موقعیت YouTube را به عنوان برترین مقصد پخش جریانی تثبیت می کند.

  ChatGPT برای سئو؟ اشتباه استفاده میکنی

ابزارهای خلاقانه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و محصولات تبلیغاتی به سازندگان و برندها در موفقیت در YouTube کمک می کنند.

این شامل گسترش قالب‌هایی مانند کمپین‌های ویدیویی Reach و پیشنهادات تبلیغاتی جدید مانند کمپین‌های تقاضای نسل می‌شود. چنین نوآوری هایی منجر به هزینه کمتر برای هر اقدام و دسترسی بیشتر و بازدید بیشتر برای تبلیغ کنندگان می شود.

کسب و کار اشتراک نیز شاهد رشد درآمد قابل توجهی بود که در درجه اول منعکس کننده تعداد مشترکین بالاتر برای YouTube TV و YouTube Music Premium بود.

Google Bard و SGE

آلفابت سرمایه گذاری زیادی روی هوش مصنوعی مولد در جستجو، ابر و سایر محصولات می کند.

Bard، رابط مکالمه آزمایشی برای مدل‌های زبان بزرگ، اکنون می‌تواند پاسخ‌های شخصی‌سازی شده را با ترکیب اطلاعات از چندین سرویس Google ارائه دهد.

Search Generative Experience (SGE) از هوش مصنوعی مولد برای بهبود جستجو به همان روش استفاده می کند. بازخورد مستقیم کاربران مثبت بوده است، با افزایش پذیرش با گسترش این ویژگی در بازارهای بیشتر.

اگرچه هنوز روزهای اولیه است، SGE فرصت هایی را برای رسیدگی به طیف وسیع تری از نیازهای تحقیقاتی و ایجاد دیدگاه های متعدد و با کیفیت بالا ایجاد می کند.

گوگل همچنین قصد دارد قالب‌های تبلیغاتی جدیدی را آزمایش کند و به تبلیغ‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا از طریق قابلیت‌های جستجوی مولد هوش مصنوعی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

این برای بازاریابان چه معنایی دارد

الفبا درآمد شرکتی را که از نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای تسریع بهره‌وری و خلاقیت در کمپین‌های تبلیغاتی جستجو و ویدیویی استفاده می‌کند، بهره می‌برد.

  6 سوال در مورد تغییر مسیر برای SEO • Yoast

همانطور که Alphabet محصولاتی مانند Bard، SGE و Performance Max را بهبود می بخشد، بازاریابان می توانند از بهبود شخصی سازی تبلیغات، خلاقیت و بهره وری بهره مند شوند.

اما تبلیغ‌کنندگان باید برای ایجاد اختلال آماده شوند و خود را با تغییراتی که از حریم خصوصی کاربر محافظت می‌کند و اتوماسیون هوش مصنوعی که تغییرات را در سراسر چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌کند، تطبیق دهند.

با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل در حین نظارت بر تاثیر آن‌ها، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از فرصت‌ها و تجربیات جدید تبلیغاتی که آگاهی از برند را ایجاد می‌کنند و بازگشت سرمایه را به حداکثر می‌رسانند، بهترین استفاده را ببرند.


تصویر ویژه: Rokas Tenys/Shutterstock

منبع: https://www.searchenginejournal.com/key-updates-from-alphabets-q3-earnings-call-for-marketers/499261/