- 7 روندی که بر نقشه راه استراتژیک شما در سال 2024 تأثیر می گذارد
- 1. SERP و بهینه سازی بصری
- 2. محتوای مفید و هوش محتوایی
- 3. تعهد و تجربه
- 4. تجربه شخصی
- 5. رویکرد چند کاناله
- 6. استراتژی محلی باید بیشتر شخصی، محلی و تجربی باشد.
- 7. نام تجاری و اثبات اجتماعی
- 3 اولویت برای جلوتر ماندن در زمان تغییر
- 1. زیرساخت های فنی که تجربه یکپارچه و قوی را امکان پذیر می کند
- 2. اتخاذ تدابیر جدید
- 3. همسویی کارگر و سازمان با هوش مصنوعی
- آیا برای سال 2024 آماده اید؟
در سال 2023، شاهد ظهور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و تکامل قابل توجه SERP ها با ورود Google’s Search Generative Experience و همچنین Bing Copilot (بینگ چت سابق) بودیم.
مدل جدید هوش مصنوعی گوگل، جمینی، بزرگترین و پیشرفته ترین مدل است که قادر به درک متن، کد، صدا، تصاویر و ویدئو است. ما امیدواریم که در سال 2024 پتانسیل کامل آن را در جستجوی Google آشکار کنیم.
در همین حال، گوگل همچنان بر اهمیت کیفیت و تجربه در حین استفاده از مدل های هوش مصنوعی به عنوان بخش کلیدی رتبه بندی و رتبه بندی مجدد تاکید می کند. گوگل امسال چندین به روز رسانی الگوریتم را در رابطه با کیفیت محتوا و تجربه صفحه منتشر کرده است.
استفاده از هوش مصنوعی است قابل قبول برای گوگل تولید محتوا تا زمانی که بسیار مرتبط باشد و ارزش ارائه دهد. با این حال، انتظار نداشته باشید محتوای نازک و تولید شده توسط هوش مصنوعی با ارزش کم یا بدون ارزش، به راحتی در دراز مدت به SERP دیده شود.
یک استراتژی موضوعی متمرکز بر موجودیت اکنون یک مزیت رقابتی است. تقویت شالوده فنی پلتفرم شما برای بهبود کشف و تجربه ضروری است.
خط پایانی: حفظ حضور دیجیتال برای جستجوی هوش مصنوعی باید یک اولویت اصلی برای همه برندها در سال 2024 باشد.
برای کشف هفت روند کلیدی که باید بر نقشه راه شما در سال 2024 تأثیر بگذارند، به علاوه سه مورد ضروری برای موفقیت، بخوانید.
7 روندی که بر نقشه راه استراتژیک شما در سال 2024 تأثیر می گذارد
اینها هفت روند اصلی هستند که در سال 2024 متوجه آنها خواهیم شد.
1. SERP و بهینه سازی بصری
در Google SGE و SERPs، نتایج غنی به تکامل خود ادامه خواهند داد. ادامه بهینه سازی SERP کلید خواهد بود زیرا انتظار داریم نتایج صفر کلیک از طریق SGE افزایش یابد.
آیا می خواهید به پاسخ (یا عکس فوری) تولید شده توسط هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید؟ به انتشار صفحات با بارگذاری سریع پر از محتوای مرتبط، مفید، ارزشمند و منحصر به فرد ادامه دهید. برخی از حوزه های خاص برای اولویت بندی:
- ویدیوهای تجربی/اطلاعاتی.
- داستان های وب
- پادکست ها
- وبینارها
- بهینه سازی بصری
- پرسشهای متداول/AAP.
2. محتوای مفید و هوش محتوایی
یک استراتژی محتوای قوی در سال 2024 ضروری خواهد بود:
- شکاف های محتوای مرتبط را پیدا کرده و پر کنید.
- بررسی عملکرد محتوا
- محتوای شخصی سازی شده را بر اساس هدف و نقاط تماس کاربر ایجاد کنید.
- ایجاد و بهینه سازی انواع محتوای مفید (به عنوان مثال، موضوعی و آموزنده، محلی، بصری).
شما می خواهید سطوح بالایی از EEAT را نشان دهید و محتوای نوشته شده یا بررسی شده توسط کارشناسان موضوع را منتشر کنید یا تجربه عملی را نشان دهید.
هر جستجو به این دلیل اتفاق می افتد که کسی چیزی را می خواهد یا نیاز دارد. محتوای شما باید به جستجوگران کمک کند تا به اهداف خود دست یابند یا وظایف خود را کامل کنند. نحوه تعامل کاربر با محتوای شما به اندازه خود محتوا مهم است.
