وبلاگ

پیش بینی سئو – تخته سفید جمعه

نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منعکس نکند.

یاد بگیرید که چگونه ارزش تلاش های سئوی خود را در جمعه تخته سفید این هفته با تام منسل پیش بینی و نشان دهید. ارزش سئو پیش‌بینی‌شده را کمی کنید، شکاف‌های عملکردی را ببندید و ROI را محاسبه کنید.

وایت برد دیجیتال راهنمای سریع و آسان تام برای پیش بینی سئو را نشان می دهد

برای باز ، یک نسخه با وضوح بالا در یک برگه جدید، روی تصویر تخته سفید بالا کلیک کنید!

رونویسی ویدیو

به نسخه این هفته جمعه تخته سفید خوش آمدید. من تام هستم، مدیر اجرای ارگانیک در Croud. امروز می خواهیم در مورد پیش بینی سئو و به طور خاص تر صحبت کنیم که چگونه می توانید به آن دست پیدا کنید. با توجه به اینکه بودجه‌های دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مورد بررسی قرار می‌گیرند، فشار بیشتری برای نشان دادن ارزش فعالیت سئوی شما برای سازمان‌های تجاری یا مشتری شما وجود دارد.

بنابراین امروز ما مدتی را صرف صحبت در مورد فرآیندی خواهیم کرد که برای انجام این پیش بینی ها و نشان دادن این ارزش طی می کنم. حالا من می گویم که این یک علم دقیق نیست. ما واقعاً در تلاشیم تا آینده را پیش بینی کنیم، که بسیار دشوار است.

اما فرآیندهایی وجود دارد که می توانید برای شروع کمیت ، این ارزش سئو پیش بینی شده دنبال کنید.

برای پیش بینی سئو به چه چیزی نیاز دارید؟

عناصری که برای پیش بینی سئو نیاز دارید: داده ها، هدف، کلمات کلیدی و مدل نرخ کلیک.

بنابراین، قبل از شروع، به چند قطعه داده برای ساخت پیش بینی خود نیاز دارید. اول، داده های ترافیک 12 ماهه.

بنابراین می توانید از پلتفرم تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید یا از کنسول جستجوی گوگل برای جمع آوری 12 ماه داده های ارگانیک در ماه استفاده کنید. ثانیاً، و بیشتر اوقات که در یک شرکت یا با مشتریان کار می کنید، هدفی به شما داده می شود که عملکرد سئوی مورد انتظار در آینده چگونه باید باشد.

بنابراین بسیار مهم است که این را در پیش بینی های خود نیز در نظر بگیرید. سوم، کلمات کلیدی که در طول کمپین خود هدف قرار خواهید داد برای کمک به شما برای نشان دادن افزایشی که برای کسب و کار یا مشتریان خود ایجاد خواهید کرد بسیار مهم هستند. سپس، در نهایت، مدل نرخ کلیک که تا حدودی با نقطه شماره سه در اینجا مرتبط است.

  A Winning Combination for Higher Rankings

مدل نرخ کلیک به شما امکان می دهد مهندسی معکوس هر کلمه کلیدی را شروع کنید، چه میزان ترافیک ایجاد می کند و با بهبود موقعیت کلمات کلیدی، چه میزان ترافیک اضافی برای وب سایت خود ایجاد می کنید. بنابراین این چهار چیز است که قبل از شروع این سفر به آنها نیاز خواهید داشت. هنگامی که این روند را دنبال کنید، نموداری مانند این دریافت خواهیم کرد.

بنابراین، به طور موثر، یک نمایش بسیار واضح از آنچه در 12 ماه گذشته بر اساس داده های ترافیکی که در اینجا دارید و سپس سناریوهای مختلف به دست آورده ایم. پس اول از همه، مرجع شماست. این همان چیزی است که ما فکر می کنیم اگر هیچ فعالیت ارزش افزوده SEO را انجام ندهیم، عملکرد موثری است.

سپس ما پیش بینی خود را در اینجا سبز می کنیم. بنابراین، با استفاده از تمام داده های کلمات کلیدی که در اختیار دارید، فکر می کنیم با بهبود موقعیت این کلمات کلیدی، ارزش افزایشی فعالیت سئوی شما چقدر خواهد بود. نقطه سیاه هدفی است که باید برای رسیدن به آن تلاش کنید.

بنابراین، خیلی سریع، چیزی که می توانید شروع به دیدن کنید این است که این شکاف را از نظر کلمات کلیدی که هدف قرار داده اید در مقایسه با هدف اصلی که توسط کسب و کار یا سازمان مشتری خود تعیین کرده بودید، دارید و این به شما می گوید: در واقع، احتمالاً کلمات کلیدی بیشتر و گسترش بیشتری وجود دارد که باید در استراتژی سئوی خود انجام دهیم تا این شکاف را از بین ببریم.

سپس، در نهایت، همانطور که سال می‌گذرد و در کمپین سئو پیشرفت می‌کنید، در واقع چقدر ترافیک ایجاد می‌کنید و این میزان در مقایسه با پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌اید چگونه است. بنابراین در نهایت این چیزی است که ما به دست می آوریم، که می توانید به مافوق خود، به سازمان های مشتری خود نشان دهید تا ارزش فعالیت SEO خود را نشان دهید.

چگونه مرجع خود را دریافت کنید

تصویری که نشان می‌دهد چگونه می‌توان یک پایه پایه و یک پایه بهتر ایجاد کرد

حال برای توضیح این موضوع با جزئیات بیشتر، برای به دست آوردن این پایه، می توانید از چندین روش مختلف برای به دست آوردن این داده ها استفاده کنید. اولین روش چیزی است که من آن را روش پایه می نامم، که 12 ماه گذشته از داده های ارگانیک شما را می گیرد.

