وبلاگ

نحوه تشخیص محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی و سرقت ادبی

آیا از 30 نوامبر 2022 به عنوان روزی یاد می شود که برای همیشه نوشتن محتوا را آنطور که می شناسیم تغییر داد؟

آن روز نشان دهنده راه اندازی ChatGPT بود و از آن زمان تاکنون، صدها ابزار نوشتاری، دستیاران نوشتن و برنامه های تولید محتوا با هوش مصنوعی به اینترنت سرازیر شده اند.

هدف؟ برای کمک به نویسندگان محتوا، بازاریابان و متخصصان سئو محتوا را سریع‌تر، آسان‌تر و مؤثرتر تولید کنند.

در حالی که برخی از این ابزارها می توانند برای ایده های طوفان فکری، توسعه ساختار اساسی یک مقاله، یا ایجاد سرفصل های تبلیغاتی جذاب بسیار مفید باشند، نوشتن واقعی می تواند مشکل باشد.

در وضعیت فعلی، محتوای خالص هوش مصنوعی با ایده آل فاصله زیادی دارد. در حالی که گاهی اوقات می تواند به خوبی نوشته شده و حرفه ای به نظر برسد، همچنین می تواند گمراه کننده، بی ربط یا فقط اشتباه باشد (AKA توهم مصنوعی). این نیز می تواند توسط موتورهای جستجو جریمه شود و بر رتبه بندی SERP شما تأثیر منفی بگذارد.

با افزایش ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، برای بازاریابان محتوا و متخصصان سئو ضروری است که محتوای خود را بررسی کنند تا از معتبر بودن، قابل اعتماد بودن و عاری از سرقت ادبی اطمینان حاصل کنند.

تشخیص محتوای هوش مصنوعی چیست؟

به طور خلاصه، تشخیص محتوای هوش مصنوعی فرآیندی است که از ترکیبی از تکنیک‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی برای تعیین اینکه آیا متن توسط انسان نوشته شده است یا توسط هوش مصنوعی تولید شده است، استفاده می‌کند.

ابزارهایی که از این فرآیند استفاده می‌کنند «ردیاب‌های محتوای هوش مصنوعی» یا «ردیاب‌های هوش مصنوعی» نامیده می‌شوند و بر روی مجموعه داده‌های بزرگی از محتوای نوشته شده توسط انسان و ماشین آموزش داده می‌شوند تا الگوهای هر نوع نوشته را شناسایی کنند.

آنها چگونه انجامش میدهند؟

با تحلیل دو ویژگی اصلی متن: گیجی و ترکیدن.

به عبارت دیگر، چقدر برای خواننده قابل پیش بینی یا غیرقابل پیش بینی به نظر می رسد و همچنین تنوع یا یکنواختی جملات.

اگر تا به حال ChatGPT یا دیگر مدل های زبان اصلی را برای نوشتن امتحان کرده باشید، به خصوص متون طولانی، متوجه خواهید شد که متون هوش مصنوعی در انتخاب کلمه قابل پیش بینی تر و عمومی تر هستند. در مورد ساختار جمله هم همینطور. ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی تمایل به تولید جملاتی با طول مشابه و ساختار متعارف دارند.

از سوی دیگر، نوشتار انسانی پویاتر است، با داستان سرایی کمتر قابل پیش بینی و واژگان غنی تر. همچنین احتمالاً دارای اشتباهات تایپی بیشتری نسبت به محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی است. خطای انسانی، درست است؟

  ارائه به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۲۳ Google Reviews

تشخیص سرقت ادبی چیست؟ و آیا محتوای هوش مصنوعی سرقت علمی محسوب می شود؟

برخلاف تشخیص هوش مصنوعی، که هنوز نسبتا جدید و در حال تکامل است، تشخیص سرقت ادبی مدتی است که وجود داشته است.

