وبلاگ

چگونه به گزارش هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه PPC نزدیک شویم

دستمزدهای حرفه ای رسانه با روزنامه نگاری بیگانه نیستند.

با این حال، همه گزارش های PPC نباید یکسان برخورد کنند.

  • مخاطبان مختلف از شما می خواهند که بر معیارهای مختلف تمرکز کنید، و اینکه چه کسی گزارش شما را دریافت می کند باید نوع تحلیل شما را تعیین کند.
  • گزارش نیز بسته به دوره زمانی که شما به آن نگاه می کنید متفاوت است، با رایج ترین آهنگ ها هفتگی، ماهانه، سه ماهه و سالانه.

هر گزارش شباهت‌ها و تفاوت‌های کلیدی دارد، بنابراین بیایید به آن بپردازیم.

مروری بر تحلیل موثر

اول، یک تازه‌سازی سریع در مورد چگونگی تحلیل موثر عملکرد PPC:

  • به هرگونه تغییر در معیارهای کلیدی، به ویژه هزینه و تبدیل توجه کنید.
  • توضیح دهید که این تغییرات در دنیای واقعی چه معنایی دارند.
  • دلایل بالقوه هر روند را برجسته کنید.

نتیجه یک نمای کلی واضح از آنچه در حساب اتفاق می افتد، چرا اتفاق می افتد، و کارهایی که برای تأثیرگذاری بر آن انجام داده اید (یا اینکه در صورت لزوم اقدام برای رفع آن چگونه برنامه ریزی می کنید) است.

  • مثال: “نرخ تبدیل 10٪ افزایش یافته است که نشان می دهد صفحه فرود ما پس از به روز رسانی محتوا در دو هفته پیش، با مخاطبان ما بهتر برخورد می کند.”

این رویکرد کلی برای هر گزارشی، صرف نظر از مخاطب یا آهنگ آن، مرتبط است.

Dig Deeper: چک لیست مدیریت PPC: بررسی های روزانه، هفتگی و ماهانه

گزارش های هفتگی

آهنگ هفتگی معمولاً کوتاه‌ترین زمانی است که از مردم خواسته می‌شود درباره آن گزارش تهیه کنند. مخاطب این گزارش ها می تواند نقطه تماس معمول شما یا یک مدیر مستقیم باشد تا تجزیه و تحلیل عمیق تر شود.

برای حساب‌هایی که حجم داده بالایی دارند (که می‌تواند با بودجه‌های بالاتر هم همزمان باشد)، مشاهده روندها هفته به هفته بسیار معمول است.

  • آنها را نام ببرید، دلایل تغییرات و هر اقدامی که ممکن است لازم باشد.
  • همچنین می توانید یک مقایسه سریع ماه به ماه برای دیدن تصویر بزرگتر ارائه دهید.

برای حساب‌هایی که بودجه کمتری دارند یا داده‌های کمتری در دسترس دارند (مثلاً اگر یک صنعت خاص را هدف قرار می‌دهید)، تغییرات هفته به هفته ممکن است چندان رایج نباشد.

  • سعی کنید در این شرایط نسبت به تغییرات جزئی واکنش بیش از حد نشان ندهید، زیرا ممکن است داده‌ها در بازه زمانی کوتاهی که به آن نگاه می‌کنید منحرف شوند.
    • مثال: 2 تبدیل در هفته گذشته نسبت به 3 تبدیل هفته قبل، کاهش 33 درصدی، اما حجم کلی مشابه است. با این حال، افت 33 درصدی برای حسابی با میانگین 100 تبدیل در هفته، می تواند بسیار نگران کننده تر باشد.
  • در عوض، توصیه می‌کنم به مقایسه ماهانه با ماه قبل نگاه کنید تا به شما ایده بهتری درباره نحوه تغییر عملکرد در طول زمان بدهد (مثلاً 10/1 تا 10/12 در مقابل 9/1 تا 9/12). .
    • همچنین اگر بیش از یک هفته طول بکشد، می توانید با دوره قبل مقایسه کنید (مثلاً 1/10 تا 10/12 در مقابل 19/09 تا 30/09).
  10 بهترین روش جستجوی پولی و برنامه ریزی PPC

بزرگترین وجه تمایز گزارش‌های هفتگی این است که می‌توانید حساب را بررسی کنید. روی کلمات کلیدی خاص و مخاطبانی که در حال تغییر هستند تمرکز کنید. تغییرات اخیری که ایجاد کرده اید یا کارهایی که فعالانه روی آنها برای بهبود عملکرد در کوتاه مدت کار می کنید، یادداشت کنید.

