وبلاگ

گوگل متهم به قرار دادن محتاطانه تبلیغات در سایت های در معرض خطر است

گوگل متهم شده است که بی سر و صدا تبلیغات جستجو را در وب سایت های غیر گوگل قرار می دهد که خطر بالقوه ایمنی برند را به همراه دارد.

به گفته دان تیلور، معاون تبلیغات جهانی در گوگل، گوگل این اتهام را رد می کند و می گوید که Adalytics، ناشر این گزارش، سابقه انتشار گزارش های نادرست را دارد که محصولات گوگل را نادرست معرفی می کند و ادعاهای اغراق آمیز دارد.

چرا ما اهمیت می دهیم. قرار دادن تبلیغات به خطر افتاده می تواند به اعتبار برند آسیب برساند و اثربخشی تبلیغات را کاهش دهد. تبلیغ‌کنندگان به داده‌های دقیق و شفاف درج آگهی نیاز دارند. آره واقعاگوگل شهرت برند تبلیغ کننده را در معرض خطر قرار داد و به طور بالقوه هزینه های تبلیغاتی را هدر داد.

بر اساس این مطالعه، بسیاری از خریداران رسانه، با فرض اینکه کمپین های آنها در Google.com اجرا می شود، متوجه شده اند که تبلیغات آنها در وب سایت های در معرض خطر در شبکه شریک جستجوی گوگل (GSP) نمایش داده می شود.

وب سایت های شبکه GSP عبارتند از:

  • سایت های حاوی محتوای دزدی.
  • سایت های پورنو هاردکور
  • وب سایت شرکت های مستقر در کشورهایی مانند ایران و روسیه که ممکن است توسط دولت آمریکا تحریم شوند.

مسائل ایمنی برند مطالعه Adalytics به یک شرکت فورچون 500 که نامش فاش نشده بود اشاره کرد که بنا بر گزارش‌ها از اینکه آگهی‌هایش در وب‌سایت‌های «بسیاری» غیر گوگل نمایش داده می‌شود، «تعجب» کرد. این وب‌سایت‌ها شامل Breitbart.com بودند – سایتی که این شرکت چندین سال قبل به‌طور خاص به فهرست محرومیت دامنه در سطح حساب (یعنی فهرست بلاک‌های خود) اضافه کرده بود. یک محقق Adalytics اظهار داشت:

  • این احتمال را افزایش می‌دهد که علیرغم تلاش‌های عمدی برند برای اطمینان از ایمنی برند و اعمال کنترل بر سرمایه‌گذاری‌های رسانه‌ای، تبلیغات در وب‌سایت‌ها و ناشران اجرا شده باشد.»
  گوگل در آپدیت بعدی بهبود رتبه سایت را پیشنهاد می کند
Breitbart.com 800x479Breitbart.com 800x479

گزارش مشکلات برند Fortune 500 که در مطالعه Adalytics به آن اشاره شد، نتوانست گزارشی را صادر کند که جزئیات وب‌سایت‌های خاصی را که تبلیغات جستجوی آن در شبکه GSP نشان داده شده است صادر کند. در نتیجه، این شرکت نمی‌توانست میزان قرار گرفتن در معرض خود را اندازه‌گیری کند یا تأیید کند که تبلیغاتش در سایت‌هایی مانند Breitbart.com، وب‌سایت‌های مستهجن، وب‌سایت‌های ایرانی یا آن‌هایی که در فهرست SDN فهرست شده‌اند، چقدر قرار می‌گرفتند. OFAC of the Treasury.

گوگل این اتهامات را رد می کند. تیلور به جستجو پاسخ داد ایکس:

  • Adalytics سابقه انتشار گزارش‌های نادرست دارد که محصولات گوگل را نادرست معرفی می‌کنند و ادعاهای اغراق‌آمیز وحشیانه‌ای را ارائه می‌کنند.
  • ما گزارش Adalytics را که امروز منتشر شد بررسی خواهیم کرد، اما تجزیه و تحلیل ما از سایت‌ها و اطلاعات محدودی که قبلاً با ما به اشتراک گذاشته شده است، درآمد تبلیغاتی مشترک با یک نهاد تحریم شده را مشخص نکرده است.
  • «نمونه‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده از محصول موتور جستجوی قابل برنامه‌ریزی (ProSE) ما می‌آیند، ابزار جستجوی رایگانی است که ما به وب‌سایت‌های کوچک ارائه می‌کنیم تا بتوانند تجربه جستجو را مستقیماً در سایت‌های خود ارائه دهند.»
  • در ProSE، تبلیغات ممکن است بر اساس جستجوی خاص کاربر ظاهر شود. آنها هدف قرار نمی گیرند یا بر اساس وب سایتی که در آن ظاهر می شوند نیستند. وب سایت هایی که به سادگی ProSE را پیاده سازی می کنند هیچ درآمد تبلیغاتی از این تبلیغات کسب نمی کنند.
  • ProSE بخش کوچکی از شبکه شرکای تحقیقاتی ما را نشان می دهد. پیامدهای درآمدی Adalytics مربوط به سایت های کوچک مانند نمونه هایی که ما به آنها نگاه کردیم، صراحتاً پوچ است.
  گفتگو با یوری پینسکی گوگل در مورد هوش مصنوعی و آینده سئو

خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.


تبلیغات شبکه GSP چگونه کار می کند. وقتی تبلیغ‌کنندگان تبلیغات جستجویی را در Google ارائه می‌کنند، به‌طور خودکار در یک شبکه تبلیغاتی نمایشی اضافی که Google از آن درآمدزایی می‌کند، قرار می‌گیرند. این شبکه از وب‌سایت‌های شخص ثالث، از جمله آن‌هایی که دارای ویجت جستجوی سفارشی Google هستند، تشکیل شده است. اگر این سایت‌ها نمایش تبلیغات جستجو را غیرفعال نکرده باشند، تبلیغات ارائه شده در شبکه GSP ممکن است در وب‌سایت‌های مختلف در سراسر اینترنت ظاهر شوند.

آدالیتیک چیست؟ Adalytics یک پلت فرم بهینه سازی عملکرد تبلیغات جمع سپاری است که برای بررسی و بهبود چشم انداز تبلیغات دیجیتال ایجاد شده است.

شیرجه عمیق. می‌توانید با مطالعه گزارش Adalytics درباره تحقیقات آن بیشتر بدانید.آیا فقدان شفافیت، نگرانی‌های ایمنی برند را برای تبلیغ‌کنندگان جستجو ایجاد می‌کند؟

منبع: https://searchengineland.com/google-accused-search-ads-compromising-websites-adalytics-435143