جستجوی Google گزارش‌های مربوط به مشکلات شاخص‌سازی عقب مانده را بررسی می‌کند
وبلاگ

جستجوی Google گزارش‌های مربوط به مشکلات شاخص‌سازی عقب مانده را بررسی می‌کند

گوگل یک مشکل نمایه سازی با جستجوی گوگل منتشر کرده است و می گوید در حال بررسی گزارش های تاخیر در نمایه سازی محتوا است. گوگل گفت این مشکل بر تعداد کمی از سایت‌ها تأثیر می‌گذارد و آن‌ها برای شناسایی علت اصلی کار می‌کنند.

آنچه گوگل نوشته است. گوگل پست کرد: «گوگل در حال بررسی گزارش‌هایی درباره تاخیر فهرست‌بندی در جستجوی Google است که بر تعداد کمی از سایت‌ها تأثیر می‌گذارد. ما در حال کار برای شناسایی علت اصلی هستیم. آپدیت بعدی ظرف 12 ساعت خواهد بود.

گوگل همچنین این پاسخ ها را در X پست کرد:

امروز صبح زود شروع کردم گزارش‌های مربوط به این مشکلات نمایه‌سازی در حدود ساعت 1:30 بامداد به وقت شرقی در روز پنجشنبه، 21 دسامبر آغاز شد. من ابتدا چند ساعت قبل از اینکه گوگل مشکل را تایید کرد، در مورد این موضوع در میز گرد موتور جستجو پست کردم. می‌توانید ببینید که برخی از شکایات در اوایل ساعت 1:30 بامداد به وقت شرق آمریکا مطرح شده‌اند و حتی زمانی که من این داستان را می‌نویسم همچنان وارد شده‌اند.

چه کسی تحت تاثیر قرار می گیرد؟ در ابتدا تصور می شد که فقط سایت های هند و مناطق خاص تحت تأثیر قرار گرفته اند، اما این کاملاً صحیح نیست. دیگران فکر می کردند که اینها سایت هایی هستند که هم صفحات HTML معمولی را منتشر می کنند و هم یک جایگزین AMP ارائه می دهند.

به نظر نمی رسد سایت هایی که در مورد آنها می نویسم، اینجا و میزگرد موتورهای جستجو تحت تأثیر قرار بگیرند. وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، واشنگتن پست و سایر نشریات مهم نیز به نظر می رسد که تحت تأثیر قرار نگرفته باشند.

  چگونه یک تحلیل رقابتی سئو انجام دهیم » رتبه ریاضی

گوگل گفت این “تنها بر تعداد کمی از سایت ها تاثیر می گذارد.” گوگل زمانی که «علت اصلی» مشکل را مشخص کرد، ما را به‌روزرسانی می‌کند. اما من انتظار ندارم که گوگل به اشتراک بگذارد که کدام سایت ها تحت تأثیر قرار گرفته اند و کدام ها نه.

و حالا اگر تحت تأثیر قرار گرفته اید، در حال حاضر کار زیادی نمی توانید انجام دهید به جز صبر ،. گوگل در حال بررسی این مشکل است و امیدواریم این مشکل زودتر حل شود. گوگل گفته است که ظرف 12 ساعت آینده به‌روزرسانی ارائه می‌کند، اما امیدواریم که زودتر شاهد به‌روزرسانی آن باشیم.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر متوجه مشکلاتی در مورد نمایه شدن محتوای خود و در نتیجه مشکلات ترافیکی به سایت خود از جستجوی Google هستید، دلیل این امر می تواند باشد. باز هم، این سوال خاص از امروز صبح جدید است. اگر در چند روز یا ماه گذشته با مشکلات ایندکس و رتبه‌بندی مواجه شده‌اید، احتمالاً این مشکل بیشتر مربوط به یکی از به‌روزرسانی‌های الگوریتم جستجوی Google و گوگل است که فکر می‌کند سایت شما در این مرحله ارزش رتبه‌بندی و نمایه‌سازی را ندارد.

برای ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت شرقی تنظیم شده است. گوگل یک به‌روزرسانی منتشر کرد که می‌گوید این مشکل حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت شرقی حل شده است. گوگل نوشت: «ما مشکل ایندکس را شناسایی و برطرف کردیم. ممکن است تا زمانی که URL های قبلی آسیب دیده مجدداً پردازش نشوند، سایت ها هنوز در نمایه سازی با تاخیر مواجه شوند. هیچ به روز رسانی دیگری وجود نخواهد داشت.

  خلاصه انجمن جستجوی روزانه: 26 اکتبر 2023

منبع: https://searchengineland.com/google-search-is-investigating-reports-of-delayed-indexing-issues-436055