  CPC جستجوی Google 19٪ افزایش یافته است، هزینه تبلیغات رانندگی افزایش 17٪

سپس می‌توانید از Google Trends استفاده کنید و به Google Trends نگاه کنید تا رشد نام تجاری را که در 12 ماه گذشته به دست آمده است ببینید، و می‌توانید از آن برای تعیین کمیت آنچه که ما فکر می‌کنیم به طور طبیعی بر اساس قدرت نام تجاری اندازه‌گیری شده است استفاده کنید. توسط Google Trends.

بنابراین این راهی برای ایجاد یک خط پایه برای ایجاد مدلی است که در آن هیچ فعالیت SEO در 12 ماه آینده رخ نخواهد داد. گزینه دوم که ترجیح می دهم از آن استفاده کنم، استفاده از مدل سری زمانی است. اکنون فرمول های مختلفی وجود دارد که می توانید در Google Sheets و Excel استفاده کنید.

من اینجا یکی دارم این تابع FORECAST نامیده می‌شود و در واقع به داده‌های 12 ماه گذشته نگاه می‌کند و شروع به ترسیم موازی‌هایی از آن داده‌ها می‌کند و شروع به پیش‌بینی آنچه فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد یا آنچه او فکر می‌کند در چند ماه آینده رخ خواهد داد، می‌کند. دوره 12 ماهه بر اساس همه داده‌های تاریخی که ارائه کرده‌اید.

این یک راه بسیار قدرتمند برای به دست آوردن تا حد امکان دقیق پایه از فعالیت شما است.

درک داده های افزایشی

تصویر نحوه درک داده های افزایشی، از جمله عناصر مورد نیاز و اختیاری را نشان می دهد

حالا بیایید به سمت افزایشی حرکت کنیم. بنابراین چگونه می توانیم شروع به تأثیرگذاری بر این خط سبز در اینجا کنیم؟ بنابراین برای رسیدن به این هدف باید دو چیز داشته باشیم.

کلمات کلیدی را که به عنوان بخشی از کمپین خود هدف قرار می دهیم، باید با این کلمات کلیدی حجم جستجوی ماهانه و همچنین موقعیت رتبه بندی فعلی را جمع آوری کنیم، جایی که این کلمات کلیدی در حال حاضر در جستجو قرار دارند. در مرحله بعد، ما باید از کنسول جستجوی گوگل برای کاهش نرخ کلیک بدون مارک استفاده کنیم، و این مهم است زیرا به ما کمک می کند تا بفهمیم چه مقدار ترافیک از این کلمات کلیدی ایجاد می کنیم و زمانی که شروع به بهبود این موقعیت ها می کنیم. ، ترافیک اضافی چقدر خواهد بود که این خط سبز را در اینجا به ما می دهد.

  36 Free SEO Tools for DIY SEOs

یک معیار اختیاری که می‌توانیم معرفی کنیم، دشواری کلمه کلیدی است. اکنون، این مفید است، زیرا اگر بتوانید درک کنید که هدف‌گذاری یا بهبود هر یک از این کلمات کلیدی چقدر دشوار است، میزان تغییری را که باید در رابطه با فاکتورهای فزاینده خود بر آن تأکید کنید، می‌دانید. با چه سرعتی عملکرد رتبه بندی افزایشی برای این کلمات کلیدی ایجاد خواهیم کرد؟

اگر بازار فوق‌العاده و فوق رقابتی باشد، احتمالاً تأثیرگذاری بر این افزایش‌ها بیشتر طول می‌کشد. اگر رقابت حداقلی روی این کلمات کلیدی وجود داشته باشد، ما می توانیم این افزایش را بسیار سریعتر ایجاد کنیم.

بنابراین اکنون که این نمودار را در اینجا داریم، که کلیک‌ها را بر اساس نحوه ایجاد عملکرد مثبت در 12 ماه آینده مدل‌سازی می‌کند، کارهای دیگری وجود دارد که می‌توانیم برای تولید معیارهای درآمد انجام دهیم.

تصویری که نشان می‌دهد چگونه با داده‌های نرخ تبدیل و میانگین ارزش سفارش به داده‌های افزایشی خود و همچنین محاسبه بازگشت سرمایه

به عنوان مثال، که آن را برای تیم های مالی و کسانی که مسئول بودجه شما هستند، بسیار جذاب تر می کند.

بنابراین، اگر داده‌های نرخ تبدیل و میانگین ارزش سفارش را ترکیب کنید، می‌توانید آن را در کنار کلیک‌های افزایشی اعمال کنید تا بفهمید چقدر درآمد اضافی برای کسب‌وکار یا سازمان مشتری خود ایجاد می‌کنید. سپس، با این داده‌ها، می‌توانید شروع به محاسبه ROI کنید، و به طور موثر به درآمد اضافی که به دست می‌آورید تقسیم بر هزینه سرمایه‌گذاری نگاه کنید.

بنابراین، برای رسیدن به این نتایج چقدر در فعالیت سئوی خود سرمایه گذاری می کنید؟ این محاسبه به شما یک رقم ROI می دهد که وقتی آن را به تیم های مالی و دارندگان بودجه ارائه می دهید واقعاً بسیار جذاب است. بنابراین امیدوارم این مفید بوده باشد. یک لینک در اینجا وجود دارد یک کاربرگکه روز جمعه به این تخته سفید وصل کردیم.

این به شما امکان می دهد داده های خام را در اینجا قرار دهید. سپس از آنجا یک قالب مشابه این را دریافت خواهید کرد. بنابراین امیدوارم این مفید باشد. امیدوارم این جمعه تخته سفید مفید بوده باشد و از تماشای شما سپاسگزارم.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com

منبع: https://moz.com/blog/seo-forecasting-whiteboard-friday