وبلاگ

پنج نکته ای که باید در مورد بهینه سازی محتوا در سال 2023 بدانید

5 نکته ای که باید در مورد بهینه سازی محتوا در سال 2023 بدانید

خلاصه 30 ثانیه:

  • همانطور که میدان نبرد محتوا دچار تحولات عظیمی می شود، بینش سئو همچنان اهمیت خود را افزایش می دهد.
  • ChatGPT می‌تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا با ایجاد و ویرایش مؤثر محتوای با کیفیت بالا نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند.
  • اطمینان از اینکه محتوای شما به اندازه کافی رتبه بندی می کند تا مخاطب هدف را درگیر کند، نیاز به برنامه ریزی و اجرای استراتژیک دارد.

گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را آزمایش و به روز می کند تا بهترین تجربه جستجوی ممکن را ارائه دهد. همانطور که غول جستجو در خود توضیح می دهدجستجو چگونه کار می کنداسناد به معنی درک هدف پشت پرس و جو و گزارش نتایج مرتبط، با کیفیت بالا و قابل دسترس مصرف کننده است.

همانطور که گویی چشم انداز جستجو در حال تغییر به اندازه کافی برای پیمایش دشوار نیست، بازاریابان محتوا نیز با یک محیط تکنولوژیک فزاینده روبرو هستند. رقبا با ابزارها و پلتفرم‌هایی که بینش هوشمندانه‌تری را در زمان واقعی ایجاد می‌کنند و حتی اجازه می‌دهند محتوا بر اساس رفتار مخاطب، مکان و نقاط داده، در لحظه بهینه‌سازی و شخصی‌سازی شود، پیشرفت می‌کنند.

تنظیم و فراموش ، بهینه سازی محتوا چیزی از گذشته است. در اینجا چیزی است که باید بدانید تا در سال 2023 محتوای خود را پیدا کنید، مخاطبان هدف خود را درگیر کنید و جستجوگران را به مشتریان تبدیل کنید.

اتوماسیون هوش مصنوعی بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی محتوا خواهد بود

Technologies-B2B-organations-use-to-optimize-content

همانطور که میدان نبرد محتوا تشدید می شود، بینش سئو به عنوان یک منبع کلیدی اطلاعات اهمیت پیدا می کند. به هر حال، ما محتوا را برای انسان‌ها بهینه می‌کنیم، نه موتورهای جستجو را – بهتر است بفهمیم که آن افراد به چه چیزی نیاز دارند و چه می‌خواهند.

در حالی که من از اتوماسیون برای ایجاد محتوای کامل دفاع نمی کنم، معتقدم که در سال آینده، با افزایش منابع، اتوماسیون تأثیر بیشتری بر بهینه سازی محتوای موجود خواهد داشت.

CHATGPT

ChatGPT، توسعه یافته توسط OpenAI، یک مدل تولید زبان قدرتمند است که از معماری GPT (Gerative Pre-trained Transformer) برای تولید متن واقعی انسان مانند استفاده می کند. با طیف وسیعی از ویژگی‌های Chat GPT – از تکمیل جملات و پاسخ به سؤالات گرفته تا تولید ایده‌های محتوا یا اجرای طرح‌های تحقیقاتی – می‌تواند دارایی ارزشمندی برای هر پروژه پردازش زبان طبیعی باشد.

  گوگل از راه های جدیدی برای دستیابی به مخاطبان استریم رونمایی می کند

ChatGPT-for-content

معرفی ChatGPT باعث بحث های قابل توجه و حجم انفجاری از محتوا در سراسر وب شد. با ChatGPT، بازاریابان محتوا می توانند با ایجاد و ویرایش موثر محتوای با کیفیت بالا، برتری بیشتری نسبت به رقبای خود کسب کنند. این پشتیبانی از ایجاد سرفصل برای پست های وبلاگ، خلاصه موضوع یا مقاله، و همچنین کل کمپین ها هنگام هدف قرار دادن یک مخاطب خاص، ارائه می دهد.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این فناوری باید برای تقویت خلاقیت انسان به جای جایگزینی کامل آن استفاده شود.

