وبلاگ

3 روش سریع و دقیق

آیا کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کرده اید تا ببینید در چه رتبه ای قرار می گیرید؟

هرگز این کار را نکنید. این دقیق نخواهد بود زیرا Google نتایج جستجو را شخصی می کند با چیزهایی مانند مکان، زبان و دستگاه شما. حتی استفاده از یک تب ناشناس یا خصوصی این کار را نمی کند به طور کامل مشکل را حل کنید.

برای بررسی دقیق رتبه ها، باید از ابزارهایی استفاده کنید.

چگونه رتبه یک کلمه کلیدی را بررسی کنیم

از جستجوگر رتبه بندی کلمات کلیدی رایگان ما استفاده کنید. کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید، وب سایت خود را اضافه کنید و مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

جستجوگر رتبه بندی کلمات کلیدی رایگان Ahrefs

بعد، روی “بررسی رتبه بندی” کلیک کنید. ما موقعیت فعلی رتبه بندی شما را برای آن کلمه کلیدی هدف، معیارهای مهم سئو و 10 نتیجه جستجوی برتر به شما نشان خواهیم داد:

Ahrefs در رتبه 7 قرار دارد "بازاریابی وابسته،" از طریق جستجوگر رتبه کلیدواژه رایگان Ahrefs

می توانید این فرآیند را برای همه کلمات کلیدی مورد نظر خود تکرار کنید.

چگونه همه کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنید ببینید

وب سایت شما همچنین برای کلمات کلیدی که هدف آنها نیست یا به آنها فکر نکرده اید رتبه بندی می شود. می توانید با ثبت نام برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) این کلمات کلیدی را بررسی کنید.

  30 عکس نمایه کسب‌وکار Google که کسب‌وکار محلی شما می‌تواند به راحتی بگیرد - نشان داده شده است

پس از ثبت نام و تایید وب سایت خود، به کلمات کلیدی ارگانیک رجوع به رجوع شود:

  • کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند.
  • رتبه بندی دقیق URL برای این کلمات کلیدی.
  • موقعیت دقیق رتبه بندی
  • حجم جستجو برای این کلمات کلیدی.
  • میزان ترافیک جستجوی تخمینی که وب سایت شما بر اساس رتبه بندی این کلمات کلیدی دریافت می کند.

و بیشتر.

گزارش کلمات کلیدی ارگانیک، از طریق Ahrefs Webmaster Tools

نحوه ردیابی رتبه بندی برای بسیاری از کلمات کلیدی

اگر می‌خواهید رتبه‌بندی مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های مهم را در طول زمان ردیابی کنید، به یک ابزار ردیابی رتبه‌بندی مانند Rank Tracker از Ahrefs نیاز دارید. این بررسی‌های زمان‌بندی‌شده موقعیت تابلوی امتیازات را اجرا می‌کند و به شما نشان می‌دهد:

  • خواه بهبود یابند.
  • اگر برای ویژگی های SERP رتبه بندی می کنید.
  • کلمات کلیدی چقدر ترافیک جستجو (تخمینی) برای شما ارسال می کنند.

و بیشتر.

معیارهای کلیدواژه، از طریق Ahrefs Rank Tracker

همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را در یک ایالت، شهر یا حتی کد پستی خاص ردیابی کنید، که اگر کلمات کلیدی محلی را هدف قرار می‌دهید بسیار مهم است:

تنظیم تنظیمات مکان در ردیاب رتبه Ahrefs

شما حتی می توانید رقبای خود را اضافه کنید و ببینید که در مقایسه با آنها چگونه عمل می کنید:

مقایسه عملکرد کلمات کلیدی با رقبا با استفاده از ردیاب رتبه Ahrefs

این نکات را دنبال کنید تا مطمئن شوید که واقعاً از ردیابی رتبه‌های خود ارزش کسب می‌کنید و فقط زمان را تلف نمی‌کنید.

در مورد رتبه بندی خود وسواس نداشته باشید

گوگل به طور مداوم نتایج جستجو را تنظیم می کند که باعث نوساناتی در رتبه بندی می شود.

نوسان بین مثلاً موقعیت های #3 و #4 غیر معمول نیست. اگر جزو 10 نتیجه جستجوی برتر نیستید، وضعیت می تواند حتی ناپایدارتر باشد. به عنوان مثال، می توانید از موقعیت 67 به موقعیت 43 “یک شبه” بروید.

  به‌روزرسانی Google Reviews، برنامه افزودنی SGE، ستون‌های رتبه‌بندی، به‌روزرسانی‌های خرید، امتیازات اعتماد بینگ و موارد دیگر

نکته اینجاست: وسواس نداشته باشید و هر روز رتبه خود را بررسی کنید. از دست دادن یک یا دو موقعیت طبیعی است و همیشه نشان دهنده مشکل نیست. نیازی به بهینه سازی مداوم نیست. بهتر است مراقب رتبه هایی باشید که در طول زمان روند نزولی دارند، زیرا ممکن است نشان دهنده این باشد که شما باید کاری انجام دهید.

اگر از Rank Tracker استفاده می کنید، می توانید آن را از طریق مشاهده کنید بزرگنمایی گزارش:

گزارش خام، از طریق Ahrefs Rank Tracker

بلافاصله انتظار رتبه های بالا را نداشته باشید

سئو زمان می برد. در واقع، اکثر سئوکاران موافق هستند که بین سه تا شش ماه طول می کشد تا نتایج نشان داده شود.

نمودار دایره ای که تقریباً 50 درصد از پاسخ دهندگان را نشان می دهد تخمین می زنند که سئو بین 3 تا 6 ماه طول می کشد تا نتایج را نشان دهد

تا زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر شما کمی رقابتی باشد، بعید است صفحه شما فوراً رتبه بندی کند. کسب بک لینک، ایجاد اعتبار و اثبات به گوگل که شایسته رتبه بندی است، زمان می برد.

راهنمای زیر را دنبال کنید تا درباره نحوه دریافت بک لینک به سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بدانید که چگونه ابزارهای مختلف موقعیت ها را “شمارش” می کنند

گوگل دیگر تنها 10 لینک آبی را نمایش نمی دهد. اکنون بسیاری از ویژگی های SERP را نمایش می دهد:

مثال ویژگی SERP

ابزارهای مختلف سئو ممکن است آنها را متفاوت نشان دهند. به عنوان مثال، گوگل یک ویژگی SERP “Related Questions” را برای بسیاری از پرس و جوها نمایش می دهد:

"سوالات مرتبط" بخش در Google SERP

برخی از ابزارها ممکن است این را نادیده بگیرند، زیرا یک موقعیت پیوند آبی 10 “واقعی” نیست. در Ahrefs، ما آن را به خودی خود یک موقعیت می دانیم. (در واقع، ما اکثر ویژگی های SERP را موقعیت های فردی در نظر می گیریم.)

  Google تاریخ انقضای مدل‌های انتساب در Ads و GA4 را تأیید می‌کند
نمای کلی Ahrefs SERP که نشان می دهد چگونه موقعیت های نتایج جستجو را شمارش می کنیم

بنابراین ممکن است در Ahrefs در جایگاه 3 قرار بگیرید اما در ابزار دیگری در رتبه 2 قرار بگیرید.

و بعد از؟

اگر می‌خواهید بدانید در چه رتبه‌ای قرار دارید، احتمالاً می‌خواهید بدانید که چگونه رتبه خود را بهبود ببخشید (یا اگر کاهش یافته است، آن را اصلاح کنید). برای کسب اطلاعات بیشتر این راهنماها را دنبال کنید:

منبع: https://ahrefs.com/blog/check-your-ranking-on-google/