  • به عبارت دیگر، کمی بیشتر به اصل موضوع بپردازید. از آنجایی که احتمالاً اغلب آن را به شخصی که با او کار می کنید واگذار می کنید، لزوماً لازم نیست هر هفته اهداف بلندمدت را به او یادآوری کنید (اگرچه همیشه باید در نظر داشته باشید).

اگر به جای گزارش هفتگی گزارش دهی دوهفته یا شش ماهه انجام دهید، همین اصول اعمال می شود و محصول نهایی ممکن است به این صورت باشد:

نمونه گزارش هفتگی برای یک حساب با حجم بالا
نمونه گزارش هفتگی برای یک حساب با حجم بالا
نمونه ای از گزارش هفتگی برای حسابی با داده های محدود
نمونه ای از گزارش هفتگی برای حسابی با داده های محدود

گزارش های ماهانه

گزارش های ماهانه باید برای هر بازاریاب دیجیتال ضروری باشد. مخاطبان شما احتمالاً مانند گزارش های هفتگی هستند، اما می توانند برای سایر سهامدارانی که اغلب با آنها کار نمی کنید نیز ارسال شوند.

با مقایسه عملکرد با ماه قبل شروع کنید و بر اساس آن داده های ماهانه بینش ارائه دهید. با این حال، لازم نیست به اندازه یک گزارش هفتگی عمیق باشید: تمرکز خود را به آنچه بیشترین تأثیر را داشته است، گسترش دهید.

  • مثال: به جای برجسته ، کلمات کلیدی/مخاطبان خاص، به گروه تبلیغاتی یا کمپین مراجعه کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است لازم باشد جزئیات بیشتری ارائه دهید، به خصوص اگر عملکرد بدتر شود، اما به طور کلی این می تواند چارچوب خوبی باشد.
  گوگل متهم به قرار دادن محتاطانه تبلیغات در سایت های در معرض خطر است

هنگامی که مقایسه ماه به ماه را انجام دادید، عملکرد خود را با سال قبل مقایسه کنید. آیا از استانداردهای سال گذشته فراتر رفته اید؟ اگر نه چرا؟ این یک راه عالی برای توانمندسازی خود و شناسایی فرصت‌ها برای آینده است.

  • تجزیه و تحلیل سال به سال نیز می تواند بسیار مختصر باشد. شما همیشه می خواهید یک نمای کلی از تغییراتی که بر عملکرد تأثیر می گذارد ارائه دهید، اما یک خلاصه کوتاه کافی است.

کلید گزارش ماهانه تجزیه و تحلیل عملکرد با در نظر گرفتن اهداف میان مدت و بلند مدت است. افرادی که گزارش را دریافت می کنند لزوماً نیازی به دانستن همه جزئیات ندارند، فقط نکات کلیدی را.

  • مثال: توجه داشته باشید که کپی آگهی را به‌روزرسانی کرده‌اید و CTR به‌جای فهرست ، هر تغییر عنوان به‌طور کلی افزایش یافته است.

محصول نهایی ممکن است به شکل زیر باشد:

نمونه گزارش ماهانه سپتامبر
نمونه گزارش ماهانه سپتامبر

خبرنامه روزانه ای را دریافت کنید که بازاریابان جست و جو به آن اعتماد دارند.


گزارش های فصلی

یکی دیگر از زمان های رایج گزارش دهی، شروع هر سه ماهه است. مانند تفاوت بین گزارش‌های هفتگی و ماهانه، این تحلیل‌ها باید دیدگاه بلندمدت‌تری داشته باشند.

