8 جایگزین Google Trends که باید در سال 2024 کاوش کنید
وبلاگ

8 جایگزین Google Trends که باید در سال 2024 کاوش کنید

Google Trends یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مارک‌ها برای به‌روز ماندن در مورد آنچه مردم در اینترنت جستجو می‌کنند است. این پلتفرم اطلاعات مربوط به علایق جستجو را در زمان واقعی جمع آوری می کند. این به کاربران کمک می کند تا بهتر بفهمند که مردم چه چیزی را جستجو می کنند، چه زمانی و از کجا جستجو می کنند و مهمتر از همه، چرا.

Google Trends برای به دست آوردن بینش در مورد بازارها و جاهای خاص مفید است و روشی مفید برای مقایسه اصطلاحات است. با این حال، بسیاری از منابع دیگر وجود دارند که می توانند داده ها و بینش های دقیق تری را ارائه دهند.

بیایید نگاهی به برخی از گزینه های Google Trends برای افزودن به جعبه ابزار خود در سال 2024 بیندازیم.

در اینجا انتخاب ما از جایگزین های اثبات شده است. بیا بریم!

1. خوراک روند

Trendfeed جایگزینی برای Google Trends است

TrendFeed (در مرکز برنامه Semrush) برنامه ای است که در آن می توانید اخبار پرطرفدار را در دسته بندی اخبار خاص خود مشاهده کنید.

با داشتن این اطلاعات، می توانید محتوای واکنش گرا و پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. برای بازاریاب هایی که به دنبال مشارکت برندهای خود در گفتگوهای روند هستند، TrendFeed یک جایگزین عالی برای Google Trend است: پلی بین اخبار و نشستن بر سر میز (مجازی).

این ابزار هشدارهایی را در مورد روندهای نوظهور ارائه می دهد، بنابراین مارک ها می توانند موقعیت خود را در مورد آخرین اخبار در اسرع وقت به اشتراک بگذارند (که به عنوان “جنگ خبری خبری” نیز شناخته می شود).

همچنین نشان می‌دهد که کدام داستان‌ها بیشتر مورد توجه آنلاین قرار می‌گیرند، به کاربران امکان می‌دهد داستان‌ها را بر اساس کلمات کلیدی ترجیحی مرور کنند، و ایده‌های محتوایی را برای محتوای جدید و جذاب نشان می‌دهد.

در یک فضای دیجیتالی که به سرعت در حال تحول است، TrendFeed به برندها این امکان را می دهد که جلوتر از اخبار و در مقابل چشمان عمومی بمانند.

اگر می خواهید شروع کنید، یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه در دسترس است. پس از آزمایش شما، هزینه برنامه 25 دلار در ماه است.

  Steal Our SEO Report Template (Inspired by SEO Experts)

2. روند

6TC2q9LKv99saI5vcla3A3N5sze0vb4AXT2VamGf5OCoqvKuPvQSL4uvmPLU_BqYlyd5gLsBbKzDdDITyslGnU_hkzKwUbb-ZD8lts6m6mMuFLZpZp6m6mwFLZp6m6mwFLZpZp6m6mwFLZpZp6m6mwFLZp Yj Z f0

Trendly به ارائه آخرین روندها به برندها افتخار می کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های پرطرفدار را بر اساس مکان‌ها و صنایع خاص و همچنین بر اساس پلتفرم (مانند گوگل، یوتیوب یا آمازون) جستجو کنند. Trendly حتی دارای یک ویژگی پیش‌بینی روند است تا چگونگی تغییر روندها در آینده را برجسته کند.

کاربران می‌توانند داده‌های پرطرفدار خود را ذخیره کنند و گزارش‌های ترند شخصی‌شده را دریافت کنند. به همین ترتیب، می‌توانید کلمات کلیدی را در طول زمان نظارت کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیق و مستندی در مورد اینکه کجا باید تلاش‌های بازاریابی خود را متمرکز کنید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از منابع خود می‌برید، دارید.

