وبلاگ

Google on Topic Authority: نگران نباشید

جان مولر ادعایی مبنی بر تخریب عبارت متداول SEO، Topical Authority توسط Redditor منتشر کرد، که ابهام زدایی کرد که در واقع مرجعیت موضعی برای سئو چیست.

موضوع مرجع بحث Reddit

بحث با پیام شخصی شروع شد که رئیسش به او گفت که مفهوم مرجعیت موضوع را درک نمی کند.

پست کردند:

من می‌دانم که شما چیزی در مورد مرجع موضوعی و نمودار دانش نمی‌دانید. مدیرم این را به من گفت.

لطفا اگر نمونه ای دارید به من کمک کنید تا آن را درک کنم.

ویدیوهای یوتیوب را گشتم اما مطلب مرتبطی پیدا نکردم.

شخصی با دسته Reddit GrumpySEOguy پاسخ داد:

“مرجعیت موضوعی” یک اصطلاح جدید فانتزی است که توسط “گوروها” سئو برای دریافت کلیک استفاده می شود.

این مفهوم از زمانی که من به یاد دارم وجود داشته است و در واقع “ارتباط” نامیده می شود.

– ارتباط به این سوال پاسخ می دهد که “آیا وب سایت من احتمالاً برای یک عبارت جستجوی خاص در نتایج ظاهر می شود؟” »

– مرجع به این سوال پاسخ می دهد که “در زمان جستجوی یک عبارت جستجوی خاص، وب سایت من در چه نتایجی رتبه بندی می کند”

منظور GrumpySEOguy این است که ارتباط و اعتبار اساساً به یک معنا هستند.

و همچنین ادعا می‌کنند که سایتی که برای یک عبارت جستجو رتبه بالاتری دارد، معتبرتر (مرتبط تر) به آن عبارت جستجو است.

GrumpySEOguy با موارد زیر دنبال کرد:

به عبارت دیگر، رئیس شما ویدیوهای YouTube زیادی را که توسط متخصصان سئو ساخته شده است تماشا کرده است و احتمالاً ارتباط آنها را هم درک نمی کند.

جان مولر پاسخ داد با ارسال پست:

“این”

او بعدا به دنبال گفتن آنها نباید نگران اقتدار موضوعی باشند.

  14 Ecommerce Tools for a Successful Online Shop

اسکرین شات از مولر که توصیه می‌کند نگران موضوع مرجع نباشید

Google on Topic Authority: نگران نباشید

همه چیز قدیمی دوباره (و دوباره) جدید است

روندی در میان متخصصان سئو نسبتاً تازه کار وجود دارد که نام چیزی را که قبلاً وجود داشته تغییر می دهند و سپس آن را به گونه ای منتشر می کنند که گویی جدید است.

حتی تمایل به تغییر نام تاکتیک های قدیمی برای جدید جلوه دادن آن ها نیز جدید نیست. دهه ها ادامه داشته است.

به عنوان مثال، تاکتیک تولید محتوای 10 برابری از سال 2015 شامل ایجاد محتوایی بود که ده برابر بهتر از محتوای موجود بود تا موقعیت بهتری برای پیوندها ایجاد کند (زیرا ده برابر بهتر از رتبه‌بندی فعلی است).

چند سال بعد، تاکتیک ایجاد محتوای Skyscraper ظاهر شد، مشابه اما بدتر. تاکتیک Skyscraper به سئوکاران تازه کار توصیه می کرد که محتوای طولانی تری تولید کنند، گویی طولانی ، محتوا راهی برای بهبود آن است. محتوای Skyscraper همچنین آنچه را که استراتژی 10x انجام نداد با صدای بلند بیان می کند: به سئوکاران توصیه می کند کارهایی را که رقبا انجام می دهند کپی کنند، اما بهتر آن را بازنویسی کنند، سپس لینک های رقبا را غیرقانونی جستجو کنند.

بیایید این دو تاکتیک را در یک جعبه قرار دهیم و در پیاده رو نمایش دهیم:

هر دو تاکتیک احمقانه هستند زیرا توصیه اساسی 10x و Skyscraper این است که محتوایی بهتر از رقیب خود ایجاد کنید.

