وبلاگ

آنها چیست و چگونه می توان آنها را دریافت کرد؟

ریچ اسنیپت ها (که نتایج غنی نیز نامیده می شوند) نتایج جستجویی هستند که از کدی به نام نشانه گذاری طرحواره استخراج می شوند. آنها اطلاعات بیشتری را فراتر از “لینک آبی” استاندارد ارائه می دهند، که به کلیک بیشتر روی محتوای شما کمک می کند.
نمونه ای از نتیجه گوگل با و بدون نشانه گذاری طرحواره

ریچ اسنیپت ها یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیستند، اما می توانند به نتایج جستجوی وب سایت شما کمک کنند تا از بقیه متمایز شوند.

بنابراین، ریچ اسنیپت ها دقیقاً چه هستند، چه تفاوتی با سایر ویژگی های SERP دارند و چگونه می توانید آنها را در سایت خود نمایش دهید؟

تفاوت بین ریچ اسنیپت ها، نتایج غنی و ویژگی های SERP

ریچ اسنیپت ها، نتایج غنی و ویژگی های SERP گاهی اوقات به جای یکدیگر توسط SEO ها استفاده می شوند که می تواند منجر به سردرگمی شود.

پس تفاوت ها چه هستند؟

  • عصاره های غنی در واژه نامه گوگل آمده است rich snippet ها در حال حاضر rich results نامیده می شوند.
  • نتایج غنیگوگل می گوید نتایج غنی ممکن است شامل چرخ فلک ها، تصاویر یا سایر عناصر غیر متنی باشد و تجربیاتی هستند که فراتر از پیوند آبی استاندارد هستند.
  • ویژگی های SERP – اطلاعات اضافی و مرتبط را در مورد درخواست جستجو ارائه دهید. به عنوان مثال می توان به بسته محلی، ویدیوها و پانل دانش اشاره کرد.

انواع ریچ اسنیپت با مثال

گوگل پشتیبانی می کند انواع مختلف نتایج غنی در نتایج جستجوی آن بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین انواع آن بیاندازیم.

خداحافظ

یکی از بارزترین نمونه های ریچ اسنیپت ها می باشد Review snippet، که رتبه بندی ستاره زرد را به نتایج جستجو با اطلاعات بررسی اضافی اضافه می کند.

در اینجا نمونه‌ای از این است که یک قطعه مرور با برجسته‌سازی شده، چگونه ممکن است به نظر برسد.

نمونه ای از عصاره بررسی، از طریق google.com

تکه‌های مرور ممکن است برای انواع محتوای زیر ظاهر شوند:

  • کتاب
  • دوره
  • رویداد
  • چگونه
  • کسب و کار محلی (برای سایت هایی که نظرات سایر مشاغل محلی را ثبت می کنند)
  • فیلم سینما
  • تولید – محصول
  • دستور آشپزی
  • نرم افزار کاربردی

تولید – محصول

Product اگر صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، ریچ اسنیپت ها مفید هستند. آنها اطلاعات بیشتری در مورد محصولات شما به مشتریان بالقوه شما ارائه می دهند، مانند اینکه آیا محصول در حال حاضر در انبار موجود است، اطلاعات حمل و نقل و قیمت آن.

  Yoast SEO 22.6 بهبودهای بیشتری را به ارمغان می آورد • Yoast

در اینجا نمونه‌ای از این است که یک نتیجه قطعه محصول در نتایج جستجو چگونه به نظر می‌رسد، با برجسته‌سازی قطعات.

نمونه قطعه محصول، از طریق google.com

دستور آشپزی

Recipe ریچ اسنیپت ها اطلاعات بیشتری در مورد دستور غذا در صفحه، مانند زمان آماده سازی، مواد تشکیل دهنده و نظرات ارائه می دهند.

در اینجا مثالی از این است که نتیجه یک دستور غذا در گوگل ممکن است در آن به نظر برسد دستور پخت چرخ فلک.

نمونه ای از چرخ فلک دستور غذا، از طریق google.com

رویداد

Event گزیده‌ها تاریخ و مکان رویدادهای شما را برجسته می‌کنند. اگر رویدادهایی مانند کنسرت ها یا نمایش ها را بلیت دارید، مفید هستند.

در اینجا یک نمونه قطعه رویداد آمده است.

نمونه ای از رویدادها، از طریق google.com

یادداشت جانبی.

سوالات متداول و چگونه نتایج در این لیست گنجانده نشده است زیرا گوگل اعلام کرد که دید آنها را کاهش می دهد 8 آگوست 2023برای ارائه یک تجربه جستجوی “پاک تر و سازگارتر”.

