وبلاگ

گوگل کروم با تبلیغات هدفمندی که از تاریخچه مرورگر استفاده می کنند ادامه می یابد

گوگل به آرامی ویژگی Enhanced Ad Privacy خود را در کروم راه اندازی کرده است.

این فناوری به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا تبلیغات را بر اساس تاریخچه مرورگر شما ارائه دهند، مگر اینکه به صورت دستی آن را خاموش کنید.

چرا ما اهمیت می دهیم. برخی از افراد نگران هستند که این فناوری حریم خصوصی آنها را نقض کند. بیشتر و بیشتر افراد صحبت می کنند و می گویند که از این ایده که اقدامات آنلاین آنها برای تبلیغات نظارت می شود، خوششان نمی آید. استفاده از این روش می تواند به تصویر یک برند آسیب برساند. بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که به گزینه های دیگری نگاه کنید که مخاطب بالقوه شما را آزار ندهد.

استقرار. مردم در ماه ژوئیه پس از انتشار Chrome 115 که از Google’s Topics API (بخشی از پروژه Privacy Sandbox) پشتیبانی می‌کند، پنجره‌های بازشو درباره این ویژگی جدید دریافت کردند. با این حال، اخیراً، تعداد فزاینده‌ای از مردم گزارش داده‌اند که این پاپ‌آپ را مشاهده کرده‌اند، زیرا کسانی که دوست ندارند کروم تاریخچه مرور آنها را برای تبلیغات Google استخراج کند، صحبت کرده‌اند.

چگونه کار می کند. وب‌سایت‌ها می‌توانند به‌جای ردیابی علایق خود از طریق کوکی‌ها و وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، مستقیماً از Chrome بپرسند که با استفاده از JavaScript Topics API به چه چیزی علاقه دارید.

Chrome با مطالعه سابقه مرور شما علایق شما را تعیین می کند. برای مثال، اگر اغلب از وب‌سایت‌های مالی بازدید می‌کنید، Chrome ممکن است یکی از علایق شما را «سرمایه‌گذاری» بگذارد.

وقتی یک وب‌سایت با Topics API چک می‌کند، می‌تواند علایق شما را بیاموزد و تبلیغات مرتبط با آن‌ها، مانند اوراق قرضه یا صندوق‌های بازنشستگی را به شما نشان دهد. به این ترتیب، وب سایت ها می توانند علایق آنلاین شما را مستقیماً از مرورگر شما دریافت کنند.

  چه زمانی از آنها استفاده کنیم؟ » رتبه بندی ریاضی

این فناوری در یک زمان برای درصد کمی از کاربران Chrome عرضه شد، بنابراین ممکن است هنوز آن را ندیده باشید یا اعلانی دریافت نکرده باشید. نحوه درخواست Google برای رضایت شما برای هدف‌یابی تبلیغات به محل زندگی شما و قوانین محلی بستگی دارد.


خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.


گوگل چه گفت؟ سخنگوی گوگل در بیانیه ای گفت:

  • “با موضوعات، مرورگر شما تعداد انگشت شماری از موضوعات را تعیین می کند، مانند تناسب اندام یا سفر و حمل و نقل، که بر اساس سابقه مرور شما، علایق اصلی شما را برای آن هفته نشان می دهد. موضوعات فقط برای سه هفته نگهداری می شوند و موضوعات قدیمی حذف می شوند.”
  • “موضوعات به طور کامل در دستگاه شما بدون دخالت سرورهای خارجی، از جمله سرورهای Google انتخاب می شوند. هنگامی که از یک سایت شرکت کننده بازدید می کنید، موضوعات تنها سه موضوع را انتخاب می کند، یک موضوع از هر سه هفته گذشته، تا با سایت و شرکای تبلیغاتی آن به اشتراک بگذارد.
  • “موضوعات به مرورگرها اجازه می‌دهند تا شفافیت و کنترل قابل توجهی بر روی این داده‌ها به شما بدهند، و در Chrome، ما کنترل‌های کاربری ایجاد می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد موضوعاتی را ببینید، موضوعاتی را که دوست ندارید حذف کنید، یا به طور کلی موضوعات را غیرفعال کنید. عملکرد.”

شیرجه عمیق. گوگل یکی را بخوانید API موضوع برای جعبه ایمنی حریم خصوصی راهنمای برای اطلاعات بیشتر

  What Is Newsjacking? 10 Powerful Examples + a How-to Guide

منبع: https://searchengineland.com/google-chrome-targeted-ads-browser-history-431738