نسخه رایگان Treendly با دسترسی محدود به ویژگی ها در دسترس است. همچنین می توانید برای طرح های پولی Starter و Enterprise ثبت نام کنید.

3. اطلاعات ممتاز

اطلاعات ممتاز

Insider Intelligence یک خبرنامه اشتراک روزانه از eMarketer و Business Insider است که شامل بینش‌های پرطرفدار در طیف وسیعی از صنایع و دسته‌های تحقیقاتی است.

از تبلیغات گرفته تا تجارت الکترونیک، امور مالی، فناوری و موارد دیگر، Insider Intelligence جایگزین مفیدی برای Google Trends و ابزاری پویا برای کمک به برندها در تصمیم گیری آگاهانه است.

خبرنامه به شما این امکان را می دهد که از پیش بینی روند، دسترسی به مصاحبه با کارشناسان صنعت، و مشاهده گزارش ها، اینفوگرافیک ها و جلسات با تحلیلگران برای پیمایش روندها و گزارش های کلیدی استفاده کنید.

در حالی که نمی‌توانید روندهای تاریخی را مانند ابزارهای دیگر ثبت کنید، هوش داخلی بیشتر یک مرکز منبع است که به شما کمک می‌کند مناظر خاص کسب‌وکار را بررسی کنید و هدف مشتری را درک کنید.

Insider Intelligence از طریق سه طرح پولی مختلف در دسترس است: Basic، PRO و اشتراک پیشرفته.

4. تحقیق موضوعی

تحقیق در مورد موضوع سمروش

اگر به Google Trends متکی هستید، جایگزین هایی مانند Topic Research می توانند دیدگاه جدیدی به شما ارائه دهند.

این ابزار Semrush موضوعات پرطرفدار و عناوین محبوب را در مورد یک موضوع شروع ایجاد می کند. به سادگی یک موضوع یا علاقه را در نوار جستجو وارد کنید و این ابزار ایده های محتوا، مضامین محتوای خاص مکان و بیشترین سوالات پرسیده شده در مورد یک موضوع را تولید می کند.

  How To Measure Customer Acquisition Cost (with Examples)

به‌علاوه، می‌توانید زیرموضوعات محبوب و سرفصل‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده در مورد یک موضوع را پیدا کنید.

تحقیق موضوعی نه تنها برای شناسایی روندهای قابل توجه مفید است، بلکه به شما کمک می کند موضوعات مرتبط و آماده سئو را پیدا کنید. مخصوصاً برای نویسندگان محتوا و استراتژیست‌ها، این ابزار راه‌های محتوای جدید را تسریع می‌کند و به شما کمک می‌کند فرصت‌های جدیدی برای پیشی گرفتن از رقبا پیدا کنید.

5. به مخاطبان پاسخ دهید

به مردم پاسخ دهید

AnswerThePublic یک ابزار رایگان برای بررسی جستجوهای محبوب و موضوعات پرطرفدار در Google، Bing و YouTube است.

این ابزار تعداد زیادی عبارات و سوالاتی را تولید می کند که افراد در مورد کلمات کلیدی می پرسند و آنها را در تجسم های جالب نمایش می دهد، زیر شاخه ها را برجسته می کند و بیشترین جستجو را در آن دسته بندی ها جستجو می کند. همچنین دارای معیارهای کلیدی است که نشان می دهد کدام عبارات بیشترین جستجو، بیشترین جستجو و کمترین جستجو را داشته اند.

AnswerThePublic حجم جستجوی عبارت را نمایش نمی دهد. با این حال، می تواند کلمات کلیدی مبتنی بر سوال، کلمات کلیدی مقایسه و جستجوها را با حروف اضافه پر کند.

با استفاده از این داده ها، بازاریابان می توانند محتوای واقعا جدید و مبتنی بر ارزش ایجاد کنند که با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند.

