ChatGPT برای سئو؟  اشتباه استفاده میکنی
وبلاگ

ChatGPT برای سئو؟ اشتباه استفاده میکنی

همه افراد در سئو از ChatGPT استفاده می کنند. اما حتی بعد از گذشت این همه ماه، باز هم می بینم که افراد زیادی از آن سوء استفاده می کنند.

بیایید سه اشتباه رایج و چگونگی رفع آنها را بررسی کنیم.

باور ، همه چیزهایی که ChatGPT می‌گوید هرگز ایده خوبی نیست، اما باور ، پاسخ به سؤالاتی که داده‌ای برای آن‌ها ندارد، دستورالعملی برای فاجعه است.

به عنوان مثال، در اینجا من از او می خواهم یک رتبه بندی آسان برای طبقه بندی داشته باشد. کلمات کلیدی دم بلند:

از ChatGPT برای کلمات کلیدی طولانی بخواهید

نتایج ممکن است در نگاه اول خوب به نظر برسند، اما اگر آنها را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs Keyword Explorer قرار دهید، خواهید دید که چقدر بد هستند. تقاضای جستجو برای هر یک از آنها به قدری کم است که حتی در پایگاه داده 16.2 میلیارد کلمه کلیدی ما ظاهر نمی شوند:

کلمات کلیدی دم بلند ChatGPT هیچ عبارت جستجویی ندارندکلمات کلیدی دم بلند ChatGPT هیچ عبارت جستجویی ندارند

Google Trends همین را نشان می دهد:

ChatGPT کلمات کلیدی Long Tail هیچ تقاضای جستجو ندارند... Google Trends تایید می کندChatGPT کلمات کلیدی Long Tail هیچ تقاضای جستجو ندارند... Google Trends تایید می کند

دلیل ساده است: ChatGPT به سادگی داده ها را ندارد. نمی داند چند بار چیزها جستجو می شوند یا یک کلمه کلیدی “دم بلند” است.

در اینجا مثال دیگری از سؤالی است که ChatGPT داده ای برای پاسخ به آن ندارد:

ChatGPT نمی تواند هدف جستجوی یک موضوع را به ما بگوید مگر اینکه.  او داده ها را نداردChatGPT نمی تواند هدف جستجوی یک موضوع را به ما بگوید مگر اینکه.  او داده ها را ندارد

باز هم با مشکل مشابهی روبرو هستیم. برای رتبه بندی برای هدف، باید در واقع کلمه کلیدی را تحقیق کنید و صفحات رتبه بندی برتر و ویژگی های SERP را تجزیه و تحلیل کنید. ChatGPT حتی نمی تواند وب را بخزد (خوب، GPT 4 می تواند، اما نمی تواند نتایج Google را بخزد)، بنابراین نمی تواند آن را به خوبی انجام دهد.

چگونه این خطا را رفع کنیم

محدودیت‌های ChatGPT و نحوه عملکرد آن را در نظر داشته باشید. اگر می‌دانید که آن‌ها داده‌های مورد نیاز برای پاسخ صحیح به یک سؤال را ندارند، از پرسیدن آن اجتناب کنید یا داده‌هایی را که برای ارائه پاسخ بهتر به آن‌ها نیاز دارند، به آنها بدهید.

برای مثال، اگر می‌خواهید هدف جستجو را طبقه‌بندی کند، باید کاری را به آن بدهید، مانند عنوان صفحات با رتبه برتر. تنها در این صورت است که او می تواند کار را انجام دهد.

  Les partages et les likes vous aident-ils à obtenir un meilleur classement ?
ChatGPT می تواند هدف جستجو را رتبه بندی کند، اگر چیزی برای گفتن به آن بدهیم، مانند عنوان صفحات با رتبه برتر.ChatGPT می تواند هدف جستجو را رتبه بندی کند، اگر چیزی برای گفتن به آن بدهیم، مانند عنوان صفحات با رتبه برتر.

آیا شما کاربر Ahrefs هستید؟

ما نسخه بسیار قوی تری از این ایده را در Keywords Explorer ساخته ایم. فقط روی «Identify Intents» کلیک کنید و هوش مصنوعی نتایج را در اختیار شما قرار می دهد.

هدف SERP در Ahrefs Keyword Explorerهدف SERP در Ahrefs Keyword Explorer

به همین ترتیب، اگر می‌خواهید ChatGPT شکاف‌هایی در محتوا پیدا کند، باید محتوای هر دو صفحه را در اختیار آن قرار دهید و از آن بخواهید که شکاف‌ها را شناسایی کند. یا، تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را در Ahrefs انجام دهید، شکاف های کلمه کلیدی را صادر کنید و از آن بخواهید آنها را خلاصه کند.

ChatGPT به ندرت همان چیزی را که برای اولین بار می خواهید به شما می دهد.

