وبلاگ

هفت اشتباه بزرگ اما متداول سئو که در سال 2023 باید از آنها اجتناب کرد

برای سئو بهینه شده است

خلاصه 30 ثانیه:

  • سئو به یک حوزه عملی کلیدی برای کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است تا دیده شوند. با این حال، اگر ضعیف انجام شود، می تواند دید آنلاین شما را دچار رکود یا حتی خرابکاری کند.
  • خواه یک صفحه کامل را با چیزی جز تصاویر پر کنید، چه تعداد زیادی کلمات کلیدی بد ایجاد کنید یا زمان زیادی را صرف کلمات کلیدی متا کنید.
  • در اینجا لیستی از رایج ترین اشتباهات سئو برای جلوگیری و آمادگی برای آینده آورده شده است

هنگام سئوی وب سایت اشتباه ، آسان است. من حتی خودم را گرفتار اشتباهات احمقانه اینجا و آنجا کردم. همانطور که گفته شد، برای مدیران وب سایت مهم است که بدانند برخی از کارهای اشتباه در مورد سئو چیست.

سایت های بدون خطا شانس بیشتری در برابر افراد بزرگ دارند. سایت‌هایی که دارای بک لینک‌های زیادی هستند اما دارای برخی مشکلات برچسب‌گذاری هستند، می‌توانند به سرعت در نتایج جستجو با رفع اشکالات سئو بالا بروند. خوشبختانه برای وب مسترها، رفع اکثر این خطاها بسیار آسان است و تنها در چند دقیقه به طور کامل برطرف می شوند.

برای کسانی که سایت‌هایشان مرتباً توسط موتورهای جستجو خزیده می‌شود، تغییرات را می‌توان تقریباً فوراً در سمت موتور جستجو ایجاد کرد. کسانی که نرخ اکتشاف کمی پایین‌تر دارند طبیعتاً باید بیشتر منتظر بمانند، اما تغییرات به مرور زمان نتیجه خواهند داد. همچنین می‌خواهم اضافه کنم که این مقاله تغییرات سئو را در سال‌های اخیر منعکس می‌کند، زیرا برای مثال کلمات کلیدی متا مطمئناً به اندازه گذشته مهم نیستند.

در اینجا رایج ترین اشتباهات سئو و نحوه رفع آنها آورده شده است:

اشتباه سئو شماره 1: چیزی برای خواندن نیست

مشکل:

یا یک صفحه کامل را با چیزی جز تصاویر پر کرده اید، یا از روش های توسعه استفاده می کنید که برای ربات ها مناسب نیستند، به عنوان مثال سایتی که فقط از Flash استفاده می کند. موتور جستجو هیچ متنی (یا چیزی) برای خواندن ندارد.

ممکن است مقاله ای خوش نوشته و غنی از کلمات کلیدی داشته باشید که به زیبایی در فلش یا تصاویر نمایش داده شود، اما ممکن است موتورهای جستجو نتوانند آن را بخوانند. بنابراین، برای مقاله غنی از کلمات کلیدی خود رتبه بالایی نخواهید داشت.

  نرخ پرش چیست و آیا در سال 2023 اهمیت دارد؟

راه حل:

مطابق با دستورالعمل های رسمی گوگل وبمستر،

سعی کنید از متن به جای تصاویر برای نمایش اسامی، محتوا یا پیوندهای مهم استفاده کنید. خزنده Google متن را در تصاویر تشخیص نمی دهد. اگر باید از تصاویر برای محتوای متنی استفاده کنید، از ویژگی ALT برای گنجاندن چند کلمه متن توصیفی استفاده کنید.“.

علاوه بر این، من به شما توصیه می کنم همیشه متن ساده بیشتری را در وب سایت خود انتخاب کنید. و فقط به این دلیل که متن ساده نامیده می شود به این معنی نیست که باید ساده به نظر برسد. سایت هایی هستند که بسیار خوب طراحی شده اند و به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل خواندن هستند. لازم نیست زیبایی را قربانی کنید تا موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را بخزند.