چگونه تکه های غنی برای صفحات خود بدست آوریم

برای واجد شرایط بودن برای ریچ اسنیپت ها، باید نشانه گذاری طرحواره را به صفحات خود اضافه کنید و مطمئن شوید که دنبال می کنید دستورالعمل های داده های ساختاریافته گوگل.

اما قبل از اینکه بخواهید کد را اضافه کنید، بررسی کنید که آیا CMS شما قبلاً آن را اضافه کرده است.

برای انجام این کار، به صفحه‌ای بروید که فکر می‌کنید باید نشانه‌گذاری وجود داشته باشد، نوار ابزار Ahrefs SEO را باز کنید و به برگه «داده‌های ساختاریافته» بروید.

اگر هیچ داده ساختاری در صفحه وجود نداشته باشد، پیامی شبیه تصویر زیر دریافت خواهید کرد.

بررسی داده های ساخت یافته با استفاده از نوار ابزار SEO Ahrefs

شما می توانید این را با اجرای یک صفحه از طریق آن بررسی کنید ابزار تست نتایج غنی.

اگر هیچ نشانه‌گذاری در صفحه وجود نداشته باشد، آزمایش نتایج غنی پیام «هیچ عنصری شناسایی نشد» را نمایش می‌دهد.

"هیچ موردی شناسایی نشد" پیام، از طریق آزمون نتایج غنی شده

با فرض اینکه هیچ نتیجه غنی شناسایی نشده است، می توانید با خیال راحت کد را اضافه کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

1. کد را ایجاد کنید

اگر از یک سیستم مدیریت محتوای محبوب (CMS) مانند وردپرس استفاده می کنید، اضافه ، طرحواره به وب سایت شما به آسانی نصب یک پلاگین طرحواره مانند است. این یکی.

اگر قبلا از افزونه ای مانند Rank Math استفاده می کنید، می توانید استفاده کنید راهنمای او برای تولید و سفارشی ، طرحواره خود.

اگر از یکی از CMS های محبوب استفاده نمی کنید، ممکن است لازم باشد خودتان کد را تولید کنید.

من استفاده می کنم Merkle Schema Markup Generator برای تولید نشانه گذاری طرح محصول. اما می توانید استفاده کنید راهنمای نشانه گذاری داده های ساخت یافته گوگل یا حتی ChatGPT همچنین.

Schema Markup Generator، از طریق merkle.com

برای تولید کد، به سادگی دستورات ابزار را تکمیل کنید.

پس از اتمام کار، کد JSON-LD را کپی کنید. این فرمت کد است گوگل توصیه می کند برای نشانه گذاری طرحواره

یادداشت جانبی.

به یاد داشته باشید که کد را فقط برای محتوای قابل مشاهده برای کاربران و مطابق با آن اضافه کنید دستورالعمل های گوگل برای نوع طرحواره انتخاب شده

2. علامت گذاری را بررسی و تأیید کنید

هنگامی که کد را تولید کردید، تنها چیزی که باقی می ماند این است که بررسی کنید آیا معتبر است یا خیر. اگر معتبر نباشد، صفحه شما برای نتایج غنی واجد شرایط نخواهد بود.

اگر کد خود را با یک افزونه یا از طریق CMS خود تولید کرده اید، می توانید آن را از طریق:

  • باز ، نوار ابزار SEO در صفحه ای که می خواهید بررسی کنید.
  • برای رفتن به داده های ساخت یافته زبان.
  • با کلیک بر روی برای اعتبار سنجی و سپس تست نتایج غنی
از طریق نوار ابزار SEO Ahrefs به تست نتایج غنی دسترسی پیدا کنید

با کلیک بر روی آن به تست نتایج غنی گوگل دسترسی خواهید داشت. اگر معتبر باشد، یک تیک سبز رنگ خواهید دید.

پس از تأیید وجود و معتبر بودن آن، می توانید به مرحله 3 زیر بروید.

اگر به صورت دستی کد طرحواره خود را اضافه کردید، باید دو بررسی انجام دهید:

  • قبل از اجرای کد از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید
  • پس از افزودن کد به وب سایت خود، از معتبر بودن کد اطمینان حاصل کنید

برای اینکه ببینید آیا قطعه کد شما معتبر است یا خیر، «Code» را در قسمت انتخاب کنید تست نتایج غنی و قطعه کد خود را جایگذاری کنید.

