وبلاگ

ایجاد یک تجربه چند زبانه » رتبه ریاضی

افزونه وردپرس خود را به عنوان یک مسافر با داستانی منحصر به فرد برای گفتن تصور کنید. شما مشتاق به برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان هستید، اما یک مانع زبانی وجود دارد.

خسته کننده، درست است؟

اگر بتوانید به پلاگین مورد علاقه خود توانایی ترجمه به زبان های مختلف و تعامل با کاربران از تمام گوشه های جهان را بدهید چه؟

این قدرت ترجمه افزونه وردپرس است!

ترجمه یک افزونه وردپرس به زبان شما می تواند کمک ارزشمندی به افزونه و جوامع جهانی وردپرس باشد. با در دسترس قرار دادن این افزونه برای کاربرانی که به زبان های مختلف صحبت می کنند، می توانید به بهبود تجربه کاربری کمک کرده و وردپرس را فراگیرتر کنید.

در این مقاله، نحوه ترجمه افزونه وردپرس به زبان خود را به شما آموزش خواهیم داد و دستورالعمل های گام به گام و نکات ارزشمندی را در این راه به شما ارائه می دهیم.

بیایید وارد آن شویم و یاد بگیریم که چگونه یک افزونه وردپرس را به زبان خود ترجمه کنیم.

1 چرا افزونه های وردپرس را ترجمه کنیم؟

آیا تا به حال این عبارت را شنیده اید “ارتباطات کلیدی است”؟

در دنیایی که مردم به زبان های مختلف با هم ارتباط برقرار می کنند، چند زبانه نکردن افزونه شما مانند ارائه یک شاهکار به مخاطبی است که نمی تواند آن را بفهمد.

آیا می دانستید که کمتر از نیمی از وب سایت های وردپرسی از زبان انگلیسی به عنوان زبان خود استفاده می کنند؟

اگر ترجمه ای اضافه نکرده اید، به این معنی است که بیشتر است 50% افرادی که مایل به استفاده از محصول هستند ممکن است این کار را انجام ندهند زیرا به زبانی که بیشتر با آن آشنا هستند نوشته نشده است.

منبع تصویر:

پس چرا برای ترجمه افزونه وردپرس مورد علاقه خود تلاش بیشتری نکنید؟

ما چند دلیل برای کمک به شما برای درک نیاز به ترجمه افزونه وردپرس فهرست کرده ایم.

1. رسیدن یک مخاطب جهانی
به چند زبان در دنیا فکر کنید: اسپانیایی، ماندارین، فرانسوی و بسیاری دیگر. اگر افزونه فقط انگلیسی صحبت کند، ممکن است کاربرانی را که زبان مادری خود را ترجیح می دهند از دست بدهد. یک افزونه ترجمه شده وردپرس درها را به روی مخاطبان جهانی باز می کند.

2. ایجاد اعتماد و اعتبار
تصور کنید در حال خرید آنلاین هستید و با توضیحات محصول به زبانی ناآشنا مواجه می شوید. ممکن است تردید کنید، درست است؟ ترجمه پلاگین وردپرس مورد علاقه خود نشان می دهد که به ترجیحات کاربران خود اهمیت می دهید. این امر حسی از حرفه ای بودن و اعتماد را اضافه می کند و باعث می شود کاربران بیشتر به افزونه شما اعتماد کنند.

  Driving Organic Traffic the Right Way

3. رعایت مقررات
برخی از مناطق دارای مقرراتی هستند که نیاز به نرم افزار در دسترس بودن به زبان محلی دارند. با ترجمه افزونه نه تنها الزامات قانونی را رعایت می کنید، بلکه استانداردهای منطقه ای را نیز رعایت می کنید.

4. به انجمن وردپرس کمک کنید
وردپرس یک جامعه جهانی از توسعه دهندگان و کاربران است. با ترجمه افزونه وردپرس خود، به این اکوسیستم کمک می کنید و به دیگران کمک می کنید از کار شما بهره مند شوند. این مانند به اشتراک گذاشتن یک دستور غذای خوشمزه است: همه می توانند از نتایج لذت ببرند.

ترجمه افزونه وردپرس شکاف بین فناوری و زبان های مختلف کاربر را پر می کند. این در مورد این است که ساخته خود را در دسترس هر کسی و در هر کجا قرار دهید.

2 چگونه افزونه وردپرس را ترجمه کنیم

روش هایی که در زیر توضیح داده شده است به شما این امکان را می دهد که نه تنها افزونه وردپرس خود، بلکه هر افزونه را از مخزن منبع باز وردپرس ترجمه کنید. بنابراین برای این آموزش افزونه Rank Math SEO خود را به عنوان نمونه در نظر می گیریم و نحوه ترجمه افزونه را توضیح می دهیم.

