گوگل متهم شده است که میزان افزایش بی سر و صدا حراج های تبلیغاتی را کم اهمیت جلوه می دهد.
این موتور جستجو در طول محاکمه ضد انحصار فدرال اعتراف کرد که “مرتب” قیمت تبلیغات را تا 5٪ بدون اطلاع تبلیغ کنندگان افزایش می دهد – گاهی اوقات 10٪.
اما بازاریابان از موتور جستجو به دلیل “محافظه کار بودن” با این ارقام انتقاد می کنند، زیرا آنها معتقدند که رقم واقعی به طور قابل توجهی بالاتر است.
چرا ما اهمیت می دهیم. به دلیل سوء ظن طولانی مدت در مورد دستکاری قیمت تبلیغات و عدم شفافیت، تبلیغ کنندگان به طور فزاینده ای از گوگل ناامید می شوند. اگرچه صنعت تشخیص می دهد که موتور جستجو حق تعیین حداقل آستانه قیمت گذاری را دارد، عدم شفافیت در مورد چگونگی تغییر این آستانه ها در طول زمان و می تواند مستقیماً بر عملکرد تبلیغ کننده تأثیر بگذارد.
یک ماجرای مبهم کریستین یانگ، معاون رسانه در Iris، گفت هفته تبلیغات که تخمین می زند که دامنه واقعی نوسان گاهی اوقات می تواند به 100٪ برسد. او می گوید:
- کریستین یانگ، معاون رسانه در Iris، گفت: «(گوگل) وانمود میکند که 5 درصد یک عدد محافظهکارانهتر است تا آن را جزر و مد طبیعی بازار جلوه دهد. »
- ما نمی دانیم در چه سطحی (دستکاری قیمت ها) اتفاق می افتد. اینها شیوه های تجاری مشکوک هستند زیرا هیچ مقرراتی وجود ندارد. خود تنظیم می کنند.
چرا افزایش بی سر و صدا قیمت تبلیغات مهم است. توانایی گوگل برای افزایش قیمت تبلیغات، به ویژه بدون مواجهه با رقابت قوی، به طور بالقوه می تواند ادعای وزارت دادگستری مبنی بر حفظ انحصار غیرقانونی گوگل را تقویت کند. اگرچه این استدلال در مورد موتور جستجوی رایگان گوگل صدق نمیکند، اما میتوان از آن برای رفع نگرانیهایی مانند استانداردهای حفظ حریم خصوصی استفاده کرد که ممکن است در صنعت جستجوی رقابتیتر کاهش یافته باشد.
خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.
گوگل چه گفت؟ در پی اظهارات دیشلر، سخنگوی گوگل به Search Engine Land گفت:
- “هزینه های تبلیغات جستجو نتیجه یک حراج بلادرنگ است که در آن تبلیغ کنندگان هرگز بیش از حداکثر پیشنهاد خود پرداخت نمی کنند. ما دائماً بهبودهایی را منتشر می کنیم تا تبلیغات را هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای کاربران بهتر کنیم. »
- «بهبودهای کیفیت ما به حذف تبلیغات نامربوط، بهبود ارتباط، ایجاد ارزش بیشتر برای تبلیغکنندگان و ارائه تجربههای کاربری با کیفیت بالا کمک میکند. »
شیرجه عمیق. برای همه آخرین اخبار از دادگاه، مقاله بهروزرسانیهای ضدانحصار در جستجوی Google را بخوانید.
جدید در سرزمین موتورهای جستجو
منبع: https://searchengineland.com/google-accused-downplaying-ad-price-manipulation-432353