ابزارهای بررسی سرقت ادبی که در پاسخ به موارد فزاینده سرقت ادبی در دانشگاه ایجاد شده‌اند، متن را با پایگاه‌های اطلاعاتی بزرگ محتوای وب موجود، و همچنین مقالات پژوهشی، مجلات، مجلات و نشریات مقایسه می‌کنند تا ببینند آیا مطابقت بین آنها وجود دارد یا خیر.

به جای جستجوی الگوهای قابل پیش‌بینی در کلمات یا ساختار جملات، همانطور که ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی انجام می‌دهند، بررسی‌کننده سرقت ادبی به دنبال تطابق دقیق یا گاهی نادقیق در کلمات کلیدی، عبارات و جملات می‌گردد.

بیشتر بررسی‌کننده‌های سرقت ادبی به همین روش کار می‌کنند، اما نتایج آنها ممکن است بسته به پایگاه‌های اطلاعاتی که به آنها دسترسی دارند متفاوت باشد.

از زمان انتشار ChatGPT، بررسی سرقت ادبی حتی بیشتر مرتبط شده است. اگرچه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از نظر فنی نمی تواند سرقت ادبی تلقی شود زیرا جملات یا قطعات متن را به کلمه کپی نمی کند، اما می تواند محتوایی را که بر روی آن آموزش دیده است، ترجمه کند. و در چنین مواردی، یک بررسی کننده سرقت ادبی ممکن است آن متن را نیز به عنوان سرقت ادبی علامت گذاری کند.

چگونه سرقت ادبی و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهیم

پس چگونه بفهمیم چه نوع ماده ای در مقابل ما قرار دارد؟

به عنوان مثال، اگر با نویسندگان خارجی برای وبلاگ شرکت خود کار می کنید، چگونه متوجه می شوید که محتوایی که آنها می نویسند اصلی است؟

بدیهی ترین راه حل این است که به چک کننده های سرقت ادبی و ابزارهای نرم افزاری تشخیص هوش مصنوعی اجازه دهید کار را انجام دهند. با این حال، به خصوص برای هوش مصنوعی، راه حل دیگری وجود دارد: به دنبال ویژگی های به اصطلاح “AI-ish” باشید.

این علائم رایج محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی عبارتند از:

  • اطلاعات نادرست و قدیمی
  • نداشتن عمق و شخصیت
  • زبان تکراری

اطلاعات نادرست و قدیمی

اگرچه نوشتن در مورد هوش مصنوعی ممکن است به خوبی نوشته شده باشد، اما همیشه مهم است که صحت اطلاعات واقعی را تأیید کنید. از آنجایی که بیشتر ربات ها بر روی مجموعه داده های محدودی (از نظر زمان، فرم یا منبع) آموزش می بینند، ممکن است به جدیدترین و کامل ترین اطلاعات دسترسی نداشته باشند.

به عنوان مثال، دانش ChatGPT محدود به داده های منتشر شده تا سپتامبر 2021 است، به این معنی که هر اتفاقی که پس از آن تاریخ رخ داده باشد به سادگی در حافظه آن نخواهد بود. این به نوبه خود می تواند منجر به توهم و اطلاعات نادرست شود که در حال حاضر فقط ما انسان ها می توانیم آنها را تشخیص دهیم.

  Moz SEO و پیش بینی های بازاریابی 2024

نداشتن عمق و شخصیت

از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی در واقع نمی‌نویسند، بلکه متنی را بر اساس الگوهای موجود در داده‌های آموزشی خود تولید می‌کنند، آن‌ها به همان روشی که انسان‌ها می‌نویسند، متوجه نمی‌شوند. این منجر به پاسخ های بسیار سطحی و سطحی، عدم تفکر انتقادی و تحلیل عمیق موضوع می شود.

آنها همچنین هیچ شخصیتی ندارند، به همین دلیل است که اکثر متون تولید شده با هوش مصنوعی فاقد لمس شخصی هستند و می توانند روباتیک و بی احساس به نظر برسند.

