وبلاگ

درآمد جستجوی گوگل 11 درصد رشد می کند، افزایش قابل توجهی در کل درآمد تبلیغات

شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، افزایش درآمد تبلیغاتی در سه ماهه سوم سال 2023 را نسبت به مدت مشابه سال قبل گزارش داد.

افزایش 11.3 درصدی درآمد جستجو با افزایش درآمد تبلیغات YouTube (12.5 درصد) همراه بود.

شبکه تبلیغاتی گوگل 2.6 درصد کاهش داشت، اما این نسبت به ضرر 5 درصدی که در سه ماهه دوم سال 2023 مشاهده شد، بهبود یافته بود.

عکس صفحه 2023 10 24 از تاریخ 21.14.21 800x365
  • قدرت اساسی کسب و کار ما بار دیگر در سه ماهه سوم با درآمد 77 میلیارد دلاری، 11 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به دلیل رشد قابل توجه در جستجو و یوتیوب و پویایی ابر، نشان داده شد. روث پورات، مدیر ارشد مالی آلفابت گفت: ما همچنان بر تخصیص عاقلانه سرمایه برای ایجاد ارزش مالی پایدار تمرکز می کنیم.

درآمد تبلیغاتی گوگل 5.17 میلیارد دلار نسبت به سال قبل افزایش یافته است، در حالی که درآمد تبلیغاتی یوتیوب 7.95 میلیارد دلار بوده است که از 7 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است.

اگرچه نتایج فراتر از انتظارات تحلیلگران بود، اما درصد رشد تک رقمی درآمد کل تبلیغات نشان می دهد که هزینه های تبلیغات دیجیتال هنوز به طور کامل به شکوه سابق خود بازنگشته است. کارشناسان پیش بینی می کنند تا سه ماهه آخر سال 2023 به رشد دو رقمی بازگردد.

چرا ما اهمیت می دهیم. نتایج بهتر از حد انتظار می تواند نشان دهنده روند مثبتی باشد که در آن اعتماد به تبلیغات دیجیتال پس از رکود اقتصادی تثبیت می شود. این خبر خوبی برای بازاریابان دیجیتال است، زیرا به رشد بالقوه در هزینه های تبلیغات اشاره می کند، به خصوص که به فصل تعطیلات مهم در سه ماهه آینده نزدیک می شویم.

  12 Creative Lead Magnet Ideas For Law Firms

آنچه گوگل می گوید. ساندار پیچای، مدیرعامل، در بیانیه ای گفت:

  • «من از نتایج مالی و شتاب محصول خود در این سه ماهه، با نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجو، YouTube، ابر، دستگاه‌های پیکسل ما و موارد دیگر خوشحالم. ما همچنان به تلاش خود ادامه می دهیم تا هوش مصنوعی را برای همه مفیدتر کنیم. پیشرفت های هیجان انگیزی وجود دارد و چیزهای بیشتری در راه است.

گزارش درآمد. می توانید کل الفبا را بخوانید نتایج سه ماهه سوم 2023 برای اطلاعات بیشتر گزارش دهید

منبع: https://searchengineland.com/google-search-ad-revenue-q2-2023-433633