2.1 یک افزونه وردپرس را برای همه به زبان خود ترجمه کنید

اگر می خواهید ترجمه یک افزونه وردپرس را آسان تر کنید و اطمینان حاصل کنید که کاربران شما به زبان های مختلف در دسترس هستند، این روش برای شما بهترین است.

برای این کار ابتدا به صفحه افزونه مربوطه مثلا Rank Math در صفحه بروید WordPress.org سایت. هنگامی که در صفحه قرار گرفتید، به صفحه بروید توسعه در بالا، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

در اینجا لینکی را مشاهده می کنید که از شما می خواهد به ترجمه افزونه به زبان خود کمک کنید. می توانید روی آن کلیک کنید تا شروع به همکاری در ترجمه افزونه کنید.

روی لینک افزونه Translate کلیک کنید

پس از آن، لیستی از زبان ها را روی صفحه نمایش خواهید دید. از آنجا زبان خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

زبان را انتخاب کنید

اکنون به صفحه ترجمه رتبه ریاضی هدایت خواهید شد، جایی که باید آن را انتخاب کنید پایدار (آخرین نسخه) زیر پروژه، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

نسخه پایدار را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید فایل‌های توسعه یا readme افزونه را ترجمه کنید، می‌توانید به جای آن، این پروژه‌های فرعی را از فهرست انتخاب کنید.

اکنون به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که در آن رشته های اصلی را در یک ستون و ترجمه ها را در ستون دیگر مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید جزئیات پیوند در ستون سمت راست برای باز ، رشته ای که می خواهید ترجمه کنید.

پیشنهاد ترجمه

توجه داشته باشید که برای مشارکت در ترجمه ها باید به حساب WordPress.org خود وارد شوید.

پس از اتمام، یک کادر متنی مشاهده می کنید که می توانید ترجمه متن اصلی را وارد کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی آن کلیک کنید پیشنهاد می دهد را فشار دهید تا ترجمه های خود را ارسال کنید.

  Best Competitor Analysis Tools to Elevate Your SEO Strategy in 2024

2.2 با استفاده از افزونه Loco Translate ترجمه کنید

ترجمه لوکوموتیو ابزار اصلی شما برای ترجمه بی دردسر افزونه ها فقط به وب سایت وردپرس فردی شما است. این فرآیند را ساده می‌کند، ترجمه‌های به‌روز را تضمین می‌کند، و به شما امکان می‌دهد به‌طور یکپارچه در تیم خود همکاری کنید.

بنابراین، اگر آماده شکستن موانع زبانی و ایجاد یک بهشت ​​آنلاین چندزبانه هستید، Loco Translate همراه وفادار شماست.

ابتدا افزونه Loco Translate را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. برای انجام این کار، به افزونه ها → افزودن جدید بخش داشبورد وردپرس شما

یک افزونه جدید اضافه کنید

در مرحله بعد، افزونه Loco Translate را در نوار جستجو جستجو کنید، سپس افزونه را نصب و فعال کنید.

افزونه Loco Translate را فعال کنید

پس از فعال سازی، به داشبورد وردپرس بروید Loco Translation → Plugins صفحه در اینجا لیستی از افزونه های نصب شده در وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد. بعد، افزونه ای را که می خواهید ترجمه کنید انتخاب کنید.

افزونه را برای ترجمه انتخاب کنید

لیستی از زبان های موجود برای افزونه و پیشرفت ترجمه برای هر زبان را مشاهده خواهید کرد. اگر زبانی که می‌خواهید افزونه را به آن ترجمه کنید در آنجا فهرست شده است، روی دکمه کلیک کنید برای اصلاح لینک زیر

اگر نه، روی آن کلیک کنید زبان جدید گزینه در بالا

روی زبان جدید کلیک کنید

شما به صفحه جدیدی هدایت می شوید که می توانید با انتخاب زبان شروع کنید. در یک زبان را انتخاب کنید گزینه، گزینه را انتخاب کنید زبان وردپرس و زبان خود را مانند شکل زیر از منوی کشویی زیر انتخاب کنید.

یک زبان را انتخاب کنید

اگر نمی خواهید از زبان وردپرس استفاده کنید، آن را انتخاب کنید زبان سفارشی گزینه.

بعد، محل ذخیره فایل های ترجمه را انتخاب کنید. Loco Translate به طور پیش فرض ذخیره فایل های ترجمه را در پوشه خودش توصیه می کند.

با این حال، می توانید به راحتی این مورد را برای ذخیره فایل ها در وردپرس یا پوشه زبان های افزونه تغییر دهید. پس از اتمام، بر روی آن کلیک کنید شروع به ترجمه کنید را فشار دهید تا ادامه دهید.

