وبلاگ

6 روش برای بهینه سازی عملکرد PPC

بهینه سازی PPC برای بهبود عملکرد کمپین های تبلیغاتی جستجوی پولی شما ضروری است.

قبل از اینکه به بهترین نکات خود بپردازیم، بهینه سازی PPC دقیقا چیست؟

پس از راه‌اندازی، اجرا و جمع‌آوری داده‌های کمپین‌های جستجوی پولی، بهینه‌سازی آغاز می‌شود.

بهینه سازی پرداخت به ازای کلیک (PPC) فرآیند بررسی، تجزیه و تحلیل و اصلاح موارد خط برای بهبود عملکرد بر اساس اهداف تجاری است.

حالا بیایید به دومین سوال بزرگ برویم: از کجا شروع کنیم؟

بیایید به چند ایده برای بهینه سازی عملکرد PPC خود نگاه کنیم تا به شما در شروع کار یا ایجاد ایده های جدید کمک کند.

1. کلمات کلیدی

کلمات کلیدی باعث ایجاد تبلیغات در نتایج جستجو می شوند و به جستجوگران کمک می کنند تا با مرتبط ترین تبلیغات هماهنگ شوند.

کارشناسان می‌دانند که عبارت‌های جستجو اغلب دقیقاً با کلمات کلیدی حساب مطابقت ندارند.

اینجاست که نوع مطابقت کلمه کلیدی وارد عمل می شود.

اگرچه تطابق دقیق مرتبط‌ترین روش برای ارائه تبلیغات است، اما همچنین محدودترین روش است و می‌تواند فرصت‌هایی را پشت سر بگذارد.

از طرف دیگر، تطابق گسترده در مورد تطبیق کلمات کلیدی انعطاف‌پذیرترین است، اما می‌تواند منجر به جستجوهای نامربوط شود که باعث ایجاد تبلیغات می‌شود.

مهم نیست که چه نوع مسابقه ای را برای شروع انتخاب می کنید، باید به طور مستمر آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به مخاطب مناسبی رسیده اید.

در اینجا چند معیار وجود دارد که به عنوان شاخص عملکرد برای کلمات کلیدی عمل می کنند:

  • CTR: نرخ کلیک (CTR) برای جستجوی کلمات کلیدی عمومی تر که محصول یا خدمات را توصیف می کنند باید حداقل بیش از 1٪ باشد. CTR برای اصطلاحات مارک معمولاً بسیار بالاتر است، در 3٪ یا بیشتر. اگر CTR کمتر از این باشد، به این معنی است که تبلیغ برای کاربر که کلیک نمی‌کند مرتبط به نظر نمی‌رسد. عبارات جستجو و ارتباط آگهی را بررسی کنید.
  • تبدیل ها: داده‌های تبدیل تاریخی را با کلمات کلیدی جدید مقایسه کنید تا ببینید چگونه آنها مقایسه می‌شوند و آیا کلمات کلیدی به اندازه کافی مرتبط نیستند یا خیلی گسترده هستند.
  • تعاملات، زمان در سایت، معیارهای وب سایت: اگر ترافیک آنطور که انتظار دارید با وب سایت در تعامل نباشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که کلمات کلیدی به بهینه سازی نیاز دارند.

2. عبارات جستجو و کلمات کلیدی منفی

کاوش عمیق در موضوع کلیدواژه، جستجوهای اغلب نامربوط یا جستجوهای ناوبری تبلیغات شما را تحریک می کند و منجر به عملکرد ضعیف می شود.

  How to Repurpose Your Old Content – Whiteboard Friday

بهینه سازی PPC باید از استراتژی کلیدواژه منفی قوی استفاده کند.

من تلاش های کلمه کلیدی منفی خود را به دو دسته تقسیم می کنم.

کلیدواژه/فهرست های منفی فعال

فهرست‌های کلیدی موضوعی را پیرامون قطعات/لوازم جانبی، جستجوی شغل، محصولات/خدماتی که ارائه نمی‌دهید و نام‌های رقیبی که نمی‌خواهید فهرست کنید ایجاد کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما یک شناسه کارمند برای وب سایت اصلی شما دارد. متوجه می شوید که کارمندانی که به دنبال شناسه کارمند هستند روی تبلیغات کلیک می کنند تا به آنجا برسند.

شما می خواهید از این موضوع “اتصال” برای ایجاد نکات منفی در مورد جستجوهای احتمالی استفاده کنید که ممکن است برای جلوگیری از صرف بودجه PPC برای جستجوی کارکنان ایجاد شود.

کلمات کلیدی منفی واکنشی

عبارات جستجویی که باعث ایجاد تبلیغات برای نوع مطابقت و کلمه کلیدی می شوند را مرور کنید. برای ویرایش، افزودن و حذف آن، در صورت لزوم، روی کادر کنار عبارت جستجو کلیک کنید.