برای رسیدن به این هدف به روشی معنادار، استراتژی شما باید شامل ایجاد شخصیت های خریدار باشد. در هر نقطه تماس بر اساس سفر خریدار محتوا ایجاد کنید. از مشتریان خود نظرسنجی کنید و مطمئن شوید که محتوا و UX با استراتژی هماهنگ هستند.
هوش محتوا – دانستن اینکه چه نوع محتوایی بر اساس داده ها کار می کند – باید مبنای ایجاد محتوای شما باشد.
البته چندین ابزار و پلاگین هوش مصنوعی مولد می توانند به سرعت محتوا ایجاد کنند، اما معمولاً مشخص نیست:
- چه نوع محتوایی به خوبی کار خواهد کرد.
- چگونه محتوا را انسانی کنیم
- چگونه می توان اثربخشی استراتژی محتوا را پیش بینی کرد.
ایجاد یک رویکرد مبتنی بر داده برای اندازه گیری اثربخشی محتوا برای سازندگان محتوا بسیار مهم خواهد بود.
3. تعهد و تجربه
تعامل و تعامل کاربر از عوامل مهمی هستند که نتایج جستجوی گوگل را شکل می دهند.
گوگل می خواهد به محتوایی در سطح متخصص که قانع کننده است و نیازهای جستجوگران را برآورده می کند، پاداش دهد.
هدف شما در سال 2024 باید بهبود کیفیت و تجربه جستجوگران با بهبود کیفیت محتوای خود و تجربه دارایی های دیجیتال شما باشد.
4. تجربه شخصی
ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل گفت که جستجو در 10 سال آینده به طور قابل توجهی تکامل خواهد یافت. جستجو شخصیتر خواهد شد تا تأثیر عمیقتر و معنیداری بر کاربران داشته باشد.
شاید به همین دلیل است که در 15 نوامبر، گوگل یک تجربه جستجوی شخصی، از جمله دکمه فالو جدید را معرفی کرد تا به جستجوگران اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که مستقیماً به آن علاقه دارند در نتایج جستجوی خود نشان دهد.
همچنین باید به مشتریان خود تجربیات شخصی سازی شده را بر اساس اینکه چه کسی هستند، به دنبال چه چیزی هستند و از کجا می آیند ارائه دهید.
این به معنای یکپارچگی بیشتر با سیستمهای CDP (پلتفرم دادههای مشتری) و CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) برای اطمینان از تجربه شخصیشده است.
دادههای پاک، تقسیمبندی مخاطبان و کمپینهای مبتنی بر داده برای شخصیسازی تجربه، استراتژیهای ضروری برای پیروزی در سال ۲۰۲۴ هستند.
5. رویکرد چند کاناله
از هر فرصتی در مورد آنچه که به یک SERP رقابتی فزاینده املاک و مستغلات با موجودی محدود برای لیست های ارگانیک تبدیل می شود، استفاده کنید. این به معنای بهینهسازی سفر مشتری در کانالها و انواع محتوا است:
- فیلم های.
- تصاویر.
- سوالات متداول
- PAA ها
- اخبار.
- وبینارها
همه جا باش منسجم بودن.
6. استراتژی محلی باید بیشتر شخصی، محلی و تجربی باشد.
اگر نام تجاری شما حضور محلی دارد، تجربیات محلی را برای ایجاد تخصص، تعامل و ترافیک اضافه کنید. برای محتوای مبتنی بر مقصد، در نظر بگیرید:
- پست های محلی
- تصاویر با کیفیت
- فیلم های.
- داستان های وب
مدیریت تبلیغات به تنهایی کافی نخواهد بود. شما باید کل سفر مصرف کننده محلی را، از صفحه فرود تا تعاملات مخاطبان در همه کانال ها، بهینه کنید.
7. نام تجاری و اثبات اجتماعی
ما می دانیم که LLM ها در منابع مختلف برای جمع آوری نتایج آموزش دیده اند.
سؤالات/موضوعات خاصی را که مشتریان شما به دنبال پاسخ آنها هستند، بدانید که آنها این اطلاعات را از کجا دریافت می کنند و اطمینان حاصل کنید که ما استراتژی های هدفمندی ایجاد می کنیم.
راههایی برای دریافت/کسب ذکر نام تجاری و نقل قول از منابع بسیار معتبر و تأثیرگذاران مرتبط (به طور ایدهآل با دنبالکنندگان اجتماعی زیاد) بیابید.
