وبلاگ

چه زمانی از هوش مصنوعی در روابط عمومی دیجیتال استفاده نکنید

اکنون که می‌دانیم از کدام جنبه‌های فرآیند روابط عمومی دیجیتال نباید از هوش مصنوعی استفاده کنیم، بهترین روش‌هایی که می‌توانیم در نظر داشته باشیم تا مطمئن شویم استفاده از هوش مصنوعی بر کارمان تأثیر نمی‌گذارد چیست؟

شفاف باشید

اگر یک کمپین روابط عمومی دیجیتال راه‌اندازی کرده‌اید، همیشه بهترین کار این است که یک متدولوژی بسیار واضح داشته باشید که دقیقاً نحوه جمع‌آوری پروژه را نشان دهد. این به روزنامه نگاران اطلاعات بیشتری می دهد تا به آنها کمک کند سؤالات درست بپرسند.

هوش مصنوعی را باید مانند هر ابزار دیگری در نظر گرفت. اگر از آن در یک کمپین استفاده کردید، به وضوح مشخص کنید که کجا و چگونه استفاده شده است. این کار به جای پنهان ، مزایایی که برای کمپین شما به ارمغان می آورد، باعث ایجاد اعتماد بین روزنامه نگاران و مخاطبان شما می شود.

از آن برای بهبود استفاده کنید، نه برای جایگزینی

یکی از بزرگترین انتقادات به هوش مصنوعی این است که در نهایت جایگزین کارگران در مشاغل یا وظایف خاص خواهد شد. باید از آن برای راهنمایی شما در جهت درست، سرعت بخشیدن به فرآیندها یا روشن ، چیزی استفاده شود. هوش مصنوعی نباید برای جایگزینی شخص یا کل کار استفاده شود.

اگر فکر می کنید، “آیا باید پولی بدهم تا کسی این کار را برای من انجام دهد، یا باید یک نسخه ضعیف از هوش مصنوعی دریافت کنم؟” “، امیدوارم قبلاً باید پاسخ را بدانید.

  مقاله انتقادی و بدبینانه Verge سئوکاران را به خراب ، اینترنت متهم می کند

اجازه ندهید این روی کیفیت تاثیر بگذارد

هوش مصنوعی هرگز و هرگز نباید کیفیت کار شما را به خطر بیندازد. هر چیزی که از یک هوش مصنوعی می خواهید انجام دهد باید تأیید یا بازنویسی شود تا اطمینان حاصل شود که کیفیت کار شما به اندازه قبل از شروع استفاده از آن بالا یا بالاتر است. در میانبرها کوتاهی نکنید.

سرقت ادبی و مشکلات کپی رایت را بررسی کنید

از آنجایی که هوش مصنوعی یک مدل آموزش‌دیده است که از اطلاعات، محتوا و تصاویر موجود برای ایجاد چیزی جدید (مثل ذهن انسان) استفاده می‌کند، مهم است که بفهمیم این تأثیرات از کجا می‌آیند. بیشتر اوقات، هوش مصنوعی محتوا را سرقت می کند، و بهتر است قبل از اینکه شکایتی در دست داشته باشید، اطلاعاتی را که به شما می دهد بررسی کنید.

اهمیت لمس انسان

در زمینه روابط عمومی، لمس انسان ضروری و غیرقابل جایگزین است، به خصوص که هوش مصنوعی گسترده تر می شود. هوش مصنوعی را باید به‌عنوان ابزاری ارزشمند برای تکمیل تخصص انسانی به‌جای ابزاری جایگزین در نظر گرفت. انسان‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در روابط عمومی به ارمغان می‌آورند که هوش مصنوعی به سادگی نمی‌تواند آن‌ها را تکرار کند، و قدرت ما در اینجاست.

یکی از زمینه هایی که انسان در آن برتری دارد، خلاقیت و هوش هیجانی است. خلق داستان های جذاب و ارتباط با مخاطبان در سطح احساسی مهارت هایی است که انسان ها در آن برتری دارند. روابط در روابط عمومی بر اساس اصالت، همدلی و سازگاری، ویژگی‌های ذاتی انسان‌ها رشد می‌کند. حتی اگر هوش مصنوعی می تواند وظایف را خودکار کند، نمی تواند روابط واقعی را بر اساس اعتماد ایجاد کند.

  10 راه برای بهره مندی بیشتر از رویدادهای شبکه های تجاری

تا زمانی که ما برای تعامل انسانی ارزش قائل باشیم، هوش مصنوعی هرگز جایگزین حرفه روابط عمومی نخواهد شد.

برای رسیدن به تعادل و اطمینان از اینکه شما عقب نمانید، متخصصان روابط عمومی باید هوش مصنوعی را با مشارکت انسانی ترکیب کنند. هوش مصنوعی می تواند داده ها را تجزیه و تحلیل کند و به سرعت روندها را شناسایی کند و بینش هایی را ارائه دهد که انسان ها می توانند از آنها برای تصمیم گیری استراتژیک استفاده کنند. تولید محتوا می‌تواند با پیش‌نویس‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی شروع شود، سپس انسان‌ها می‌توانند آن‌ها را با خلاقیت و زمینه اصلاح کنند.

با بهره گیری از نقاط قوت هوش مصنوعی و شهود انسانی، روابط عمومی می تواند با حفظ اصالت و طنین احساسی، با عصر دیجیتال سازگار شود و اطمینان حاصل کند که تماس انسان در قلب باقی می ماند.

منبع: https://moz.com/blog/ai-in-digital-pr