وبلاگ

6 سوال در مورد تغییر مسیر برای SEO • Yoast

تغییر مسیر زمانی اتفاق می افتد که شخصی صفحه خاصی را درخواست کند اما به صفحه دیگری ارسال شود. اغلب، صاحب سایت صفحه را حذف می‌کند و یک تغییر مسیر برای ارسال بازدیدکنندگان و ربات‌های موتور جستجو به صفحه مربوطه تنظیم می‌کند – رویکردی بسیار بهتر از ارسال پیام‌های مزاحم و مزاحم 404 که تجربه کاربر را مختل می‌کند. ریدایرکت ها نقش مهمی در زندگی صاحبان سایت، توسعه دهندگان و سئوکاران دارند. بنابراین بیایید به چند سوال رایج در مورد تغییر مسیر برای سئو پاسخ دهیم.

1. آیا تغییر مسیر برای سئو مضر است؟

آیا تغییر مسیر برای سئو مضر است؟ پاسخ منفی است؛ تغییر مسیر ذاتا برای سئو بد نیست. با این حال، اجرای صحیح آنها برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بسیار مهم است. اجرای نادرست می تواند منجر به مشکلاتی مانند از دست دادن رتبه صفحه و ترافیک شود. تغییر مسیر صفحه هنگام ایجاد تغییرات URL ضروری است زیرا می‌خواهید کار سختی را که برای ایجاد مخاطب و به دست آوردن بک لینک انجام می‌دهید حفظ کنید.

برای اطمینان از اجرای صحیح و مؤثر تغییر مسیرها، بهترین شیوه های زیر را در نظر بگیرید:

  • از نوع تغییر مسیر صحیح استفاده کنید: متداول ترین تغییر مسیر مورد استفاده برای تغییرات دائمی URL، تغییر مسیر 301 است. این به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که URL اصلی به طور دائم به یک مکان جدید منتقل شده است. با استفاده از ریدایرکت 301، می توانید رتبه بندی و ارتباط URL قدیمی را حفظ کنید و کاربران و خزنده های موتورهای جستجو را به طور یکپارچه به URL جدید هدایت کنید.
  • به روز رسانی لینک های داخلی: هنگام اجرای ریدایرکت ها، مهم است که هر پیوند داخلی در وب سایت خود را که به URL های قدیمی اشاره می کند، به روز کنید. این تضمین می کند که بازدیدکنندگان می توانند به صفحات مناسب پیمایش کنند و موتورهای جستجو می توانند URL های جدید را به درستی فهرست کنند.
  • حفظ تجربه کاربری: هدف تغییر مسیرها باید ارائه یک تجربه کاربری روان باشد. از زنجیره های تغییر مسیر بیش از حد خودداری کنید، که می تواند زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهد و کاربران را ناامید کند. همچنین مهم است که کاربران را به محتوای مرتبطی که با هدف آنها مطابقت دارد هدایت کنید. به عنوان مثال، اگر یک صفحه برای همیشه حذف شده است، کاربران را به جای یک صفحه اصلی عمومی به یک جایگزین مرتبط هدایت کنید.
  • نظارت و آزمایش تغییر مسیرها: تغییر مسیرهای خود را به طور منظم نظارت کنید. خطاها یا مشکلاتی مانند تغییر مسیرهای شکسته یا حلقه های تغییر مسیر را بررسی کنید. همچنین آزمایش تغییر مسیرها به صورت دوره ای مفید است تا مطمئن شوید که مطابق انتظار کار می کنند.
  Ecommerce Website Development: The Ultimate Guide

2. چرا باید URL را تغییر مسیر دهم؟

با تغییر مسیر یک URL تغییر یافته، کاربران و خزنده ها را به یک URL جدید می فرستید و ناراحتی را به حداقل می رساند. هر بار که در سایت خود تعمیر و نگهداری انجام می دهید، موارد را حذف می کنید. شما می توانید یک پست را حذف کنید، ساختار URL خود را تغییر دهید یا سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. شما باید آن را جایگزین کنید، در غیر این صورت بازدیدکنندگان در آن 404 صفحه قرار می گیرند.

اگر تغییرات کوچکی ایجاد کنید، مانند حذف یک مقاله قدیمی، می توانید URL قدیمی را با یک 301 به یک مقاله مرتبط جدید هدایت کنید یا به آن 410 بدهید تا نشان دهد که آن را حذف کرده اید. موارد را بدون برنامه حذف نکنید. و URL های خود را به مقالات تصادفی که هیچ ارتباطی با مقاله ای که در حال حذف آن هستید ندارند هدایت نکنید. در نهایت، تمام 404 های خود را به صفحه اصلی خود هدایت نکنید!

