زبان فراگیر چیست؟  • Yoast
وبلاگ

زبان فراگیر چیست؟ • Yoast

ممکن است در سال های اخیر بیشتر و بیشتر در مورد آن شنیده باشید: زبان فراگیر. اما دقیقاً منظور مردم از آن چیست؟ آیا این جدید است؟ و چرا باید هنگام نوشتن نسخه وب به آن فکر کنید؟ پاسخ همه این سوالات را در این مقاله بیابید. ما همچنین اسطوره ها را نابود خواهیم کرد!

زبان فراگیر

اول از همه: زبان فراگیر چیست؟ زبان فراگیر، زبانی است که از عباراتی که ممکن است گروه‌های به حاشیه رانده شده را حذف کند، اجتناب می‌کند. اینها معمولاً اصطلاحاتی هستند که تعصب، انگ، یا پاک ، را تداوم می بخشند. زبان فراگیر جایگزین هایی را برای این اصطلاحات ترویج می کند که کمتر به عنوان مضر یا طردکننده تلقی می شوند. در عین حال، هدف این جایگزین ها حفظ معنای مورد نظر است.

طرفداران زبان فراگیر عموماً برای ایجاد جامعه ای فراگیرتر تلاش می کنند. زبان جنبه مهمی از جامعه است و شناخته شده است که قدرت عادی سازی عقاید یا باورها را دارد. بنابراین، پرهیز از عباراتی که دلالت بر عقاید جنسیتی، نژادپرستانه، توانایی‌گرایانه یا سایر افکار مغرضانه دارند، می‌تواند به افراد بیشتری اجازه دهد تا واقعاً بخشی از جامعه باشند.

چند نمونه از جایگزین های فراگیر

از آنجایی که این ممکن است پیچیده به نظر برسد، بیایید چند مثال نشان دهیم تا نحوه عملکرد آن را نشان دهیم.

آتش نشان ها در مقابل آتش نشان ها

به این مثال توجه کنید:

«چی شد دیدم این همه آتش نشان رفتند!

کلمه آتش نشانان تصویری مردانه یا مردانه از کلمه در ذهن شما ایجاد می کند. با این حال، آتش نشان ها نباید مرد باشند. بنابراین، مگر اینکه به طور خاص به گروهی از آتش نشانان مرد اشاره کنید، جایگزین بهتر و دقیق تر، آتش نشان ها هستند. یک جمله بهتر در اینجا خواهد بود:

«چی شد دیدم این همه آتش نشان رفتند!

با استفاده از این کلمه در زمینه مناسب، اطمینان حاصل می کنید که همه آتش نشانان، صرف نظر از جنسیت، احساس چالش، دیده شدن یا شنیدن می کنند.

زبان شامل زمینه و زبان خاص است

زبان فراگیر یک موضوع ظریف است. چه چیزی شامل یا نه ممکن است به بافت کلمه بستگی داشته باشد. برخی از کلمات در همه موارد تحقیر آمیز است; ارتباط کلمات دیگر ممکن است به نحوه استفاده از آنها در یک جمله بستگی داشته باشد.

به عنوان مثال، در انگلیسی، با استفاده از کلمه سالمندان هنگامی که اشاره به افراد مسن غیر فراگیر در نظر گرفته می شود، در حالی که سالمندان وقتی به بچه های دبیرستانی اشاره می شود، این کاملاً صحیح در نظر گرفته می شود. در همان زمان، در هلندی، کلمه سالمندان (ترجمه تحت اللفظی سالمندان) در واقع مناسب تر از مردان دیگر (ترجمه تحت اللفظی افراد مسن تر). بنابراین آنچه فراگیر است یا نه می تواند واقعاً بسته به زمینه و زبان متفاوت باشد.

  How to Understand, Measure, and Improve Your Organic CTR

چرا کپی وب فراگیر بنویسیم؟

پس چرا باید محتوای جامع تری برای وب بنویسید؟ خوب، هنگامی که برای وب سایت خود محتوا ایجاد می کنید، احتمالاً می خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری آن را ببینند، بخوانند و از آن لذت ببرند. اگر می‌خواهید افراد در محتوای شما احساس کنند که دیده می‌شوند و شنیده می‌شوند، اجتناب از برخی کلمات و عبارات نه تنها اخلاقی نیست، بلکه هوشمندانه است. با نوشتن جامع تر، می توانید ببخشید بیشتر همانطور که محتوای خود را در دسترس تر و مرتبط تر می کنید، تجربه کاربری بهتری به مردم بدهید. این خود دلیل بزرگی برای نوشتن جامع تر است.

