گوگل چه چیزی را سرکوب می کند؟  به روز رسانی بهار 2024 - جمعه تخته سفید
وبلاگ

گوگل چه چیزی را سرکوب می کند؟ به روز رسانی بهار 2024 – جمعه تخته سفید

بنابراین یکی از این موارد نگرانی بسیاری از سئوکاران در حال حاضر است و بسیاری از صاحبان وب سایت ها می گویند که احساس می کنند سایت های مستقل اخیرا و به خصوص در این به روز رسانی های اخیر به شدت مجازات شده اند. سایت‌های مستقل کوچک بسیار بدتر از گذشته عمل کرده‌اند، یا شاید از سایت‌های بزرگ‌تر با همان محتوایی که دزدیده شده‌اند یا چیزهایی از این دست، بالاتر باشند.

حالا این خیلی حکایتی است، باید بگویم. تولید داده های سخت در مورد این نوع چیزها بسیار دشوار است، که من در یک لحظه به آن خواهم رسید.

این روایتی است که در حال جلب توجه است و من می‌خواهم در مورد دو دلیل که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد و دو توضیح برای اینکه چرا ما ممکن است چنین تأثیری را تجربه کنیم صحبت کنم.

Reddit به شدت توسط گوگل تحت فشار قرار گرفته است

اولین مورد این است که همانطور که بسیاری از مردم متوجه شده اند، Reddit به شدت توسط گوگل و همچنین Quora به میزان کمتری تحت فشار قرار گرفته است. و نمی‌دانم به یاد دارید یا نه، اما یک یا دو سال پیش، بسیاری از مردم شاکی بودند، “اوه، این روزها، برای انجام هر کاری معقول با گوگل، در پایان باید ردیت را بگذارم.” از درخواست من برای حصول نتیجه معقول.”

خوب، به نظر می رسد که گوگل واقعاً این موضوع را مورد توجه قرار داده است. من اطلاعات سریعی جمع آوری کردم. بنابراین، فکر می‌کنم اولین یکشنبه ماه آوریل را جستجو کردم، با مقایسه سال به سال چند درصد از 10 نتیجه ارگانیک برتر از Reddit آمده است. و این مجموعه پرس و جوی MozCast است، بنابراین دارای 10000 عبارت برتر، ایالات متحده و بریتانیا است.

  Quelques entreprises ont-elles le monopole des résultats de recherche ? • Yoast

و از 0.06% به 0.7% رسید که بیش از 10 برابر افزایش داشت. و سپس برای کل، که شامل نتایج غیر ارگانیک، مانند بحث های انجمن می شود. به عنوان مثال، Reddit از 0.1٪ به 1.3٪ رسید.

و برای آن، از 20 تای برتر استفاده کردم، زیرا، بدیهی است که باید آن را در جایی برش می دادم. اگر نتایج غیر ارگانیک را در نظر بگیرید، بیش از ده نتیجه در صفحه اول وجود دارد. و بدیهی است که این امر به شدت توسط اتاق‌های گفتگو ترویج می‌شود، ویژگی که طی سال گذشته محبوبیت زیادی به خود دیده است.

اکنون، من به Reddit به عنوان توضیحی بالقوه برای این که چرا سایت‌های مستقل ممکن است در حال حاضر کمی سخت باشند، اشاره می‌کنم، زیرا تا حدی، جستجو یک بازی با مجموع صفر است. و اگر Reddit در جستجوهایی که به نوعی تجربه شخصی نیاز دارند و مواردی از این دست، از دید قابل توجهی برخوردار است، خوب، اگر Reddit ترافیک بسیار بیشتری دریافت می کند، پس شخص دیگری باید کمتر دریافت کند.

بنابراین این یک توضیح بالقوه است که ما داده‌هایی برای اینکه چرا چنین چیزی ممکن است رخ دهد، داریم.

گوگل با تهدیدات وجودی مواجه است

نکته دیگری که ممکن است در اینجا حدس بزنم این است که گوگل در حال حاضر با سه تهدید وجودی همزمان مواجه است.

محتوای هوش مصنوعی

بنابراین، محتوای هوش مصنوعی، نتایج جستجوی پر از محتوای هوش مصنوعی، به خصوص اگر بد باشد، تهدیدی وجودی برای Google است.

رقبای هوش مصنوعی

رقبای هوش مصنوعی، فکر می‌کنم درست قبل از اینکه ما این را ضبط کنیم، Perplexity اعلام کرد که قصد دارند یک موتور جستجوی LLM تولید کنند. OpenAI چیزی مشابه گفت. من شخصاً موافق نیستم، اما برخی فکر می کنند که ChatGPT رقیب گوگل است.

  PR and Content Marketing: Differences, Similarities, & More

بنابراین اگر به هر یک از این چیزها اعتقاد دارید، یک تهدید وجودی برای گوگل نیز محسوب می شود.

کیفیت تحقیق

و سرانجام، سال‌هاست که این نظرات در مورد اینکه چگونه به نظر می‌رسد کیفیت پژوهش رو به کاهش است، وجود دارد. همچنین یک تهدید وجودی برای گوگل است.

و مسلماً سیگنال های برند با افزایش اهمیت برند در رتبه بندی، پاسخی به هر سه این مشکلات خواهد بود.

بنابراین این چیزی است که گوگل می تواند به عنوان یک واکنش وحشت زده یا شاید یک واکنش کاملا معقول انجام دهد، که باز هم توسط سایت های مستقل با شدت بیشتری احساس می شود.

بنابراین این فقط یک حدس و گمان از جانب من است. دو دلیل بالقوه برای اینکه این ممکن است درست باشد.

منبع: https://moz.com/blog/google-updates-spring-2024-whiteboard-friday