پروژه های بزرگتر به یک استراتژی انتقال URL نیاز دارند. به عنوان مثال، انتقال به یک دامنه جدید یا تغییر مسیرهای URL. در این موارد، شما باید تمام URL های سایت خود را بررسی کنید و آنها را به مکان های آینده خود در دامنه جدید نقشه برداری کنید. بعد از اینکه مشخص کردید چه چیزی به کجا می‌رود، می‌توانید آدرس‌های اینترنتی را تغییر مسیر دهید. استفاده کنید ابزار تغییر آدرس در کنسول جستجوی گوگل برای اطلاع گوگل از تغییرات.

3. ریدایرکت 301 چیست؟ در مورد ریدایرکت 302 چطور؟

تغییر مسیر 301 یک تغییر مسیر دائمی است که به بازدیدکنندگان و خزنده‌های موتور جستجو اطلاع می‌دهد که URL درخواستی به طور دائم به مقصد جدیدی منتقل شده است. این رایج ترین تغییر مسیری است که برای تغییرات دائمی URL استفاده می شود. هنگام پیاده‌سازی تغییر مسیر 301، نشان می‌دهید که URL قدیمی دیگر استفاده نمی‌شود و به جای آن باید به URL جدید دسترسی داشت. توجه به این نکته مهم است که با تغییر مسیر 301، URL قدیمی نباید در آینده استفاده شود، زیرا نشان دهنده تغییر دائمی است.

از طرف دیگر، تغییر مسیر 302 یک تغییر مسیر موقت است. این نوع تغییر مسیر برای نشان دادن اینکه محتوای درخواستی به طور موقت در یک آدرس خاص در دسترس نیست اما بعداً باز خواهد گشت استفاده می شود. برخلاف ریدایرکت 301، تغییر مسیر 302 نشان می دهد که این تغییر موقتی است و می توان از URL اصلی مجددا استفاده کرد.

هنگام تصمیم گیری برای استفاده از تغییر مسیر، باید ماهیت تغییر URL را در نظر بگیرید. اگر تغییر دائمی است و قصد ندارید دوباره از URL اصلی استفاده کنید، تغییر مسیر 301 مناسب است. با این حال، اگر تغییر موقتی است و قصد دارید به URL اصلی برگردید، باید از تغییر مسیر 302 استفاده کنید.

  چرا و چگونه از آنها استفاده کنید • Yoast

توصیه می شود هنگام انتخاب تغییر مسیر مناسب، هدف و طول عمر تغییر URL را به دقت در نظر بگیرید. اگر مطمئن نیستید که به کدام تغییر مسیر نیاز دارید، لطفاً مقاله ما را در مورد اینکه کدام تغییر مسیر را انتخاب کنید بخوانید؟

4. یک راه آسان برای مدیریت تغییر مسیرها در وردپرس چیست؟

ممکن است تعصب داشته باشیم، اما فکر می کنیم مدیر تغییر مسیر در افزونه Yoast SEO Premium WordPress ما فوق العاده مفید است. ما می دانیم که بسیاری از مردم در درک مفهوم تغییر مسیرها و کار مورد نیاز برای افزودن و مدیریت آنها مشکل دارند. به همین دلیل است که یکی از اولین چیزهایی که می‌خواستیم افزونه سئو وردپرس ما داشته باشد، یک ابزار تغییر مسیر با استفاده آسان بود. فکر می کنم موفق شدیم، اما حرف من را قبول نکنید.

Redirect Manager می تواند به شما در پیکربندی و مدیریت تغییر مسیرها در سایت وردپرس خود کمک کند. این یک ابزار ضروری برای تازه و سالم نگه داشتن سایت شما است. ما آن را تا حد امکان ساده کرده ایم. وقتی یک پیام را حذف می کنید چه اتفاقی می افتد:

  • یک پیام را به سطل ، منتقل کنید
  • پیامی ظاهر می شود که می گوید شما پیامی را به سطل ، منتقل کرده اید
  • یکی از دو گزینه ارائه شده توسط مدیر تغییر مسیر را انتخاب کنید:
    • به URL دیگری هدایت شوید
    • ارائه سربرگ حذف شده محتوای 410
  • اگر تغییر مسیر را انتخاب کنید، یک مدال باز می شود که در آن می توانید URL جدید را برای آن پست خاص وارد کنید.
  • ذخیره کنید و کارتان تمام شد!