یک مکان را انتخاب کنید

می توانید با افزودن یک ترجمه برای رشته منبع شروع کنید، سپس ترجمه بعدی را برای ترجمه انتخاب کنید.

پس از اتمام، بر روی آن کلیک کنید برای حفاظت را فشار دهید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.

رشته ها را ترجمه کرده و ذخیره کنید

2.3 ترجمه افزونه های وردپرس با استفاده از Poedit

آیا قبلاً نام پودیت را شنیده اید؟ این مانند یک رمزگشای زبان مخفی برای افزونه های وردپرس شما است.

به عنوان مثال، اگر یک وب سایت رستوران با افزونه ای دارید که نظرات مشتریان را نمایش می دهد. با تشکر از Poedit، می‌توانید «ارسال نظر» را به «Dejar un commentario» برای مشتریان اسپانیایی‌زبان خود ترجمه کنید. بدون نگرانی برنامه نویسی – فقط ترجمه صاف.

قبل از شروع ترجمه، باید موارد زیر را داشته باشید:

  1. فایل .POT.
  2. یک نسخه رایگان از نرم افزار پودیت
  30+ ChatGPT Alternatives Worth Trying » Rank Math

برای شروع، افزونه ای را که می خواهید ترجمه کنید به رایانه خود دانلود کنید. سپس برای استخراج فایل فشرده، روی آن دوبار کلیک کنید.

پس از اتمام، پوشه افزونه را باز کرده و بر روی آن کلیک کنید زبان ها مورد.

شما یک را پیدا خواهید کرد .شیشه فایل در این پوشه این فایل قالب ترجمه ای است که برای ترجمه افزونه از آن استفاده خواهید کرد.

فایل ،. را پیدا کنید

اگر نمی‌توانید فایل ، یا پوشه زبان‌ها را در افزونه پیدا کنید، احتمالاً برای ترجمه پیکربندی نشده است.

اگر چنین است، با نویسنده افزونه تماس بگیرید و ببینید آیا برنامه ای برای ترجمه افزونه خود دارند یا خیر. پس از دریافت فایل ،، می توانید افزونه را به هر زبان دلخواه ترجمه کنید.

در مرحله بعد، برنامه Poedit را که یک برنامه ترجمه رایگان برای مک و ویندوز است، دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید.

پس از نصب برنامه بر روی رایانه، آن را اجرا کرده و روی دکمه کلیک کنید جدید ایجاد کنید گزینه، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

روی ایجاد گزینه جدید کلیک کنید

فایل ،. افزونه ای را که می خواهید ترجمه کنید از مدیر فایل رایانه خود انتخاب کنید.

پس از اتمام، زبان ترجمه را از منوی کشویی در برنامه Poedit مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

زبان را برای ترجمه انتخاب کنید

روی آن کلیک کنید خیلی خوب را فشار دهید تا ادامه دهید.

در رابط ترجمه، روی یک رشته کلیک کنید و یک ترجمه را در فیلد ارائه دهید ترجمه رشته. پس از اتمام ترجمه، کلیک کنید فایل → ذخیره در نوار منوی بالای رایانه شما.

فایل را ذخیره کنید

انتقال‌های شما به‌عنوان فایل‌های .po و .mo توسط Poedit ذخیره می‌شوند.

برای استفاده از افزونه ترجمه شده در وب سایت خود، باید این فایل ها را در آن قرار دهید زبان ها پوشه پلاگین شما

3 نتیجه: افزونه چند زبانه خود را آزاد کنید

در حال حاضر، باید بدانید که ترجمه چیزی بیش از تبادل کلمات است: ایجاد یک فضای دیجیتال فراگیر است که در آن افزونه شما می تواند با کاربرانی از فرهنگ های مختلف طنین انداز شود.

به یاد داشته باشید، هر ترجمه ای که ایجاد می کنید مانند پلی است که نوآوری شما را به کاربرانی متصل می کند که در غیر این صورت ممکن است آن را کشف نکرده باشند. افزونه شما اکنون با کد و به زبان قلب و ذهن کاربران خود صحبت می کند.

بنابراین، همانطور که پلاگین چند زبانه را در جهان منتشر می کنید، به یاد داشته باشید که شما بخشی از چیزی بزرگتر هستید: یک فانتزی دیجیتال که توسط افرادی مانند شما که به از بین بردن موانع زبانی اعتقاد دارند، بافته شده است.

به نوآوری، کشف و اتصال نقاط بین فناوری و درک انسان ادامه دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، به ما اطلاع دهید با ارسال توییت @rankmathseo.

منبع: https://rankmath.com/blog/translating-wordpress-plugin/