وبلاگ

نحوه رفع خطای محتوای مختلط در وردپرس » رتبه ریاضی

وردپرس نمادی از خلاقیت و عملکرد است و میلیون ها کاربر را قادر می سازد تا ایده های دیجیتالی خود را زنده کنند.

با این حال، حتی سایت‌های وردپرسی که به خوبی طراحی شده‌اند، با موانع فنی مواجه هستند که یکی از مشکلات رایج آن «خطای محتوای مختلط» است.

اگر تا به حال هشداری در مورد قسمت های ناامن یک صفحه وب در هنگام مرور یک سایت دیده اید، احتمالاً با این خطا مواجه شده اید. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک وب‌سایت حاوی عناصر امن (HTTPS) و ناامن (HTTP) باشد که خطری بالقوه برای امنیت کاربر ایجاد می‌کند.

نگران نباش! در این مقاله، خطای محتوای مختلط را مورد بحث قرار می‌دهیم و مراحل عملی برای رفع آن در سایت وردپرسی شما ارائه می‌کنیم.

اماده ای؟ بیا بریم.

1 خطای محتوای مختلط در وردپرس چیست؟

خطای محتوای مختلط در وردپرس زمانی رخ می‌دهد که یک وب‌سایت از طریق HTTPS ارائه می‌شود، اما همچنین حاوی عناصری است که امن نیستند (HTTP).

HTTP مخفف Hypertext Transfer Protocol است. این پروتکلی است که به مرورگرهای بازدیدکنندگان شما اجازه می‌دهد با سایت وردپرس شما ارتباط برقرار کنند، در حالی که HTTPS، پروتکل انتقال ابرمتن امن، یک نسخه امن از HTTP است که ارتباطات را رمزگذاری می‌کند.

HTTPS/SSL به محافظت از اطلاعات حساس در برابر هکرها کمک می کند و از امنیت وب سایت شما اطمینان می دهد.

موتورهای جستجو مانند گوگل قویاً به صاحبان وب سایت توصیه می کنند که HTTPS/SSL را در سایت خود قرار دهند.

داشتن گواهی لایه سوکت امن (SSL) برای وب سایت شما مهم است زیرا به عنوان یک عامل رتبه بندی عمل می کند و نشان می دهد که وب سایت هایی که از HTTP استفاده می کنند ناامن در نظر گرفته می شوند.

بنابراین، نداشتن گواهینامه SSL می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

دریافت گواهینامه SSL برای یک وب سایت ساده است، زیرا اکثر ارائه دهندگان میزبان برتر گواهینامه های رایگان را در بسته های خود قرار می دهند.

اگر گواهی SSL را با موفقیت برای وب سایت خود نصب کرده باشید، احتمالاً متوجه قفلی در کنار URL وب سایت خود در نوار آدرس مرورگر خواهید شد.

قفل

از طرف دیگر، اگر تنظیمات HTTPS/SSL شما به درستی پیکربندی نشده باشد، یک پنل اطلاعات یا یک نماد قفل شکسته را در نوار آدرس مشاهده خواهید کرد.

  درآمد Pinterest در سه ماهه سوم 11 درصد رشد کرد که یک پیروزی بزرگ برای تبلیغ‌کنندگان است

همچنین پیامی خواهید دید: “اتصال شما به این سایت امن نیست.”

اتصال ناامن

بنابراین، اگر پس از نصب HTTPS/SSL، برخی منابع در وب‌سایت شما از طریق یک اتصال ناامن (HTTP) بارگیری می‌شوند، باید منتظر خطای محتوای مختلط باشید.

تصاویر، اسکریپت ها و شیوه نامه ها نمونه هایی از این منابع هستند.

2 نحوه شناسایی خطای محتوای مختلط در وردپرس

با استفاده از مرورگر خود بازرسی کنید ابزار، می توانید محتوای ارائه شده را با استفاده از یک پروتکل ناامن شناسایی کنید. شما می توانید با کلیک راست بر روی صفحه حاوی مطالبی مانند تصاویر و انتخاب وب سایت خود را بررسی کنید بازرسی کنید.

برای رفع خطای محتوای مختلط، Inspect را کلیک کنید

هنگامی که بر روی Inspect کلیک می کنید، ابزار Inspect مرورگر شما راه اندازی می شود. سپس به مسیر بروید کنسول زبان.