6. شکارچی روند

شکارچی روند

اگر در حال بازاریابی یک محصول فیزیکی هستید، TrendHunter یک جایگزین عالی برای Google Trends است. TrendHunter در شناسایی روندها در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند X، Instagram و TikTok ماهر است و بینش ارزشمندی را برای بازاریابان رسانه های اجتماعی یا استراتژیست هایی که با اینفلوئنسرها کار می کنند ارائه می دهد.

این ابزار دارای پایگاه داده ای از بیش از 430000 گرایش برای مرور است که فرهنگ، طراحی، مد، تبلیغات و موارد دیگر را پوشش می دهد.

از TrendHunter به عنوان ابزاری برای کشف استفاده می شود که می تواند بر کلمات کلیدی و عبارات جستجویی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید تأثیر بگذارد. دسترسی به محتوای TrendHunter، از جمله گزارش رایگان روندهای 2024، رایگان است و برنامه های پولی با گزارش های سفارشی ارائه می شوند.

  10 Tools for Speed and Success in 2023

7. مرور کلی کلمه کلیدی

مروری بر کلمات کلیدی Semrush

SEMrush Keyword Insight بینش عمیقی را در مورد هر کلمه کلیدی جستجو شده در Google به اشتراک می گذارد.

به سادگی یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید و معیارهای کلیدی مانند حجم جستجوی ماهانه، هزینه تخمینی هر کلیک، تغییرات کلمه کلیدی، سوالات، نتایج جستجو و موارد دیگر را از بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی موجود در بازار دریافت کنید.

Keyword Overview ابزار قدرتمندی برای تحقیقات کلمات کلیدی برای بازاریابان و متخصصان سئو است که باید پتانسیل یک کلمه کلیدی یا موضوع را برای یک کمپین ارزیابی کنند یا تصمیم بگیرند که کدام عبارات را هدف قرار دهند.

این ابزار سئو به شما امکان می دهد سوالات مخاطبان خود را در مورد نام تجاری خود بررسی کنید، کلمات کلیدی کم رقابت و دنباله دار را پیدا کنید، معیارهای سئو و ترافیک رقبای برتر را بررسی کنید، و علایق عمومی فصلی را آشکار کنید.

پیش نمایش کلیدواژه در هر طرح Semrush (از جمله طرح رایگان) با درجات مختلف دسترسی بسته به لایه گنجانده شده است.

اگر قبلاً یکی ندارید، امروز یک حساب رایگان Semrush ایجاد کنید تا آن را بررسی کنید.

مولد کلمات کلیدی

ابزار کلیدواژه یک منبع رایگان برای درک آنچه مردم در جستجوی آنلاین هستند است. کاربران یک کلمه کلیدی را وارد می کنند و در ازای آن کلمات کلیدی مرتبط، هشتگ ها و محصولات را دریافت می کنند.

این ابزار داده های خود را از گوگل، آمازون، ای بی و اینستاگرام و همچنین گوگل ترندز جمع آوری می کند. به همین دلیل، ابزار کلیدواژه دید جامع تری از روندها و همچنین موضوعات و پرس و جوهای مرتبط ارائه می دهد که به بازاریابان کمک می کند از رقبای خود جلوتر بمانند.

ابزار کلیدواژه می تواند بیش از 750 کلمه کلیدی را از تکمیل خودکار گوگل در چند ثانیه تولید کند و برای استفاده نیازی به حساب کاربری ندارد.

این گزینه‌های Google Trends واقعاً می‌توانند تفاوت بزرگی در بازاریابی محتوای شما در سال 2024 ایجاد کنند و داده‌های دقیق‌تر، دیدگاه‌های جدید و بینش‌های جایگزین را در اختیار شما قرار دهند. مانند همه ابزارهای بازاریابی، برخی از آنها بیشتر از بقیه با نیازهای بازاریابی و اهداف برند شما هماهنگ هستند.

منبع: https://www.semrush.com/blog/google-trends-alternatives/