اما مزایای بسیار بیشتری دارد. ایجاد محتوای فراگیر به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان خود را گسترش دهید: اگر افراد احساس کنند محتوای شما را برایشان نوشته‌اید، احتمالاً با آن ارتباط برقرار می‌کنند، به آن پیوند می‌دهند یا به اشتراک می‌گذارند. که به نوبه خود، برای سئو عالی است، نه اینکه به تبدیل اشاره کنیم. در حقیقت، جان مولر از گوگل در توییتر گفت که آنها همچنین برای نوشتن به شیوه ای فراگیرتر ارزش قائل هستند و آن را ترویج می کنند. و همانطور که او می گوید: “شما ممکن است همیشه موفق نباشید، اما اقداماتی برای بهبود وضعیت خود نیز مهم است.” »

درباره رابطه بین محتوای فراگیر و سئو بیشتر بدانید.

افسانه ها در مورد زبان فراگیر

بیایید این مقاله را با از بین بردن برخی افسانه‌هایی که در مورد پدیده زبان فراگیر وجود دارد به پایان برسانیم.

زبان فراگیر تأثیر واقعی ندارد

زبان فراگیر تأثیر واقعی بر افراد واقعی دارد. کلمات این قدرت را دارند که به مردم صدمه بزنند، مثلاً با ایجاد احساس غیرانسانی یا نامرئی به آنها. اما آنها همچنین این قدرت را دارند که به مردم احساس احترام، دیده شدن و ارزشمندی بدهند.

و این فقط احساسات موقتی نیست. زبان این قدرت را دارد که بر نحوه درک ما از خود و دنیای اطرافمان تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر مدام عبارات «جهان اول» و «جهان سوم» را بشنوید، می‌تواند این ایده را تقویت کند که برخی از مناطق جهان نسبت به مناطق دیگر برتری دارند. بنابراین، زبان این قدرت را دارد که عقاید یا باورهای خاصی را عادی کند. اگر می خواهید بدانید که چگونه کار می کند، این مقاله در مورد قدرت زبان روزمره را بخوانید.

زبان فراگیر ابداع جدیدی است

موضوع زبان فراگیر اخیراً بسیار رایج شده است. این ممکن است آن را یک اختراع جدید به نظر برساند. اما زبان همیشه در کنار هنجارهای اجتماعی و فرهنگی تکامل یافته است. و مردم به طور فعال برای تغییر زبان با تغییر هنجارهای اجتماعی و فرهنگی فشار می آورند.

  Google Ads Editor نسخه 2.5 با 16 ویژگی جدید عرضه شده است

یک مثال خوب برای این موضوع، تاریخچه ضمایر “he” و “they” در انگلیسی است. در قرن هجدهم، دستور زبان‌ها استدلال می‌کردند که ضمیر «او» به جای «آنها» باید در مواقعی که جنسیت شخص مشخص نیست استفاده شود. آنها ادعا کردند که چنین استفاده ای از “او” جنسیت خنثی است. اما با ظهور جنبش حقوق زنان، این قانون به عنوان سلاحی علیه زنان مورد استفاده قرار گرفت. به عنوان مثال، این واقعیت که قانون اساسی ایالات متحده از اعضای کنگره با عنوان “او” یاد می کند به عنوان استدلالی برای جلوگیری از نامزدی زنان برای کنگره استفاده شده است. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم احساس کردند که این استفاده «خنثی» از «او» چندان فراگیر نیست. با گذشت زمان، این امتناع منجر به کاهش “او” برای اشاره به فردی با جنسیت ناشناخته شد. امروزه «آنها» پرکاربردترین ضمیر در چنین زمینه‌هایی است.

مشاوره در مورد زبان فراگیر هرگز تغییر نمی کند

درک ما از جهان پیوسته در حال تغییر است. این بدان معناست که با گذشت زمان ممکن است دیدگاه ما نسبت به آنچه فراگیر است و آنچه نیست تغییر کند.

به عنوان مثال، اصطلاحاتی مانند “معلول” و “نیازهای ویژه” در گذشته رایج بودند. اما با گذشت زمان، مردم به اهمیت داشتن یک اصطلاح خنثی و غیرکلامی برای افراد دارای معلولیت پی بردند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از راهنماهای زبان فراگیر اصطلاح «فرد دارای معلولیت» را توصیه می‌کنند. آنها همچنین از استفاده از اصطلاح “افراد معلول” خودداری می کنند، به این دلیل که فرد را به ناتوانی خود کاهش می دهد. با این حال، این توصیه نیز در حال منسوخ شدن است. در حالی که بسیاری از افراد معلول اصطلاح “معلول” را ترجیح می دهند، بسیاری دیگر “افراد معلول” را ترجیح می دهند. به عنوان مثال، زیرا معلولیت بخش مهمی از هویت آنها است. بنابراین، جدیدترین راهنماهای زبان فراگیر هم «فرد معلول» و هم «فرد معلول» را به عنوان اصطلاحات فراگیر می پذیرند.