برای سال‌ها، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به بازاریابان محتوا و سئوکاران کمک کرده است تا کارهای تکراری مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، یافتن مسائل فنی و ایجاد گزارش‌ها را خودکار کنند، اما این کار را نمی‌کند، فقط نوک کوه یخ است. هوش مصنوعی همچنین امکان تجزیه و تحلیل بی‌درنگ حجم بیشتری از نقاط تماس مصرف‌کننده و نقاط داده رفتاری را برای تحلیل‌های پیش‌بینی دقیق‌تر، پیش‌بینی فرصت‌ها، توصیه‌های محتوای بلادرنگ و موارد دیگر فراهم می‌کند.

با توجه به داده‌های بسیار در خطر و نگرانی‌های رکود اقتصادی که در حال حاضر بر بودجه سال 2023 بسیاری از سازمان‌ها تأثیر گذاشته است، بازاریابان محتوا باید در سال آینده کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند. شما باید با دقت منابع خلاق انسانی را با کمک‌های هوش مصنوعی متعادل کنید، جایی که منطقی است انعطاف‌پذیر، چابک و آماده پاسخگویی به بازار باقی بمانند.

وقت آن است که به محتوای خود به عنوان یک کل نگاه کنید

به‌روزرسانی محتوای مفید Google که در ماه آگوست منتشر می‌شود، سیگنالی است در سراسر سایت که نسبت بالایی از محتوای نازک، بی‌فایده و با کیفیت پایین را هدف قرار می‌دهد. این بدان معنی است که اگر محتوای عالی سایت شما در دریایی از دارایی های متوسط ​​و قدیمی گم شود، به بالاترین پتانسیل خود نمی رسد.

ممکن است زمان راه‌اندازی مجدد محتوا فرا رسیده باشد، اما غافل نشوید. قبل از اینکه شروع به لغو انتشار و تغییر مسیر پست های وبلاگ کنید، از فناوری حسابرسی خودکار سایت استفاده کنید و ببینید چه چیزی را ابتدا می توانید اصلاح کنید. فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به شما در شناسایی عناصر درون صفحه، از جمله عناوین صفحه و برچسب‌های H1، و همچنین عوامل خارج از صفحه مانند سرعت صفحه، تغییر مسیرها، و خطاهای 404 کمک کند که می‌توانند از استراتژی به‌روزرسانی محتوای شما پشتیبانی کنند.

  3 Google Looker Studio Templates for SEO with a Setup Guide

ابتدا روی شلوغ ترین و قابل مشاهده ترین صفحات خود، یعنی صفحاتی که از صفحه اصلی یا منوی اصلی لینک شده اند، تمرکز کنید. جان مولر گوگل اخیرا تایید کرده است که اگر صفحات مهم در وب سایت شما کیفیت پایینی دارند، این خبر بدی برای کل سایت است. او گفت که هیچ درصدی برای سنجش این میزان وجود ندارد و از بازاریابان محتوا و سئوکاران خواست که در عوض به این فکر کنند که کاربر معمولی هنگام بازدید از وب سایت شما چه فکری می کند.

از فرصت های بهینه سازی محتوای مبتنی بر مکان استفاده کنید

مصرف کنندگان هوس تجربه های شخصی شده دارند و مکان میوه کم آویزان شماست. روندهای فصلی آب و هوا، رویدادهای محلی، و تعطیلات همه به طرق مختلف بر ترافیک جستجوی شما تأثیر می گذارند و فرصت هایی را برای بهینه سازی مبتنی بر مکان ارائه می دهند.

فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا این فرصت‌ها را کشف کنید و کلمات کلیدی موضوعی را در مقیاس ارزیابی کنید، بنابراین می‌توانید کمپین‌های محتوا و تبلیغاتی را برنامه‌ریزی کنید که در صورت وقوع، از این تقاضای افزایش یافته استفاده کنید.

با استفاده مجدد و تبلیغ آن در وب سایت، صفحات فرود محلی، نمایه های رسانه های اجتماعی و نمایه های کسب و کار Google برای هر مکان، بیشترین بهره را از محتوای ایجاد شده برای کمپین های مرتبط محلی ببرید. به عنوان مثال، Google Posts یک ابزار فوق العاده و کم استفاده برای بهبود دید و تعامل محتوای شما در صفحه نتایج جستجو است.

