مراحل برای جلسات بهتر با مشتریان کسب و کار محلی
وبلاگ

مراحل برای جلسات بهتر با مشتریان کسب و کار محلی

یک نسخه PDF از چک لیست بالا را برای دفتر خود دانلود کنید یا آن را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید تا مطمئن شوید که بهترین و پربازده ترین جلسات مشتری را اجرا می کنید.

کلید چک لیست دقیق:

1. انتظارات را بررسی کنید

زمانی که شما یا مشتری‌تان ناآماده به جلسه می‌رسید یا متوجه می‌شوید به مدت ده دقیقه به صفحه خالی Zoom خیره شده‌اید، به دلیل اینکه طرف مقابل فراموش کرده است در جلسه شرکت کند، این حرکت متوقف می‌شود. یک یادآوری مانند این را از طریق متن یا ایمیل، روز قبل از جلسه خود ارسال کنید و زمان، فناوری، مکان و موارد قابل تحویل متقابل را تأیید کنید:

سلام ژان! منتظر جلسه زوم ما در ساعت 3 بعدازظهر روز سه شنبه هستیم. من ماکت صفحه فرود Corte Madera را آماده می کنم تا به شما نشان دهم و بی صبرانه منتظر دیدن عکس های کارکنانی هستم که به جلسه ما می آورید. لینک جلسه _________ است. فردا می بینمت! -جیم

2. اهداف را بررسی کنید

“این جلسه قرار است در مورد چیست؟” » متأسفانه یک سؤال متداول است که زمانی مطرح می شود که هیچ هدف مشخصی در مدت زمان تعیین شده تعریف نشده باشد. دوباره بررسی کنید که محصولات تحویلی شما برای پوشش حداقل نقطه ملاقات آماده است و به طور دوره ای اهداف کلی تعیین شده در شروع قرارداد مشتری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار انجام شده با چشم انداز وسیع تری مطابقت دارد.

برای مثال، اگر مشتری در ابتدای ورود اعلام کرد که هدف اصلی او کسب رزروهای بیشتر است، بررسی کنید که آیا کاری که در حال حاضر در حال انجام هستید به این هدف می‌رسد یا خیر. اگر پروژه فعلی به منظور بهبود صفحه فرود رزرو آنها باشد، کاملاً بله است. اما اگر مورد دیگری مانند مشکل مدیریت شهرت ناگهانی پیش آمد، باید به مشتری اطلاع دهید که مراقبت از این موضوع مهم ممکن است ارجاع شما را برای یک هدف بزرگتر به تأخیر بیندازد یا نیاز به اضافه ، ساعات بیشتری به برنامه کاری خود برای آنها داشته باشد. به طور مداوم در مورد اهداف ارتباط برقرار کنید تا پروژه ها در هاله ای از ابهام قرار نگیرند، تا زمانی که مشتری بخواهد بداند چرا X به دست نیامده است.

  برنامه ریزی محتوا برای وبلاگ (در حال رشد): 6 نکته آسان برای استفاده

3. ابزارها را بررسی کنید

اکثر مشاوران گزارش های برنامه ریزی شده منظمی را ارائه می دهند، اما SERP ها دائما در حال تغییر هستند و ایده خوبی است که ابزارهای مورد علاقه خود را یک روز قبل از جلسه مشتری بررسی کنید. اگر بعد از آخرین گزارش رسمی اتفاق جدیدی افتاده است، اسکرین شات بگیرید و هر داده ای که فکر می کنید نیاز به بررسی بیشتر دارد را صادر کنید. به این ترتیب، زمان جلسه منعکس کننده فعلی ترین سناریوی مشتری است نه آنچه ممکن است چند هفته پیش به نظر می رسید.