چنین تغییراتی گاهی اوقات می تواند باعث سردرگمی یا ناامیدی شود. آیا نمی‌توانیم یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم که چه زبانی فراگیر است؟ آیا مردم فقط تمام این قوانین جدید را اضافه می کنند تا زندگی ما را سخت تر کنند؟ می فهمم، اگر مسائل کمتر پیچیده می شد، خوب بود. اما امیدوارم درک کنیم که این تغییرات اتفاق می‌افتد، زیرا ما دائماً در حال یادگیری و تکامل هستیم.

برای استفاده از زبان غیر فراگیر باید احساس بدی داشته باشید

وقتی متوجه می شوید که از زبانی استفاده کرده اید که ممکن است به دیگران صدمه زده باشد، احساس خوبی نیست. اما همه ما آنجا بوده ایم. حتی فداکارترین افراد هم هنوز اشتباه می کنند و یاد می گیرند. همانطور که درک ما از زبان فراگیر تکامل می یابد، طبیعی است که در این مسیر اشتباه کنیم. اگر (به طور ناخواسته) از زبان غیر فراگیر استفاده کنید، شما را به آدم بدی تبدیل نمی کند. در بخش اول این مقاله در رسانه، نویسنده به خوبی این موضوع را توضیح داده است.

  من محتوای دو پست را حذف کردم تا ببینم آیا آنها هنوز رتبه دارند یا خیر. در اینجا اتفاقی افتاده است

زبان فراگیر زبانی است که همه را خوشحال می کند

تولید هر ، خوشحالی غیرممکن است زبان فراگیر به معنای پرهیز از زبانی است که به گروه‌های از قبل به حاشیه رانده شده آسیب می‌رساند، مثلاً با کلیشه‌سازی یا پاک ، آنها. اما این بدان معنا نیست که همه از آن راضی خواهند بود. برای مثال، اگر فردی باورهای طردکننده داشته باشد، ممکن است احساس کند سازمان ملل متحدوقتی زبان فراگیر می بینند خوشحال می شوند. همین امر در مورد کسی که منظور از زبان فراگیر را نمی‌فهمد و فکر می‌کند اتلاف وقت است، صدق می‌کند.

زبان شامل زبانی است که به کسی توهین نمی کند

زبان غیر فراگیر اغلب برای مردم توهین آمیز است، اما همه زبان های توهین آمیز لزوماً غیرشامل نیستند. آزرده شدن یک احساس ذهنی است – افراد ممکن است از چیزهای مختلفی آزرده شوند. به عنوان مثال، فردی که دیدگاه های نژادپرستانه را بیان می کند، اگر کسی آنها را نژادپرست خطاب کند، ممکن است توهین شود. این بدان معنا نیست که نژادپرستانه خواندن رفتار نژادپرستانه فراگیر نیست. بین زبانی که به شخص توهین می کند و زبانی که باعث آسیب می شود تفاوت وجود دارد. زبان شامل پرهیز از مورد دوم است.

چگونه فراگیرتر بنویسیم

پس حالا می دانید چی هست (و نیست) و چرا شما باید از آن استفاده کنید ولی چگونه برای اطمینان از اینکه محتوای شما جامع است؟ راهنماهای زیادی در اینترنت در مورد چگونگی نوشتن فراگیرتر وجود دارد. بنابراین ممکن است احساس غمگینی کنید و 100٪ از بهترین شیوه ها برای زبان فراگیر آگاه نباشید. متوجه هستیم! این می تواند دشوار باشد زیرا ممکن است از کلمات بالقوه خطرناک آگاه نباشید. حتی اگر این مورد است، شما باید جایگزین ها را نیز بدانید! علاوه بر این، همانطور که توضیح دادیم، دستورالعمل ها می توانند تغییر کنند و رعایت آنها دشوار است.

خوشبختانه، Yoast می تواند در صورت ایجاد محتوا در وردپرس یا Shopify، با یک راه حل ساده به شما کمک کند. این تحلیل زبان فراگیر ما در Yoast SEO است. کپی شما را برای شرایط غیر فراگیر بررسی می کند. این چک ها توسط زبان شناسان داخلی ما با همکاری ماکسول هوپ از دانشگاه دلاور تهیه شده است. تجزیه و تحلیل کلماتی را که ممکن است غیرشامل باشند برجسته می کند و همچنین جایگزین هایی را پیشنهاد می کند. نحوه عملکرد آن را در این اسکرین شات ببینید:

نمونه ای از تأیید در تحلیل زبانی فراگیر در Yoast SEO
نمونه ای از کنترل در تحلیل زبانی فراگیر در Yoast SEO

عبارت‌های مشکل‌ساز را در دسته‌های زیر بررسی می‌کند: سن، ظاهر، نژاد، فرهنگ، قومیت، ناتوانی، تنوع عصبی، جنسیت، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی. در اینجا مروری بر این دسته بندی ها خواهید داشت. این یک گزینه انتخابی است، بنابراین اگر به این موضوع علاقه دارید و می خواهید محتوای با کیفیتی برای همه ایجاد کنید، می توانید آن را فعال کنید!

منبع: https://yoast.com/inclusive-language/