- چگونه رتبه یک کلمه کلیدی را بررسی کنیم
- چگونه همه کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنید ببینید
- نحوه ردیابی رتبه بندی برای بسیاری از کلمات کلیدی
- در مورد رتبه بندی خود وسواس نداشته باشید
- بلافاصله انتظار رتبه های بالا را نداشته باشید
- بدانید که چگونه ابزارهای مختلف موقعیت ها را “شمارش” می کنند
- و بعد از؟
آیا کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کرده اید تا ببینید در چه رتبه ای قرار می گیرید؟
هرگز این کار را نکنید. این دقیق نخواهد بود زیرا Google نتایج جستجو را شخصی می کند با چیزهایی مانند مکان، زبان و دستگاه شما. حتی استفاده از یک تب ناشناس یا خصوصی این کار را نمی کند به طور کامل مشکل را حل کنید.
برای بررسی دقیق رتبه ها، باید از ابزارهایی استفاده کنید.
از جستجوگر رتبه بندی کلمات کلیدی رایگان ما استفاده کنید. کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید، وب سایت خود را اضافه کنید و مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
بعد، روی “بررسی رتبه بندی” کلیک کنید. ما موقعیت فعلی رتبه بندی شما را برای آن کلمه کلیدی هدف، معیارهای مهم سئو و 10 نتیجه جستجوی برتر به شما نشان خواهیم داد:
می توانید این فرآیند را برای همه کلمات کلیدی مورد نظر خود تکرار کنید.
وب سایت شما همچنین برای کلمات کلیدی که هدف آنها نیست یا به آنها فکر نکرده اید رتبه بندی می شود. می توانید با ثبت نام برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) این کلمات کلیدی را بررسی کنید.
پس از ثبت نام و تایید وب سایت خود، به کلمات کلیدی ارگانیک رجوع به رجوع شود:
- کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند.
- رتبه بندی دقیق URL برای این کلمات کلیدی.
- موقعیت دقیق رتبه بندی
- حجم جستجو برای این کلمات کلیدی.
- میزان ترافیک جستجوی تخمینی که وب سایت شما بر اساس رتبه بندی این کلمات کلیدی دریافت می کند.
و بیشتر.
اگر میخواهید رتبهبندی مجموعهای از کلیدواژههای مهم را در طول زمان ردیابی کنید، به یک ابزار ردیابی رتبهبندی مانند Rank Tracker از Ahrefs نیاز دارید. این بررسیهای زمانبندیشده موقعیت تابلوی امتیازات را اجرا میکند و به شما نشان میدهد:
- خواه بهبود یابند.
- اگر برای ویژگی های SERP رتبه بندی می کنید.
- کلمات کلیدی چقدر ترافیک جستجو (تخمینی) برای شما ارسال می کنند.
و بیشتر.
همچنین میتوانید کلمات کلیدی را در یک ایالت، شهر یا حتی کد پستی خاص ردیابی کنید، که اگر کلمات کلیدی محلی را هدف قرار میدهید بسیار مهم است:
شما حتی می توانید رقبای خود را اضافه کنید و ببینید که در مقایسه با آنها چگونه عمل می کنید:
این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید که واقعاً از ردیابی رتبههای خود ارزش کسب میکنید و فقط زمان را تلف نمیکنید.
در مورد رتبه بندی خود وسواس نداشته باشید
گوگل به طور مداوم نتایج جستجو را تنظیم می کند که باعث نوساناتی در رتبه بندی می شود.
نوسان بین مثلاً موقعیت های #3 و #4 غیر معمول نیست. اگر جزو 10 نتیجه جستجوی برتر نیستید، وضعیت می تواند حتی ناپایدارتر باشد. به عنوان مثال، می توانید از موقعیت 67 به موقعیت 43 “یک شبه” بروید.
نکته اینجاست: وسواس نداشته باشید و هر روز رتبه خود را بررسی کنید. از دست دادن یک یا دو موقعیت طبیعی است و همیشه نشان دهنده مشکل نیست. نیازی به بهینه سازی مداوم نیست. بهتر است مراقب رتبه هایی باشید که در طول زمان روند نزولی دارند، زیرا ممکن است نشان دهنده این باشد که شما باید کاری انجام دهید.
اگر از Rank Tracker استفاده می کنید، می توانید آن را از طریق مشاهده کنید بزرگنمایی گزارش:
بلافاصله انتظار رتبه های بالا را نداشته باشید
سئو زمان می برد. در واقع، اکثر سئوکاران موافق هستند که بین سه تا شش ماه طول می کشد تا نتایج نشان داده شود.
تا زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر شما کمی رقابتی باشد، بعید است صفحه شما فوراً رتبه بندی کند. کسب بک لینک، ایجاد اعتبار و اثبات به گوگل که شایسته رتبه بندی است، زمان می برد.
راهنمای زیر را دنبال کنید تا درباره نحوه دریافت بک لینک به سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.
بدانید که چگونه ابزارهای مختلف موقعیت ها را “شمارش” می کنند
گوگل دیگر تنها 10 لینک آبی را نمایش نمی دهد. اکنون بسیاری از ویژگی های SERP را نمایش می دهد:
ابزارهای مختلف سئو ممکن است آنها را متفاوت نشان دهند. به عنوان مثال، گوگل یک ویژگی SERP “Related Questions” را برای بسیاری از پرس و جوها نمایش می دهد:
برخی از ابزارها ممکن است این را نادیده بگیرند، زیرا یک موقعیت پیوند آبی 10 “واقعی” نیست. در Ahrefs، ما آن را به خودی خود یک موقعیت می دانیم. (در واقع، ما اکثر ویژگی های SERP را موقعیت های فردی در نظر می گیریم.)
بنابراین ممکن است در Ahrefs در جایگاه 3 قرار بگیرید اما در ابزار دیگری در رتبه 2 قرار بگیرید.
و بعد از؟
اگر میخواهید بدانید در چه رتبهای قرار دارید، احتمالاً میخواهید بدانید که چگونه رتبه خود را بهبود ببخشید (یا اگر کاهش یافته است، آن را اصلاح کنید). برای کسب اطلاعات بیشتر این راهنماها را دنبال کنید:
منبع: https://ahrefs.com/blog/check-your-ranking-on-google/