گزارش شرایط جستجوی Google Adsاسکرین شات گوگل ادز، آگوست ۲۰۲۳

از فهرست های کلیدواژه منفی جدید برای اعمال در کمپین های مشابه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید. لیست های مشترک را می توان به راحتی در آینده به روز کرد و همه کمپین هایی که لیست را به اشتراک می گذارند به طور خودکار با تغییرات به روز می شوند.

در زیر یک مثال ساده از یک فهرست کلیدواژه منفی به اشتراک گذاشته شده است که برای حذف جستجوهای مرتبط با جستجوی شغل که ممکن است باعث ایجاد تبلیغات و هدر رفتن هزینه‌های کلیک شود، طراحی شده است.

لیست کلمات کلیدی منفی گوگل ادزاسکرین شات گوگل ادز، آگوست ۲۰۲۳

3. بودجه

تقریباً هر روز از من در مورد استراتژی بودجه بندی PPC سؤال می شود و دلیل خوبی هم دارد! مدیریت بودجه یک هنر است. یافتن سرمایه گذاری کلی و تخصیص کمپین عالی برای تبلیغات PPC نیاز به مهارت دارد.

در حالی که بیشتر تبلیغ‌کنندگان بودجه ماهانه‌ای را تعیین می‌کنند که نباید از آن فراتر رفت، از نظر فنی، بودجه‌ها در سطح کمپین برای بودجه روزانه تعیین می‌شوند.

گوگل تبلیغات را برای بهترین نتایج ارائه می دهد. بنابراین ممکن است هزینه های واقعی کمتر یا بیشتر از بودجه روزانه باشد، اما از بودجه روزانه تجاوز نخواهد کرد. بودجه روزانه x 30.4 روز در یک ماه

بنابراین در حالی که توجه به هزینه‌ها مهم است، کنترل‌هایی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که اتوماسیون برای شما کار می‌کند.

همانطور که گفته شد، گوگل بین کمپین ها بهینه سازی نمی کند، بنابراین این شما هستید که به طور منظم بهینه سازی کنید. کمپین های با عملکرد بالاتر باید درصد بیشتری از بودجه را دریافت کنند.

  به روز رسانی Algo 18 اوت: طوفان قبل از طوفان

اگرچه این یک قانون کلی خوب است، اما همیشه اینطور نیست.

این ممکن است در مواردی که نام تجاری و آگاهی یا کمپین‌های نمایشی خاص تبدیل‌های زیادی را نشان نمی‌دهند اعمال نشود. علاوه بر این، نام های تجاری تجاری می توانند نرخ تبدیل بالاتری ایجاد کنند، اما به بودجه بیشتری نیاز ندارند.

همچنین اگر از صورتحساب ماهانه برای پرداخت استفاده می کنید، می توانید بودجه حساب تعیین کنید. این به شما امکان می‌دهد یک بودجه ثابت برای کمپین‌ها با تاریخ شروع و پایان تعیین کنید، که اگر به صورت‌حساب ساختاریافته‌تری نیاز دارید مفید است.

فراموش نکنید که 15 نکته در مورد نحوه تنظیم یک بودجه کوچک PPC را بررسی کنید، که می تواند به شما کمک کند تا برای غلبه بر چالش های بودجه ایده بگیرید.

4. تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA)

تبلیغات جستجوی واکنشگرا (RSA) نوع تبلیغات استاندارد در تبلیغات گوگل است. برخی از تبلیغ‌کنندگان ممکن است هنوز نسخه‌های قبلی در حال اجرا باشند، بنابراین باید فوراً به جدیدترین نسخه منتقل شوند.

RSA ها حاوی حداکثر 15 عنوان و 4 توضیح هستند که به طور خودکار ترکیب و مطابقت دارند و از طریق هوش مصنوعی Google Ads آزمایش می شوند. همانطور که داده‌ها جمع‌آوری می‌شوند، آموخته‌های Google منجر به رتبه‌بندی قدرت تبلیغات می‌شوند: ضعیف، متوسط، خوب یا عالی.

علاوه بر رتبه‌بندی کلی آگهی، رتبه‌بندی عملکرد آیتم‌های جداگانه ارائه می‌شود: یادگیری، ضعیف، خوب یا بهتر.

هنگامی که یک دارایی 500 نمایش ایجاد کرد و تبلیغ بیش از 2000 نمایش ایجاد کرد، زمان آن رسیده است که دارایی هایی را جایگزین کنید که عملکرد ضعیفی دارند.

این ارزیابی‌ها می‌توانند به‌عنوان راهنمایی برای دانستن اینکه کدام دارایی‌ها نیازمند توجه بهینه هستند.

استفاده از پیشنهادهای دارایی خودکار می‌تواند مفید باشد، اما از عقل سلیم و شیوه‌های نوشتن بازاریابی خوب برای ارائه ویژگی‌ها، مزایا، فراخوان‌های اقدام و غیره استفاده کنید.