خطای محتوای مختلط مانند تصویر زیر به عنوان یک هشدار در کنسول ارائه می شود.

تب کنسول

اگر تنها یک خطا در کنسول وجود دارد، می‌توانید با ویرایش پست، صفحه یا فایل موضوعی که در آن قرار دارد، آن را به صورت دستی برطرف کنید.

با دقت به بخش برجسته شده در تصویر، URL ارائه شده پس از این عبارت را مشاهده خواهید کرد. “اما یک مورد ناامن درخواست کرد“. روی URL کلیک کنید.

روی URL کلیک کنید

با کلیک بر روی این URL شما را به منبع اصلی هدایت می کند و خطای محتوای مختلط را ایجاد می کند.

مثلا،

به طور معمول. URL یک تصویر در وب سایت شما باید به شکل زیر باشد:

همانطور که می بینید، فرمت URL در تصویر بالا با HTTPS شروع می شود.

با این حال، اگر مستقیماً تصویری را با استفاده از فرمت زیر در وب سایت خود وارد کنید:

این تقریباً به طور قطع منجر به یک خطای محتوای مختلط می شود زیرا URL تصویر با یک پروتکل ناامن، HTTP شروع می شود.

این بدان معناست که هر زمان که URL های منبع وب سایت شما با HTTP شروع می شود، باید یک مشکل محتوای مختلط وجود داشته باشد. بنابراین وقتی منبع را پیدا کردید، آن را در صفحات وب سایت خود جستجو کنید و به صورت دستی URL را حذف یا به روز کنید.

با این حال، در بیشتر موارد، وردپرس این عناصر را به صورت پویا اضافه می کند یا آنها را در پایگاه داده شما ذخیره می کند. در این شرایط تشخیص و تعمیر همه آنها به صورت دستی دشوار خواهد بود.

حالا بیایید به یک راه حل ساده برای خطای محتوای مختلط در وردپرس نگاه کنیم.

  Step-by-Step Guide for Online Stores

3 رفع خطای محتوای مختلط رفع خطا در وردپرس

ساده ترین روش برای رفع این خطا استفاده از افزونه است.

تنها کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی آن است رفع کننده محتوای ناامن SSL متصل شود.

می توانید به آموزش نصب افزونه وردپرس ما مراجعه کنید.

پس از فعال سازی افزونه به آدرس زیر بروید تنظیمات → محتوای ناامن SSL از داشبورد وردپرس شما.

دسترسی به محتوای ایمن غیر SSL

این افزونه برای رفع خطای محتوای مختلط راه حل های مختلفی ارائه می دهد. ما هر یک از گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم، نحوه عملکرد آن را توضیح می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شرایط شما بهترین است.

شروع با معلول گزینه، اگر در حال حاضر با خطای محتوای مختلط مواجه هستید، اجباری نیست، بنابراین در صورت تمایل آن را نادیده بگیرید. بیایید گزینه های دیگر را مورد بحث قرار دهیم.

1. ساده

برای مبتدیان، این سریعترین انتخاب است و به شدت توصیه می شود. این به طور خودکار خطای محتوای ترکیبی وردپرس مربوط به شیوه نامه ها، اسکریپت ها و تصاویر کتابخانه رسانه را برطرف می کند. انتخاب این راه حل باید به سرعت خطا را برطرف کند.

2. محتوا

اگر لایه Simple خطای محتوای مختلط را در وب سایت شما برطرف نکرد، تنظیمات Content را امتحان کنید. از تمام ویژگی‌های Simple استفاده می‌کند و رفع‌های منابع را در محتوای صفحه وردپرس و ویجت‌های متنی شما بررسی می‌کند.

3. ابزارک ها

این ردیف شامل تمام اصلاحات اعمال شده در سطح محتوا، به‌علاوه یک اصلاح اضافی برای دارایی‌های بارگذاری‌شده در همه ویجت‌های وب‌سایت شما است.

4. گرفتن

این روش همه چیز را در هر صفحه وب سایت وردپرس، از سرصفحه تا پاورقی، مانند اسکریپت ها، شیوه نامه ها و سایر منابع را ثبت می کند و URL های HTTPS را جایگزین می کند. برای جلوگیری از برخی مشکلات سازگاری و عملکرد، تماس های Ajax را حذف نمی کند.