برخلاف ابزار هوش مصنوعی، یک روزنامه نگار یا ویراستار می تواند با متخصصان حوزه ای که درباره آن می نویسد گفتگوهای واقعی داشته باشد. این نوع مکالمات منجر به درک عمیق‌تر، داستان‌های جالب و نظرات مرتبط می‌شود، به گونه‌ای که تکرار آن با هوش مصنوعی دشوار است.

زبان تکراری

یکی دیگر از ویژگی های رایج هوش مصنوعی، استفاده مکرر از کلمات یا عبارات یکسان است.

این می تواند نتیجه یک کلمه کلیدی خاص باشد که در اعلان استفاده می شود که یک هوش مصنوعی سپس کلمه به کلمه تکرار می کند. همچنین ممکن است فاقد زمینه باشد یا صرفاً حاوی اطلاعات آموزشی محدود و تکراری باشد.

مدل‌های هوش مصنوعی نیز به‌طور کلی محافظه‌کارانه و خنثی طراحی شده‌اند، به همین دلیل است که ممکن است به مدل‌های زبانی محافظه‌کارانه‌تری تکیه کنند که گاهی اوقات تکراری به نظر می‌رسند.

بهترین ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی و سرقت ادبی برای بازاریابان محتوا

راه دیگر برای تشخیص زبان هوش مصنوعی و سرقت ادبی، استفاده از ابزارهای تشخیص تخصصی است. اگرچه ممکن است 100% دقیق نباشند، اما اگر مهارت‌های هوش مصنوعی و کشف سرقت ادبی شما در حد یکسان نباشد، می‌توانند بسیار مفید باشند، درست است؟

جستجوگر سرقت ادبی توسط The Apps Cloud

d6xI0E1JyHGk75KaJW7hy6YJS391vY_X8KchMQFpyOEfTOpqXpiqsS-Ud8cxmD0EYyKY81xBhlzg6eOtUDAgEmhyHRVlaQHigM2pCjUL5WeKF2ExL4KchMQFpyOEfTOpqXpiqsS-Ud8cxmD0EYyKY81xBhlzg6eOtUDAgEmhyHRVlaQHigM2pCjUL5WeKF2ExL4 2HbGz R hcvIA4

اگر قبلاً یک حساب کاربری در Semrush دارید و هم به دنبال محتوای هوش مصنوعی و هم یک آشکارساز سرقت ادبی برای پروژه‌های نوشتاری خود هستید، بررسی سرقت ادبی از The Apps Cloud برای شما مناسب است. به طور خاص برای مرکز برنامه Semrush طراحی شده است، جستجوگر سرقت ادبی زمانی مفید است که شما نیاز دارید به سرعت یک کپی را از نظر سرقت ادبی، نوشته های تولید شده توسط هوش مصنوعی و خوانایی بررسی کنید.

این ابزار رایگان از بررسی سرقت ادبی به 34 زبان مختلف پشتیبانی می کند و تشخیص محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی فقط به زبان انگلیسی در دسترس است.

این به شما امکان می دهد متن تا 6000 کاراکتر را بررسی کنید و گزارش مفصلی تولید می کند که درصد هوش مصنوعی و محتوای سرقت شده و همچنین هرگونه مشکل گرامری را برجسته می کند.

برای شروع، باید یک حساب کاربری رایگان Semrush ایجاد کنید و سپس آن را دریافت کنید بررسی کننده سرقت ادبی کاربرد از مرکز برنامه. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن را کپی و پیست کنید تا تحقیقات خود را شروع کنید.

  به‌روزرسانی رتبه‌بندی الگوریتم جستجوی Google تأیید نشده در ۲۵ اکتبر

نشت ها را کپی کنید

p_OSfODxtTVuI8InBtolE1LJCDiK3qHJh63fIofFIFyb2McQ9U3G31E1yh8cx4PUatYeUyl7cvP4JZWeKcGUlRiLgYK-ZG_iX40XLrcR4saszz50XLrcR4saszz50XLrcR4saszz500XLrcR4saszz500XLrcR4saszz500XLrcR4saszz58f8 P4cc wgnrE

بر اساس یک اخیر مطالعه توسط محققان دانشگاه کورنول، Copyleaks به عنوان دقیق ترین آشکارساز محتوای هوش مصنوعی با دقت 99.1٪ و پوشش کامل مدل از جمله GPT-4 و Bard تایید شده است.

