از چارچوب OKR برای ایجاد یک تقویم محتوای پویا در سال 2024 استفاده کنید
وبلاگ

از چارچوب OKR برای ایجاد یک تقویم محتوای پویا در سال 2024 استفاده کنید

1. اهداف محتوا را تعریف کنید:

با شناسایی اهداف کلی محتوایی که با اهداف کسب و کار شما همسو هستند شروع کنید. به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار افزایش آگاهی از برند باشد، هدف محتوای متناظر ممکن است بهبود دید آنلاین باشد، یا اگر هدف کسب و کار تولید سرنخ باشد، پس هدف محتوای مرتبط ممکن است ایجاد دانلود محتوایی باشد که سرنخ را جذب کند. مانند کتاب های الکترونیکی یا کاغذهای سفید شما حتی می توانید چندین هدف محتوایی برای اهداف تجاری مختلف داشته باشید.

2. نتایج کلیدی را تعریف کنید

تحت هر هدف محتوا، نتایج کلیدی خاص، قابل اندازه‌گیری و محدود به زمان ایجاد کنید. اینها ممکن است شامل معیارهایی مانند ترافیک وب سایت، زمان صرف شده در وب سایت، دانلودها یا تولید سرنخ از محتوا باشد. افزودن KPI برای هر یک از این نتایج کلیدی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ترافیک وب سایت را 20 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش دهید.

3. برای هر نتیجه کلیدی ابتکارات خاصی ایجاد کنید

نتایج کلیدی را به ابتکارات محتوای عملی تقسیم کنید. به عنوان مثال، در ادامه مثال قبلی، برای اینکه نتیجه کلیدی افزایش ترافیک وب سایت باشد، ابتکارات محتوا می تواند شامل تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با حجم کافی، توسعه تقویم سرمقاله شامل وبلاگ ها، اینفوگرافیک ها و ویدیوها و توسعه در محتوای صفحه سئو، سئو خارج از صفحه و سئو فنی و طراحی استراتژی توزیع محتوا.

  نحوه هدایت ترافیک در Google Discover: راهنمای نهایی

Keyword Explorer را امتحان کنید

4. مسئولیت ها را تعیین کنید

به طور واضح برای هر ابتکار محتوا مسئولیت ها را به اعضای تیم یا بخش ها اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که همه در مورد نتایج کلیدی همسو هستند، با استراتژی موافق هستند و نقش خود را در مشارکت در نتایج کلیدی درک می کنند.

5. بررسی ها و تکرارهای منظم

تراز ، OKR ها

برنامه ای برای چک-این های منظم طراحی کنید. بررسی‌ها و بررسی‌های OKR شامل بررسی پیشرفت به سمت اهداف و نتایج کلیدی شماست. اغلب، چک‌این‌های هفتگی یا دو هفته‌ای برنامه‌ریزی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که همه در مسیر رسیدن به آنها هستند. در برنامه ریزی محتوا، این به معنای ارزیابی سیستماتیک این است که آیا محتوای شما با اهداف محتوای تعریف شده شما مطابقت دارد و آیا در دستیابی به آنها کمک می کند یا خیر.

ارزیابی عملکرد محتوا

برای مؤثرتر ، این بررسی‌ها، بازگشت به معیارها و KPIهایی که در اختیار دارید ضروری است. نحوه عملکرد محتوای شما در برابر این معیارها را تجزیه و تحلیل کنید. آیا به نتایج اصلی خود می رسید؟ آیا زمینه هایی وجود دارد که در آن شکست می خورید؟ مشخص کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد.

جلسات بررسی محتوا

با تکیه بر مفهوم OKR از جلسات منظم برای بحث در مورد پیشرفت، تیم محتوای شما می تواند جلسات بررسی محتوا را ساختارمند برگزار کند. این جلسات می تواند طیف وسیعی از موضوعات، از جمله عملکرد محتوا، تعامل با مخاطب و همسویی با اهداف تجاری را پوشش دهد.

  • شاخص های عملکرد: در داده ها عمیق شوید. معیارهایی مانند ترافیک وب سایت، نرخ تبدیل، تعامل در رسانه های اجتماعی و نرخ کلیک ایمیل را تجزیه و تحلیل کنید. آیا این اقدامات با نتایج اصلی شما مطابقت دارد؟ اگر نه، چه تنظیماتی می توانید انجام دهید؟

  • نظرات عمومی: به مخاطبان خود گوش دهید. آیا آنها با محتوای شما درگیر هستند؟ آیا نظر، سؤال یا نظری وجود دارد که بتواند استراتژی محتوای شما را مشخص کند؟ ترکیب بینش مخاطبان می تواند به محتوای مرتبط تر و تأثیرگذارتر منجر شود.

  • تحلیل رقابت: محتوای خود را با محتوای رقبا مقایسه کنید. چه کاری را خوب انجام می دهند؟ آیا شکاف محتوایی وجود دارد که بتوانید پر کنید؟ تجزیه و تحلیل رقابت شما می تواند به شما کمک کند استراتژی محتوای خود را اصلاح کنید.

  چرا شرکت های بزرگ محتوای بد تولید می کنند؟

انجام تحقیقات رقابتی در Moz Pro

6. گذشته نگر و امتیازدهی

یکی دیگر از بخش‌های مهم چارچوب OKR، نوشتن دستاوردهای خود و ارزیابی آشکار مواردی است که اشتباه بوده، چه چیزی خوب کار کرده است، و چه چیزی می‌تواند در پایان هر سه ماهه بهبود یابد. این تضمین می کند که تقویم محتوای شما بر اساس عملکرد پویا و پاسخگو باقی بماند.

عملکرد برای هر هدف از 0 تا 10 درجه بندی می شود. هر چیزی بین 7 تا 10 سبز (به دست آمده)، 4 تا 7 به عنوان نارنجی (تا حدی به دست آمده) و 1 تا 3 به عنوان قرمز (شکست خورده) در نظر گرفته می شود. هدف این رتبه‌بندی ارزیابی عملکرد شما و تیم شما، تجزیه و تحلیل اشتباهات و موارد خوب، تجلیل از موفقیت‌ها و درک اینکه چه چیزی می‌تواند بهبود یابد. هر تیم و عضو تیم با اتخاذ این فرهنگ ارزیابی غیر تنبیهی چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد.

منبع: https://moz.com/blog/okr-framework-for-content