5. همه چیز را ضبط کنید

وقتی همه سطوح قبلی شکست خوردند، می توانید این تنظیم را امتحان کنید. مانند گزینه Capture، کل صفحه را می گیرد و اسکریپت ها، شیوه نامه ها و سایر منابع را اصلاح می کند.

با این حال، در این مورد تماس های Ajax را حذف نمی کند، بلکه آنها را شامل می شود، که به احتمال زیاد باعث ایجاد مشکلات سازگاری و عملکرد در وب سایت شما می شود.

توصیه می کنیم با گزینه اول شروع کنید و سپس صفحه وب خود را با استفاده از ابزار Inspect مرورگر خود تست کنید تا ببینید آیا خطا برطرف شده است یا خیر. شما باید این فرآیند را برای همه گزینه های دیگر تکرار کنید تا زمانی که گزینه ای را پیدا کنید که خطای محتوا را برطرف می کند.

  3 مثال غیرمنتظره از مشکلات فنی سئو (و نحوه رفع آنها) - وایت برد جمعه

گزینه‌های اضافی برای تم‌ها و افزونه‌های خاص برای وب‌سایت شما و اینکه آیا محتوای وب‌سایت خارجی را روی HTTP بگذارید یا خیر وجود دارد. می توانید این دو گزینه را به حال خود رها کنید و به سراغ دومی بروید.

در آخرین گزینه، باید مشخص کنید که می خواهید وردپرس چگونه تشخیص دهد که یک صفحه از طریق HTTPS بارگذاری می شود.

تشخیص HTTPS

هنگامی که از تنظیمات خود راضی شدید، لطفاً روی آن کلیک کنید ذخیره تغییرات را فشار دهید تا آنها را ذخیره کنید.

کش وب سایت خود را پاک کنید و به ابزار Inspect بازگردید تا مطمئن شوید که خطای محتوای مختلط برطرف شده است.

4 سوالات متداول

چگونه خطاهای محتوای مختلط در وردپرس را برطرف کنم؟

ساده ترین روش استفاده از افزونه وردپرس است.
شما می توانید به صورت دستی همه URL های وب سایت خود را به روز کنید.
همیشه می توانید فایل htaccess. خود را ویرایش کنید (تجربه کدنویسی لازم است).

چگونه می توانم از بروز خطاهای محتوای مختلط در آینده جلوگیری کنم؟

اطمینان حاصل کنید که گواهی SSL را در وب سایت خود نصب کنید. از استفاده از تصاویر شخص ثالث با URL های ناامن (HTTP) در صفحات وب سایت خود اجتناب کنید.
هنگام نصب افزونه ها یا تم های جدید مراقب باشید و مطمئن شوید که با HTTPS سازگار هستند.

اگر خودم نتوانم خطاهای محتوای مختلط را در وب سایتم برطرف کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر قادر به حل مستقل خطاهای محتوای مختلط نیستید، در تماس با پشتیبانی ارائه دهنده میزبانی وب خود یا استخدام یک توسعه دهنده حرفه ای تردید نکنید.

5 نتیجه

رفع خطاهای محتوای مختلط در وب سایت وردپرس شما برای حفظ یک تجربه مرور ایمن و بدون درز ضروری است.

هنگام انتخاب یک ارائه دهنده هاست، مطمئن شوید که آنها گواهینامه های SSL رایگان ارائه می دهند و هنگام نصب وب سایت وردپرس خود، گواهی SSL را از پنل هاست یا cPanel خود نصب می کنید.

دوم، مطمئن شوید URL هایی که از پروتکل ایمن مانند HTTPS استفاده نمی کنند را در صفحات وب خود جایگذاری نکنید، زیرا ممکن است این خطا را نیز ایجاد کنند.

با این حال، اگر قبلاً با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از افزونه توصیه‌شده ذکر شده در این پست وبلاگ برای رفع خطا استفاده کنید، یا می‌توانید به‌صورت دستی پیوندها را در صورت شناسایی به‌روزرسانی کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، به ما اطلاع دهید با ارسال توییت @rankmathseo.

منبع: https://rankmath.com/blog/fix-mixed-content-error/