اشتباه سئو شماره 2: URL های غیر قابل تعریف

مشکل:

شما می توانید یک صفحه وب عالی در وب سایت خود با توضیحات غنی از کلمات کلیدی داشته باشید، به عنوان مثال کیک پنیر توت فرنگی. شما در مقاله خود به عمق این مقاله می پردازید که طرز تهیه کیک پنیر شما چقدر عالی و خوشمزه است. با این حال، URL شما به سادگی می گوید www.somesorofsite.com/node61. موتورهای جستجو نه تنها به URL اهمیت می دهند، که باید سایت شما را به نحوی توصیف کند، بلکه به اسلاگی که در این مورد من آن را node61 نامیدم نیز اهمیت می دهند.

راه حل:

یک URL دریافت کنید که سایت شما را توصیف کند. به عنوان مثال، اگر وب سایتی در مورد بازاریابی وابسته دارید، سعی کنید چیزی مانند اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد نکات، اطلاعات یا هر چیز دیگری در مورد بازاریابی وابسته هستید، مطمئن شوید که Slug آن را بیان می کند. به نظر می رسد که از این مقاله در مورد برنامه های بازاریابی وابسته. بسته به سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می کنید راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید وردپرس را طوری پیکربندی کنید که به طور خودکار یک اسلاگ توصیفی بر اساس عنوان پست شما به شما بدهد یا می توانید اسلاگ خود را نیز وارد کنید.

اشتباه شماره 3 سئو: وسواس با کلمات کلیدی متا

مشکل:

شما زمان زیادی را صرف تحقیق و یافتن بهترین کلمات کلیدی برای استفاده در متا تگ های خود می کنید.

راه حل:

زمان زیادی را صرف این کار نکنید.

به گفته نیل پاتلیکی از بنیانگذاران Crazy Egg و Hello Bar:

کلمات کلیدی متا دیگر در سئوی امروزی مهم نیستند. ممکن است گوگل تصمیم بگیرد در آینده قوانین را تغییر دهد، اما در حال حاضر، لازم نیست وقت خود را برای این موضوع تلف کنید“.

  14 SEO Hacks to Increase Search Rankings

اگر کاربر وردپرس هستید، نیازی به اضافه ، تگ های دیگری که در نظر می گیرید مرتبط با محتوای خود هستند، نیست.” او اضافه کرد.

اگرچه هنوز بسیاری از وب مسترها وجود دارند که خلاف این فکر می کنند، اما مطمئناً به اندازه گذشته مهم نیستند. آنها در گذشته به قدری مهم بودند که من حتی هنوز مقاله ای در مورد چیزی جز کلمات کلیدی متا دارم! با این حال، امروزه، کلمات کلیدی متا بسیار کمتر از گذشته هستند. باید اعتراف کنم که من هنوز هم اطلاعاتی را در آن فیلدهای متادیتا کوچک زیبا وارد می‌کنم، اما به اندازه گذشته برای آن وقت صرف نمی‌کنم. تو هم نباید. چند برچسب سریع و یک توضیح کوچک خوب دریافت کنید و آن را یک روز صدا کنید. در اصل، فقط آن را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید.

اشتباه شماره 4 سئو: از دست دادن تگ های Alt

مشکل:

هیچ “برچسب alt” روی تصاویر شما وجود ندارد.

راه حل:

به هر یک از تصاویر خود تگ alt اضافه کنید. با این کار اطلاعاتی در مورد محتوای عکس در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهید. لازم نیست کل تصویر را توصیف کنید، اما حداقل چیزی توصیفی در آن قرار دهید!

به گفته گوگل:

اگر باید از تصاویر برای محتوای متنی استفاده کنید، از ویژگی ALT برای گنجاندن چند کلمه متن توصیفی استفاده کنید.»

همه دوست دارند بدانند در یک عکس چه چیزی وجود دارد، حتی اگر نتوانند آن را ببینند. بسیاری از مردم زمان وارد ، برچسب های alt را برای هر نماد کوچک یا بخشی از طرح ندارند. وجود تگ های alt روی همه عکس ها، فقط در موارد مهم ضروری نیست. استدلال برچسب‌های alt بیشتر و بیشتر بحث‌برانگیز می‌شود، اما اضافه ، آنها ضرری ندارد و شخصاً از زمان اضافه ، آنها متوجه تفاوتی شده‌ام.