ام… درسته؟ مثل این است که اسمی شیک برای نفس کشیدن بگذاریم و آن را راهبردی برای طولانی ، عمر بدانیم.

  A Step-by-Step Guide for Site Owners

آیا نام بردن از یک فعالیت عقل سلیم حتی یک تاکتیک محسوب می شود؟

مرجع موضوعی

تاپیک اتوریتی یک اصطلاح سئو است که از مفاهیم اقتدار متفاوتی که در گوگل استفاده می شود، استخراج شده است.

بله، گوگل به دنبال نشانه هایی از اقتدار است، این یک واقعیت است.

و درست است که گوگل یک وب سایت یا بخشی از آن را تجزیه و تحلیل می کند تا تعیین کند که آیا سایت یا بخشی از آن مربوط به یک موضوع است یا خیر.

مفهوم سئو Topical Authority این حقایق را می گیرد و یک واقعیت جایگزین ایجاد می کند که ایجاد محتوای متمرکز بر یک موضوع و گره زدن همه آنها به یکدیگر باعث می شود Google آن را به عنوان معتبر برای آن موضوع ببیند.

اما این کمی اضافی از پیوند دادن مقالات مرتبط به یکدیگر به طوری که گوگل به آن نشان شایستگی مرجع موضوعی بدهد، هیچ مبنایی در واقعیت ندارد.

گرفتن دسته ای از محتوای مرتبط و پیوند دادن همه آنها به یکدیگر بر اساس ارتباط آنها با یکدیگر یک عمل خوب و منطقی است.

  • اما آیا این باعث می شود محتوای متوسط ​​معتبرتر شود؟
  • آیا انجام همین کار برای محتوای با کیفیت خوب باعث اعتبار بیشتر آن می شود؟

محتوای خوب معتبر است زیرا محتوای خوبی است که با درخواست های کاربر مرتبط است.

ایده‌های مربوط به «اقتدار موضوع» شبیه به ایده‌های مربوط به آسمان‌خراش‌ها و محتوای ۱۰ برابری است: آنها برچسب‌هایی هستند که بر روی بهترین شیوه‌های قدیمی قرار می‌گیرند که عقل سلیم نیز دارند.

  مقاله انتقادی و بدبینانه Verge سئوکاران را به خراب ، اینترنت متهم می کند

حال بیایید نگاه یک فرد متفکر به مفهوم مرجعیت موضوع بیندازیم:

ایجاد مقدار زیادی محتوای با کیفیت در مورد موضوعی که برای مخاطبان شما مهم است و سازماندهی راحت آن در وب سایت در یک دسته بندی نه تنها تمرین خوبی است، بلکه یک عقل سلیم است.

ایده عقل سلیم ایجاد تعداد زیادی محتوای با کیفیت متمرکز بر یک موضوع پرطرفدار و سپس سازماندهی آن به گونه ای که یافتن آن برای کاربران آسان باشد، عقل سلیم است، این یک استراتژی محتوا نیست.

و مردم برای مدت طولانی این کار را انجام داده اند، مدت ها قبل از اینکه برخی از متخصصان سئو نوپا برچسب Topical Authority را روی آن بگذارند.

اصطلاح “مرجع موضوع” به سادگی بر روی مجموعه ای از بهترین شیوه های مرتبط با معماری خوب سایت (سازماندهی محتوا در یک سایت) قرار داده شد.

Google به دنبال سیگنال‌های مرجع می‌گردد، اما هیچ امتیاز واقعی «مرجع» در Google وجود ندارد و Google برچسب مرجع موضعی را به محتوای گروه‌بندی شده بر اساس موضوع اضافه نمی‌کند.

خوب است که بگوییم یک سایت دارای اعتبار موضوعی است زیرا رتبه خوبی دارد. اما زمانی که مردم شروع به صحبت در مورد آن کنند، مثل اینکه این یک تاکتیک انقلابی است، سوال برانگیز می شود (اینطور نیست، فقط عقل سلیم است).

همانطور که جان مولر از گوگل گفت:

“نگران نباش.”

منبع: https://www.searchenginejournal.com/google-on-topical-authority-dont-worry-about-it/501209/