وبلاگ

سئو چیست؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

آیا شما یک وب سایت اینترنتی دارید؟ و می خواهید ترافیک بیشتری برای سایت خود داشته باشید؟ اگر پاسخ مثبت است، پس شکی نیست: سئو باید بخشی از تلاش های بازاریابی شما باشد. سئو یک راه عالی برای به دست آوردن است و افراد را در سایت خود نگه دارید اما این در واقع چه معنایی دارد؟ در این مقاله به شما توضیح می دهیم که سئو چیست و چگونه می توانید شروع به کار کنید!

سئو چیست؟

سئو یعنی “بهینه سازی موتور جستجو‘. این تمرین بهینه سازی صفحات وب شما برای دستیابی به موقعیت بالایی در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو است. به عبارت دیگر: افراد با جستجوی آنلاین بیشتر احتمال دارد وب سایت شما را ببینند. SEO بر بهبود رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک (به عنوان مثال بدون پرداخت) تمرکز دارد.

نتایج جستجوی گوگل برای عبارت سیاره نپتون
صفحه نتایج جستجوی گوگل برای عبارت “سیاره نپتون”

در تصویر بالا، اولین نتایج را زمانی می بینیم که فردی عبارت کلیدی “سیاره نپتون” را جستجو می کند. در این مورد، ویکی پدیا اولین نتیجه است. این بدان معنی است که صفحه آنها در نپتون رتبه 1 را برای این عبارت جستجو می کند. ایده پشت سئو این است زمانی که صفحه خود را برای رسیدن به بهترین نتیجه بهینه می کنید، می توانید از این رتبه ها صعود کنید و یکی از اولین نتایجی باشید که مردم می بینند. که برای شما کلیک و ترافیک بیشتری به سایت شما می آورد!

اگرچه این مثال فقط نتایج ارگانیک را به ما نشان می دهد، تبلیغات یا نتایج غنی نیز می توانند در بالا ظاهر شوند. حتی ممکن است Google Images یا چند محصول از Google Shopping وجود داشته باشد. احتمالات مختلفی وجود دارد. آنچه گوگل نشان می دهد ممکن است به اطلاعاتی که درباره جستجوگر می داند (مثلاً کشوری که در آن زندگی می کند) بستگی دارد.

  Steal Our SEO Report Template (Inspired by SEO Experts)

چرا سئو مهم است؟

شما یک وب سایت ایجاد کردید زیرا می خواهید مردم محصول شما را بخرند، در خدمات شما مشترک شوند یا محتوای شما را بخوانند. هدف شما هر چه باشد، شما می خواهید مردم از وب سایت شما بازدید کنند. برای مثال، اگر در آمستردام مغازه دونات فروشی دارید، می‌خواهید که وب‌سایت شما شماره 1 باشد وقتی که مردم در گوگل: «دونات‌های آمستردام» را در گوگل جستجو کنند. زیرا شانس افرادی که روی وب سایت شما کلیک می کنند زمانی که بهترین نتیجه باشد بسیار بیشتر است!

اما چگونه می توان به این امر دست یافت؟ یک کلمه: بهینه سازی موتورهای جستجو! سئو یک راه عالی برای جذب افراد به وب سایت شما به صورت رایگان است. که مخصوصاً اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و پول زیادی برای صرف تبلیغات ندارید مفید است.

چه چیزی رتبه شما را تعیین می کند؟

رتبه بندی هر نتیجه توسط الگوریتم گوگل تعیین می شود. و در حالی که بخش هایی از الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، سال ها تجربه سئو به ما بینشی در مورد مهم ترین عوامل رتبه بندی داده است. این عوامل رتبه بندی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

عوامل سئو روی صفحه

رتبه بندی صفحات شما تا حدی توسط عوامل موجود در صفحه تعیین می شود. عوامل درون صفحه همه عناصر سایت شما هستند که شما مستقیماً روی آنها تأثیر دارید. این عوامل عبارتند از:

همه اینها فاکتورهای سئوی داخلی صفحه هستند که می توانید روی آنها کار کنید.