با این حال، گزارش‌های فصلی بیشتر توسط مقامات بالاتر مانند معاونان رئیس‌جمهور، مدیران و مدیران ارشد مشاهده می‌شوند. به همین دلیل مهم است که به آنها به عنوان خلاصه نگاه کنیم.

در تحلیل خود، بیشتر بر استراتژی بلندمدت حساب، سودآوری و غیره تمرکز کنید. مدیران اجرایی احتمالاً در مورد معیارهای اثربخشی و تعامل (مانند نرخ کلیک و میانگین هزینه به ازای هر کلیک) نگران نیستند، مگر اینکه اینها به عنوان KPIهای اصلی تعریف شده باشند یا به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته باشند که به رشد کلی حساب کمک کرده باشند.

این امر به ویژه برای هر جدول، نمودار یا سایر تجسم هایی که در گزارش وارد می کنید صادق است.

  7 راه سریع برای افزایش ترافیک ارگانیک

دوره مقایسه نیز باید سه ماهه قبل و سال قبل باشد.

  • مثال: اگر به صورت فصلی برای سه ماهه چهارم سال 2023 گزارش می دهید، آن را با سه ماهه سوم سال 2023 و سه ماهه چهارم سال 2022 مقایسه کنید.

محصول نهایی ممکن است به شکل زیر باشد:

نمونه گزارش سه ماهه سوم
نمونه گزارش سه ماهه سوم

گزارش سالانه

در نهایت، گزارش‌های سالانه می‌تواند برای خلاصه ، ابتکارات کلیدی در طول سال استفاده شود. کسانی که آنها را به آنها می دهید احتمالاً مشابه گزارش های فصلی شما خواهد بود، بنابراین رویکرد نیز باید مشابه باشد.

تمرکز اصلی باید روی دستیابی به اهداف کل شرکت/دپارتمان باشد یا خیر.

  • عملکرد را با سال قبل مقایسه کنید و هر گونه دستاورد یا زمینه های بهبود عمده را یادداشت کنید.
  • بزرگترین ابتکارات تاثیرگذاری خود را در 12 ماه گذشته توصیف کنید، چه چیزی خوب پیش رفت و چه کارهایی متفاوت انجام می‌دادید.

این به شما یک نقشه راه برای سال پیش رو می دهد و در عین حال موفقیت ها را برجسته می کند و محصول نهایی می تواند به این صورت باشد:

نمونه ای از گزارش 2022
نمونه ای از گزارش 2022

تطبیق تجزیه و تحلیل PPC: اطلاعات برای هر چرخه گزارش

گزارش موثر PPC به زمان و مخاطب بستگی دارد. ضروری است که تجزیه و تحلیل خود را با برنامه صحیح تنظیم کنید.

بزرگترین تفاوت بین گزارش های هفتگی، ماهانه و فصلی در سطح جزئیاتی است که باید وارد کنید.

  • گزارش‌های هفتگی عمیق‌ترین گزارش‌ها هستند و بر به‌روزرسانی‌های کوتاه‌مدت خاص تمرکز دارند.
  • گزارش‌های ماهانه برای درک عملکرد میان‌مدت تا بلندمدت، با جزئیات کمی کمتر از گزارش‌های هفتگی ضروری هستند.
  • گزارش های فصلی نگاهی دقیق تر به روندهای کلیدی در طول سال دارد.
  • گزارش‌های سالانه ابتکارات کلیدی را خلاصه می‌کند، با تمرکز اصلی بر اهداف شرکت/بخش برای سال.

وضوح، ارتباط، و بینش عملی برای موفقیت گزارش PPC بسیار مهم است. داده ها را با مفاهیم دنیای واقعی متصل کنید، به زبان مخاطبان خود صحبت کنید و مهارت های گزارش دهی خود را تقویت کنید تا در تلاش های رسانه ای خود تفاوت ایجاد کنید.

Dig Deeper: چگونه می توان عملکرد کمپین PPC را بهبود بخشید: یک چک لیست

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً نظرات سرزمین موتورهای جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

منبع: https://searchengineland.com/ppc-reporting-weekly-monthly-quarterly-annual-433799