4. SERP ها را بررسی کنید

ابزارهای SEO صرفه جویی در زمان و سازمانی هستند، اما چند SERP کلیدی را به عنوان معیار کنترل کیفیت به صورت دستی بررسی کنید. ابزارها گاهی دیر یا حتی اشتباه می شوند و بررسی دستی آرامش خاطر را فراهم می کند. در همین حال، ویژگی‌های جدید SERP یا به‌روزرسانی‌های مهم ممکن است فرصت‌های کاملا جدیدی را برای مشتری آشکار کند که می‌توانید در جلسه بعدی ارائه دهید.

5. بررسی های اخیر را بررسی کنید

همه سئوکاران محلی خوب می‌دانند: بررسی‌ها یکی از بهترین شاخص‌های آنلاین است که نشان می‌دهد مشتری شما واقعاً در دنیای واقعی چقدر خوب عمل می‌کند. بررسی‌هایی را که از آخرین جلسه‌تان دریافت کرده‌اند، مرور کنید، و هم به نرخ‌های کسب و هم به احساسات توجه کنید. در صورت لزوم برای یافتن راه‌حل‌ها، نگرانی‌های خود را مطرح کنید و مطمئن شوید که به مشتری بابت بهترین نظراتی که دریافت کرده‌اند تبریک می‌گوییم، زیرا آنها یک دستاورد بزرگ آفلاین هستند.

6. اخبار محلی SEO را بررسی کنید

تاریخ آخرین ملاقات خود را با مشتری بیابید و هرگونه اخبار جستجوی محلی مهمی را که در این مدت اتفاق افتاده است یادداشت کنید، زیرا ممکن است این تحولات روی آنها تأثیر گذاشته باشد. امیدوارم منابع خبری جستجوی محلی مورد علاقه خود را داشته باشید، و من به شدت توصیه می کنم آنها را برای گزارش سریع و جامع آنها در مورد رویدادهای مهم به ترکیب اضافه کنید:

  • میزگرد موتورهای جستجو – بری شوارتز در گزارش گیری از آخرین اخبار جستجوی محلی بی رقیب است.

  • Near Media – به نظر من بهترین خروجی برای تفسیر کارشناسانه از تحولات تحقیقاتی محلی.

  • انجمن جستجوی محلی Sterling Sky – مشکلات در حال ظهور اغلب در اینجا زودتر گزارش می شود، زیرا مشاوران و صاحبان مشاغل در طول کار روزانه خود با آنها روبرو می شوند.

  • خلاصه فصلی سئوی محلی Moz – این گزارش خود من در مورد برترین پیشرفت های جستجوی محلی در هر سه ماهه است و می تواند برای کمک به شما در یافتن آنچه از آخرین ملاقات شما با مشتری رخ داده است مفید باشد.

  How to Secure a WordPress Site » Rank Math

اگر مشتری موضوع جدیدی را در جلسه بعدی شما مطرح کند، احساس بسیار خوبی خواهید داشت و می توانید فوراً آن را به اتفاقی که اخیراً رخ داده است مرتبط کنید زیرا از اخبار مطلع هستید.

7. اخبار بازار/صنعت محلی را بررسی کنید

اگر آماده تبدیل شدن به یک مشاور سطح بعدی هستید، با بررسی روزنامه محلی در شهر و مرور منابع خبری برتر در صنعت آنها، برای ملاقات با مشتری آماده شوید. زمانی که بتوانید فرصت‌هایی را برای حمایت‌های مالی، جوایز، پایگاه‌های مشتریان جدید، مشارکت‌های B2B، شرکت در رویداد و غیره مشاهده کنید، خبرهای خوبی را برای هر جلسه به ارمغان می‌آورید. به عنوان مثال، بسته شدن مشاغل محلی ممکن است نشان دهنده این باشد که مشتری شما می تواند شکاف جدیدی را پر کند، و افتتاحیه های کسب و کار محلی ممکن است فرصتی برای راه اندازی یک تبلیغ متقابل با یک شریک جدید فراهم کند. مشتریان کوچک و متوسط ​​اغلب آنقدر شلوغ هستند که متوجه این نوع فرصت ها نمی شوند و چشم آموزش دیده شما در بازار و صنعت آنها می تواند پتانسیل رشد ارزشمندی را پیدا کند.