خیلی عملی است، درست است؟ در اینجا یک مقاله روشنگر با عنوان آنچه مدیر تغییر مسیر در Yoast SEO انجام می دهد وجود دارد که به این سوال پاسخ می دهد. یا ویدیوی زیر را تماشا کنید!

5. چک کننده تغییر مسیر چیست؟

جستجوگر تغییر مسیر ابزاری است برای تعیین اینکه آیا یک URL خاص هدایت شده است یا خیر و برای تجزیه و تحلیل مسیری که دنبال می کند. می‌توانید از این اطلاعات برای شناسایی تنگناها استفاده کنید، مانند زنجیره تغییر مسیر که در آن یک URL چندین بار هدایت می‌شود، خزیدن آن URL را برای Google بسیار دشوارتر می‌کند و به کاربران تجربه کاربری دور از حالت عادی را می‌دهد. استثنایی باشید. این زنجیره‌ها اغلب بدون اطلاع شما اتفاق می‌افتند: اگر یک صفحه هدایت‌شده را حذف کنید، یک تکه دیگر اضافه می‌کنید. بنابراین باید مراقب تغییر مسیرهای خود باشید. چک کننده تغییر مسیر یکی از ابزارهای انجام این کار است.

می توانید از هر یک از مجموعه های سئو استفاده کنید، مانند لامپ سایت، اهرفس یا قورباغه جیغ برای آزمایش تغییر مسیرها و پیوندهای خود. اگر فقط به بررسی سریع نیاز دارید، می توانید از ابزار ساده تری مانند استفاده کنید httpsstatus.io تا یک نمای کلی از عمر URL در سایت خود به شما ارائه دهد. یکی دیگر از ابزار ضروری است در حال گسترش مسیر تغییر مسیر برای Chromeبه کارگردانی آیما

  با آشنایی با برند، برند خود را در آینده ثابت کنید

6. آیا باید HTTP را به HTTPS هدایت کنم؟

هر سایتی باید از HTTPS استفاده کند، اما مطمئن شوید که ترافیک HTTP خود را به HTTPS هدایت کنید. اگر سایت خود را از طریق HTTP و HTTPS در دسترس قرار دهید، ممکن است با Google دچار مشکل شوید، پس مراقب آن باشید. گوگل سایت های HTTPS را ترجیح می دهد زیرا این سایت ها سریع تر و ایمن تر هستند. بازدیدکنندگان شما همچنین انتظار امنیت بیشتری دارند.

بنابراین باید یک تغییر مسیر 301 از HTTP به HTTPS تنظیم کنید. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و باید برای این کار برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید همه چیز همانطور که باید اتفاق می افتد. اول، بهترین راه برای انجام این کار در سطح سرور است. نوع سروری که سایت شما در حال اجرا است (NGINX، Apache یا موارد دیگر) و کدهای لازم برای افزودن به فایل پیکربندی سرور یا فایل htaccess. را بیابید. هاست شما اغلب یک راهنما برای کمک به پیکربندی تغییر مسیر HTTP به HTTPS در سطح سرور دارد. برخی از هاست ها تنظیمات ساده ای دارند تا به یکباره این کار را انجام دهند.

افزونه‌های وردپرسی نیز وجود دارند که می‌توانند عناصر HTTPS/SSL را برای سایت شما مدیریت کنند، اما برای این موضوع خاص، ما به یک افزونه اعتماد نمی‌کنیم، بلکه تغییر مسیر شما را در سطح سرور انجام می‌دهیم. فراموش نکنید که Google را از تغییرات در کنسول جستجو مطلع کنید.

تغییر مسیر برای سئو

سوالات زیادی در مورد تغییر مسیر وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد. اگر به آن فکر کنید درک مفهوم تغییر مسیر چندان دشوار نیست. شروع با تغییر مسیرها نیز چندان دشوار نیست. سخت ترین بخش کار با تغییر مسیرها، مدیریت آنهاست. این همه تغییر مسیر به کجا منتهی می شود؟ اگر چیزی بشکند چه؟ آیا می توانید زنجیره های تغییر مسیر یا حلقه های تغییر مسیر را پیدا کنید؟ آیا می توانید مسیرها را کوتاه کنید؟ با بهینه سازی تغییر مسیرهای خود می توانید چیزهای زیادی به دست آورید، بنابراین وارد شوید و آنها را اصلاح کنید. آیا سوالی در مورد تغییر مسیر دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

بیشتر بخوانید: چگونه یک صفحه را به درستی از سایت خود حذف کنیم »

منبع: https://yoast.com/6-questions-about-redirects-for-seo/