3 اولویت برای جلوتر ماندن در زمان تغییر
با وجود همه تغییراتی که در حال انجام است، ضروری است که از منحنی و زمان های تغییر جلوتر بمانید. ادامه بده وگرنه عقب می افتی.
در اینجا سه اولویت اصلی وجود دارد که به شما کمک می کند جلوتر از منحنی باشید.
1. زیرساخت های فنی که تجربه یکپارچه و قوی را امکان پذیر می کند
داشتن یک پایه فنی محکم برای سال 2024 ضروری است. یک پایه فنی مستحکم یک تجربه محکم را تضمین می کند.
این شامل توانایی متمرکز ، تمام دادههای شما برای ایجاد داشبوردهای معنیدار و بینش سفر مشتری، معماری مبتنی بر مؤلفه است که تجربههای شخصیشده و همهکاناله را با یک کلیک، زیرساختهای امنیتی، سرور پاسخدهی سریع به مشتری (CDN) و ادغامها را امکانپذیر میکند.
عمیق تر حفاری کنید. تجارب دیجیتالی آتی در جستجوی معنایی اول هوش مصنوعی.
2. اتخاذ تدابیر جدید
همانطور که هوش مصنوعی در نتایج جستجو پاسخ می دهد، احتمالاً ترافیک کاهش می یابد. از آنجایی که محتوای بیشتری در نتایج جستجوی دارایی Google ارائه می شود، فهرست های ارگانیک همچنان پراکنده تر خواهند بود و در پایین صفحه قرار می گیرند.
معیارهای سنتی مانند رتبهبندی حتی معنای کمتری نسبت به امروز خواهند داشت.
اقدامات جدید ظاهر می شود. برندها باید این معیارهای جدید موفقیت را در نظر بگیرند، مانند:
- دید غنی از قطعات.
- ارتفاع و عرض پیکسل
- چاپ می کند.
- کلیک می کند.
- مداخله در محل
- تبدیل ها
3. همسویی کارگر و سازمان با هوش مصنوعی
با یادگیری استفاده از هوش مصنوعی در زندگی روزمره خود، می توانید در ایجاد برنامه های محتوا، ایجاد تصاویر، تصاویر سفارشی، خلاصه ها، طرح ها و بسیاری از مکان های دیگر که باید از هوش مصنوعی استفاده شود، کارآمدتر و بهتر شوید.
- یک ترس رایج از زمان ظهور هوش مصنوعی وجود داشته است: بسیاری از مردم تعجب می کنند: آیا هوش مصنوعی شغل من را خواهد گرفت؟ نگران نباش! با فناوری فعلی، هوش واقعی در هوش مصنوعی وجود ندارد و برای کار شما نمی آید. با این حال، به گفته اریک انج، سازگاری ضروری است، زیرا هوش مصنوعی می تواند برای انجام بهتر کار شما استفاده شود.
آیا برای سال 2024 آماده اید؟
سازمان های هوشمند در سال 2024:
- کانال ها را برای تصمیم گیری هوشمندانه یکپارچه کنید.
- هنگام ایجاد یک استراتژی همهکاناله، سفرهای مشتری را در نقاط تماس به هم متصل کنید.
- معیارهای مناسب، از جمله صفر کلیک و نتایج هوش مصنوعی را اندازه گیری کنید.
- آموزش در سراسر سازمان را در اولویت قرار دهید.
تحولات فردی و سازمانی خاصی ضروری خواهد بود. مثلا:
- نویسندگان محتوا باید به استراتژیست های محتوا تبدیل شوند.
- توسعه دهندگان باید تجربیات استثنایی ایجاد کنند.
- تیم های تجزیه و تحلیل باید به تحلیلگران کسب و کار تبدیل شوند.
هوش مصنوعی را بشناسید. یاد بگیرید که چگونه از مدل های زبان بزرگ برای پیش بینی، تولید محتوا و تجزیه و تحلیل رفتار کاربر استفاده کنید.
راه های زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی روزانه شما وجود دارد و کیفیت کار شما
کارگران و سازمان های دارای هوش مصنوعی از این مزیت برخوردار خواهند بود. آنها از کسانی که ابزارهای هوش مصنوعی را یاد نگرفته اند و از آنها استفاده نکرده اند، ارزشمندتر خواهند بود.
از گرایشها و استراتژیهای این مقاله برای کمک به تصمیمگیری اولویتها، و همچنین چرایی و چگونگی همسو ، سازمانها به صورت متقابل استفاده کنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً نظرات سرزمین موتورهای جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
منبع: https://searchengineland.com/2024-search-trends-priorities-436058