به عنوان مثال، من اخیراً درخواست کردم که از برخی اصطلاحات فنی مرتبط با قهوه به عنوان کلیدواژه‌های اولیه استفاده کنم کاوشگر کلمات کلیدی

این چیزی است که به من داد:

شرایط فنی قهوه را از ChatGPT بپرسیدشرایط فنی قهوه را از ChatGPT بپرسید

این پاسخ بدی نیست، اما داشتن توضیحات در آنجا (که من نخواستم) آزاردهنده بود زیرا کپی و چسباندن لیست اصطلاحات را دشوار می کرد.

زمانی که از او خواستم کلمات کلیدی را در دسته های وسیع تری گروه بندی کند، با مشکل مشابهی مواجه شدم و او یک لیست گلوله ای به من داد.

خروجی ChatGPT را اصلاح کنیدخروجی ChatGPT را اصلاح کنید

در ابتدا زیاد به آن فکر نکردم، اما به سرعت متوجه شدم که باید نتایج را به صورت جدول قالب بندی کنم تا بتوانم آنها را در Google Sheet قرار داده و فیلتر کنم.

چگونه این خطا را رفع کنیم

اولین فکر شما ممکن است “مهندسی سریع” یا خرید درخواست های برتر ChatGPT باشد.

در حالی که این موارد می توانند کمک کنند، اغلب به یک دلیل ساده فوراً به نتایج عالی نخواهید رسید: درخواست های ChatGPT مانند دستور العمل ها هستند. حتی اگر پایه محکمی داشته باشند، باز هم باید آنها را با سلیقه خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال، در اینجا یک درخواست حق بیمه واقعی برای نوشتن عنوان و توضیحات متا وجود دارد:

مثال اعلان ChatGPT حق بیمهمثال اعلان ChatGPT حق بیمه

نتیجه این است:

عنوان و توضیحات متای ChatGPTعنوان و توضیحات متای ChatGPT

بد نیست ولی برای ذائقه من کمی خشک است. بنابراین من پیگیری کردم و از ChatGPT خواستم تا آن را “کمی کمتر رسمی و سرگرم کننده تر” کند.

تلاش بسیار غیررسمی توسط ChatGPT برای عنوان و توضیحات متاتلاش بسیار غیررسمی توسط ChatGPT برای عنوان و توضیحات متا

مطمئنا بهتر است، اما کمی همچنین این بار بازیگوش

از او بخواهیم که کمی آن را کم کند.

تلاش بازیگوش اما نه خیلی بازیگوش در ChatGPT تلاش بازیگوش اما نه خیلی بازیگوش در ChatGPT

بد نیست.

با توجه به تجربه من، این فرآیند تکراری کلید دستیابی به نتایج خوب با ChatGPT است. ابتدا همه چیز را ساده نگه دارید، سپس در حین انجام کار، آن را اصلاح کنید.

  پس از اتمام فهرست کلمات کلیدی با هدف بالا، چه کاری باید انجام دهید؟

به عنوان مثال، من اخیرا سعی کردم یک ماشین حساب مالیاتی بریتانیا را با ChatGPT ایجاد کنم. به جای نوشتن دستورالعمل‌های فوق‌العاده دقیق از قبل، با یک دستور ساده شروع کردم: “یک ماشین حساب مالیاتی بریتانیا را در HTML، CSS و JS ایجاد کنید.”

در اینجا ماشین حسابی که او ایجاد کرده است:

اولین تلاش ChatGPT برای ایجاد یک ماشین حساب مالیاتی بریتانیااولین تلاش ChatGPT برای ایجاد یک ماشین حساب مالیاتی بریتانیا

آیا کامل است؟ نه، من می‌خواستم به‌جای اینکه از کاربر نرخ مالیاتش را بخواهد، به‌طور خودکار مالیات را بر اساس باندهای بریتانیا محاسبه کند. اما تنها در چند بار تکرار، مشکل حل شد و من یک ماشین حساب بسیار منظم و دقیق داشتم.

ماشین حساب مالیاتی که از ChatGPT خواستم بعد از چند بار تکرار ایجاد کند ماشین حساب مالیاتی که از ChatGPT خواستم بعد از چند بار تکرار ایجاد کند

آیا به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن عناوین و توضیحات متا هستید؟

اگر از آن بخواهید چیزی بنویسد، ChatGPT با خوشحالی یک کلمه را در مقابل کلمه دیگر قرار می‌دهد، اما محتوا فقط مخفی از آنچه قبلاً میلیون‌ها بار گفته شده است خواهد بود. به عبارت دیگر، محتوای دیگ بخار خسته کننده.

مثال ملموس:

تلاش مگا آزار دهنده ChatGPT "برای نوشتن مقاله"تلاش مگا آزار دهنده ChatGPT "برای نوشتن مقاله"

(در مورد خسته کننده صحبت کنید…)

چگونه این خطا را رفع کنیم

فقط از ChatGPT نخواهید که «مقاله بنویسد». به او توصیه های بیشتری کنید و از آن برای ایده پردازی استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال نوشتن مقاله ای در مورد نکات ساخت لینک هستم. به جای اینکه از او بخواهم که کل مقاله را بدون راهنمایی بنویسد، می‌توانم با درخواست چند نکته آگاهی برای به جریان انداختن خلاقیت خود شروع کنم.