Copyleaks که در سال 2015 تأسیس شد، میلیون‌ها کاربر از جمله مؤسسات آموزشی و مشاغل پیشرو دارد.

نسخه اصلی (رایگان) آشکارساز هوش مصنوعی آنها مستقیماً از وب سایت آنها در دسترس است، بدون نیاز به ثبت نام. با این حال، ویژگی‌های توسعه‌یافته، مانند زبان‌های پشتیبانی‌شده بیشتر، تشخیص اولویت و پردازش سریع‌تر، از طریق اشتراک در دسترس هستند.

تشخیص سرقت ادبی آن یک محصول مستقل است و از تجزیه و تحلیل فایل های متنی، URL ها و کد منبع برای تشخیص نوشته های مصنوعی و سرقت ادبی، مقایسه متون، کدها و سایت ها با یکدیگر و همچنین استخراج متن از تصاویر پشتیبانی می کند.

قیمت اسکن 100 صفحه یا 25000 کلمه از 10.99 دلار در ماه شروع می شود.

اصالت.ai

WHHsKV8CdfxfomiPAtEkOkLIAWCbjDAM2Kr7LXXL9gOBwgq_qjT9gLzV7mXo5MZuEaez0E1BfcXHUmdPm6ch_cWRRSWP0jVnqRqIoRfXQ3VRb4Mq3XPjLN yPtt O1PGO JAVdYsY
منبع: https://originality.ai

Originality.ai همچنین خود را به‌عنوان «دقیق‌ترین بررسی‌کننده AI Chat GPT، Bard، Paraphrasing و GPT-4» معرفی می‌کند و ادعا می‌کند که دقت تشخیص محتوای هوش مصنوعی 99 درصد است. این ابزار مخصوصاً برای متخصصان محتوا و سئو طراحی شده است که باید مطمئن شوند محتوایی که منتشر می کنند اصلی و بدون سرقت ادبی است.

این ابزار نسخه رایگان یا پشتیبانی از تبلیغات ندارد زیرا از تکنیک های پردازش زبان طبیعی استفاده می کند که به قدرت محاسباتی بسیار بیشتری نیاز دارد. بر خلاف اکثر ابزارهای تشخیص محتوای هوش مصنوعی، Originality.ai همچنین اسکن کامل سایت را بر خلاف یک اسکن سند ارائه می دهد و هیچ محدودیتی برای کاراکتر ندارد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های این ابزار این است که نه تنها سرقت ادبی و نوشته‌های مصنوعی را تشخیص می‌دهد، بلکه سرقت ادبی را نیز بازنویسی می‌کند، به این معنی که می‌تواند تشخیص دهد که آیا محتوا بازنویسی شده است یا خیر.

اشتراک اولیه Originality.ai از 14.95 دلار در ماه شروع می شود و امکان دسترسی به تمام ویژگی های ابزار، از جمله ویژگی های آینده را فراهم می کند. دسترسی محدود با پرداخت یکباره 30 دلار در دسترس است.

محتوای هوش مصنوعی را با اطمینان بررسی کنید

از آنجایی که شرکت‌های بیشتری ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی را به مجموعه ابزارهای بازاریابی خود اضافه می‌کنند، تصحیح و بررسی سرقت ادبی و زبان هوش مصنوعی در محتوای ایجاد شده با این ابزارها به یک امر عادی تبدیل می‌شود.

اگرچه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بهتر و شبیه انسان‌تر می‌شود، اما همچنان نیازمند توجه ما است تا مطمئن شویم نسخه نهایی اصلی، قابل اعتماد است و دارای آن لمس شخصی است که داستان را متمایز می‌کند.

منبع: https://www.semrush.com/blog/how-to-detect-ai-written-content-and-plagiarism