اشتباه شماره 5 SEO: استفاده از HTML به جای CSS

مشکل:

همه چیز در سایت شما HTML است. شما عاشق HTML هستید و از آن سیر نمی شوید.

راه حل:

اگر طراحی سایت شما به صورت HTML باشد، مرتکب یک گناه بزرگ در توسعه هستید. چه سالی است – 1997؟ طراحی سایت باید با CSS نوشته شود. چرا این یک مشکل است؟ موتورهای جستجو ممکن است در تمایز بین طراحی و محتوا مشکل داشته باشند اگر سایت شما به طور دقیق با HTML نوشته شده باشد.

یکی دیگر از مشکلاتی که برای کسانی که سایت‌هایشان CSS نیستند، با آن مواجه هستند، فرآیند خسته‌کننده تغییر طرح‌بندی است.

اشتباه شماره 6 سئو: بدون بک لینک

مشکل:

سایت شما بک لینک ندارد.

  مثال ها، محدودیت ها و خطرات احتمالی

راه حل:

سئوی داخلی یک سایت واقعا کمک می کند، اما سئوی خارج از صفحه آن چیزی است که آن را به بالاترین سطح سوق می دهد. وب سایت ها به بک لینک نیاز دارند و بک لینک با کیفیت

به گفته پاتل:

هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی وب سایت خود، گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو به تعداد لینک های منتهی به سایت شما (و کیفیت آن لینک ها) توجه می کنند.“.

هر چه سایت‌های با کیفیت، قابل اعتماد و معتبرتر به شما لینک دهند، پست‌های وبلاگ و صفحات فروش شما در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.” او اضافه کرد.

در واقع یکی از مهم ترین بخش های سئو بک لینک ها هستند. مهم است که کلمات کلیدی خود را نیز در بک لینک های خود قرار دهید. این مهم است که بک لینک ها طبیعی باشند… یا حداقل طبیعی به نظر برسند، بنابراین مدیران وب باید مراقب باشند که بلافاصله بک لینک های زیادی ایجاد نکنند.

بسیاری از بک لینک ها در مدت زمان کوتاهی مبهم به نظر می رسند و سایت ها به دلیل آن جریمه شده اند. آهسته برو یک بک لینک جدید اینجا و آنجا اضافه کنید. آهسته حرکت ، به شما فضای زیادی می دهد تا کمی در اطراف خود بچرخید – بدون سرمایه گذاری وقت یا پول، ببینید چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست.

اشتباه شماره 7 سئو: کلمات کلیدی بد

مشکل:

شما یک کلمه کلیدی عالی انتخاب کرده اید، اما 50387 بک لینک دارید و هنوز برای آن کلمه کلیدی رتبه ای ندارید.

راه حل:

شما کلمات کلیدی را اشتباه انتخاب کردید. اگر در حال حاضر تعداد زیادی بک لینک دارید و می خواهید در جایگاه خود باقی بمانید، احتمالاً با کلمات کلیدی “ahem” رقابتی کمی ترافیک بیشتری ایجاد خواهید کرد.

هر جایگاهی دارای کلمات کلیدی بسیار رقابتی است، اما با کمی خلاقیت و تحقیق می توانید کلمات کلیدی خوب را پیدا کنید – مواردی که مردم اغلب آنها را جستجو می کنند، اما وب سایت شما می تواند برای آنها رتبه بندی کند.


Jacob McMillen یک کپی رایتر، وبلاگ نویس بازاریابی و مشاور بازاریابی ورودی است. او را می توان در توییتر @jmcmillen89 و لینکدین به عنوان جاکوب مک میلن پیدا کرد.

در خبرنامه دیده بان موتور جستجو مشترک شوید برای بینش در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پادکست ها و موارد دیگر.

به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.

منبع: https://www.searchenginewatch.com/2023/02/15/seven-huge-yet-common-seo-mistakes-to-avoid-in-2023/