طوفان فکری با ChatGPT، بهترین دوست جدید منطوفان فکری با ChatGPT، بهترین دوست جدید من

من هیچ یک از اینها را دوست ندارم، اما فکر می کنم می توانید اعداد 1 و 4 را برای یک نکته ترکیب کنید: ضبط کنید و یک ویدیوی کوتاه در ایمیل خود بگنجانید.

اکنون که این ایده را دارم، می‌توانم از ChatGPT بخواهم آن را توسعه دهد و بنویسد:

تلاش ChatGPT برای اصلاح ترفندی که با هم پیدا کردیمتلاش ChatGPT برای اصلاح ترفندی که با هم پیدا کردیم

آیا کامل است؟ نه، اما قطعا بد نیست. در واقع، اگر کمی کرک را برش دهیم و پنج دقیقه را صرف پرداخت کپی کنیم، خیلی خوب است:

X. ارائه های ویدئویی کوتاه را ضبط کنید

پیام‌های ویدیویی شخصی‌سازی شده، حسی انسانی به ارائه‌های شما می‌افزایند، و می‌توانید با یک وب‌کم ارزان قیمت و یک حساب کاربری رایگان Loom، آنها را بدون زحمت ایجاد کنید.

برای مثال، فرض کنید در حال اجرای یک کمپین لینک سازی شکسته هستید. به جای ارسال یک ایمیل طولانی برای توضیح مشکل، چرا دقیقاً منظورتان را به آنها نشان ندهید؟ Loom را راه اندازی کنید و به آنها یک پیش نمایش بصری بدهید.

  1. لینک خراب را در صفحه آنها گزارش دهید.
  2. دقیقاً به آنها نشان دهید که کجاست و چرا مهم است.
  3. یک لینک جایگزین از وب سایت خود پیشنهاد دهید و توضیح دهید که چرا مناسب است.

به عنوان مثال :

{درج ویدیو}

ممکن است فقط یک یا دو دقیقه طول بکشد، اما بسیار مفید است و لمس شخصی می تواند تفاوت زیادی در نحوه دریافت صدای شما ایجاد کند.

ChatGPT همچنین برای کمک به بهبود و بهینه سازی محتوای موجود بسیار مفید است. باز هم، فقط جهت درست را به آن بدهید…

  Enterprise SEO Metrics & How to Report On Your Successes

به عنوان مثال، اخیراً متوجه شدیم که از نظر “نکات وبلاگ نویسی” رتبه هفتم را داریم اما قطعه برجسته را نداریم.

وب سایت ما در رتبه 7 قرار گرفت "نکاتی برای وبلاگ نویسی".  داده ها از طریق Ahrefs Site Explorerوب سایت ما در رتبه 7 قرار گرفت "نکاتی برای وبلاگ نویسی".  داده ها از طریق Ahrefs Site Explorer

نشست حدس زد که، در میان چیزهای دیگر، این ممکن است به این دلیل باشد که عناوین فرعی صفحه با رتبه برتر به وضوح توصیه آنها را بیان می کند، در حالی که بسیاری از ما مبهم بودند:

زیرنویس های مبهم مازیرنویس های مبهم ما

او تصمیم گرفت از ChatGPT بخواهد که آنها را برای وضوح بازنویسی کند:

زیرنویس‌های اصلاح‌شده ChatGPTزیرنویس‌های اصلاح‌شده ChatGPT

کار کرد؟ شما باید ویدیو را تماشا کنید تا متوجه شوید، اما صادقانه بگویم، این مهم نیست. برای من واضح است که ChatGPTهای “بهینه شده” بسیار واضح تر از آنچه قبلا داشتیم هستند، به این معنی که ChatGPT محتوای ما را بهبود بخشیده است.

ChatGPT همچنین برای تصحیح، ساده ، جملات طولانی غیرضروری و هر چیزی در این راستا عالی است. می دانید، هر چیزی که کیفیت محتوا را بهبود می بخشد و بدون شک به طور غیرمستقیم بر سیگنال های کاربر تأثیر می گذارد.

افکار نهایی

ChatGPT فوق العاده قدرتمند و مفید است، اما به شرطی که نحوه استفاده از آن را بدانید.

اگر امیدوارید که او بدون هیچ جهتی محتوای با کیفیت بنویسد، فقط امیدوار باشید. این کار هنوز قابل انجام نیست. اما می تواند به طوفان فکری، صیقل دادن محتوای نوشته شده توسط انسان و بسیاری دیگر از وظایف سئو کمک کند. فقط باید محدودیت های خود را در نظر داشته باشید.

سوالی دارید؟ به من علامت بده توییتر ایکس.

منبع: https://ahrefs.com/blog/youre-using-chatgpt-wrong/