انتخابگر کد، از طریق تست نتایج غنی گوگل

اگر معتبر باشد، یک علامت تیک سبز رنگ در زیر عنوان “Items Detected” ظاهر می شود.

تست کد نمونه، از طریق تست نتایج غنی

هنگامی که کد شما تایید شد، می توانید آن را در وب سایت خود آپلود کنید. آن را اضافه کنید <head> یا <body> از وب سایت شما گوگل تایید کرد که یکی یا دیگری واقعاً بوده است.

پس از افزودن کد، می‌توانید URL صفحه را از طریق آزمایش نتایج غنی اجرا کنید تا از معتبر بودن آن در سایت مطمئن شوید.

این بار، “URL” را انتخاب کنید و URL مورد نظر خود را برای آزمایش وارد کنید.

  چگونه از بهینه سازی بیش از حد جستجو جلوگیری کنیم
انتخابگر URL، از طریق Rich Results Test

اگر معتبر باشد، یک تیک سبز رنگ خواهید دید.

تشخیص عناصر معتبر، از طریق آزمون نتایج غنی

3. صفحات برچسب گذاری شده را برای عملکرد و خطاها با استفاده از Ahrefs مانیتور کنید

دو دلیل برای نظارت بر صفحات برچسب گذاری شده شما مهم است:

  • وب سایت ها به راحتی خراب می شوند – حتی اگر کد شما در روز شماره 1 معتبر باشد، ممکن است بعداً خراب شود. ممکن است کدی در صفحات دیگر وجود داشته باشد که آنها نیز نامعتبر باشند.
  • ممکن است کد موجود نامعتبر باشد – نشانه گذاری طرحواره قدیمی ممکن است نامعتبر باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.

بهترین راه برای انجام ممیزی استفاده از حسابرسی سایت Ahrefs است. می توانید با استفاده از ابزارهای وب مستر Ahrefs به آن دسترسی داشته باشید.

در اینجا نحوه تأیید وب سایت خود آورده شده است.

هنگامی که حسابرسی خود را انجام دادید، به بخش مراجعه کنید همه مشکلات گزارش در ممیزی سایت در صورت وجود هرگونه مشکل داده های ساختاریافته، پیامی مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

مسائل داده های ساختاریافته، از طریق حسابرسی سایت Ahrefs

با کلیک بر روی این شماره، تمام مشکلات داده های ساختار یافته در وب سایت شما نمایش داده می شود. 1332 نتیجه در این مثال وجود دارد. با مرتب‌سازی «ترافیک ارگانیک» از بالا به پایین، رفع‌های صفحات را در اولویت قرار می‌دهم.

برای انجام این کار، روی عنوان “ترافیک ارگانیک” کلیک کنید، سپس روی “نمایش مشکلات” در ستون “مشکلات داده های ساختاریافته” کلیک کنید تا جزئیات بیشتری در مورد آن دریافت کنید.

تمام نتایج فیلتر، از طریق ممیزی سایت Ahrefs
گزارش دهی ساختاریافته، از طریق حسابرسی سایت Ahrefs

اگرچه می‌توانید وضعیت نتایج غنی را با استفاده از کنسول جستجوی Google (GSC) بررسی کنید، اما مزیت ممیزی سایت این است که می‌توانید کد طرحواره نامعتبر را قبل از بازیابی توسط Google با زمان‌بندی اسکن‌های منظم پیدا کرده و تشخیص دهید.

به این ترتیب، وقتی به GSC می‌روید، فقط «موارد معتبر» سبز رنگ را می‌بینید که برای نتایج غنی Google واجد شرایط هستند، زیرا قبلاً هر کد نامعتبری را رفع کرده‌اید.

"موارد معتبر" پیام، از طریق کنسول جستجوی گوگل

افکار نهایی

ریچ اسنیپت‌ها اغلب کلیک‌های بیشتری نسبت به نتایج سنتی «پیوند آبی» ایجاد می‌کنند. اما اینکه آیا اجرای آنها برای وب سایت شما مناسب است یا خیر بستگی به نوع محتوای شما دارد.

برای بدست آوردن ریچ اسنیپت برای وب سایت خود نیازی نیست که یک متخصص برنامه نویسی باشید، اما شروع به کار کمی نیاز دارد. حتی زمانی که همه چیز پیکربندی شود، هنوز وجود دارد بدون ضمانت نشان خواهند داد. ابزارهایی مانند ممیزی سایت از Ahrefs در اینجا مفید هستند، زیرا می توانند به شما در اعتبارسنجی و نظارت بر کد خود کمک کنند.

منبع: https://ahrefs.com/blog/rich-snippets/