وبلاگ

از پیکربندی کامل GA4 و عملکرد ردیابی مداوم اطمینان حاصل کنید

چه انتقال خودکار را انتخاب کرده باشید و چه GA4 را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کرده باشید، احتمالاً همچنان تغییراتی برای به‌روزرسانی، هم در خود داده‌ها و هم برای سهامدارانی که داده‌ها را بررسی می‌کنند، خواهید داشت.

برای تجزیه این فرآیند به یک فرآیند قابل مدیریت، در اینجا سه ​​مرحله مشخص وجود دارد که باید انجام دهید.

مرحله 1: تفاوت بین UA و GA4 را درک کنید

به طور کلی، GA4 بیش از «تبدیل‌های» سنتی را پوشش می‌دهد، اما گسترش رویدادها اکنون تعامل مشتری را عمیقاً دنبال می‌کند. به طور کلی، ردیابی تعامل با مشتری این روزها بسیار مهم است، با رقابت قوی در همه صنایع، و همچنین تاکید جدید بر بهینه سازی محتوا برای استراتژی های بلند مدت.

در اینجا مروری بر تفاوت های UA و GA4 است:

GA4 فراتر از مفهوم سنتی تبدیل است، که معمولاً به اقدامات خاصی مانند خرید در تجارت الکترونیک یا درخواست های آزمایشی در B2B SaaS اشاره دارد. در حالی که ردیابی این تبدیل‌ها ضروری است، GA4 تشخیص می‌دهد که تعامل کاربر یک معیار دقیق‌تر و جامع‌تر است که باید در نظر گرفته شود، به همین دلیل است که GA4 بر مفهوم «ردیابی رویداد» تمرکز می‌کند.

GA4 به شدت به ردیابی مبتنی بر رویداد متکی است. این به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از تعاملات و رویدادهای کاربر را در وب سایت یا برنامه خود ردیابی کنید. این رویدادها می‌توانند تبدیل‌های سنتی را در بر گیرند، اما طیف گسترده‌تری از فعالیت‌های تعامل کاربر، مانند جلسات درگیر و سایر معیارهای تعامل مشتری را نیز شامل می‌شوند.

  Comprehensive Guide to Keyword Optimization for SEO

تعامل با مشتری به تعاملات و رفتارهای کاربر در پلت فرم شما اشاره دارد. GA4 ابزارهای مورد نیاز برای ردیابی معیارهای مختلف تعامل مشتری را فراهم می کند، مانند:

  1. مصرف محتوا: نحوه تعامل کاربران با محتوای شما از جمله بازدید از صفحه، زمان صرف شده در صفحات و عمق اسکرول را پیگیری کنید.

  2. تعاملات کاربر: نظارت بر اقداماتی مانند کلیک روی موارد خاص، بازدیدهای ویدیویی، اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی و دانلودها.

  3. جستجوی سایت: میزان استفاده کاربران از عملکرد جستجوی سایت شما، آنچه را که جستجو می کنند و موفقیت جستجوهایشان را اندازه گیری کنید.

  4. سفر کاربر: با گزارش کاوش مسیر، می‌توانید مسیری را که کاربر از طریق سایت یا برنامه شما طی می‌کند، درک کنید. شما می توانید تمام معیارهای تعامل را برای هر نقطه تماس در وب سایت خود مشاهده کنید، به شما این امکان را می دهد که سفر کاربر را بهتر درک کنید و در مورد بهبود چرخه خرید یا خرید تصمیم بگیرید.

  5. مشارکت عمومی: نحوه تعامل کاربران با وب سایت یا برنامه شما در چندین جلسه و تعداد دفعات بازدید آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

ردیابی تعامل مشتری ضروری است زیرا بینشی را در مورد اینکه چقدر به طور مؤثر توجه مخاطبان خود را به خود جلب کرده و حفظ می کنید، ارائه می دهد. با درک نحوه تعامل کاربران با محتوای شما، می‌توانید استراتژی‌های خود را برای برآورده ، بهتر نیازهای آن‌ها، حل مشکلات و ایجاد تجربه‌های جذاب‌تر و مرتبط‌تر وب‌سایت تنظیم کنید.

این مرحله همچنین باید شامل به‌روزرسانی کامل ردیابی رویداد باشد، که می‌توانید دستورالعمل‌های مربوط به آن را در بخش «چگونه یک رویداد را در GA4 ردیابی کنم؟» پیدا کنید. “در زیر.

  چگونه یک وبلاگ مسافرتی کوچک اعتبار موضوعی به دست آورد: مطالعه موردی

مرحله 2: تمام گزارش‌های KPI فعلی و ادغام‌های پشته فناوری را به‌روزرسانی کنید

بسیاری از بازاریابان از GA4 برای وارد ، زنده داده های بازاریابی به داشبوردهای دیگر مانند تماشاگر استودیوبنابراین، به‌روزرسانی این گزارش‌ها برای اطمینان از انتقال روان‌تر (به ویژه زمانی که ذینفعان آنها را بررسی می‌کنند) ضروری است.

زمینه دیگری که باید در نظر گرفت استفاده از گزارش GA4 است، از جمله گزارش رویداد، گزارش کاربر، و گزارش تبدیل. GA4 انعطاف‌پذیری بیشتری در سفارشی‌سازی و گزارش‌دهی ارائه می‌دهد، بنابراین ارزش بررسی گزینه‌های موجود را دارد.

شما همچنین می توانید گزارش های سفارشی بی پایان را متناسب با نیازهای گزارش دهی خاص خود ایجاد کنید. از بخش «Analytics» رابط GA4 برای ایجاد گزارش‌ها و داشبوردهای سفارشی استفاده کنید که بینش‌هایی را در مورد KPIهای بازاریابی شما ارائه می‌دهند.

منبع: https://moz.com/blog/ensure-a-flawless-ga4-setup