قدرت تبلیغات گوگلاسکرین شات گوگل ادز، آگوست ۲۰۲۳

5. ژئوتارگتینگ

بهینه سازی هدف گذاری جغرافیایی بر اساس اهداف تجاری و نتایج عملکرد، تمرین خوبی است.

برخی از تبلیغ‌کنندگان از راه‌اندازی راحت پلت‌فرم‌های PPC استفاده می‌کنند، که می‌تواند به‌طور خودکار مناطق هدف بزرگ مانند کل کشور را انتخاب کند، زمانی که هدف‌گیری جغرافیایی در تعدادی از پارامترهای دقیق‌تر در دسترس است: ایالت، شهرها، کدهای پستی، شعاع. اطراف یک آدرس، و خیلی بیشتر.

برای بهینه سازی مکان نمایش تبلیغات خود، استراتژی های زیر را در نظر بگیرید:

  • تعدیل پیشنهادات – پیشنهادات را بر اساس مکان تنظیم کنید تا پیشنهادات شما برای جستجوگران در منطقه ای که می خواهید به آنها دسترسی بیشتری داشته باشید افزایش یابد.
  • یک شهر را در بالای ایالت قرار دهید و قیمت پیشنهادی بالاتر را در آن شهر تنظیم کنید تا آن را نسبت به بقیه ایالت ترجیح دهید.
  • به استثنای مکان‌هایی که به آن‌ها خدمات نمی‌دهید یا جایی که احتمالاً مشتریان یا مشتریان باکیفیتی پیدا نمی‌کنید.
  What It Is & Tactics to Try

در زیر، در نمای موقعیت مکانی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند عملکرد را بر اساس بخش انتخابی خود ببینند و سپس عملکرد را تجزیه و تحلیل کنند.

قیمت‌ها را برای مکان‌های پرتولید افزایش دهید و قیمت‌ها را برای مناطقی که به خوبی تبدیل نمی‌شوند یا به‌کلی حذف شده‌اند، کاهش دهید.

عملکرد موقعیت مکانی Google Adsاسکرین شات گوگل ادز، آگوست ۲۰۲۳

به یاد داشته باشید که هدف‌گیری جغرافیایی دقیق‌تر دسترسی را کاهش می‌دهد اما می‌تواند موثرتر باشد.

به همین دلیل است که برای تجسم نتایج بخش‌های جغرافیایی مختلف و بهینه‌سازی آن‌ها، باید به گزارش‌ها مراجعه کرد.

6. اقدامات تبدیل

با راه اندازی اخیر GA4، حتماً اقدامات تبدیل خود را بررسی کنید. برخی از مواردی که باید به دنبال آنها باشید:

  • فوراً اهداف را از Universal Analytics به GA4 منتقل کنید.
  • تأیید کنید که ردیابی تبدیل کار می کند.
  • تأیید کنید که تبدیل اولیه شاخص کلیدی عملکرد (KPI) کسب و کار شما است.
  • آیا می توانید اقدامات تبدیل جدیدی اضافه کنید تا بینش غنی تری از نتایج PPC بدست آورید؟

اقدامات تبدیل مختلف را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال: ردیابی خریدها، ثبت نام ایمیل، بارگیری کاغذ سفید یا تعاملات چت برای دریافت تصویر کاملی از تعامل و اقدامات کاربر با وب سایت از طریق تبلیغات.

نکته پاداش: هر چند وقت یکبار بهینه سازی کنیم؟

هنگامی که یک کمپین برای اولین بار راه اندازی می شود، باید روزانه (یا هر چند روز یکبار) نظارت شود تا پرچم قرمز شناسایی شود و به این مسائل در زمان واقعی رسیدگی شود.

نمونه ای از این خطاهای پیکربندی یا موارد رد شده است. شما می خواهید که کمپین به مکانی ثابت برسد که در آن نمایش، کلیک و غیره انجام شود. ثابت و بدون پرچم قرمز ظاهر شود.

کمپین باید داده ها را به دست آورد، بنابراین تا زمانی که داده های کافی برای تجزیه و تحلیل وجود ندارد، تغییرات عمده ای ایجاد نکنید.

این می تواند به معنای هزاران بار نمایش یا کلیک باشد، یا بسته به میزان بودجه ممکن است سه تا چهار هفته طول بکشد.

افکار نهایی

از آنجایی که مردم هرگز دست از جستجو نمی کشند، همیشه فرصت هایی برای بهبود یک حساب کاربری از طریق بهینه سازی های مکرر و مداوم PPC وجود دارد.

مثل همیشه، اگر این مقاله ایده های بهینه سازی جدیدی برای شما ایجاد کرده است، آنها را به استراتژی خود اضافه کنید و همین امروز آنها را آزمایش کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Le Kong/Shutterstock

منبع: https://www.searchenginejournal.com/ways-to-optimize-ppc-performance/491911/