مهاجرت موفق وب سایت: افزایش رتبه کلمات کلیدی
وبلاگ

مهاجرت موفق وب سایت: افزایش رتبه کلمات کلیدی

برای دستیابی به نتایج مطلوب، یک استراتژی جامع مهاجرت را اجرا کردیم. رویکرد ما شامل مراحل و فعالیت های کلیدی زیر است:

شروع و خط مقدم

ما پروژه را با یک سری تماس های مقدماتی برای درک الزامات، اهداف و انتظارات برند آغاز کردیم. فراخوان کشف یکی از بخش‌های حیاتی این فرآیند است. این به ما امکان می دهد استراتژی خود را با چشم انداز مشتری هماهنگ کنیم و یک نقشه راه مشترک برای مهاجرت ایجاد کنیم.

در اینجا سؤالات اصلی ما از مشتری خود برای به دست آوردن تمام اطلاعات لازم برای ایجاد یک استراتژی مستحکم و جلوگیری از اشتباهات یا سوء تفاهم ها پرسیده ایم.

  • چرا مهاجرت میکنی؟

  • با این مهاجرت می خواهید به چه اهدافی برسید؟

  • مهاجرت موفق برای شما چه معنایی دارد و از چه شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای اندازه گیری این موفقیت استفاده خواهید کرد؟

  • چه نوع مهاجرتی را در نظر دارید (به عنوان مثال پلت فرم، دامنه)؟

  • پلتفرم فعلی شما چیست و پلت فرم جدید طراحی مجدد چیست؟

  • آیا در گذشته تغییرات قابل توجهی در وب سایت ایجاد شده است که باید از آن آگاه باشیم؟

  • چند کشور و زبان در راه‌اندازی فعلی وجود دارد، و چگونه این تعداد کشورها و زبان‌ها در تنظیمات مهاجرت جدید مقایسه می‌شود؟

  • مخاطبین اصلی ما، چه در داخل و چه در خارج از تیم شما، به ویژه با توسعه دهندگان، چه کسانی خواهند بود؟

  • آیا می توانیم به ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console برای ارزیابی و پردازش داده های تاریخی دسترسی داشته باشیم؟

  • آیا هنگام خزیدن در سایت، موانعی مانند عناصر مسدود شده یا هدرهای سفارشی وجود دارد؟

  • آیا برنامه ای برای تغییر معماری اطلاعات وجود دارد؟

  • آیا تغییراتی در استراتژی محتوا به عنوان بخشی از مهاجرت وجود دارد؟

  • آیا ملاحظات قانونی یا انطباق وجود دارد که هنگام مهاجرت باید در نظر گرفته شود؟

  Comment lancer une campagne SEO en 3 étapes

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین راه برای شروع ارتباط با مشتری خود داشته باشید، 30 سوال Moz را برای آشنایی با مشتریان SEO خود بررسی کنید.

محدوده کار را تعریف کنید و یک نقشه راه اختصاصی تهیه کنید

با اعمال نفوذ پاسخ‌ها و همسویی با الزامات برند، ما محدوده کار (SOW) را تعریف کردیم و تمام فعالیت‌ها و منابع مورد نیاز برای تکمیل موفقیت‌آمیز مهاجرت را روشن کردیم.

با تشریح فعالیت‌های خود، درخواست‌های مشتری را اولویت‌بندی کردیم و شکاف‌هایی را در اقدامات اضافی SEO شناسایی کردیم. به‌عنوان متخصص سئو، تاکید کرده‌ایم که برخی فعالیت‌ها، حتی فراتر از درخواست‌های اولیه، نقشی حیاتی در طول انتقال‌هایی مانند مهاجرت بازی می‌کنند. برخورد استراتژیک با آنها در این مرحله کارایی را تضمین می کند و از نیاز به تغییرات آتی جلوگیری می کند و در زمان و منابع صرفه جویی می کند.

به عنوان مثال، ما بهینه سازی معماری اطلاعات اغلب نادیده گرفته شده را برای تغییر شکل سازمان داده ها و محصولات توصیه کردیم. به طور همزمان، ما بر اهمیت بهبود نام محصولات برای سئو و استفاده از آنها برای ایجاد یک طبقه بندی URL بهینه، توصیفی تر و سئو پسندتر تاکید کردیم، در نتیجه پتانسیل مجموعه محصولات موجود آنها را به حداکثر می رساند.

SOW نهایی به چهار بخش، مربوط به مراحل مختلف فرآیند مهاجرت تقسیم شد.

  1. برنامه ریزی قبل از مهاجرت: تمام داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را از وب‌سایت YNAP جمع‌آوری کنید، در مورد KPIها و معیارها برای بهبود و ممیزی وب‌سایت فعلی توافق کنید. این برای اطلاع رسانی تمام اقدامات و تصمیمات ما در مراحل بعدی مهاجرت استفاده شد. یک لیست دقیق از الزامات برای وب سایت جدید Shopify ایجاد کنید تا بهینه سازی شود.

  2. آمادگی قبل از مهاجرت: با استفاده از تمام داده های برنامه ریزی خود، برای راه اندازی وب سایت جدید و مهاجرت از قدیمی به جدید آماده شدیم.

  3. راه اندازی وب سایت: پشتیبانی فوق‌العاده کامل در طول روز راه‌اندازی وب‌سایت، با بررسی‌های مهم سئو برای اطمینان از اینکه وب‌سایت کاملاً قابل خزیدن، فهرست‌بندی و بهینه‌سازی است.

  4. پشتیبانی پس از مهاجرت: ممیزی نهایی وب سایت جدید و بررسی کلیه اقدامات مورد توافق.

  GA4 Custom Dimensions Guide to Pro-Level Analytics

برای هر بخش، تمام فعالیت های لازم را در نظر گرفته ایم. می توانید تفکیک دقیق تر را در بخش مرحله برنامه ریزی در زیر بیابید.

متعاقباً، ما یک نقشه راه شخصی و مشترک در Monday.com برای تجسم، ردیابی و کنترل مؤثر پیشرفت فعالیت‌های اختصاص داده شده به هر تیم ایجاد کردیم.

منبع: https://moz.com/blog/successful-website-migration