8. پرونده شخصی خود را روی مشتری بررسی کنید

بسیاری از ما برای به خاطر سپردن روز تولد همه اعضای خانواده و دوستان خود تلاش می کنیم، اما نمی خواهیم مشاوری باشیم که بی احساس فراموش می کند عروسی دو هفته پیش مشتری را تبریک بگوید. اگر یک مشتری اخبار شخصی خود را در مورد رویدادهای مهم زندگی خود با شما به اشتراک بگذارد، شما را در حلقه افرادی قرار می دهد که به اندازه کافی برای او اهمیت دارند تا در مورد این چیزها بدانند. اگر در آخرین جلسه بحث کردند که یک ماراتن بزرگ را برای خیریه اجرا می کنند، یا به تعطیلات رویایی به یلوستون می روند، یا جراحی می کنند، یا حیوان خانگی جدیدی را به خانه می برند، یا سیل به شهرشان رسیده است، باید توجه داشته باشید. آن را به عنوان یک یادآوری برای پیگیری نحوه انجام کارها.

  آنچه شما باید در مورد LLM بدانید

من اختصاص زمان در جلسات برای بحث های غیررسمی و شخصی را بخشی ضروری از مشاوره جامع می دانم. وقتی مشتریان آرام و راحت باشند، می‌توانند داستان‌هایی را با شما به اشتراک بگذارند که استعدادهای پنهان، جنبه‌های هیجان‌انگیز کسب‌وکارشان را که از آن‌ها اطلاعی نداشتید، رویاهای ماموریت‌محور و سایر بینش‌هایی که می‌تواند خلاقیت و حتی کمپین‌های جدید شما را جرقه بزند را نشان می‌دهد. با برخی از مشتریان، ممکن است لازم باشد مراقب باشید که موضوعات شخصی کل زمان را به خود اختصاص ندهید، اما گفتگوی صمیمانه پایه و اساس ایجاد یک شراکت قوی است.

هرگز زمان بهتری برای ارتباطی تر ، تجارت به جای صرفاً مبادله ای وجود نداشته است، با طرفداران هوش مصنوعی با آرامش ادعا می کنند که فناوری آنها می تواند جایگزین بسیاری از ما شود و تقریباً همه چیز و همه را بدون نیاز به ورودی، استعداد یا احساسات انسانی “مدیریت” کند. سئوکاران محلی از درجه خاصی از اتوماسیون در کار روزانه ما قدردانی می کنند زیرا به ما امکان می دهد ذهن و زمان خود را روی کارهای خلاقانه تر متمرکز کنیم، اما شما نمی توانید به طور خودکار به آنچه برای مشتریان اهمیت دارد اهمیت دهید. این نیازمند تلاش برای هماهنگ ماندن با اهداف حرفه ای و شخصی افرادی است که به آنها خدمت می کنیم تا بتوانیم بهترین مهارت های حل مسئله خود را تحمل کنیم و از جشن گرفتن موفقیت های مشترک لذت ببریم. روابط واقعی – روابط تجاری که دوام دارند – ارتباط زیادی با آن دارند اجازه دهید مشتریان احساس کنند که چقدر به آنها اهمیت می دهید.

امیدوارم در نظر گرفتن تمام نکات این چک لیست به شما کمک کند که در کار هم مؤثرتر و هم کمی معتبرتر باشید و در عین حال برخی از دوگانگی هایی را که ممکن است در مورد جلسات احساس می کنید برطرف کند. با آمادگی خوب، مشاوره می تواند فرصتی برای خوب زندگی ، و یادگیری خوب باشد!

منبع: https://moz.com/blog/better-local-business-client-meetings