محتوا را با کلمات کلیدی محاوره ای و با حجم بالا بهینه کنید

همچنین در تحقیقات کلمات کلیدی خود به دنبال اصطلاحات محاوره ای و پرطرفدار باشید. کلمات کلیدی سطح بالا که به افزایش آگاهی و ایجاد مکالمات در رسانه های اجتماعی کمک می کنند، فرصت های تبلیغاتی عالی را فراهم می کنند. از هشتگ ها به صورت ارگانیک استفاده کنید و آنها را در کمپین های تبلیغاتی محتوای پولی هدف قرار دهید تا مخاطبان خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

کلمات کلیدی مکالمه نیز فرصت خوبی برای بهبود دیده شدن این محتوا در جستجوها هستند. برای عبارات کلیدی خود، به نتایج «People also ask» و سایر قطعات موجود در صفحه نتایج جستجو (SERP) مراجعه کنید. سؤالات و پاسخ‌ها را در محتوای خود بگنجانید تا به طور طبیعی سؤالات و سؤالات جستجوی صوتی را بهینه کنید.

  A Complete Guide to App Store Optimization (ASO)

سئو و تولید محتوا در سال 2023

مهم است که از اطلاعات SEO و داده های زمان واقعی به درستی استفاده کنید. شما نمی خواهید آنچه را که در ماه گذشته ترند بود و در حال حاضر تمام شده است هدف قرار دهید. هوش مصنوعی نیز در اینجا کمک بزرگی است، زیرا یک ابزار هوشمند می‌تواند دائماً اسکن و تجزیه و تحلیل کند و توصیه‌هایی را در مورد فرصت‌های محتوای جدید به محض ظهور ارسال کند.

نحوه بهینه سازی محتوا را بر اساس قصد و تجربه در نظر بگیرید

بهترین محتوا از درک عمیق و معنادار هدف جستجوگر حاصل می شود. آنها چه مشکلی داشتند یا چه نیازی داشتند که باعث شد در وهله اول به دنبال محتوای شما باشند؟ و چگونه پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی یا صفحه فرود شما تجربه آنها را بهبود می بخشد؟

صفحه نتایج جستجو را به عنوان دروازه ای به “خانه” خود در نظر بگیرید. جذابیت محدود شما چگونه است؟ مشتریان بالقوه وقتی با یکی از صفحات شما در نتایج جستجو مواجه می شوند، چه چیزی را می بینند؟ وقتی آنها از در عبور می کنند و وارد وب سایت شما می شوند، چه نوع تجربه ای ارائه می کنید؟

بهترین محتوا در جایی با بازدیدکنندگان ملاقات می کند که اطلاعات مرتبط و باکیفیت را به شیوه ای در دسترس، سریع و قابل هضم ارائه می کنند. این مورد در مورد محتوای سئو کوتاه و بلند مدت صدق می کند. مطمئن شوید که محتوای شما حاوی فراخوان‌هایی برای اقدام است که برای دادن گزینه‌هایی به افراد و کمک به آنها برای کشف مرحله بعدی سفرشان طراحی شده است، نه اینکه بخواهید چیزی را به آنها بفروشید که ممکن است هنوز آماده نباشند.

2023، سال سئو: چرا برندها شروع به کار می کنند و چگونه برای آن آماده شویم

نتیجه

در حالی که به سال 2023 می رویم، مخاطبان پادشاه، ملکه و همه دربار هستند. سئو و بازاریابی محتوا فرصت های بی شماری را برای ارتباط با این افراد به شما می دهد، اما به یاد داشته باشید که آنها راهی برای رسیدن به هدف هستند. هدف جستجوگر و نیازهای مخاطب را در قلب هر محتوایی که ایجاد می کنید و کمپینی که برای سال آینده برنامه ریزی می کنید، حفظ کنید.

منبع: https://www.searchenginewatch.com/2023/02/03/five-things-you-need-to-know-about-content-optimization-in-2023/