عوامل سئو خارج از صفحه

علاوه بر فاکتورهای سئو داخلی، رتبه شما توسط چند فاکتور سئوی خارج از صفحه نیز تعیین می شود. این عوامل عبارتند از:

  • لینک از وب سایت های دیگر تعداد و کیفیت لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند اهمیت ویژه ای دارد. هر چه سایت های مرتبط تر و با کیفیت تر به وب سایت شما لینک دهند، جایگاه شما در گوگل بالاتر خواهد بود.
  • توجه از رسانه های اجتماعی
  • رقبای شما در جایگاه خاص کسب و کار شما. رتبه بندی برخی از جایگاه ها بسیار دشوارتر از سایرین است. بنابراین رقابت پذیری بازار شما نیز تأثیر زیادی بر شانس رتبه بندی شما دارد.
  • سایر فعالیت های بازاریابی که از وب سایت شما انجام می شود.
  متا و آمازون برای ساده‌سازی فرآیند تبدیل، نیروهای خود را ملحق می‌کنند

اگرچه غیرممکن نیست، تأثیرگذاری بر این عوامل سئوی خارج از صفحه ممکن است سخت تر باشد.

سئو جامع: یک استراتژی بلند مدت

در Yoast، ما “سئوی جامع” را تمرین می کنیم. با سئوی جامع، هدف اصلی شما ایجاد و نگهداری بهترین وب سایت ممکن است. شما سعی نمی کنید گوگل را فریب دهید. در عوض، زمان و تلاش خود را روی یک استراتژی بلند مدت و پایدار سرمایه گذاری می کنید. زیرا اگر روی بهبود صفحات خود و راه اندازی یک وب سایت با کیفیت کار کنید، شانس رتبه بندی شما نیز بهبود می یابد. از این گذشته، گوگل می خواهد بهترین نتایج را برای جستجوی کاربران خود ارائه دهد. و بهترین نتایج اغلب محتوای باکیفیتی دارند و کاربرپسند، سریع و به راحتی قابل دسترسی هستند.

رویکرد سئوی جامع نه تنها برای رتبه بندی شما بهتر است، بلکه به کاربران کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارند سریعتر پیدا کنند. و همچنین برای پایداری محیط زیست بهتر است!

چگونه می توانیم به شما در شروع کار کمک کنیم؟

در Yoast، ماموریت ما این است که سئو را برای همه در دسترس قرار دهیم. به همین دلیل است که ما چند افزونه برای کمک به شما ایجاد کرده ایم، مانند افزونه محبوب Yoast SEO. ما یک نسخه رایگان و پریمیوم از این افزونه داریم، اما هر دو نسخه به شما در ایجاد محتوای سطح بالا کمک می کنند. نقطه قوت افزونه رایگان ما سئو و تحلیل خوانایی است. به شما می دهد پیشنهادات دقیق برای ایجاد یک کپی که انسان ها و موتورهای جستجو از آن قدردانی می کنند!

  هنوز نمی توانید پس از HCU بهبود پیدا کنید؟ ببینید گوگل چه می گوید

نسخه پریمیوم افزونه ما به شما کمک خواهد کرد حرکت به سطح بعدی و محتوای خود را برای مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. علاوه بر این، با پیشنهادات پیوند داخلی ما به شما کمک می کند ساختار سایت خود را بهبود ببخشید. شما همچنین به تولید کننده عنوان هوش مصنوعی و توضیحات متا و همچنین تمام دوره های SEO ما دسترسی خواهید داشت، جایی که می توانید مهارت های ضروری SEO را بیاموزید که می توانید بلافاصله اعمال کنید!

ارتقاء به Premium و دسترسی داشتن به تمام ویژگی های ما!

Premium با بسیاری از ویژگی ها و دسترسی رایگان به دوره های SEO ما!

نتیجه

سئو عمل بهینه سازی وب سایت ها برای دستیابی به موقعیت بالایی در نتایج جستجوی گوگل – یا موتورهای جستجوی دیگر است. در Yoast، ما بر این باوریم که سئوی جامع بهترین راه برای رتبه بندی صفحات شماست، زیرا شما بر بهینه سازی هر جنبه از سایت خود تمرکز می کنید.

از هت تریک های سیاه استفاده نکنید، زیرا در نهایت بر رتبه شما تأثیر منفی می گذارد. در عوض، سئوی پایدار را با در نظر گرفتن کاربر خود تمرین کنید و در دراز مدت سود خواهید برد. در مورد نحوه کسب رتبه بالا در گوگل یا اگر از وردپرس استفاده می کنید، حتماً راهنمای نهایی ما برای سئو در وردپرس را بررسی کنید:

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی سئو وردپرس »

منبع: https://yoast.com/what-is-seo/